Zdravím všechny, rozhodl jsem se, že se s vámi podělím o zkušenosti, které máme za cca 2,5 měsíce provozu nového obytňáku Bürstner Lyseo 728 G.
Jsme v tomto nově a nemáme zkušenosti s předchozími auty, maximálně s půjčeným, ale troufnu si říct, že co jsme si už s autem zažili, není úplně normální.
To že se zpozdilo dodání asi o měsíc, ok, žádná hrůza. Ale začínám mít obavy, že auto bylo šito horkou jehlou a teď se to ukazuje.
Od začátku nešel ohřev vody a topení na plyn. Na elektriku vše ok. Nakonec se zjistilo, že byly nějak obráceně zapojené hadice nebo co. Bůhví jak to bylo, ale po několika týdnech se to podařilo opravit.
Na dalším výjezdu po cca 16h používání přestala chladit klimatizace (psal jsme žádost o radu i zde na fóru). Za pár dnů jej vezu do servisu, tak jsem zvědavý, čím to bude.
Z kosmetických vad - nějaká vyskákaná těsnění, těžko zatahující se stínítka apod. to je detail.
Hrozné vrzání z pravé přední strany přístrojovky je už dost nepříjemné. Pás řidiče, který se zasekává, je už dost nepříjemný, po pár otočení se začala kiklat sedačka řidiče. Na záchodě z podlahy pomalu začíná čouhat hřebík, v zadní části auta se zvlnilo lino (asi se pohla nějaká příčka nábytku), šíleně vrže postel, respektive její uchycení nebo uchycení roštů.
Tohle jsou všechno víceméně kosmetické i když nepříjemné věci a možná to k těmto autům patří jako porodní bolesti. Ale spíš bych řekl, že auto dojelo z Rumunská a ne z Německa.
Co už je dost nepříjemné, je hluk v kabině. Nad 100 km/h musíme mluvit dost nahlas, rádio se musí taky značně zesílit. Sedl jsem si do Laiky, co měl půjčenou kamarád a už jen na volnoběh to byl neskutečný rozdíl. Laika krásně tichá, u nás traktor. Myslím, že pod plastovým papundeklem, který kryje přístrojovku, už bude rovnou motor, žádná izolace..
Velký problém mám s výkonem auta. Auto by mělo vážit natankované, s plnými bombami, plnou nádrží na vodu a řidičem necelých 3,3t. Motor je nejsilnější Fiat 130 kW s automatem. Pro mě osobně to byl první obytňák, co jsem řídil, tak jsem z toho byl rozpačitý a myslel jsem, že to tak možná má být. Ale na 130 km/h se dostat je celkem problém, jedině po rovině nebo z kopce. Udržet rychlost nad 100 km/h v kopci je nadlidský výkon. Různé obytňáky se kolem mě většinou proženou. Kamarád má skoro stejné auto, jen o půl metru kratší, stejný motor a jede skoro pořád 150 kopec nekopec. Druhý kamarád, co se mnou byl na výjezd půjčenou Laikou měl 150 koní (váhu podle mě určitě znatelně vyšší) a do kopce mi buď zmizel nebo za mnou musel brzdit. Jednou se mi stalo, že po dálnici mírně z kopce jsem měl plný plyn, aktuální spotřeba 20l a nerozjelo se to prostě přes 110 km/h. To už pro mě byl signál. Ten výkon je prostě mizerný a slabší auta jsou obvykle rychlejší než my. Spotřeba je zatím 13,5 vs. 11,2, co měl kámoš na Laice.
No nedokáži si moc překvapit, co mi na to v servisu řeknou, až to tam přivezu, když to nehlásí žádnou chybu.
Dost jsme se na auto těšili, ale teď s tím máme pořád nějaké trable a některé věci nejsou úplně prkotiny a mám obavu, jak se to podaří vyřešit.
Máte někdo zkušenost s hlučností nebo tím výkonem? Ostatní je spíše povzdech.
Díky
Částečně je to asi normální, mám velmi podobnu zkušenost s Fiatem u půjčeného nového integrovaného LMC (najeto pár set km). Byla to teda 150ps s automatem (robotem), auto jelo sotva 130km/h z kopce a projev neskutečně línej, stará 130ps s alkovnou proti tomu byla letadlo, ale postupně se to zlepšovalo a po nějakejch 5-6000km co jsem s tím najel už to bylo lepší, prostě se ten novej motor musí trochu zajet-rozjezdit, někdy to trvá třeba 30000km.
