pedaČlen Přidáno
před 6 let...snad to píšu do správné kategorie a doufám, že se to tu ještě neřešilo, ale asi určitě otázka na Karla P.
Fakta:
-obytné auto 2016 s lednicí Thedford(ta se už řešila, že nic moc kvalita-souhlasím)
-jsme v Maroku a v některých kempech nejde na 220V-většinou chyba 10
-vzal jsem tedy měřák a jejich síť hlavně na jihu okolo Sahary ukazuje 199 až max 212V
-na německých webech jsem se dočetl, že tyto lednice jsou náchylné na "podpětí", čiže je-li síť méně jak "asi 220V" tak lednice nejde
-vše ostatní (ventilátor, EBL-dobíjení,nabíjení foto apd.)funguje
Otázka:
-existuje nějaká chytrá krabička-stabilizátor napětí(mám na 12V z karavanůpro)na 220V, kterou bych jednoduše přidal před lednici? kamarád elektro by jistě něco sestrojil, ale proč hledat již vynalezené!
Díky
Petr
Stabilizátor napětí existuje, nedávno jsem jeden historický vyhodil, u nás už netřeba, dá se sehnat - podle toho kolik má lednice příkon. cena 500W kolem 2000 Kč.
VasuČlen Přidáno
před 6 letKdyž ti jede energoblok, tak bych jednoduše odpojil ledničku na 230 V a dal bych ruční spínání na 12V , a ledničky by jela na 12 V z energobloku.
To by dle mně bylo nejrychlejší řešení. Bohužel, každý to nedokáže zapojit a nic nezničit.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 lettakhle jednoduchý to (obávám se) nebude:
Co je to za lednici?
AES? Dvoudveřová?
Pokud je odpověď 2x ano:
tak napájení řídicí jednotky je z 12V nástavby
přednostní relé jakbysmet
220V krmí jen topnou spirálu
spínanej zdroj (pokud by tam byl-jakože nejni) by to podpětí "opsal" ale nevím jak by tohle měl ovlivnit ?
Mě se spíš zdá, že kulhá dobíjení nástavby, nebo že je nástavba K.O. To by vysvětlovalo ty výpadky řídicí elektroniky lednice. Páč tohle všechno řeší 12V,...
pedaČlen Přidáno
před 6 letnejsu na tu fajnovou elektroniku zase až tak borec a nepisu to sem proto,ze by to byl muj stabilni problem,spis proto,ze se treba taky nekdo vyda do “tretiho” sveta a mohlo by ho to zajimat...
-ano Karle,je to dvoudverova AES
-na 220V nebezela skutecne jen ve trech kempech na jihu Maroka,poprve jsem to neresil a v ostatnich dvou pripadech jsem multimetrem nameril v zasuvkach kempu jen 200 až 215V
-jak casto pises,na netu ví vsichni všechno,ale v postate jsou vsechny komentare typu,ze kdyz elektronika lednice nenameří 220V,tak proste na rezim 220V neprepne
-ted jsme v kempu ve Fesu a normalne bezi na 220V,multimetr ukazuje 225V,baterku nabiji EBL a ukazuje 13,8V
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letTo je zajímavý.
Lednici by teoreticky 220V vůbec nemělo zajímat.
Myslíš že tam je ještě nějaký napájení z 220V ?
Řídicí deska i přednostní relé jsou na 12V napájený z nástavby, silařina 12V ze startovačka a silařina 220V ze sítě,...?
EBL má spínanej zdroj a stabilizátor takže k napájení by mu mělo stačit i 180V.
Divný. Co tam máš za blok?
Dokážeš se zjistit, že nástavba není na konci života? To by mohlo způsobit to kolabování řídicí elektroniky.
haskyČlen Přidáno
před 6 letToto same mi lednice delala v Kadani v zime.Je tam hodne karavanu na stalo,vytapenych elektricky.Prijeli jsme tam v patek v poledne a vse v poradku.K veceru,kdyz prijeli lidi tak lednice,pustena na 230 vypadavala.Od te doby vse v poradku.Tak ze hlidani zda je 230,nebo hodnota ktera je v toleranci byt musi.A pripada mi to logicke.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letJá se s tím ještě nesetkal. Ale demontovat kvůli tomu lednici z auta se mi nechce. Každopádně je to dobrá informace.
haskyČlen Přidáno
před 6 letTak je to extrem kdyz v teto dobe klesne napeti pod 210 V.Ale neresil jsem to a ani v budoucnu bych to neresil.Nejde,nejde,prepnu na plyn a koralka se chladi dal.
pedaČlen Přidáno
před 6 letElektroblok mam Schaudt EBL99
Letos doma CZ,Rakousko,Italie,Francie....zadny problem,skutecne jen tady v Maroku.Je to i videt u nich na zarovkach ze lehce blikaji....ta lednice si urcite tu sit meri a neni-li “cistejch”220V tak proste automat prepne na plyn,pokud nemam zapnutej automat,tak chyba 10 a zacne blikat.
Jak pise Hasky,neresim to a nebudu to resit,ted a tady.Uzivame a vse bezi OK(jen jsem utrhnul nekde zadni zasterku :-) )
Az se vratime do napěťově stabilizované EU,tak to samo doma a kde to pujde budu zkouset.V kazdem pripade dam urcite vedet,zda-li “problem” zmizel,či nikoliv.
Prislo mi to zajimave se podelit a pripadne se nad tim zamyslet.....myslim,ze i nektere odlehlejsi mista Evropy kam uz taky jezdime(nechci nikoho urazit,ale treba ukraina,turecko,apd.)by mohla mit v odlehlejsich castech taky kolisani napeti.
