Řeší se tu jaký baterie,jaký dobíjení,jaký soláry atd.Nikde ale nemůžu najít,jak doplnit destilku do tzv.bezúdržbových.Možná blbej dotaz,ale když vyměníte baterii za úplně stejnou(parametry) a začnete v autě cítit síru,tak asi něco není v pořádku.Po 3měsících používání mně bylo sděleno ,dokonce servisem,kde jsem baterku koupil,že musím kontrolovat stav naplnění kyselinou.Ale jak ,když je to "bezúdržbová".
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letMirku, bezúdržbová většinou nejde dolít bez poškození špuntů. Bohužel pokud je totálně zavřená (a vyvařená) tak je to na výměnu.
Karle,dík za odpověď,byla vyměněna,ale jak při výměně zkontrolovat,že je dostatečně dolitá?Až je problém,tak záleží na servisu ,jak se k tomu postaví.
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letPodívej se do návodu co tam k té tvojí baterce píšou. Bezúdržbová se standardně nedolívá, ale když z ní serveš vrchní polep tak některé mají ještě šroubovací špunty a jde zkontrolovat, normálně to bývá u autobaterky po několika letech a můžeš jí tímto prodloužit životnost. Ve tvém případě bych to viděl na reklamaci v tom servise co ti ji vyměnili! buť je to vadný kus a nebo ti to auto přebíjí a vyvřela ti voda. Ta předchozí také mohla umřít předčasně kvůli napětí jen to někdo kvůli stáří neřešil.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Pod polepem jsem nic nanašel ,je tam jen celistvej dekl,odloupnout to nešlo,zničil bych baterku.Přebíjená nebyla 14,2v max.Servis to vyřešil výměnou.Ale těch "bezúdržbových" se pořád prodává mraky a kde máš jistotu ,že jsou OK.
JardaK2Člen Přidáno
před 6 letJistotu nemáš, ale máš záruku.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Záruka je sice dobrá,pokud seš v dosahu toho kdo ti záruku drží.
Uzavřená baterie má elektrolytu dostatek. Pokud je cítit kyselina znamená to, že články "vaří" z důvodu přepětí. Příčinou může být vadný blok dobíjení, nebo "smrt" jednoho článku, který si proud nebere a zbylé články jsou přebíjené. Vezměte si voltmetr a při dobíjení baterie změřte napětí na pólech baterie. Mělo by být v rozmezí 14 až 14,7 V, při udržovacím nabíjení cca 13,3 až 13,7 V. Pokud je vyšší než zmíněných 14,7 V, je závada v regulaci dobíječe. Pokud ne, pak bude závada v baterii. Při správném provozu nesmí být kyselina cítit.
Uzavřená baterie nepotřebuje při správném provozu za dobu své životnosti doplňovat elektrolyt. A pokud se vinou nesprávného dobíjení vyvaří voda, lze baterii doplnit navrtáním víka a opětovným zatavením pomocí tavného lepidla, ale to je práce pro odborníka, který ví kde vrtat a hlavně, zda je záchrana baterie ještě účelná.
VasuČlen Přidáno
před 6 letKdyž byl regulátor vadný a teď je opravený - přebíjel a vyvařil baterku, musíš to dolít destilkou, jinak baterku, dalším provozem zničíš. Já násilím odtrhnu horní krycí plastový kryt, pod kterými jsou špunty vlastních článků. Doliji do předepsané meze a opět zalepím vhodným lepidlem a zachránil jsem několik tisíc Kč. To není návod na demontáž, pozor na potřísnění kyselinou !!!
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři