Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Obytňák "na divoko"?: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Obytňák "na divoko"?

Poslední aktualizace před 6 let
GartGartNováček
Přidáno před 6 let
Zdravím, jsem před těžkým rozhodnutím a nechci později litovat, tak se chci zeptat zkušenějších.

Situace je taková, že chci cestovat různě po Evropě, ale nemusím moc kempy, města, moc lidí.. předpoklad je tak 80% nocí "na divoko". Takže jsem začal hledat dodávku s vestavbou, soláry atd.. Když vidím ale ty ceny, tak obytné vozy vychází daleko lépe a jsou prostornější a interiéry hezčí / novější pokud se bavíme o stejné cenové hladině. Takže se chci zeptat, jak moc je špatný nápad pořídit obytný vůz na moje záměry. Jako největší negativa vidím:

- větší rozměry vozu = parkování v městech na nákupy nebo prohlídky.
- je daleko více pozornosti na auto = zloději, policie ohledně spaní v autě a pokuty že nejsem v kempu... (i mimo město?)

Vím, že tyto věci nejsou černé nebo bílé.. vždy je to o situaci, místě, zákonech státu.. proto mě zajímá názor zkušenějších, zda opravdu připlatit a pořídit né tak nápadnou dodávku s vestavbou.

Mám nachystáno cca 500 tis. za což jsou už pěkné obytka občas, ale dodávky s vestavbou tak kolem 600 - 700 tis.

Díky za každý názor.
copycopyČlen
Přidáno před 6 let
už dávno neplatí, že dodávka s vestavbou je nenápadná. Nenápadné je možno tak Fiat Scudo, Citroen Jumpy, Berlingo. Asi nechceš mať dodávku bez okien.
TivatTivatČlen
Přidáno před 6 let
My jsme jezdili 15 let s Mercedes Vianem po celé Evropě a spali jme vždycky jenom mimo kempy. Buď na dálnici na parkovištích nejlépe u pumpy a nebo jsme si našli nějaký místo blízko civilizace ale aby nás nebylo vidět a nikdy jsme neměli problém.
Letos jsme si pořídili Adrii Twin, a byli jsme už Holandsko a nyní 10 dnů Slovensko a většinu noclehů bylo opět nadivoko. Chce to trošku si to připravit hledáním na Gůglu a satelitních mapách, vytipovat parkoviště nebo plácky. Na Streetwiew zkouknout zákazy a závory a zapsat souřadnice. A nebo na místě chvíli jezdit a hledat. Třeba teď na Bojnici chtěli za parking u koupaliště ranec, u koliby s parkovištěm nás nenechali i když jsme chtěli dát večeři a pivko, do kempu se nám nechtělo, nakonec jsme se vyspali o kilometr dál v opuštěným pískovým lomu, úplně v pohodě i s ohýnkem večer....
Jinak vestavba je super, protože s tím zatím všude projedu a ve městě se bez problémů nacpu podélně k chodníku.
GartGartNováček
Přidáno před 6 let

Citovat

copy napsal:

už dávno neplatí, že dodávka s vestavbou je nenápadná. Nenápadné je možno tak Fiat Scudo, Citroen Jumpy, Berlingo. Asi nechceš mať dodávku bez okien.


To chápu, ale dodávka s tmavými skly je daleko běžnější kdekoliv než když někde zaparkuji alkovnu. I některé pracovní dodávky nebo ty multivany pro 7-9 lidí vypadají s okny trošku podobně a je jich spousta. Právě, že o alkovnu bych se asi bál víc ji někde nechat a jít na hory, než třeba o 150 tis. dražší obytnou dodávku. Jen díky té pozornosti ostatních.

Tivat, dokážeš si to představit s alkovnou? Myslíš, že by ty stejné cesty / místa byly stejně v pohodě jako s Vianem / Adrii? (Kromě teda parkování přímo u chodníku ve městě). Když jsi pořizoval Adrii jaké hlavní argumenty jsou pro tebe, že jsi nešel do obytňáku?

Díky.
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Gart napsal:

Citovat

copy napsal:

už dávno neplatí, že dodávka s vestavbou je nenápadná. Nenápadné je možno tak Fiat Scudo, Citroen Jumpy, Berlingo. Asi nechceš mať dodávku bez okien.


To chápu, ale dodávka s tmavými skly je daleko běžnější kdekoliv než když někde zaparkuji alkovnu. I některé pracovní dodávky nebo ty multivany pro 7-9 lidí vypadají s okny trošku podobně a je jich spousta. Právě, že o alkovnu bych se asi bál víc ji někde nechat a jít na hory, než třeba o 150 tis. dražší obytnou dodávku. Jen díky té pozornosti ostatních.

Tivat, dokážeš si to představit s alkovnou? Myslíš, že by ty stejné cesty / místa byly stejně v pohodě jako s Vianem / Adrii? (Kromě teda parkování přímo u chodníku ve městě). Když jsi pořizoval Adrii jaké hlavní argumenty jsou pro tebe, že jsi nešel do obytňáku?

Díky.


Pro letošek jsem byl rád,že jsem měl v Bretani a normandii vestavbu.Obytných aut mraky.Dodávku zaparkujes beztrstně ve městě.V entru Ruanu,Amianu,projel jsem úzkými uličkami kam bych se s velkou Laikou člověk opravdu bál.Výška i délka.Laika má třeba 2,90.Steelplatzy ,kde se nikdo nenacpal,protože v tuhle dobu tam je neustále plno a s dodávkou na klid.Má to své výhody.Nevýhoda je vnitřní místo.To ano.Výhoda je rychlost,spotřeba a váha .2,870 prázdná s naftou.Mám ji do 3,5 t.Sice ji teď nechávám,půjde dál jestli se někdo najde.Ale nelituju.Dobré auto.Bylo bude jiné.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Kdyz se vhodne chovas, tak jezdis s velkym integracem stejne jako s Fabii kombi. Limituje te pouze velikost auta.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
copycopyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Gart napsal:

dokážeš si to představit s alkovnou?


S alkovnou nie, to je aerodynamická brzda.
Ale sú aj iné alternatívy:
Tento Dethleffs (r.99) a Hymer (95) majú najazdené 150 tis., a obidva sú v Nemecku za zhodnú cenu 15.900 €. To je 411 tis. Kč, k tomu prihlásenie, to u vás neviem koľko stojí.

Dodávka Ducato L2 má na dĺžku 5.41 m, Ducato L3 má rovných 6m.
Dethleffs má dĺžku 5,35 a Hymer 5,91m.
Rozdiel je v šírke: Ducato 205 cm, tieto integrály 224 resp. 222. Ale to miesto vnútri neporovnateľné. A žiadne otravné šúpačky.

Dodávka H2 je samozrejme nižšia. H3 v podstate rovnaká výška ako tie integrály. Aj tak sa neprepchajú popod rampu na parkovisko pri pláži - tie bývajú 190-200 cm nad zemou, takže ani najnižšie Ducato H1 so svojimi 225 cm.
copy Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
P
paragČlen
Přidáno před 6 let
Copy
Měl jsem plechovku (vestavbu),nyní mám alkovnu s dvojitou podahou a mě ta aerobrzda vyhovuje a plechovku už nikdy!!V zimě se nemusim bát, že mi něco zamrzne.Každý má však jiné prioriry a to je dobře.
Ty alkovnu nie,já akovnu áno.
Ahoj Jarda
Upravil parag dne 16.07.2018 21:46, před 6 let
copycopyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

parag napsal:

Copy
Měl jsem plechovku (vestavbu),nyní mám alkovnu s dvojitou podahou a mě ta aerobrzda vyhovuje a plechovku už nikdy!!


ale veď ja som nepovedal, že je alkovna nanič. Tá moja poznámka k alkovni sa týkala rýchlosti a spotreby, oproti dodávke.
H
hymer662Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Gart napsal:

Zdravím, jsem před těžkým rozhodnutím a nechci později litovat, tak se chci zeptat zkušenějších.

Situace je taková, že chci cestovat různě po Evropě, ale nemusím moc kempy, města, moc lidí.. předpoklad je tak 80% nocí "na divoko". Takže jsem začal hledat dodávku s vestavbou, soláry atd.. Když vidím ale ty ceny, tak obytné vozy vychází daleko lépe a jsou prostornější a interiéry hezčí / novější pokud se bavíme o stejné cenové hladině. Takže se chci zeptat, jak moc je špatný nápad pořídit obytný vůz na moje záměry. Jako největší negativa vidím:

- větší rozměry vozu = parkování v městech na nákupy nebo prohlídky.
- je daleko více pozornosti na auto = zloději, policie ohledně spaní v autě a pokuty že nejsem v kempu... (i mimo město?)

