Zdravím a prosím o názory.
Pořídil jsem vestavbu do Ducata L2H2 pro dvě osoby, vpředu kuchyňka a jedno spaní, uprostřed hygienická kabinka (plně vybavená), vzadu jedno spaní. Po 40 000 km spokojenost.
Asi se pustím do obdobné vestavby pro 3 osoby, Ducato L3H2. Koncepce stejná, jen vzadu dvě spaní.
Budu rád za názory, zda Vám připadá koncepce jako zajímavá - užitečná.
Je to pro mne podstatné, uvažuji o malosériové výrobě.
Děkuji
JozaČlen Přidáno
před 6 letvestavby mají smysl v tom, že se staví ,,na míru" takže jestli to má smysl může posoudit jenom budoucí uživatel.
cesty toulavyČlen Přidáno
před 6 letMonoblok, tj. střecha a stěny v jednom kuse je to nejlepší řešení. Před lety jsem o tom uvažoval, když jsem v Praze na výstavě viděl Wingamm. Studoval jsem, proč něco tak logického nenabízí i velcí výrobci. Jsou samozřejmě za tím peníze. Dnešní velkosériová výroba požaduje jednoduchost zpracování, čemuž plně vyhovují ploché sendvičové desky, ze kterých se dnes dělají prakticky všechny obytňáky. Oproti tomu laminátový monoblok, vyžaduje formu, pracné nanášení, tvrdnutí, finální začištění… nic co by šlo udělat strojově, levně a ve velkých sériích. Poslední velká značka u které jsem registroval pokus tento druh nástavby nabídnout byla italská P.L.A a myslím, že neuspěla, protože skořepinové modely už v nabídce nemá. Dnešní globalizovaný svět s nadnárodními korporacemi už nestojí o individuální řešení a ruční výrobu. Čím větší zisky, tím více se dá do reklamy a potencionální kupci jsou pak ze všech stran masírování jak jak tři polystyrenové stěny a střecha pospojované lištami a tmelem je to nejlepší řešení. Větší důraz se v každoročně inovovaných modelech klade na “nový” dekor nábytku a na použitou barvu čalounění než na to z čeho je obytňák postaven.
copyČlen Přidáno
před 6 letPresne, ono je to v tej pracnosti a logistike. Skladovať vylaminované škrupiny je náročné na priestor, s plochými sendvičovými stenami naopak nie je problém.
Takisto tá náročnosť pri výrobe - náročnosť v zmysle prácnosti pri povrchovej úprave zvonku i zvnútra. Nie je to nič pre "veľkých hráčov", tí potrebujú vyrábať rýchlo a vo veľkých sériách.
Práve preto si myslím, že načo sa v malom trápiť s prestavbou dodávky - ak ju nerobí niekto sám pre seba, a má na tom niečo aj zarobiť, tak sa logicky dostane nad cenu, za akú sa dá kúpiť auto z veľkosériovej výroby. Už len tým, že veľkovýrobca kupuje samotné auto aj všetky komponenty s výraznou zľavou, oproti malej firmičke.
copyČlen Přidáno
před 1 rokDá sa v ČR kúpiť nové auto značky Wingamm?