Teď mám Sprintera 4x4 (Hymer) a nebylo to tak hrozný jako u Fiatu, ale nový motor taky nejel jako teď po ujetí 15000km a furt se zlepšuje, spotřeba po zajetí půjde o 1-2 litry dolu, hlučnost se taky sníží. Tím něříkám, že zrovna tvoje auto je v pořádku, nejel jsem s ním a od klávesnice se to posoudit nedá.
Taky to nehoň do extrému, když je to nový. Nesnaž se stačit kolegům co to maj zajetý a letěj jak když hoří, tím tomu spíš ublížíš než pomůžeš.
Drobné dodělávky a úpravy nejsou nic neobvyklého, je to kus od kusu a čím lepší výrobce tím je jich méně, ale dokonale vyrobený obytný auto asi neexistuje, přeci jenom je to ruční práce.
Znám se s člověkem co má Concorde asi za 8M a i tam bylo potřeba nějaké detaily doladit - upravit.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letMotor potřebuje zajet. Výkon stoupne, spotřeba klesne a bude mít i kultivovaný zvuk. Mám sice ten nejslabší motor 130k = 96kW, ale spotřeba byla zprvu nějakých 12 až 13 litrů a dnes po 18000km jezdím pod 10litrů (9,6l)
Závady na nástavbě ti servis oparaví, jsou šíkovní. Myslím Caravanmetropol.
Fun
ufonCZČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
Burstner neznám, máme Carado ale mám pocit, že v poslední době se ta auta dělají totálně low-cost. Už jsem tu psal o odpadu na máme autě, že jsem rozebral celou dvoupodlahu protože od nova vrzala ani nemluvě, nebudu komentovat jak tam jsou vruty šikmo, kde-co nedotažené, špatně sesazená podlaha, prostě odfláklé...
Jasně, je to jiné auto než tvoje, moje je také na pohled hezké, ale spusta drobností se musí dodělat, teď jsem dotahoval v kabině šrouby protože v Italii asi nemají momentové klíče a něco na závit šroubů, skoro nám odopadli dveře... Kdybych byl neználek a ignoroval divné zvuky tak nevím... no co dodat. Anténa od nova tragédie, dřív byla v zrcátku, teď je v rámu okna .-(, pomohla jenom výměna a zesilovač atd. atd. atd.
Možná máš jenom smůlu, ale já jako technik říkám, že co jsem viděl svoje auto a asi 2 další a pomáhal jim něco řešit, všechno tato auta zánovní max. 2 roky, je to skoro stejné tj. pod povrchem nic moc. Možná prémiová vozidla jsou na tom líp nevím, Buerstner jsem měl za dobrou značku, hlavně to nevzdávej, nějaké drobnosti má každé auto a některé jdou časem tj. tu a tam se něco musí dotáhnout, ten nábytek za jízdy musí pracovat a občas něco dotáhnout.
Motor by měl jet dle mého od nova líp, jestli náhodou nemáš problém s hadicí/turbem/EGR, mě to dělalo když mě kuna nakousala hadice, než to odpadlo úplně tak občas auto jelo nějak divně tj. nic zásadního jsem neviděl ale moc netáhlo hlavně do kopce, občas jo, pak když to odpadlo úplně a dali nové hadice najednou i 96kW super, po rovině klidně 140. Spotřeba a výkon ale časem určitě bude lepší, všechno si to musí sednout a vůle budou větší tj. bude mít motor měkčí chod. Jak píše fun, i zvuk se zlepší nicméně chybějící izolaci to nenahradí (jestli tam není).
vlado
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 let" Ale spíš bych řekl, že auto dojelo z Rumunská a ne z Německa."
Dost možná kdyby z Rumunska dojelo, tak tyto problémy s nástavbou neřešíš..........
Kolik máš nyní najeto ? Zajetí motoru má velký vliv jak na výkon, tak na spotřebu a hlučnost.
Já mám nyní zatím jen 16 tis. ale každými 5 tis. je to znát k lepšímu.
Na počátku jsem byl taky trochu rozčarovaný, zvlášť potom co jsem přesedl ze zajetého třílitra.
Jinak, a možná je to jen pocitová věc, se výkon a tichost motoru zlepšily po první výměně oleje v 10ti tis. km.
