Zdravím, koupil jsem nedávno ford tranzit rivieru, vnitřek byl vyhořelý, vše jsem dal pryč až na plech a nyní mám hotový nábytek a již zapojuji elektriku, bohužel někdo předtím odstřihal dráty a tak nevím jak to zapojit.
např. k nádrži vedou dva kabely, jeden dvoupramený je mě jasný, ten je na čerpadlo ale další dva -třípramený a dvoupramený mají být zapojené nahoře na nádrži na vodu a odtud vedou do nádrže nějaké tři tyčky- k čemu to slouží? k měření vody v nádrži? ale potom kde by to ukazovalo? a podotýkám v žádném z těchto drátků není proud.
A když jsem u těch dotazů, tak jěště jak je panel u kuchynky se čtyřmi vypínači tak je tam jěště jeden vypínač repektive tlačítko- pod ním jsou nějaké odpory nebo co- k čemu toto tlačítko slouží?
případně jěště kdyby nešlo topení traumatik a bojler na ohřev teplé vody nevíte někdo kde na Vysočině to opravuje
VasuČlen Přidáno
před 6 letPředpokládám, že je to tovární výroba obytného auta. V takových autech bývá panel, který ukazuje napětí baterek, množství vody čisté a špinaví, dále hlavní vypínač a další vypínače a pojistky.
Z tohoto panelu vede kabel na čerpadlo a na měření výšky hladiny vody.
Aby z nás někdo ti poradil, jak to zapojit, bude vhodné to buď vyfotit, nebo uvést typ panelu. Jinak měření vody,většinou bývá elektronické, malým proudem a napětím, vhodným měřákem naměříš. Rada, najdi zručného slaboproudaře, než to neodborným zásahem zničíš.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Ano je to tovární výroba, a je tam moc drátů, přišlo mě moc složité zapojení osvětlení a zapojení čerpadla na vodu tak jsem to zapojil jednoduše a funguje to, a až to celé udělám tak naleju do nádrže vodu a uvidím zdali to bude měřit, zatím to nic neukazuje.
Bohužel nevím jaký je to typ panelu, nebot to bylo celé ohořelé a tak se z toho nedá nic vyčíst a budu to muset vyfotit a sehnat někoho kdo sem tu fotku dá (já to neumím) akorát ten panel můžu popsat, jsou tam čtyři vypínače, byly ohořelé dal jsem nové a jeden jsem zapojil na osvětlení vnitřku , druhý vypínač jsem zapojil na světlo nad varičem a dřezem, třetí je na čerpadlo na vodu čtvrtý je zatím prázdný pak vlevo na tom panelu je tlačítko a to asi slouží na informaci o množství vody apod, a pak jsou tam červené kontrolky
A ještě by mě zajímalo zapojení drátů do té elektrárny od motoru, zatím jsem se tomu moc nevěnoval vedou tam 4 dráty. Jeden silný červený je napojen na záložní baterii druhý silný modrý vede na hlavní baterii ale není zapojen, pak jeden je možná kostra a čtvrtý nevím ( možná do altíku, ale zatím jsem to nezkoumal). Je možné že je to zapojené tak složitě že při chodu motoru jde proud to té elektrárny tím modrým drátem tam to sepne relátko a odtud to jde do záložní baterie? Podotýkám že v té elektrárně jsou 3 relátka- na co slouží? V v připadně že by to bylo zapojení dobíjení do záložní baterie takto nebylo by snaší vzít od hlavní baterie drát a přes relátko to zapojit do záložní baterie a drátek od altíku sepnout toto relé