HONZAV1Člen Přidáno
před 6 letPřátelé, kupuji nový starý karavan, zůstávám u značky Hobby, tentokrát model 460. Sehnat něco slušného byla fuška a mám dva velmi slušné definitivní adepty, kteří jsou OK po technické i optické stránce ( jsem náročný a něco jsem již pochytil), oba stejně vybavené, přesně to, co sháním. Proto bych potřeboval radu od těch, co je již provozují. Srdce říká 2007, rozum a peněženka 2005.
Takže první kandidát je model 2005. Má stejné odšupovací střešní okno, jaké jsem měl u modelu z roku 2000. Takže jednoduché, bez kličky, při slušném zacházení v podstatě nerozbitné. Ovládání vnitřního osvětlení mechanické vypínači, takže v podstatě nerozbitné.
Druhý kandidát je 2007. Střešní okno na kličku, prý se to rozbíjí, ale výrobce skončil, až se rozbije tento mechanizmus, tak jedině nové okno. Osvětlení nádherným panelem u vchodu. Líbí se mi to, mám rád tyto hračky, ale u starších kousků mám strach ... .
Dost podstatný je rozdíl v ceně - 60tis. . Mohu si to dovolit, ale nesbírám peníze na stromě. Pak už jsou jen drobné designové rozdíly v obložení a čalounění - 05 tmavě modré, 07 béžové - ano, je hezčí.
Prosím o jakékoliv rady ohledně té mechaniky, design si rozhodneme/překousneme. Možné je ještě něco technicky skrytého pod povrchem, takže prosím též poradit. Děkuji předem, Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
dcpajaČlen Přidáno
před 6 letNo já bych spíš vybíral podle rozložení, výbavy, designu, stavu a hlavně, zda není zatečený než podle střešního okna.
HONZAV1Člen Přidáno
před 6 letKaravany jsou rozložením, vybavením i technickým stavem identické, suché, ten novější je o "milimetr" lepší, ale zase za 60tis. +. Já popisoval detaily typu, kde mohu očekávat v budoucnu problémy, neočekávám prodej za 2 roky. A jsem typ, kdy musí být vše top a funkční. Pak je opravdu jen rozdíl v designu, oba jsou ale OK.
Zvenku se liší v zadní části, kdy 2005 má horizontální světla Hella ( podobné, ale jiné modelu 2002) a žebříček, jiné boční dveře (bez okénka) a pak to jsou věci uvnitř, kdy místo "plných" dvířek některých skříňěk jsou "skla". Čalounění se nepatrně liší téměř vždy i v rámci ročníku - to je dle přízviska v onačení (excelent, excelent easy ...).
2007 má světla vertikální (pokud se ťukne, tak jedině Hobby), hagusy na střeše má, ale žebřík nikoliv ... . Okénko ve dvířkách, jiná klika. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letOt. Na start-stop si musis zvyknout. Resp. zvyknout si na to, ze po usednuti za volant nastartujes a zmacknes tlacitko stop-start off.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Tak formou ankety bych vzal starší.
Proč-od roku výroby 2000 se mi líbí v podstatě vše. Na starší levnější díly ( světla okno ) užitek stejný. Hlavně parkuj pod střechou.
Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
Tomas007Člen Přidáno
před 6 letDobrá rada k nezaplacení. Já bych si koupil ten novější. Znam se, za půl roku bych chodil a říkal si, že jsem tam mohl mít tohle a tamto.. . Navíc blbinky mě baví i za cenu nějakých oprav a investic.
Ahoj,
i já bych si vybral ten novější, každý rok směrem k novému je podle mě dobře.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
Citovat
allroad napsal:
Citovat
Miroslav6 napsal:
Ahoj,
i já bych si vybral ten novější, každý rok směrem k novému je podle mě dobře.
Tak toto je najvacsie klamstvo dnesnej doby.
