DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letOpis z nemeckeho fora : jeden kempar se sprchoval pri bource ve svem obytnem voze,(polointegrovanem, potazenym hlinikovym plechem) a presto
uhodil blesk vedle do baraku, od toho ten ob. vuz stal vzdalen 10m, blesk prorazil u baraku strechu a zaroven preskocil na ten obytny vuz a pres
tu teorii o farradyeove kleci , zranil tezce sprchujiciho muze uvnitr vozu, je to pravdive, stalo se to na mecklenburskych jezerech minuly tyden !
Honza/Discoverfun
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letJestli byl napojený na 230V tak to by to vysvětlovalo, jinak když jsem dělal revizácké zkoušky z hromosvodů tak lektor mi řekl, že ani funkční hromosvod není 100% jistota, že blesk nic neprovede.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letBohuzel to tam neni napsano, jestli byl pripojen na 230V, ale ja si taky myslim ze mas pravdu !
Honza
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letZkrátka nezvratný osud.
Mimochodem, jaká je pravděpodobnost takového neštěstí ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letNo cetl jsem v nemeckych Wohnmobil- forech, ze toto neni prvni pripad, ze je uz znamo 5 pripadu zazazeni osoby uvnitr vozu, neni tam za jakych
okolnosti, ale clovek se zasadne nema myt nebo sprchovat kdyz je nad nim bourka a zasadne vytahnot pripojku proudu zvenci,to by uz mel byt
dobry predpoklad, ze se nic nestane, jo a mel by se postavit dal od obytnych budov, zvlaste ktere jsou na miste osamele a taky ne pod stromy.
Honza
GardaČlen Přidáno
před 6 letMohl by dle meho nazoru tomu napomoci teply a vlhky vzduch vystupujici ze stresniho vetraku koupelny.
VasuČlen Přidáno
před 6 letPři posuzování škod po úderu blesku se často setkávám s tím, že ač máte špičkový hromosvod podle posledních výzkumů a norem, bleskový výboj si absolutně dělá, co chce. Poslední případ, 4. stupňová přepěťová ochrana od renomované DEHN+SÖHNE a vyhořelo, co nemělo. Já tomu říkám, blesk se normou neřídí. A ten člověk byl v nevhodnou dobu na nevhodném místě.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 let
Tak to by melo byt diky nemeckemu kolegovi v pohode.
Ale to si doktor Chocholousek myslel taky.:D
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
viera a vladoČlen Přidáno
před 6 letSpomeňte Vy čo ste boli na vojne,že PRVÉ čo sa robilo pri výjazdoch techniky do terénu bolo mohutné uzemnenie ......
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letCitovat
viera a vlado napsal:
Spomeňte Vy čo ste boli na vojne,že PRVÉ čo sa robilo pri výjazdoch techniky do terénu bolo mohutné uzemnenie ......
.
Tak to si pamatuju dodnes. Prvni kdo se uzemnil, byly furtacky gumy.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
DavidFČlen Přidáno
před 6 letTaky je potřeba si uvědomit jakou energii má ten blesk a jaké napětí se tam vyskytuje.
Při přímém nebo blízkém zásahu bleskem vás nemusí ochránit ani sebelepší ochrana.
Navíc tomu blesku je skoro jedno jestli tam někdo stojí nebo je připojen k 230V, výboj vznikne proti nějakému velkému potenciálu v zemi a co mu stojí v cestě to to schytá.
Význam ochran nezpochybňuju, jen nemusí vždy zachránit život, zdraví a majetek.
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
Upravil DavidF dne 22.07.2018 09:34,
před 6 letsipadanČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
blesk je nevypočitatelný a špatně demonstrovatelný, ale já osobně co se obytky týče zastávám názor nezemnit, jelikož zabíjí proud a nikoliv napětí a rozhodující je pro blesk potenciál.
Čím méně kovu tím lépe a nožky, připijení na 230 V apod. dle mého zvyšuje riziko.
Dům je jiná kapitola a hromosvod není v přímém kontaktu s domem.
:_
,