Vím, že tyto věci nejsou černé nebo bílé.. vždy je to o situaci, místě, zákonech státu.. proto mě zajímá názor zkušenějších, zda opravdu připlatit a pořídit né tak nápadnou dodávku s vestavbou.

Mám nachystáno cca 500 tis. za což jsou už pěkné obytka občas, ale dodávky s vestavbou tak kolem 600 - 700 tis.

Díky za každý názor.

UNI řešení není. Každé OA/vestavba má svoje plus a mínus. Sestav si pořadí svých jednoznačných (významných) priorit a potom si "tabulku" doplňuj podle typů aut křížky a sám uvidíš co vznikne.
Moje priorita by byla:
a) prostor v OA s ohledem na počty osob (pravidelné využívání)
b) "kvalita" spaní (zda postel samostatná, nebo chci vylézat do alkovny nebo mi nevadí spuštění postelí nebo mi bude vadit francouzská postel a přelézaní ležící osoby... atd.)
c) celoroční provoz (léto není problém- žijeme venku, ale zima klade jiné nároky ( podzim, jaro také)

Co považuji za důležité, že nakonec narazíš na OA co se bude líbit, splní technické požadavky, ale prostor uvnitř bude nevyhovující. Prostě jsou to jen kompromisy a ta tabulka ti pomůže se rozhodnout.
Jiná věc je, máš příslušný balík peněz a objednáš si funglovku na míru.
TivatTivatČlen
Přidáno před 6 let
My jsme hodně jezdiví, a neustále se přesouváme. Tak že je priorita menší rozměry, kvůli průjezdnosti a parkování. Pokud to chceš postavit na týden do kempu k vodě, je asi lepší mít víc místa pro větší komfort.
Nám to pro dva úplně stačí a manželka je nadšená. Dřív měla ve Vianu kuchyni v plastové bedně i s vařičem, nádobí i sebe myla pod kanystrem a spaní se muselo složitě rozkládat a stěhovat spoustu tašek...o záchodu ani nemluvě...
Za 20000,-Euro se nechá v Německu pořídit pěkný auto s vestavbou stáří do 10 let a rozumnými kilometry. Třeba právě po někom, kdo si dopřál větší...
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Gart napsal:
Když vidím ale ty ceny, tak obytné vozy vychází daleko lépe a jsou prostornější a interiéry hezčí / novější pokud se bavíme o stejné cenové hladině.

Profi vestavby dnes stojí stejně jako nástavbová obytná auta, mají stejné možnosti výbav i vzhled interiérů. Téměř každý výrobce obytných aut má dnes v nabídce
i vestavby. Jejich obliba roste, zejména u těch kdo cestují ve dvou a cestují hodně. Kompromis nedrasticky menšího prostoru přebije praktičnost vestavby a vyšší
jízdní komfort. No nakonec ten nárůst počtu vestaveb za poslední dobu je nepřehlédnutelný.
Po větším integráči a ježdění ve čtyřech jsme přešli na vestavbičku kde jezdíme sami dva a velké auto už nepotřebujeme. Méně někdy znamená více.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
GartGartNováček
Přidáno před 6 let
Díky moc všem za diskuzi, která se tady rozvinula. V to jsem doufal a dostávám se do té problematiky očima zkušenějších, takže jsem moc rád :)

Jako osoba jsem spíše introvert, nemám rád konflikty. Neustále se bojím, jestli někoho neruším nebo nedělám něco nezákonného atd.. Pravděpodobně bych měl s velkým OV nervy opouštět dobré místo bez důkladného prozkoumání a zjištění všech podmínek další zastávky.. vzhledem k tomu, že účelem je poznávat nová místa a stát plánuji jen tak max. 2 noci, když je někde dobře.. tak mi i vzhledem k té spotřebě a rychlosti asi více vychází ta vestavba.

Původně jsem začal s myšlenkou, že koupím starší Ford Tranzit s vestavbou kolem 150 tis., kde to jsou opravdu sardinky pokud porovnávám OV nebo vestavby stylu právě Adria Twin.

Také byl původní plán, že stačí pouze 2 místa pro sezení a spaní. Jenže pokud do toho půjde více peněz = vůz na delší dobu. Tak by bylo super mít možnost cestovat 4 jízda a 4 spaní (2 dospělí a 2 děti). To ale počítám jen kratší výlety a méně často. Nejčastěji pojedeme ve 2. Ta Adria Twin mi vychází i typem té vestavby jako ideální pro mě.
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 6 let
Původně jsem začal s myšlenkou, že koupím starší Ford Tranzit s vestavbou kolem 150 tis., kde to jsou opravdu sardinky pokud porovnávám OV nebo vestavby stylu právě Adria Twin.

Také byl původní plán, že stačí pouze 2 místa pro sezení a spaní. Jenže pokud do toho půjde více peněz = vůz na delší dobu. Tak by bylo super mít možnost cestovat 4 jízda a 4 spaní (2 dospělí a 2 děti). To ale počítám jen kratší výlety a méně často. Nejčastěji pojedeme ve 2. Ta Adria Twin mi vychází i typem té vestavby jako ideální pro mě.[/quote]
Jenom malá poznámka.adrria Twin je skoro stejná jako každá jiná vestavba.Posll,Globecar,Chausson,Challenger,Karman.
Rozdíly jsou v provedení v drobnostech.A v různých dekorech.JinakZáklad je skoro stejný.
Výhodou Chaussonu a Challengeru a myslím i Karmanu je naftové topení.Za mne je prostě lepší.Plynové mne zklamalo.ale to je asi věcí názoru.
a adria většinou patří mezi nejdražší vestavby-nepočítám Carthago.
Hezký výběr.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
copycopyČlen
Přidáno před 6 let
pre rýchle presuny
www.nuventure.co.uk/images/IMG_0331web.jpg
P
PilotekČlen
Přidáno před 6 let
Gart, pre Tvoje účely sa mi vestavba naozaj zdá najvhodnejšia. Ešte si ujasni, či chceš mať v aute kúpeľňu/WC/sprchu (predpokladám, že áno, pýtam sa iba pre istotu - bezkúpeľňové vestavby sa dajú zohnať lacnejšie) a či chceš jazdiť aj v zime - celokovová vestavba sa vykúriť dá, ale je to náročnejšie na spotrebu plynu/nafty aj na vetranie.

Nevýhodou vestavby je stiesnenosť (na reklamných foto to môže vyzerať pekne, ale vnútorná šírka je spravidla pod 2m). Dobré je ujasniť si, či Ti nevadí spanie naprieč, kde zadný musí preliezať toho krajného (mnohí karavanisti kvôli tomu po čase menia karavan/obytku). Navyše spanie naprieč vo vestavbe je len pre konfekčné postavy, nie pre dlháňov. Sú aj vestavby s pozdĺžnym spaním, ale tam je zasa potrebné mať aspoň 6m, lepšie ešte dlhšie auto. Veľa vestavieb má spanie len pre 2 osoby prípadne 2 + 1 dieťa.

Najnenápadnejšie vestavby bývajú postavené na presklených minibusoch. Ak by sa na také auto nenamontovala markíza, neurobil výraznejší polep, nedal nosič bicyklov, tak len skúsenejšie oko vidí (podľa mriežok chladničky, strešných okien, servisných dvierok WC atď.), že ide o obytné auto. Ale takéto auto vzhľadom na úniky tepla klasickými sklenenými oknami je vhodné skôr na mimozimnú sezónu.

Vestavby vyrába kvantum firiem a každá z nich v takmer všetkých možných vnútorných pôdorysoch, takže príď pozrieť na niektorú Caravan výstavu (Brno, Praha...) a všetko si dobre poprezeraj, pober prospekty a v kľude poštuduj.

Ďalšia možnosť je kúpiť veľmi zachovalú dodávku (ťažká úloha, ale občas sa nájdu) a dať si vestavbu postaviť presne podľa Tvojich preferencií prefesionálom (napr. KRS CZ, Turčan Auto Martin SK... je ich viac). Býva to však spravidla drahšie ako nájsť peknú jazdenú hotovú vestavbu.

