Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Tažné auto: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Tažné auto

Poslední aktualizace před 6 let
Marian999Marian999Nováček
Přidáno před 6 let
Zdravím. Řeším koupi nového osobního automobilu a přemýšlím o trojkové Octavii 1.6 tdi, 85 kw. Máte s ní někdo zkušenosti s taháním karavanu? Do teď jsem měl 1.9 tdi , 77 kw.
Upravil Fun dne 07.07.2018 14:26, před 6 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, záleží, jak velký a hlavně těžký máš karavan, objem (motoru) ničím nenahradíš. Těch 85 kW v tom motoru neburácí hned po nastartování na volnoběh, motor má jen takový výkon, aby se převaloval na volnoběh, aby se udržel v chodu. Údaj max. výkonu spalovacího motoru je údaj, který je zjištěný na motorové brzdě a ve vozidle jej nikdy, nikdy, nikdy nedosáhne, protože nikdy nebudou takové podmínky, aby jej dosáhl, to zn. na plný plyn a s maximálními otáčkami do takového kopce, protože pokud ten výkon neodebíráme (není možnost), tak tam není.
Čáo, Pepa
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let
Něco málo o motorech a měření výkonu jsem již zaslechl, ale to co jsi napsal jsem nějak nepochopil. Mohl by jsi to prosím trochu objasnit ?
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Maximální (možný) výkon je údaj chrakteristiky motoru. Daleko větší význam pro jízdu s automobilem hlavně v soupravě má průběh točivého momentu. Snaha konstruktérů motorů je, aby točivý moment měl v určitém, co největším rozsahu otáček plochý průběh, tzn., aby měl v tomto rozsahu otáček stálou velikost. To se např. nepodařilo u zážehového pětiventilového (na válec) motoru VW 1,9, kde točivý moment měl průběh do špičky, tzn., že byl největší jen ve velmi malém rozsahu otáček, asi sto ot/min. Další důležitou součástí automobilu je převodovka, ne celkový převod, ale tzv. přesazení převodových stupňů, to je velice důležité. Npř. u mého Mondea Combi RFN 1,8 je velké přesazení mezi dvojkou a trojkou. Pro jízdu solo to vůbec nevadí, v soupravě, když jedu do kopce (myslím tím opravdu do kopce) na trojku a musím v tom kopci kvůli zatáčce zpomalit a proto zařadit dvojku, tak už soupravu nerozjedu tak (takový pablb zase nejsem, abych tak drtil motor), abych mohl zařadit zase tu trojku. Takže údaj maximálního možného výkonu motoru, který v autě nikdy nedosáhne pro hodnocení jízdních vlastností automobilu, zvláště v soupravě, je značně pošetilé. Pro mne jedině dobrý objem je 2 l až 2,2, i když mám "jen" 1753 ccm. Čáo, Pepa
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 6 let
Tak tak,se svým 2,2 MOTOREM jsem spokojen.Ty dnešní motůrky jsou směšný a když takový auto má ještě tažný,tak je to neštěstí.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Mno Bleriote jsem taky priznivcem velkych obsahu. Mam benz. trilitrovyho sestivalce skoro trista koni a parada. Ale mam taky naftaka s "ubohym" obsahem 1.6 a 160 konmi. A ver ci never, hodne podstatne objemnejsich naftaku na nej nema. Karavan by podle mych zkusenosti tahal s prehledem. A ne maly. :_
PS: vlastnis to Deesko ve tvem avataru? / SZ/
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj. Maximální (možný) výkon je údaj chrakteristiky motoru. Daleko větší význam pro jízdu s automobilem hlavně v soupravě má průběh točivého momentu. Snaha konstruktérů motorů je, aby točivý moment měl v určitém, co největším rozsahu otáček plochý průběh, tzn., aby měl v tomto rozsahu otáček stálou velikost. To se např. nepodařilo u zážehového pětiventilového (na válec) motoru VW 1,9, kde točivý moment měl průběh do špičky, tzn., že byl největší jen ve velmi malém rozsahu otáček, asi sto ot/min. Další důležitou součástí automobilu je převodovka, ne celkový převod, ale tzv. přesazení převodových stupňů, to je velice důležité. Npř. u mého Mondea Combi RFN 1,8 je velké přesazení mezi dvojkou a trojkou. Pro jízdu solo to vůbec nevadí, v soupravě, když jedu do kopce (myslím tím opravdu do kopce) na trojku a musím v tom kopci kvůli zatáčce zpomalit a proto zařadit dvojku, tak už soupravu nerozjedu tak (takový pablb zase nejsem, abych tak drtil motor), abych mohl zařadit zase tu trojku. Takže údaj maximálního možného výkonu motoru, který v autě nikdy nedosáhne pro hodnocení jízdních vlastností automobilu, zvláště v soupravě, je značně pošetilé. Pro mne jedině dobrý objem je 2 l až 2,2, i když mám "jen" 1753 ccm. Čáo, Pepa