A před tím po ujetí 5 tis. km.
130 km/h teď jede s mnohem větší lehkostí.
Jen se zeptám kolegů. Při rychlostech kolem 130 km/h - klepou se vám skla vnějších zpětných zrcátek ?
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Upravil JiPe Highlanders dne 21.08.2018 09:14,
před 6 letbambulaČlen Přidáno
před 6 letU nových aut, bez ohledu na značku, budeš bojovat se dvěma věcmi:
- kvalita výroky (dnes bez ohledu na značku, ať už jde o prémiové značky nebo naopak o diskontní)
- hmotnost
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letto: Prettorian
Jestli máš najeto 7 tis. tak tento problém neřeš a zajížděj.
Vždy citlivě se studeným motorem a po zastavení zhasínat cca po 10ti sec.
Pokud se to do 20 tis. nezačne postupně znatelně zlepšovat tak řešit servis.
Jo a máš tam automatizovanou převodovku, která je pohodlná, ale ne tak
chytrá jako automatická. Takže někdy se stane, že např. v táhlých dlouhých kopcích
pozdě řadí dolů. V takových případech jí pomoci manuálně.
To můžeš ale dělat naopak i při rozjezdu, kdy chseš aby se motor nevytáčel a přeřadil
nahoru dřív.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Tak tak, jde o nástavbovou. Úplně nová, jela všeho všudy možná 24h.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letDej potom vědět, jak jsi dopadl v Caravanmetropolu.;)
Fun
Mám na novém najeto 14 tis.Jede po dovolené lépe.Ztišuje se.
Nízké otáčky motor zničí.Udusíš ho.Nejhorší auta jsou po důchodcích kteří jezdili pomalu a jemně.Pozor na to.
Dále na Ducata od 2017 nové modely je už hafo svolávaček.Prověř si to.Je svolávačka i na EGR potrubí.Praskal nějaký držák a auta shořela.Udělala se tam ,,prý´´ díra a auto shořelo.Mám ho druhou sezonu a tři svolávačky které si ale musíš zjistit sám!!!
Vin kod a na servis.Řeknou Ti to.
ale jinak -toco jsi popsal jsou nemoci mnoha značek.Nic nového pod sluncem.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
Lukas99Člen Přidáno
před 6 letPřed třemi týdny jsem si v CaravanMetropol vyzvedl náš nový bydlík Burstner Lyseo Time i 690G.
Za prvé, perfektní servis už podruhé (měli jsme již od Burstnera karavan), předávačka pecka, naleštěné auto, naleštěné pneu, zážitek odpovídající skoro 2 megové investici, auto připravené na smluvenou hodinu, výborný...
Za druhé, zatím naprostá spokojenost, de facto celé ty tři týdny jsem na cestách. Oproti objednávce chyběl venkovní vývod plynu a alarm na narkotické plyny. Mězi dvěma cestami jsem měl 2,5 dne pauzu, v CM to i v sezóně dodělali za jeden den a jel jsem dál... Jasně, vyskakují šroubky, pokud nemám peřiny na spuštěcí posteli tak to vrže jak kráva, záslepky od instalace Thule markýzy na zemi, ale už karavan mě naučil, že si to musí sednout... Denní LED světla nesvítí bez zapnutých potkávaček, nasere, ale je to blbost, dodělají...
Ad podvozek/motor, mám Ducato 150 PS a manuální převodovka. Na Balt hrozivých 14l/100km, ale foukal děsnej protivítr. Motor řve jak traktor, ale je to holt dodávka, ne prémiový šestiválec. Ale prý si to má sednout a reálná spotřeba má být prý někde mezi 10-11l na 100km, tak uvidíme haha. Ad rychlost, na 130 se dostanu, ale potím se u toho. Navíc integráč má asi hroznou aerodynamiku, tak to přičítám i tomu...
Ad obecné vrzání a tak, byl jsem upozorněn, že min 2000km si celé auto sedá a pak postupně vše dotahovat :-)...
Asi to chce trpělivost, Burstner je zlatej střed myslím, designem i vyšší třída, ale montuje se to malosériově a ručně, takže asi nemožné očekávat kvalitu a projev, jako u osobního auta.
Tak hodně zdaru a super zážitků!
Lukáš
Lukas 39 + Pavla 38 + Matej 6 a Viki 2
-------------
Madarska Insignia 4x4 a cesky Bürstner Averso Top 520 TK