Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Lednice 12V vymlátí baterii za 5 hodin: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Lednice 12V vymlátí baterii za 5 hodin

Poslední aktualizace před 6 let
Tom660Tom660Nováček
Přidáno před 6 let
Ahoj,
nenašel jsem ve starších tématech a tak se ptám...
V bývalém Hobbykovi jsem měl malou lednici zapojenou za jízdy na 12V z trakční baterie 100ah. Nebyl s tím problém přejezd 12 hodin k moři.
V novém karavanu Fendt jsem při montáži moveru také odpojil lednici(velká Dometic) od 13pin zásuvky a zapojil ji k trakční baterii 100ah. A při přejezdu je baterie po 5 hodinách chlazení na dně.

Napadají mně dvě možnosti:
A ) Stará malá lednice brala méně energie než nová velká (nebo tak nechladila), proto baterii nevycucala.
B ) Při zapojování lednice v novém karavanu jsme udělal chybu.

Poradí mi někdo zkušený? :^ A nepotřebuju slyšet, že mám chladit plynem nebo zapojit zpět na 12V z auta.
Děkuju, Tomáš
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Pokud nemáš baterii dobíjenou za jízdy z auta tak se ničemu nediv lednice má odběr na 12V kolem 140W stovková baterka je za 5hod na šrot.
Hanka a Pavel
K
kyklopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tom660 napsal:

Ahoj,
nenašel jsem ve starších tématech a tak se ptám...
V bývalém Hobbykovi jsem měl malou lednici zapojenou za jízdy na 12V z trakční baterie 100ah. Nebyl s tím problém přejezd 12 hodin k moři.
V novém karavanu Fendt jsem při montáži moveru také odpojil lednici(velká Dometic) od 13pin zásuvky a zapojil ji k trakční baterii 100ah. A při přejezdu je baterie po 5 hodinách chlazení na dně.

Napadají mně dvě možnosti:
A ) Stará malá lednice brala méně energie než nová velká (nebo tak nechladila), proto baterii nevycucala.
B ) Při zapojování lednice v novém karavanu jsme udělal chybu.

Poradí mi někdo zkušený? :^ A nepotřebuju slyšet, že mám chladit plynem nebo zapojit zpět na 12V z auta.
Děkuju, Tomáš


V tomto prípade je správne bod b
Chladnička je "kŕmená" 12V za jazdy. Jej spotreba je tak vysoká, že naozaj 100Ah batériu vymláti až do prázdna za +-6hodín
Upravil kyklop dne 08.07.2018 15:59, před 6 let
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tom660 napsal:

Ahoj,
nenašel jsem ve starších tématech a tak se ptám...
V bývalém Hobbykovi jsem měl malou lednici zapojenou za jízdy na 12V z trakční baterie 100ah. Nebyl s tím problém přejezd 12 hodin k moři.
V novém karavanu Fendt jsem při montáži moveru také odpojil lednici(velká Dometic) od 13pin zásuvky a zapojil ji k trakční baterii 100ah. A při přejezdu je baterie po 5 hodinách chlazení na dně.

Napadají mně dvě možnosti:
A ) Stará malá lednice brala méně energie než nová velká (nebo tak nechladila), proto baterii nevycucala.
B ) Při zapojování lednice v novém karavanu jsme udělal chybu.

Poradí mi někdo zkušený? :^ A nepotřebuju slyšet, že mám chladit plynem nebo zapojit zpět na 12V z auta.
Děkuju, Tomáš