Omlouvám se že jsem trochu lhal a napsal jsem že jsem něco málo o motorech a měření výkonu zaslechl, ale byl jsem zvědav co se ještě ve svém životě na toto téma dozvím. Předem jen uvedu své zkušenosti s tímto tématem. Cca 20 let jsem se věnoval rallye na úrovni MČR a z toho jsem 11 let seděl za volantem soutěžního speciálu. Nedokáži ani spočítat kolikrát jsem brzdil své motory ale takové s prominutím bludy jsem snad ještě nečetl. Že motor v reálu nedosáhne plného výkonu ? Dosáhne a to nejen při jízdě do kopce jak jsi uvedl, ale možná k tvému údivu i z kopce. Jediné v čem se shodneme je to, že je žádoucí aby byl průběh krouťáku plochý a v co největším rozsahu otáček a to je důležitější než nějaké číslo které udává max. výkon. O převodovkách a převodech zřejmě nemáš ani potuchy. Nezáleží na stálém převodu ? I tu nejlépe rozřazenou převodovku můžeme úplně do......it nevhodným stálým převodem a možná znovu k tvému údivu i nevhodnou volbou velikosti kol a pneu. Celá problematika převodů se totiž musí řešit komplexně tj. jednotlivé převodové poměry x stálý převod x velikost kol a to vše se musí "napasovat" na motor a podmínky v jakých bude vozidlo pracovat. Nic ve zlém. Věřím, že v jiném oboru budeš odborníkem, ale na toto téma bych být tebou raději zapoměl.
Upravil Tomik Kralu dne 07.07.2018 14:28, před 6 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Celkový převod mají automobilky vyřešený většinou dobře, chtěl jsem poukázat právě na rozdělení jednotlivých stupňů u převodovek, to se někdy podaří, někdy je to horší. Nezapomeňme, že se stále mluvilo o komerčním provedení osobního automobilu a ne o závodním speciálu, kde machři celé dny a noci po dobu týdne zkouší všechny varianty jak rozestupňování převodovky a také celkový převod. A začne pršet a celá práce jde v niveč, protože by auto potřebovalo na změněnou adhezi úplně jiné převody. Byl jsem také u toho, jak se zkouší spalovací motory na brzdě a musel jsem odejít, protože to vypadalo, že se motor každou chvilku rozletí na tisíc kusů a všechny nás to zabije. Je potřeba si uvědomit, že nelze srovnávat závodní speciály s komerčním provedením do silničního provozu, kde se nezávodí, ale jde o soukromou dopravu a přepravu z místa A do místa B. Škoda, že toto mnoho řidičů nechápe a neustále závodí v normálním silničním provozu bez jakéhokoliv zabezpečení, které je běžné a povinné u všech závodů a soutěží a proto je tolik smrťáků.
Je jasné, že se v názorech neshodneme a dál v diskuzi nebudu pokračovat.
Čáo, Pepa
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let
Trochu jsme se odchýlili od tématu. ;) Nicméně převodovka je jen o převodech ať je sériová nebo závodní. Závodní je jen o jiném způsobu řazení a jiných převodových poměrech.
Co se týče dotazu, tak pokud se nemýlím jde o 1,6 CR 81 kW / 250 Nm. Záleží na hmotnosti karavanu a na jeho rozměrech. Výkonem vzhledem k tahání karavanu to asi žádná raketa nebude, ale určitě by se s tim jet dalo. Co je trochu horší je aerodinamický odpor karavanu a ten ubere na dynamice jízdy asi dost - vzhledem k rozměrům auta a karavanu. Já osobně bych si před koupí auta někde takové auto půjčil a vyzkoušel to.
P
PeterLČlen
Přidáno před 6 let
Tu by som nadviazal - aerodynamický odpor karavanu je dosť vážna vec pri voľbe ťažného auta. Okrem karavanu máme aj autoprepravník, ktorý je naložený o 600kg ťažší ako náš karavan a trúfam si povedať že náš trojliter ide s prepravníkom veselšie ako s karavanom (aerodynamický odpor je neporovnateľný). Osobne si neviem predstaviť ťahať veľký príves malým autom, hoci máme aj Octaviu, ktorá papierovo tých 1400kg ťahať môže ale na dlhšiu trasu s karavanom ako z garáže domov (12km)som sa neodvážil. Ono ďalším zatiaľ nespomenutým aspektom je pomer hmotností auta a prívesu. Spomínaná Octavia má niečo cez 1500kg a spomínaný karavan 1400, čiže v kritickej situácii by som si nebol istý kto bude koho ťahať....

