Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak často nabíjíte auto když nejezdíte?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak často nabíjíte auto když nejezdíte?

Poslední aktualizace před 6 let
bazenovavodabazenovavodaČlen
Přidáno před 6 let
prostě jak často dáváte do zásuvky třeba přes zimu nebo necháte trvale pod proudemnebo vůbec, díky. Martin
(jde mi o trakční baterii)
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Jak přijedu a dám do garáže, tak zapojuji do zásuvky.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
M
Miroslav6Člen
Přidáno před 6 let
Každé tři týdny dám na 24 hodin nabíjet.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
krakenkrakenČlen
Přidáno před 6 let
Po každém návratu zapojuji do zásuvky a mám zapojeno do dalšího výjezdu.
P
petakČlen
Přidáno před 6 let
Taktéž po příjezdu zapojuji do zásuvky a nechávám stále připojené, je ale potřeba
říct, že mám více stupňovou ctek nabíječku, která umí stále udržovat baterii.
petr787petr787Člen
Přidáno před 6 let
Nikdy nenabijim, jen solár udržuje.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 6 let
Jak se vrátím, tak to připojím. Elektro blok dobíjí trakci / 110 ah a udržuje startovací. Dělám to tak 5 let.
Ixeo 710 i, Fiat
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let
Pro baterii je nejhorší, když zůstane vybitá. Po každém výjezdu je třeba ji 100% dobít.
Pokud je na střeše solár, není třeba od jara do podzimu auto k 230V připojovat vůbec (pokud nestojí v garáži samozřejmě). Není-li solár nebo v zimě, je třeba po každém výjezdu auto připojit k 230V v průměru na cca 2 dny. Pak jej můžete buď nechat dále připojené (ničemu to nevadí), nebo ho cca jednou za tři týdny na 2 dny znovu připojit. Při slunečném počasí, v zimě, pokud máte solár připojovat nemusíte.

POZOR! Mnoho lidí si myslí, že se jim baterie 100% dobije jízdou, není to obvykle pravda. 1. Propojovací relé správně nedokončí dobíjecí cyklus. 2. Když budete víkend lyžovat např. v Krkonoších a pak se vrátíte do Prahy, do baterie jízdou nabijete max 20Ah, přičemž za víkend jste spotřebovali cca 140Ah. 3. Ukazatel na ovládacím panelu měří pouze napětí nástavbové baterie, to vzroste poměrně rychle, potřebná kapacita v ní však nebude a tak po vypnutí motoru napětí opět rychle spadne.

Pokud nemáte možnost auto k 230V připojit instalujte solár, který bude o baterie pečovat. Pokud jezdíte i v zimě, pouvažujte o EFOYi nebo Boosteru, který dobíjení za jízdy výrazně urychlí a cyklus správně dokončí.

P.S.: Vše výše uvedené se pochopitelně týká kyselinových, AGM a gelových baterií. LiFePo je jinak.
P
PeterSČlen
Přidáno před 6 let
Dakujeme Tomasi, a jak je to s LiFePo?
TivatTivatČlen
Přidáno před 6 let
Co jsme nainstalovali solár, připojuji auto pouze den, dva před výjezdem, aby se nachladila lednice. Celou sezonu jsme nepotřebovali ani na 14denním výjezdu elektřinu...
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

trend napsal:

Dakujeme Tomasi, a jak je to s LiFePo?


Pro dlouhou životnost LiFePo je dobré chovat se k nim stejně. Nicméně, když je po příjezdu hned nenabijete, až tolik jim to nevadí (údajně... dlouhodobá praxe a zkušenosti se teprve tvoří...). Také je možné LiFePo baterie nabíjet mnohem větším proudem a tak, při použití silnější nabíječky, je není nutné nabíjet tak dlouho. A konečně, netrpí samovybíjením, jako olověné a ost. akumulátory, a proto je není nutné při nečinnosti nabíjet tak často.

