Ahoj
Rád bych se Vámi podělil o první dojmy ze zakoupeného vozu.
Protože jsem sám ještě před rokem marně hledal nějaké informace o motorizaci možná moje informace někomu pomohou v rozhodování.
Vybíral jsem dlouho protože peníze nakonec rozhodují o všem. Díky ceně vyhrál Citroen s do té doby ne příliš známou motorizací 1 997 ccm BlueHDi . Přes počáteční obavy jsem vybral nejsilnější verzi 120 kW (163 koní) a po ujetí cca 12tis km musím konstatovat že jsem nadmíru spokojen. Přesto že je to auto velkých rozměrů na výkon a tah si rozhodně nikdo stěžovat nemůže. Měl jsem Renaulta Trafika 115 koní o kterém jsem si myslel že je na dodávku celkem obstojné letadlo. Jumper mě ale po pár kilometrech vyvedl z omylu. Jede to na takovou velikost jako prase. 163koní je až dost. Někdo namítne, že uvidíme jak dlouho, ale jelikož si s tím jezdím jen já a důsledně dbám na vychlazení turba před vypnutím a výměny oleje max po 12-15tis kilometrech nemyslím si že by měl být sypátko stejně jako 2,2l.
Vybral jsem záměrně Maxíka protože nejsem zrovna prcek a vůbec toho nelituji. Má to samozřejmě svoje mínusy ale s většinou už jsem se popasoval. Zatím jezdím prázdný takže trochu stepní koza, ale jak postupně dostavuji vestavbu začíná se to výrazně zlepšovat. Boční vítr se mě taky občas překvapí ale stejně jako drncání se přibývající váhou vlastnosti při větru zlepšují. Pravda je že jezdit prázdný je jako sedět na anakondě. Trvalo mi tak 5tis km než jsem se srovnal. Co se tyče tažného, je z výroby na 3000kg. Jezdíme na závody a tahám vlek cca 2500kg a je to naprosto v pohodě. To co ale bude do budoucna problém(snad jediný) bude brutálně rychlá zpátečka. Nevím na čem vývojáři u Citroenu jedou ale zpátečka je hodně do rychlá. Proto si myslím že spojka kterou už jsem cítil dlouho nevydrží.......třeba si ještě sedne ale nemyslím si to. To je zatím jediné mínus které bych chtěl budoucím majitelům zdůraznit. Takže pozor!!!!!! spojka není na věky. Až se posere, vrazíme tam keramiku jako v závodním autě a bude pokoj. To je myslím to nejmenší.
Poslední co napíši je informace o spotřebě.L4H3 si opravdu vezme. Nějak mi nejde jezdit s citlivou nohou. Takže bez vleku je dlouhodobá spotřeba kolem 10,1-10,8l. S vlekem a celkovou váhou cca 5400kg se spotřeba malinko zvedne ale ne nějak dramaticky. Zatím jen podle budíku ale nepřeleze to 13l na sto.
Auto máme jako rodinné křížené s firemním což je při počtu 3 dosti ujetý, ale já prostě mám rád velké auta. Na jízdu pojmeme papírově 5 lidí stavěno firmou Colorcars. Super přístup, doporučuji.
Až každodenní provoz ukáže zda to byl dobrý výběr, ale zatím jen veskrze dobré dojmy.
Co můžu jen doporučit:
-Příplatek za couvací kameru je opravdu téměř nutný. 6,3m někam nacpat je někdy opravdu oříšek.
-Atermické přední okno. Opravdu při slunci funguje a myslím že i zima bude fajn.
- Kožený volant, tempomat a podobný příjemný doplňky už jsou jen na možnosti peněženky a nutnosti použití. Tady určitě platí že co tam můžete nacpat, určitě nacpěte. Pokud dělám vestavbu určitě z toho auta po 5letech nevystoupíte takže se to vyplatí.
PS: Bez přepážky a izolace je to v zimě peklo. Zima jak v Rusku je slabé slovo. Motor se ohřívá jen opravdu nerad takže přídavné topení je opravdu nutnost.