Diky a šťastné návraty!
petr
Tomas17Člen Přidáno
před 6 letAhoj,
mel jsem ten samy problem v Chorvatsku. Pres noc lednice bezela na 220, pres den se prepla na plyn. Kdyz jsem ji prepnul na 220 rucne, tak se ukazala chyba 10. Je to urcite podpetim. Ta lednice si to nejak hlida. Ted jen zjistit jak to funguje :)
Mam lednici Thretford N3170 (dvoje dvere)
EBL Schaudt 100
Stava se mi, ze lednice obcas vytece, nestava se Ti to?
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letPak je odpověď jasná: přednostní relé (v ŘJ lednice) je nastavený dosti citlivě a při poklesu sítě pod 210V už vyhodnocuje, že korektní síť 220V nejni. A vítězně přepíná na plyn.
Protože kontinentální (evropská) síť je velice přesná a vyvážená a jakýkoli turbulence v distribuční soustavě ERÚ přísně postihuje.
Samozřejmě že Maroko takovýdle starosti nemá,....Chorvati jsou známí svým jižanským přístupem = pamatuju se, že jsem jim elektriku v kempu léčil dva roky po sobě (Biograd na Moru, kemp Mia). Pak už jsme jezdili jen na loď.
Zdravím,
už jsem to tady zmiňoval- do roku 2016 jsem měl OA s dvouveřovou lednicí Dometic a s přepínáním na plyn nebyl žádný problém. Po zakoupení nového obytňáku taky s dvoudveřovou lednicí Thetford ve stejných kempech (např. Mošon), kde dřív nebyl problém, mi lednice začala přepínat na plyn. Vyměnil jsem přívodní kabel k autu za silnější a trochu se to zlepšilo. Nedávno jsem se vrátil z chorvat. Ugljanu, kde v noci lednice jela na proud, přes den zapli v okolních karavanech klimatizace a opět provoz na plyn. Neměl jsem bohužel u sebe měřák, takže nevím, kolik bylo v síti. I zimě po zapnutí přímotopu se lednice někdy přepne na plyn.
Takže za každou dobrou radu budu i já vděčen a dotyčného čeká mimo jiné odměna v podobě dobré slivovice z Valašska.;)
Upravil Laciga dne 14.08.2018 20:22,
před 6 lethaskyČlen Přidáno
před 6 letTusim ze Thetford ma nastavene ochranne napeti 210 - 240 volt a 9,5 - 15,5 volt.
pedaČlen Přidáno
před 6 lettak jsem trochu brouzdal po D webech a zjistil,ze ameriku jsem neobjevil...
tento problem je s lednicema Thedford znam....oficialne jsou jejich lednice schopne pracovat od 200V do 260V-ofiko vyjadreni servisu thedford....
pokud je D zakaznik malo aktivni,tak ho odpalkujou,ze je to problem provozovatele kempu,ale D bydlikaru je 490.000 a hodne se jich nedalo a pak jim Thedford meni ridici elektroniku,tzn. ze vyrobce o problemu vi a jejich elektronika je spatne postavena...ten rozsah bude nekde jinde....odhaduji,ze pod 215V se uz prepne...
problem pomerne presne a stejne jako ja a uz i řada z vas popisuji hlavne campeři co kempujou přes zimu ve spanelsku,ale i na jihu italie....
casto ale neni chyba v rozvodne siti dane zeme,ale v poddimenzovanem kabelu v kempu a tudiz jak pisi kolegove....zapnou se klimatizace,primotopy a uz se Putin smeje jak bezi odber plynu :-)
jezdil jsem 8 let s alkovnou a dometic lednici a nou problem...polointegralu mame od 2016 s Thedfordem a nastesti zatim problem s tim podpetim az ted v Maroku,ale ne vždy...dokonce v zime se bezne prepne na 220V kdyz bezi auto na centralu Zipper...
jeden D bydlikar psal,ze jeho rodicum njakej kutil Tim z te desky cosi odletoval a pak fachčila i s podpetim,to je ale jedna pani povidala a max. se k tomu po empirickem bádáni muze vyjadrit nekdo z vas ampérků....já určitě ne....to spíš náš guru Karel
jinak děkuji za plodné vlákno bez plevelu!!!
petr
jeste jsem zapomnel...nekteri pisi,ze kdyz se lednice prepne manualne na 220V,tedy bez AES tak to ta elektronika nepozna a bezi i s “podpetim”...to jsem zkousel,ale me tedy i po prepnuti z AES na manual nešla
PetrDubiČlen Přidáno
před 6 letZáleží jak je to řešené. Většinou se napětí měří přes nějaký napěťový dělič. Aby to bylo bezpečné, tak se to většinou nějak galvanicky oddělí od zbytku elektroniky (například přes optočlen).
Pokud je to řešené přes napěťový dělič, tak tam jsou dva rezistory (odpory) a výměnou jednoho (nebo obou) za jiné hodnoty je možné změnit jaké napětí naměří elektronika. Je jen nutné vědět které rezistory to jsou, změřit jejich hodnoty a spočítat novou vhodnou hodnotu. Náklady na materiál jsou maximálně několik korun (bez případného poštovného), náklady na čas (u první úpravy) jsou už někde jinde (není to i se zjišťováním kde co vyměnit práce na pár minut). Někdy je nutné ještě doplnit ochranu proti přepětí. Po úpravě totiž vzroste napětí za napěťovým děličem, když je lednice připojená na síť, kde je správných 230V, ale opravdu záleží na konkrétním zapojení (někde se to musí dořešit a jinde to nevadí).
Jen upozorňuji, že bez dostatečných znalostí by se do toho neměl nikdo pouštět, protože je nebezpečí, že při nesprávném zásahu zničí řídící desku!