Lednice má velký odběr. Na baterii v karavanu nemá co dělat. Zapoj ji zpátky na auto nebo chlad plynem. Vlastně sorry, toto jsi nepotřeboval slyšet, to už jsi tedy asi věděl.
Tom660Tom660Nováček
Přidáno před 6 let
OK, děkuji všem za objasnění. Problém je tedy jasný, malá lednice v původním karavanu asi brala podstatně méně energie, proto jsem tento problém neměl. Jdu tedy vrátit lednici na 12V z auta. K plynu mám respekt a pouštět za jízdy jej nechci.
R
Romanx7Nováček
Přidáno před 6 let
Dobrý den,měl bych prosbu,bývalý majitel udělal právě tohle,ze zapojil lednicku na baterku.Chtel bych vratit zpet napájení ledničky na 13pin,dokázal by mi nekdo poradit kde to prepojim? Z tech krabic ve skrini nejsem moc chytry,neni tam zadny popis..je to Hobby 540 rok 2008,diky
Roman+Simona+Roman 13,Citroën C5 III Tourer+Hobby 540 UFF
P
PeterLČlen
Přidáno před 6 let
Tak to ti ťažko niekto poradí - ťažko totiž povedať kde to ten predchádzajúci majiteľ prepojil... Asi budeš potrebovať elektrikára...
Peter, Zuzka a deti
R
Romanx7Nováček
Přidáno před 6 let
Nekdo kdo zná Hobby by to mohl vědět, myslim ze jinde nez v krabici ve skříni to nebude,akorat je to bez jakehokoli popisu..no třeba to nekdo na tomto karavanu dělal a poradi..
Roman+Simona+Roman 13,Citroën C5 III Tourer+Hobby 540 UFF
K
kikisak36Člen
Přidáno před 6 let
Kabely od zátrčky do auta zapojené do svorkovnice v karavanu mají každý svou specifickou barvu podle určení. Pokud zagooglíš zapojení Jaeger je tam popis i barva kabelu. Ale jak psal kolega přede mnou, raději se na to až tak moc nespoléhat protože nevíš co tam před Tebou kdo vymastil a barvy by nemusely sedět.
Nejspolehlivější bude když si tu zastrčku rozebereš a koukneš jaké barvy vedou z kolíků 10 a 11 (spínaný plus a kostra pro spínaný plus) a ty si potom najdeš na svorkovnici v karavanu. Tam potom ledničku připojíš. Ideálně ještě kabel proměřit - pro jistotu.
Já na svém Hobby to mám na pozici svorkovnice 4 (+)a 5 (-) zleva - barva modrobílá a červenobílá. Pozic je osm.
Ale bacha, můžeš ti mít i jinak.
Jó a pokud nevíš kde je svorkovnice, koukni kde leze kabel od zástrčky do auta vespod do karavanu. Když po něm půjdeš, na svorkovnici narazíš.
Upravil kikisak36 dne 20.07.2018 13:20, před 6 let
R
Romanx7Nováček
Přidáno před 6 let
Díky, zitra rozeberu a zkusim to promerit,svorkovnice je pod postelí na predni stěně,to jsem si všiml :)
Roman+Simona+Roman 13,Citroën C5 III Tourer+Hobby 540 UFF
M
mira burstner aversoČlen
Přidáno před 6 let
Ohledně ledničky na na 12V mohu napsat, že jsem ji také odpojil od přívodu od alternátoru a má ji na baterku z karavanu 100Ah, kterou dobíjí votovoltaika 100W. Teď mám čerstvou zkušenost z třítýdenního putováníNorskem, kdy trvale byla lednička na propan. Vařili jsme, ohřívali vodu v bojleru i přitopili v horách a bomba došla poslední 20 den na Rujaně při cestě zpět. Samozřejmě jsem měl náhradní, takže žádný problém. V závěru své zkušenosti mohu napsat, že mi provoz ledničky na 12V připadá jako velký trápení alternátoru. V karavanu mám zabudovaný regulátor monocontrol, který umožňuje používání plynu za jízdy. Výkon ledničky podpořen chlazením výměníku 2x ventilárky přes termostat, na mrázáčku -10. Jinak jsem při instalaci elektra vycházel z rad Karla Prokopa, za což mu tímto děkuji.

Míra
Míra
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Tom660, pachta, kyklop, Tomas Brabec, Romanx7, PeterL, kikisak36, mira burstner averso

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,813,091 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21583 sekund | Průměrně za: 0.21583 (0) sekund | Dotazy: 99 | Použitá paměť: 2.01MB/4MB