Navyše staršie klasické obytné auto (myslím ne-vestavbu) je dobré mať kde "garážovať" - t.j. mať ho aspoň pod prístreškom. Celokovová vestavba je v tomto odolnejšia.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
GartGartNováček
Přidáno před 6 let
Copy: tak to už je vážně malé :D

Pilotek:
- Sprchu s WC určitě chci a v zimě neplánuji jezdit, pouze Jaro / Léto / Podzim. Zkušenosti mi řeknou do kolika °C jsem ještě ochotný vyrazit předpokládám :)
- Přístřešek nemám, ale mám u domu plac, kde chci parkovat pod dvěma velkými ořechy - stromy. Mají velikánské listy takové voskové a myslím si, že se to dá použít. Nesvítí tam, neprší tam (to musí být slejvák dlouho aby to nějak více protékalo. I v zimě tam je málo sněhu, jen co nafučí.. Otázka co na podzim s ořechy a listím.. co to bude dělat laku..
- Na novou vestavbu jak dělanou tak hotovou kupovanou určitě nemám.. Můj strop je kolem těch 500 tis.. možná bych se nechal přemluvit a půjčit si cca dalších 100 tis. když to bude rozdíl v kvalitě, ale prostě 1M na to nebudu mít :) Navíc teprve začínám, pokud to opravdu bude můj nový životní styl, možná za pár let zase něco našetřím, prodám stávající van a koupím něco lepšího.
- Samozřejmě když je člověk delší dobu na cestě a např. bude týden pršet, tak vnitřní prostory by se určitě hodily větší.. ale jak jsem psal výše, bojuji s tím, kde už to bude zase moc velké z venku..
- Překvapuje mě, že jsou ty originál vestavby (globecar, adria, possl) docela krátké.. 5,5 - 6m.. Asi bych snesl i delší aby bylo víc prostoru. Kolmé parkování stejně neprojde ani s tím 5,5 metrem, takže bych našel rád něco delšího kolem 7m.

Automatické sloučení 18.07.2018 16:20:
Tak a to je přesně to, proč jsem založil toto téma.. Jsem tak na 90% přesvědčený, že chci vestavbu a pak uvidím takový inzerát a ten luxus v uvnitř, který je sice nad limit, ale.. ten luxus a prostor!!

https://www.annon...6u7be.html

A zase jsem někde u 60/40%.. si říkám.. nebuď srab.. tak se otřepeš, pár uliček zkrátka neprojedeš a parkování budeš muset dopředu plánovat.. ale ten luxus :D

Já se snad zblázním :o Chci cestovat a nesedět týden na místě.. ale zároveň mám rád pohodlí.. to bude ještě na dlouhé večery přemýšlení no :)
Upravil Gart dne 18.07.2018 15:32, před 6 let
H
hugo 007Člen
Přidáno před 6 let
Já se snad zblázním Chci cestovat a nesedět týden na místě.. ale zároveň mám rád pohodlí.. to bude ještě na dlouhé večery přemýšlení no


Tak doma nic nevymyslíš, chce to půjčit si vybrané vozy aspoň na víkend,
a porovnat, půjčovné se ti tak vrátí než když koupíš špatně, nebo třeba navštívit
bazar, kde mají víc aut, např. http://www.topkar...zeraty.php
hlavně nespěchat, každýmu vyhovuje něco jiného
GartGartNováček
Přidáno před 6 let
To je pravda. Zkusím sehnat někoho na Moravě abych si do toho zkusil sednout a porozhlídnout se.

Docela se mi líbí i tohle:
https://1url.cz/a...
TivatTivatČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Gart napsal:

To je pravda. Zkusím sehnat někoho na Moravě abych si do toho zkusil sednout a porozhlídnout se.

Docela se mi líbí i tohle:
https://1url.cz/a...


Jo, to vypadá dobře a je to 6timetr. Já ho mám, a spaní uvnitř napříč mi nedělá problém i při mých 190cm. To bylo první, co jsem zkoušel, než jsem koupil.
S 6ti metrem se ještě dobře parkuje i ve městě a na parkovišti to klidně nacpu do řady mezi osobáky, nejlépe zadníma kolama k obrubníku, aby zadek byl nad trávou a předek vychází úplně v pohodě. Dělají se ještě 6,4m, ale to už je dost dlouhý.
Záleží kolik vás bude jezdit. pro 2 je 6m vestavba v pohodě, jen se musíte uvnitř naučit, kde jsou místa k míjení :-)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Gart, copy, Tivat, PPPmyto, JiPe Highlanders, parag, hymer662, Pilotek, hugo 007, Joza, JurajSK, upman, lordKOKMAN, Rudy, DDT, zemanekpetr

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,024,905 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23223 sekund | Průměrně za: 0.23223 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.27MB/4MB