Už veľakrát spomínaná stránka zugwagen.info je veľmi dobrá pomôcka a podľa mojich skúseností sa na výsledky dá spoľahnúť...
Peter, Zuzka a deti
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Odpor vzduchu já beru jako zásadní, přecejenom na jeho překonání je podle mýho odhadu potřeba tak 90% energie motoru, zatímco výraznější stoupání se obvykle vyskytuje jenom na pár procentech trasy. Myslím, že z tohohle hlediska je přínosem kombík oproti sedanu a třeba v mém případě u jedničkový oktávky kombi výrazně pomáhá ještě stařičkej spojler, co se používal už před desítkama let při tažení přívěsu skodovkou stovkou, na dálnici mi ušetří tak 2 litry plynu. A zároveň prospívá i přívěsu, s malým polákem i s motorem jen 1,6 na lpg a 360tkm najeto není problém (když jsou ideální podmínky, kvalitní dálnice, minimální provoz a nikdo se nedívá :-)) jet stotřicítkou i když za 17/100 (a klidně by to jelo i víc), zatímco při tažení za MB E 3,2CDi se stačilo chvíli zapomenout a při stejný rychlosti začalo praskat přední okno :-(
Na druhou stranu i takováhle maličká laminátová ulita (i když řádně naložená + zesílená náprava a rám) mě dokázala s oktávkou zastavit v Rakousku kousíček před vrcholem stoupání na Katschberg a v Itálii jsem jedno stoupání vyjel jenom za cenu několika stovek metrů prohrabaných na asfaltu za smradu gumy, tam by větší výkon nic víc nepředvedl.

Takže když to shrnu, záleží hlavně na tom, jak často a kam kdo přívěs tahá. Já s ním najedu tak 3 tkm ročně o letní dovolený a když zrychluju, musím předjet, nebo přijde kopec, prostě podřadím na nejnižší v úvahu připadající stupeň a pohybuju se v otáčkách max výkonu, v kopcích i celkem dlouhodobě. Diagnostikou za jízdy mám ověřeno, že chlazení u oktávky (2 ventilátory na chladiči, částečně řízenej termostat) s tím nemá problém ani na jedničku (pravda, teplotu oleje nevím, ale voda mi snad nepřelezla 90 a mezi vodou a olejem je něco jako výměník).
Takže pokud někdo vyjede párkrát za rok někam kolem komína, nemusí asi při výběru auta brát na přívěs nějaký ohledy a stačí se řídit papírovým maximem, ale při častějších cestách dál a výš bych čísla dělil dvěma, jinak by cesta byla trápení ...
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
AmperAmperNováček
Přidáno před 6 let
ja teda nevim, jsem zacatecnik ale jeden ze zasadnich ukazatelu je prece pomer hmotnost auta/vleku. Takze dotaz zda bude Oktavka xyz dobre tazne auto me prijde pomerne obecny. Jinak prece bude tahnout malou Eribu a jinak vetsi vlek ktery se bude blizit (nebo po prelozeni prekracovat) hodnotu max vleku auta.


To co je uvedeno na https://towcar.in.../index.php me prijde jako dost solidni podklady pro volbu. Akorat tam treba u meho auta neni verze ve 4x4 a vleku se neda zvednout doloznost. Ale daj se zvednout kila ve vyberu a ignorovat hlasku ze je to pretizene.
F
ForwikNováček
Přidáno před 6 let
Mate prosim nekdo zkusenost s Nissan X trail? Da se toto auto pouzit pro cca 1300kg karavan?
X trail vazi cca 1600 kg, ctyrkolka a 310kroutak (2.2 doesel)
A
allroadČlen
Přidáno před 6 let
To je este ten starsi hranaty nie, ten je v pohode ten ma vykonu dost aj vaha je ok. Tu vahu treba brat skor maximalnu na aute pretoze ked sa ide kempovat tak to auto je na 2t a to uz je 700kg navyse oproti privesu co je fajn(cim tazsie auto od privesu tym lepsia jazda)
F
ForwikNováček
Přidáno před 6 let
Ano, ten starsi model 2005. Moc diky za odpoved :-)