Já jsem tu větu o nich do příspěvku výše přidal spíš pro jistotu, než by někdo začal "rýpat"...
M
mira burstner aversoČlen
Přidáno před 6 let
Máme v karavanu 100Amh gelovou baterii, jaro - podzim to dobíjí solár, zima ctek nabíječka. Byli jsme 3 týdny v Norsku ani jednou jsme nedobíjeli a baterka skoro pořád plná.:)
Míra
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 6 let
Měl jsem v obytném přívěsu baterii Optima Yellow Top 12 V. Tuto baterii jsem volil proto, protože jsem přes zimu garážoval přívěs v úzkém prostoru, kam jsem musel couvat moverem a nemohl jsem po zaparkování baterii vyndat z karavanu a ani ji dobíjet. Tak baterie nebyla dobíjena 7 měsíců. Tento typ baterií takový provoz zvládá.
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 6 let
Jaro až podzim nenabíjím vůbec, vše řeší solár. V zimě mám připojeno 230V trvale, nabíječka udržuje baterii, topné kabely zajišťují že nezamrzne voda a přímotop lehce temperuje interiér, letos chci vyzkoušet i odvlhčovač. :)
T
tbČlen
Přidáno před 6 let
Ja se nemam kde pripojit a solar mam teprve v planu. Neporadite prosim nekdo, jak jinak jeste resit ? Lze napr. vyuzit nabijeci stanice pro elektromobily ? Mam gelovou baterii 80Ah a presne jak zde jiz nekdo psal - cca po 2 tydnech je temer prazdna ...
5-clenna posadka ( 47, 43, 15, 12, 1 ) ve vestavbe na Ducatu
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
LiFEPO - Záleží na tom jaký baterymanagement kdo má, v každém případě je nutno zajistit, aby neprobíhalo kontinuální dobíjení - značné snížení životnosti - ani se nemá baterie nechávat pod napětím, byť sníženým.
Nabíjení má začít až po vybití min 5%. Moje řešení je odpojovač - nabít a na zimu/ při nepoužívání odpojit (samozřejmě napřed solární panel, pak baterku). Optimální nabití lithiových baterií pro skladování je cca 75% (bez odběru = odpojení)Souč mě známé a cenově dostupné systémy zapnou nabíjení na základě poklesu napětí při odběru (u většiny MPPT regulátorů se dá nastavit v individuálním nastavení). Pokles napětí ale závisí na velikosti odběru tzn může dojít k nabíjení i při téměř nabité baterii. Pokročilé systémy měří odebranou energii a zapnou nabíjení až po částečném vybití - kdo to má, nemusí se starat. Kdo ne, měl by aspoň při delší nečinnosti odpojit.
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Kdyz mam ob.vuz odstaveny na slunci, dobijeji me solary pres Ctek250S a reguluji a udrzuji napeti AGM-Optima baterii v ob.kabine a 2 startovaci
olovene baterie u ridice, a kdyz mam vuz prikryty plachtou, mam bezet upraveny sitovy modul z noteboku, ktery bezi taky pres ten Booster Ctek,
takze moje baterie maji porad aktuelni napeti, neverim,ze timto postupem se baterie znici,protoze jsem mel pred tim v ob.kabine olovene baterie
2x 150 W, ktere me vydrzely s timto postupem 11 let., ted co mam zabudovany ten Ctek,ten bezvadne reguluje napeti u obou druhu baterii,
u olovenych na 13,2 V a u AGM na 13,7 a tim ze jsou oboje baterie na horni hranici napeti, je dobijeci proud je okolo 0,8A.
Honza
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Discoverfun: Pokud je to na můj příspěvek - psal jsem o LIFEPO, ne o olovu. nicméně u olověných baterií má každý typ svoje konzervační napětí, při kterém je dodáván do baterie náboj, který je ztracen samovybíjením, které se s lety zvětšuje, tzn i dobíjecí proud je nutno zvětšovat. Životnost zaplavených aku ze zesílenými elektrodami je při takovém zacházení 20 - 25 let. Protože se takto udržují pouze průmyslové aplikace, je skutečnost samozřejmě horší, nicméně právě u zapouzdřených baterií je třeba hlídat velikost
konzervačního/stálého napětí, nebo, což je podle mě lepší aku prostě
měsíčně dobít a odpojit ze systému.
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 6 let
Ja se omlouvam, to LIFEPO na zacatku jsem prehlidl, ale presto mam AGM-Optima zabudovane.
Honza
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Omlouvat se nemusíš, upřímně volba lifepo u mě byla spíš zvědavost, uvidím, zkusím to hlídat arduinem, a doufám že já už novou baterku kupovat nebudu:D
Jinak se chystám realizovat Tvou úpravu vody, stříbrný řetěz mám, diody seženu, líbí se mi ten nápad, snad to bude fungovat.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,043,831 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23545 sekund | Průměrně za: 0.23545 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.27MB/2MB