Ahoj,
nenašel jsem ve starších tématech a tak se ptám...
V bývalém Hobbykovi jsem měl malou lednici zapojenou za jízdy na 12V z trakční baterie 100ah. Nebyl s tím problém přejezd 12 hodin k moři.
V novém karavanu Fendt jsem při montáži moveru také odpojil lednici(velká Dometic) od 13pin zásuvky a zapojil ji k trakční baterii 100ah. A při přejezdu je baterie po 5 hodinách chlazení na dně.
Napadají mně dvě možnosti:
A ) Stará malá lednice brala méně energie než nová velká (nebo tak nechladila), proto baterii nevycucala.
B ) Při zapojování lednice v novém karavanu jsme udělal chybu.
Poradí mi někdo zkušený? :^ A nepotřebuju slyšet, že mám chladit plynem nebo zapojit zpět na 12V z auta.
Děkuju, Tomáš
Ahoj,
nenašel jsem ve starších tématech a tak se ptám...
V bývalém Hobbykovi jsem měl malou lednici zapojenou za jízdy na 12V z trakční baterie 100ah. Nebyl s tím problém přejezd 12 hodin k moři.
V novém karavanu Fendt jsem při montáži moveru také odpojil lednici(velká Dometic) od 13pin zásuvky a zapojil ji k trakční baterii 100ah. A při přejezdu je baterie po 5 hodinách chlazení na dně.
Napadají mně dvě možnosti:
A ) Stará malá lednice brala méně energie než nová velká (nebo tak nechladila), proto baterii nevycucala.
B ) Při zapojování lednice v novém karavanu jsme udělal chybu.
Poradí mi někdo zkušený? :^ A nepotřebuju slyšet, že mám chladit plynem nebo zapojit zpět na 12V z auta.
Děkuju, Tomáš
V tomto prípade je správne bod b
Chladnička je "kŕmená" 12V za jazdy. Jej spotreba je tak vysoká, že naozaj 100Ah batériu vymláti až do prázdna za +-6hodín
Ahoj,
nenašel jsem ve starších tématech a tak se ptám...
V bývalém Hobbykovi jsem měl malou lednici zapojenou za jízdy na 12V z trakční baterie 100ah. Nebyl s tím problém přejezd 12 hodin k moři.
V novém karavanu Fendt jsem při montáži moveru také odpojil lednici(velká Dometic) od 13pin zásuvky a zapojil ji k trakční baterii 100ah. A při přejezdu je baterie po 5 hodinách chlazení na dně.
Napadají mně dvě možnosti:
A ) Stará malá lednice brala méně energie než nová velká (nebo tak nechladila), proto baterii nevycucala.
B ) Při zapojování lednice v novém karavanu jsme udělal chybu.
Poradí mi někdo zkušený? :^ A nepotřebuju slyšet, že mám chladit plynem nebo zapojit zpět na 12V z auta.
Děkuju, Tomáš
Lednice má velký odběr. Na baterii v karavanu nemá co dělat. Zapoj ji zpátky na auto nebo chlad plynem. Vlastně sorry, toto jsi nepotřeboval slyšet, to už jsi tedy asi věděl.
OK, děkuji všem za objasnění. Problém je tedy jasný, malá lednice v původním karavanu asi brala podstatně méně energie, proto jsem tento problém neměl. Jdu tedy vrátit lednici na 12V z auta. K plynu mám respekt a pouštět za jízdy jej nechci.
Dobrý den,měl bych prosbu,bývalý majitel udělal právě tohle,ze zapojil lednicku na baterku.Chtel bych vratit zpet napájení ledničky na 13pin,dokázal by mi nekdo poradit kde to prepojim? Z tech krabic ve skrini nejsem moc chytry,neni tam zadny popis..je to Hobby 540 rok 2008,diky
Roman+Simona+Roman 13,Citroën C5 III Tourer+Hobby 540 UFF
Nekdo kdo zná Hobby by to mohl vědět, myslim ze jinde nez v krabici ve skříni to nebude,akorat je to bez jakehokoli popisu..no třeba to nekdo na tomto karavanu dělal a poradi..
Roman+Simona+Roman 13,Citroën C5 III Tourer+Hobby 540 UFF
Kabely od zátrčky do auta zapojené do svorkovnice v karavanu mají každý svou specifickou barvu podle určení. Pokud zagooglíš zapojení Jaeger je tam popis i barva kabelu. Ale jak psal kolega přede mnou, raději se na to až tak moc nespoléhat protože nevíš co tam před Tebou kdo vymastil a barvy by nemusely sedět.
Nejspolehlivější bude když si tu zastrčku rozebereš a koukneš jaké barvy vedou z kolíků 10 a 11 (spínaný plus a kostra pro spínaný plus) a ty si potom najdeš na svorkovnici v karavanu. Tam potom ledničku připojíš. Ideálně ještě kabel proměřit - pro jistotu.
Já na svém Hobby to mám na pozici svorkovnice 4 (+)a 5 (-) zleva - barva modrobílá a červenobílá. Pozic je osm.
Ale bacha, můžeš ti mít i jinak.
Jó a pokud nevíš kde je svorkovnice, koukni kde leze kabel od zástrčky do auta vespod do karavanu. Když po něm půjdeš, na svorkovnici narazíš.
Upravil kikisak36 dne 20.07.2018 13:20, před 6 let
Ohledně ledničky na na 12V mohu napsat, že jsem ji také odpojil od přívodu od alternátoru a má ji na baterku z karavanu 100Ah, kterou dobíjí votovoltaika 100W. Teď mám čerstvou zkušenost z třítýdenního putováníNorskem, kdy trvale byla lednička na propan. Vařili jsme, ohřívali vodu v bojleru i přitopili v horách a bomba došla poslední 20 den na Rujaně při cestě zpět. Samozřejmě jsem měl náhradní, takže žádný problém. V závěru své zkušenosti mohu napsat, že mi provoz ledničky na 12V připadá jako velký trápení alternátoru. V karavanu mám zabudovaný regulátor monocontrol, který umožňuje používání plynu za jízdy. Výkon ledničky podpořen chlazením výměníku 2x ventilárky přes termostat, na mrázáčku -10. Jinak jsem při instalaci elektra vycházel z rad Karla Prokopa, za což mu tímto děkuji.
Míra
Míra
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru. Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru. Vy nemůžete odpovědět v této diskusi. Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru. Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy. Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.