To je este ten starsi hranaty nie, ten je v pohode ten ma vykonu dost aj vaha je ok. Tu vahu treba brat skor maximalnu na aute pretoze ked sa ide kempovat tak to auto je na 2t a to uz je 700kg navyse oproti privesu co je fajn(cim tazsie auto od privesu tym lepsia jazda)[/quote]
R
RenoČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, zde si zadej konkrétní auto a karavan https://www.tyres...alculator/
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 6 let
Není tak úplně pravda jak mnozí tvrdí, že čím těžší auto, tím lepší jízda. To je takové zažité klišé, když neexistovaly různé systémy, které jsou dnes běžné a taky argument mnoha majitelů SUV, aby si odůvodnili koupi toho nesmyslu (sorry :D )
Je to pouze jeden z parametrů. Samozřejmě nesmí docházet k překračování zatížení, určeném výrobcem auta, to je základ. Ale potom záleží i na spoustě jiných věcí.
Například jaký podvozek má tažné vozidlo, jestli umí stabilizovat přívěs na kouli, jestli umí poznat přívěs a s tím přemapovat brzdy, motor, podvozek. A taky jestli má dostatek výkonu na kilo vlastní hmoty.
Potom záleží na tom, v jakém stavu je karavan, jestli má stabilizátor nebo jen žehličku, a jak je technicky v pořádku.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že se mi jede s Golfem Variant 2,0TDi naprosto v pohodě, karavan je perfektně stabilní, výkonově o něm nevím, na dálnici si musím zapínat alarm na překročení rychlosti (dávám si ho na 115km/h) abych nezapomněl že ho vůbec táhnu. Průměrná spotřeba 8L/100.
Předtím jsem měl LR Discovery a ač to bylo auto těžké (někteří by řekli ideál), tak právě díky své vlastní váze na tahání karavanu daleko méně vhodné, výkonově nedostatečné, v náklonech méně stabilní a užrané dvojnásobně. O daleko vyšších dálničních poplatcích u soupravy přes 3,5 tuny ani nemluvě. ;)
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím.Mohu srovnávat - karavan 1 500 Kg a tahání z Octávií,Vw transporter Multivan a Renaul Trafic Generation.Octávie utáhne,dá se s tím jet,a kdybych neměl nic jiného tak s ní jezdím a tahám.Ale dodávky jsou na těch 1 500 Kg super a nad Octávií vedou.
Hasky
K
KulisakČlen
Přidáno před 6 let
Taky prodávám auto a koupím Golfa. Kdybych věděl, že "přemapováním" řídící jednotky to jde taky , tak jsem ušetřil takovejch peněz". Do dneška se mi zdálo, že když jsem vyměnil auto za větší tak se mi jezdí s karavanem lépe. Je potřeba to vyzkoušet a přijdete na to, že větší a těžší( ne přeložený, ale těžký už v základu z fabriky) je lepší. Osobní zkušenost je nepřenositelná. Samozřejmě, že herka s vyžvejkanou zadní nápravou může jezdit s karavanem hůř než nové auto, ale je třeba srovnat tedy normálně opotřebená auta.
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Kulisak napsal:

Taky prodávám auto a koupím Golfa. Kdybych věděl, že "přemapováním" řídící jednotky to jde taky , tak jsem ušetřil takovejch peněz". Do dneška se mi zdálo, že když jsem vyměnil auto za větší tak se mi jezdí s karavanem lépe. Je potřeba to vyzkoušet a přijdete na to, že větší a těžší( ne přeložený, ale těžký už v základu z fabriky) je lepší. Osobní zkušenost je nepřenositelná. Samozřejmě, že herka s vyžvejkanou zadní nápravou může jezdit s karavanem hůř než nové auto, ale je třeba srovnat tedy normálně opotřebená auta.


Hlavně načipovat a nechat vyříznout filtr pevnejch částic , to je potom to správný VW pro Čecháčka ...))
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,233,718 unikátních návštěv | Vygenerované za: 2.84460 sekund | Průměrně za: 2.8446 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.35MB/4MB