Doufám že moje řádky budou někomu ku pomoci a kdyby snad ne, klidně mě po SZ kontaktujte.
Hezký večer, den, či ráno to podle toho kdy to budete číst
Mára ( Bushman )
Zrovna řeším koupi dodávky - osobní pro cestování. U mě vyhrálo Ducato 2,3 150 k Panorama Flex Floor. Jak píšeš Boxer a Jumper mají hodně slabou spojku, motory jsou nové tak se o nich ještě moc neví. Jediné s čím je zatím u motoru problém je dlouhý nájezd km na oleji a prý odchází hydrošteli. Chce to měnit olej i mimo stanovený servis. Horší je to údajně s převodovkama. Ty prý u aut které vozí víc nákladu padají a jeden nejmenovaný prodejce řeší už několikátou převodovku.
S čím závodíš ? Do roku 2010 jsem jezdil soutěže.
Dnes k nám přivezl zboží dopravce co provozuje Boxery se stejnou motorizací. Najeto 45tis a zatím v pohodě. Spojka drží, motor taky. Tak uvidíme. Je to tedy divný hodnotit auto s takovým najezdem s přihlédnutím k tomu že ho vydali z LTčka co mělo najeto1700000 tis ale víc prostě nikdo nemá.
Proto se zeptám místních, má někdo s tímto autem najeto víc jak 100tis?
M
Ahoj,
také uvažuji o podobném autě na vestavbu. V jaké ceně se nechá pořídit podobné auto, abych měl představu.
děkuji za odpověď
Dvě sedačky objednej určitě! Je to pak děsnej vopruz s papírama pokud je předěláváš. Nám připadaly dost příjemné a tak jsme je tam nechali a jen dodělali vyhřívání a nechali očalounit. Když jsem to řešil (2,5 roku) nedaly se ve výrobě na dodávku objednat boční otevírací okna - jen na autobus ???! Tedy jsem objednal jen zadní a boční se dodělávaly potom. Protože jsem vyjednal slevu cca 60% z ceníku a ta se vztahovala na všechno, bylo nejlevnější vše dostupné objednat do výroby. Jednoznačně v tomhle autě potřebuji tempomat, klimu a couvací kameru. Ty tehdy byly v rámci nějakých paketů se spoustou zbytečností, ale za cenu stejnou jako bych to objednal zvlášť. Tedy máme v autě asi všechno co se do něj tehdy dalo namontovat. Kožený volant je mi také příjemný...
Martin
Upravil Martin a Johanka dne 02.02.2019 19:47,
před 5 letHlavně se informuj u prodejce zda již jde auto objednat v konfiguraci kterou si zvolíš. Já jsem kupoval auto v září 2018 a bylo mi řečeno, že až do srpna 2019 se nadají auta objednat a budou k dispozici pouze skladovky.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letCitovat
JAREK112 napsal:
Citovat
Martin a Johanka napsal:
Citovat
JAREK112 napsal:
Ahoj,
také uvažuji o podobném autě na vestavbu. V jaké ceně se nechá pořídit podobné auto, abych měl představu.
děkuji za odpověď
My jezdíme s Jumper 2,0HDI 163 koní druhým rokem a po necelých 40 000 km je to letadlo s neuvěřitelně nízkou spotřebou (po cca 30 tis spadla o dva litry a jede jak čert).
Ve výbavě + prosklení se dá prodejce dotlačit citelně pod 500 bez daně...
Motor je hlavně v kopcích úžasný tahoun (vnitrozemí Černé Hory, Albánie,...). Také si myslím , že při slušném zacházení a oleji po 10 - 12 tis se motoru s nájezdem obytky nemá co stát.
Často parkujeme honě nadrsno, spojka smrděla nesčetněkrát , ale zatím drží.
Couvací kamera je nezbytnost.
Jezdí se nám s ním tak příjemně, že se posupně stalo naším běžným větším rodinným autem (podobně jak píše Bushman) a prodáváme jedno z osobních aut...
Martin
Je tedy lepší objednat auto se dvěma místy k sezení? A zasklení je také výhodnější již z výroby? Jdou okna otevírat?