Jen můj názor. Nikoho neovlivňuji. Pokrok nezastavíš i když je někdy kontraproduktivní.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
Ak ho nebudeš v dohladnej dobe predávať, tak by som bral ten starší, pretože v čase keď ho predáš, tak pri tak starom karavane nehrajú dva roky žiadnu úlohu. Úžitkové vlastnosti rovnaké, na ostatné si zvykneš a za 60 tis absolvuješ pekné dovolenky, alebo dokúpiš výbavu.
HONZAV1Člen Přidáno
před 6 letKdo bude chtít diskutovat a nabízet pohledy, může dále. Padlo zde pár zajímavých názorů, bedlivě jsem sledoval. Řešení bude do týdne, budu informovat. Zatím to vypadá na 3 cestu :) . Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
LockyČlen Přidáno
před 6 letDoporučuji taky novější. Měl jsem podobné dilema a nakonec jsem šel taky do novějšího (říkal jsem si že případně v budoucnu lépe prodám novější). Mechanizmus okna zatím bez problémů (taky 460 jen r.v.2010) Jen jsem měnil bojler a čerpadlo. Čerpadlo vrčelo ale netahlo, tohle jsem si nezkontroloval při koupi a bojler byl prasklý, ale s předchozím majitelem byla dobrá domluva. Všechny serepetičky světýlka tlačítka zásuvky apod drží. ŠŤastnou ruku při rozhodování!
HONZAV1Člen Přidáno
před 6 letTakže je vyřešeno. Karavan stojí doma, sám si dojel na místo, takže nesmrděla spojka, ani jsem nemusel předělávat plot (mám to komplikované). Je to 2008, tedy ještě klasická barevná kombinace, 2009 neměla mover a tak jsem vyhodnotil, že mi ta komplikace nestojí za to. Navíc tentokrát se mi starší model líbí více. Vyřešilo se i okno - model 2008 již nemá kličkové, ale bezproblémové pákové. Je nádherný bez stop poškození, suchý, po servise s historií. Nakonec to dopadlo tak, že jsem si pro něj zajel do NL k prodejci nových Hobby. Cena uprostřed mezi 2005 a 2008, které jsem tu měl v hledáčku. Vyhodnotil jsem si, že se domluvím AJ i NJ, tak to nebude takový horor a obětuji jeden podvečer a den na cestu do NL a zpět. Výhodou bylo, že EUR jsem platil až po nákupu karavanu, což ne každý má pro případ nekoupení - ale zase je těch "značkových" prodejců celá řada, sám jsem měl na výběr z ca 10ks v rozumné dojezdové vzdálenosti, užší výběr ( mover limitoval) 4ks.
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
HONZAV1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Provedl jsi to super, už rozumím rébusu (3 cesta)
;)
HONZAV1Člen Přidáno
před 6 letPřihlašovací TK proběhla již včera - když jsem se byl ptát, tak měli volno a poslali mě domů pro karavan :) . Vše ok a příští týden obdržím hotové CZ doklady. Zatím nám dělá jen radost, byť jen ve stacionární poloze. Probíhá mytí - vnitřek již žena stihla, ještě dnes omyju zvenku ( přes víkend jsem stihnul jen čelní panel zaprasený od much a včera střechu - odstranění "mechu" v záhybech a nepřístupných místech, oluxování jehliček ze střešních rolet). Pak už zbyde jen výměna čelní samolepky - má již pár bublinek, nová je na cestě a aretace dveří - je již slabší. Následovat bude servis podvozku a kontrola plynových zařízení. Jinak žádné revize po mě nikdo nechtěl - ptal jsem se ve dvou STK. V té jedné měli trochu problém s TP - kreditní kartou, druhá v pohodě. Zůstala mi zachována i rychlost 100km/h, nevím proč, ale měl jsem na to potvrzení (lejstra)z německé DEKRY včetně plakety přímo na tabulce rychlosti.
Jak jsem se radoval z toho střešního okna, že má nekličkový mechanizmus, tak to není dáno ročníkem, nýbrž tím, že už tam ten mechanizmus odešel a okno je nové. Honza
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK