Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Truma Combi 6E error E212H a E122 H: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Truma Combi 6E error E212H a E122 H

Poslední aktualizace před 5 let
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím všechny, jsem poprvé s obytkou na dovči a Truma mi odmítá ohřívat vodu nebo topit. Háže to chyby viz název vlákna. Víceméně to vše souvisí buď s přívodem plynu nebo možným ucpáním výduchu od Trumy. Plyn v lednici i na sporaku jede v pohodě. Nevím, co ještě vyzkoušet. U trumy vidím jen tlačítko na vypouštění systému a pak žlutou přepínací páčku viz příloha. To servisu se teď nedovolám a zrovna jsme začali dovču :/
Napadlo mě, jestli v bojleru není málo vody. Ale nevím, jak to poznám nebo dopustím.
Budu rád za vaše rady.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím.Pokud nemáš překážky v nasávání vzduch,zkusil bych restart topení.
Hasky
D
DDTČlen
Přidáno před 6 let
Me to delalo tez, jen jiny kod chyby. Nakonec se ukazalo, ze mam mrazem nafoukly hrnec. Opravil mi to STMax ze Zlina. Nemel jsi pres zimu zbytkovou vodu v bojleru?
Knaus Van i650MEG, 2017
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Auto je úplně nová, cca měsíc. V tom problém nebude. Jak se dělá správně reset? Všechno jsem vypínal a zapínal ale nic.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Prettorian napsal:

Auto je úplně nová, cca měsíc. V tom problém nebude. Jak se dělá správně reset? Všechno jsem vypínal a zapínal ale nic.


Jaký přesně máš typ topení?
Hasky
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Truma Combi 6 (nebo 6E)
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj.Tak,na zadní části topení je vysouvací,plastový kryt.Když ho sundáš,v levé horní části elektroniky je automat proti přehřátí - koukni se na něj,zda není vyskočený.Pokud není tak - pro jistotu odpoj auto od 230 volt a až potom odpoj konektor napájení 12 volt na cca. 30 vteřin - také ho uvidíš pod tím sundaným krytem.Po připojení 12 volt auto připoj k síti a uvidíš.

https://img.karav..._4e_6e.pdf
Hasky
P
PrettorianČlen
Přidáno před 6 let
Na 230 to není už několik dní a 12V jsem odpojovat i na dýl. Pod kryt jsem se nedíval. To bude bojoval se tam jen dostat
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Otázka je,zda se při vypnutí 12 volt odpojí od rozvodu i topení.Protože to nevím,tak jsem ti napsal aby jsi to odpojil až na topení.není to tak složité,jen ten plastový,podlouhlý kryt vysuneš směrem nahoru - musíš trochu zabrat.Poslal jsem ti ještě soukromou zprávu.
Hasky
hombredavidhombredavidČlen
Přidáno před 6 let
Zdravim,pokud ti to hazi chybu na vyfuk tak to bych taky zkontroloval, jsou tam v sobe dve hadice , ja jsem jednou pri montazi tu mensi blbe utahnul a ona netesnila. Topeni zacalo nabihat ale jakmile zapalil horak okamzite vyplo, je tam nejake bezpecnostni cidlo. Aspon vim ze funguje.
PSkaravanPSkaravanČlen
Přidáno před 6 let
Tyto zavady jsou privod plynu.Asi blba otazka,mas otevrenej ventil k topeni?
W
WronciČlen
Přidáno před 6 let
#112, #202
#121, #211
– Zatvorená plynová fľaša alebo rýchlouzatvárací ventil
v prívode plynu
– Skontrolujte prívod plynu a otvorte ventily
– Regulátor tlaku plynu pokrytý ľadom – Príliš vysoký podiel butánu v plynovej fľaši – Použite ohrev regulátora (EisEx) – Použite propán (Predovšetkým pri teplotách nižších ako 10 °C nie
je bután na vykurovanie vhodný.)


#122, #212 – Zatvorený prívod spaľovacieho vzduchu resp. výstup
spalín
– Skontrolujte otvory z hľadiska znečistenia (snehová brečka, ľad,
lístie atď.) a prípadne ho odstráňte

celý návod a ostatní chybové kódy:

http://www.turcan...20Plus.pdf
EarlEarlČlen
Přidáno před 5 let
Zdravím ze Šumvy. Jsme na výjezdu a přestalo nám fungovat topení Truma combi CP plus. Ještě v noci na dnešek normálně topilo a hřálo vodu. Teď nenaběhlo a hlásí ty chyby co jsou v nadpisu. Vývod spalovacího vzduchu nebo přívod spalov.vzduchu je uzavřen. Nevím, kde je přívod vzduchu. Pod autem v místě topení je otvor v něm černá plastová trubka která cca po 5 cm je uzavřená. Prosím o radu co ještě muzu vyzkoušet aby to běželo.

Automatické sloučení 07.10.2018 04:29:
Tak jsem to v 9 hodin vzdal a zatopil Webastem. V pul ctvrty rano mi to nedalo, pustil znova topení a už jde i ohřívá vodu. Má někdo taky takovou zkušenost?
Nejde mi do hlavy odkud nasává vzduch ke spalování. Díra co vede pod auto je neprůchodná a jinou jsem nenašel.

Automatické sloučení 07.10.2018 09:37:
Už to zase nejde a hlásí stejnou chybu.