Vaše auto je povedené .
díky
Na vestavbu okna z vyroby asi ne. Nebudou oteviraci tak jako v obytce a budou bez izolace.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Ještě je otázkou zda objednat nyní motor 2lt, nebo počkat do května 2,2Lt. Zatím čekáme s konečným rozhodnutím na výstavu. Do Prahy.
Ve vestavbě jsme zatím na živo nebyli. Momentálně jezdíme s integráčem, musíme posoudit, jestli nebude vestavba kapku natěsno.
Karlos_BrnoČlen Přidáno
před 5 letAhoj, ano u Peugeotu se dá dohodnout super cena, já mám tažné, kožený paket, klimu, 2 samostatná sedadla a L4H3 dostal jsem se na 605tis kč s DPH. Najeto mám zatím jen 5000km. bohužel jsem slyšel pozitiva i negativa. v obytkách ok, u dopravců KO.
prý zlobí filtry a převodovky. Motor je dobrej a starej co dělají už snad 15 let, jen ho ted narvali do velkýho auta a přidali močovinu.
spotřeba 8,5 průměr za prvních 5000km.
váhu mám komplet se vším, ( voda, posádka 4 lidi, motorka, vestavba 3650kg)
SlawczoČlen Přidáno
před 5 letTaktiez mame vo firme Jumper 35+ L4H2 BHDi 160 druhy rok, Ma natocene cez 135.000km. Spotreba okolo 9,5l/100. Nosime v nom tovar 500-1000kg, takze ho nepretazujeme. Spojka zatial OK, tazne na 3tony /este netahal/. Jedina vaznejsia chyba /v garancii/ bol slabytlak AdBlue, tak nam vymenili celu nadobku aj s cerpadlom.
Slawczo, Tina, Zuzka, Vilko - Burstner Viseo
Ahoj všichni. Po dlouhé době zase tu. Jen reference k autu. Najeto cca 35tis. Motor táhne skvěle, spojka stále drží, spotřeba kolem 10.5 litru a pokračují s vestavbou. Bohužel jak tam byla postel nic mě nenutilo na autě pracovat. Takže teď pokračuji a pomalu se blížím k výsledku. Až pochopím jak se sem vkládají fotky něco sem přidám. Takže vestavbám zdar a zdraví ať slouží. Mara
Ahoj chlapi, chystame se koupit uplne novou dodavku na vlastni vestavbu a potreboval bych vedet osobni zkusenosti s jumperem 2,2 blue hdi nebo 2,0 bluehdi coz by mel byt podobny akorat starsi motor. Chtel bych 121kw ale vemu i 103kw pokud bude za rozumnejsi penize. Mate nekdo? kolik mate najeto? jak to jede a sere se to? Nejvic se bojim ty močky. Pry je to kazitko a meni se nadrze jak na bezicim pase.
Moc diky za nazory a zkusenosti
Filip
Ahoj, po dvouleté přestávce doplňuji aktuální zkušenosti. Jumper vestavba 2.0 HDI 160 L4H3 maxi 2850 kg prázdný, při provozu 3,5 až 4 t. Najeto necelých 100tis po celé Evropě (včetně neunijních zemích s neznámou kvalitou nafty) Servis 0. Pouze olej + filtry + pneumatiky (olej výměna cca 7l každých 12-15 tis) Do nafty vždy doplňuji letní/zimní VIF, spotřeba adblue 0,8 l na 1000 km. Jezdí moc pěkně, používáme i jako druhý osobák v rodině. Až neuvěřitelně táhne do dlouhých prudkých kopců. Při pohodové jízdě bere kolem 8, ale při spěchu umí i za 14 l,. Martin[img][img][img][/img][/img][/img]
Martin a Johanka Připojili následující obrazek:
Prosím, máte niekto Boxer/Jumper so základným 2.0 BlueHDI 130 (96kW), hoci aj nie obytňák, už s vyšším nájazdom (aspoň 150-200-250 tis.km)? Aké máte s týmto motorom osobné skúsenosti? Myslím výkon pri vyššej hmotnosti auta a spoľahlivosť - aj čo sa týka systému AdBlue.