Automatické sloučení 07.10.2018 10:09:
Nová chyba E89H ,která ani neni v návodu v seznamu poruch.
Upravil Earl dne 07.10.2018 09:09, před 5 let
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Earl napsal:

Zdravím ze Šumvy. Jsme na výjezdu a přestalo nám fungovat topení Truma combi CP plus. Ještě v noci na dnešek normálně topilo a hřálo vodu. Teď nenaběhlo a hlásí ty chyby co jsou v nadpisu. Vývod spalovacího vzduchu nebo přívod spalov.vzduchu je uzavřen. Nevím, kde je přívod vzduchu. Pod autem v místě topení je otvor v něm černá plastová trubka která cca po 5 cm je uzavřená. Prosím o radu co ještě muzu vyzkoušet aby to běželo.

Automatické sloučení 07.10.2018 04:29:
Tak jsem to v 9 hodin vzdal a zatopil Webastem. V pul ctvrty rano mi to nedalo, pustil znova topení a už jde i ohřívá vodu. Má někdo taky takovou zkušenost?
Nejde mi do hlavy odkud nasává vzduch ke spalování. Díra co vede pod auto je neprůchodná a jinou jsem nenašel.

Automatické sloučení 07.10.2018 09:37:
Už to zase nejde a hlásí stejnou chybu.

Přívod vzduchu pro hoření a odvod spalin je jedna trubka.Tedy - je to jedna slabší trubka strčená v silnější trubce a uzavřené to být nesmí.Jak to vypadá str.4 - https://img.karav...montaz.pdf

Automatické sloučení 07.10.2018 10:09:
Nová chyba E89H ,která ani neni v návodu v seznamu poruch.
Hasky
EarlEarlČlen
Přidáno před 5 let
Tak je to tedy. Tou vnitřní odchází spaliny a tou vnější to nasává vzduch ke spalování. Ale nevim,kde by to mohlo být uzavřené. zvenku přeci žádný uzávěr ani kryt neni.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let
Chybu E89H Truma oficiálně nikde neuvádí.Na anglických webech se o tom dost píše,a údajně to je chyba ventilátoru odtahu,SW nebo řídící desky.

Automatické sloučení 07.10.2018 11:12:
Tak jsem našel chybovník od Trumy.Chyba 89 (Combustion air motor fault) je přímo značena jako závada na motoru spalovacího vzduchu.Údajně to měří a porovnává proudový odběr již zmíněného motoru.Pokud se odebíraný proud odchýlí od standartu,zahlásí to chybu a odstaví Trumu.Opravu uvádějí - vyměnit motor odtahu (Replace combustion air motor).Já bych zkusil motor a lopatky vyčistit - třeba je to pouze zanešené bordelem.

Automatické sloučení 07.10.2018 11:20:
Tak jsem chybovník přečetl pořádně a 89 značí dvě možné chyby - jedna je motoru(jak jsem již psal)a druhá může být vadná deska elektroniky.V obou případech jako opravu uvádějí výměnu.Toto píše přímo Truma.
Hasky
Upravil hasky dne 07.10.2018 10:20, před 5 let
EarlEarlČlen
Přidáno před 5 let
hasky děkuji za info.
zkusím vyčistit a zavolám do Velimi panu Čechovi.
Pravda je že tem motor mi přidadá,že nejde úplně v pohodě.
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
[quote]Earl napsal:

hasky děkuji za info.
zkusím vyčistit a zavolám do Velimi panu Čechovi.
Pravda je že tem motor mi přidadá,že nejde úplně v pohodě.

Omlouvám se měl jsem ne mysli CP Plus topení .
Jestli je to ono tak potěš pánbuh , je tam tolik funkci i časových možnosti nastavení že je nutno si to přečíst a vyzkoušet doma .
/www.turcan...20Plus.pd
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 07.10.2018 15:32, před 5 let
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Herman napsal:

[quote]Earl napsal:

hasky děkuji za info.
zkusím vyčistit a zavolám do Velimi panu Čechovi.
Pravda je že tem motor mi přidadá,že nejde úplně v pohodě.

Jestli je to ono tak potěš pánbuh , je tam tolik funkci i časových možnosti nastavení že je nutno si to přečíst a vyzkoušet doma . Možná to porucha ani nebude


Jak staré je topení kolik má naběháno hodin -dní ?


/www.turcan...20Plus.pd


Truma combi je nevyspitatelná.Já měl zase to,že když jsem byl připojen na elektriku tak vše běhalo jak má.Když jsem ale byl pouze na bateriích,což je většina výjezdů tak to nestíhalo dotápět.Po mnoha dnech,když už jsem se s tím začal smiřovat jsem měřil a přišel na toto - když napětí baterií kleslo k 12 voltům,ventilátor začne běžet pomaleji a tím to nedotápělo.Dal jsem stabilizátor od pana Horodyského a od té doby vše šlape podle představ.Tento problém jsem telefonicky řešil i z Velimí a nic.Když jsem pak do Velimi volal čím to bylo,tak odpověď jistého technika byla že to není možné.Před instalací stabilizátoru jsem i přívodní dráty vyměnil ze silnější průřez a napětí na motoru Trumy pak bylo stejné jako napětí na baterii.Ztráty tedy žádné a stejně to při 12 voltech nebylo ono.Vše vyřešil stabilizátor.
Hasky
viera a vladoviera a vladoČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

hasky napsal:

Zdravím.Pokud nemáš překážky v nasávání vzduch,zkusil bych restart topení.


Bude to znieť smiešne, ale mne si práve v nasávaní urobili osy hniezdo.Prišiel som na to úplne náhodou bolo pekne schované vo vnútri tej plastovej krytky.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Prettorian, hasky, DDT, hombredavid, PSkaravan, Wronci, Earl, Laky, viera a vlado, Jakub Moab, Pepi, STMax

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,027,660 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21372 sekund | Průměrně za: 0.21372 (0) sekund | Dotazy: 134 | Použitá paměť: 2.22MB/4MB