JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letNa moji vestavbu jsem namontoval dvouokruhové měchy s kompresorem VB - Semiar.
Jízdní vlastnosti se zlepšily, ale auto nevypadalo pěkně. Vysoký zadek k nepoměrně nízkému předku.
Rovněž standardní tuhost resp. odpružení přední nápravy nebylo příliš komfortní.
Objednal jsem tedy ještě delší přední přužiny rovněž zn. VB - CoilSpring.
Opticky se auto srovnalo a došlo ke zvýšení světlé výšky o min. 6 cm.
Dále jsem zvěšil rozchod obou náprav na každé straně o 3 cm, tedy o celkových 6 cm. To pomocí homologovaných podložek.
Změněné jízdní vlastnosti se projevily hned po nájezdu na D1. Vůz má znatelně komfortnější odpružení.
Řekl bych odpružení je o 50% lepší, když nebudu přehánět. Lehký posun k horšímu je stabilita při rychlých průjezdech zatáček.
Další výhodou je naopak zase lepší průjezdnost terénem. Odzkoušeno před pár dny v Albánii a terénem myslím některé
tamní "silnice" či okraje divokých pláží.
Za mne dostává tato úprava podvozku školní známku 2 za praktické využití a 2 také za vzhled.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Upravil JiPe Highlanders dne 03.07.2018 17:40,
před 6 let
JiPe Highlanders Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Ahoj, prosím Tě, kde jsi objednával ten "předek"?
Jestli to není tajemství :-)
Díky Dan
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letAhoj. Predni pruziny jsem objednaval u sawiko.com v Nemecku.
Automatické sloučení 05.07.2018 14:19:
Ke katalogu Sawiko se lze dostat takto:
1. sawiko.com
2. otevrit service
3. otevrit download
4. otevrit hauptkatalog
Objednat lze i v nejmenovanem karavanshopu v cr, ale nebyli mi tam schopni a ochotni poradit tak jsem to koupil u Sawika.
A pro Holandske VB to zrejme dela Eibach .)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Upravil JiPe Highlanders dne 05.07.2018 14:19,
před 6 letKrupkaČlen Přidáno
před 4 měsíceNa mém integráči rok 2016 podvozek Ducato mi dávali na předek nové tlumiče i s péry a uložením. Měl jsem na geometrii úchylku a tyto originály mají najeto cca 6000 km. Nabízím tedy pera s tlumiči(jeden asi křivý)+uložení za 1000 Kč . Mám nyní Mercedes
Upravil Krupka dne 05.01.2024 12:21,
před 4 měsíce
Krupka Připojili následující obrazek:
Ducatovy-KajaČlen Přidáno
před 4 měsíceO těch přídavných pružinách jsem četl na německém fóru a majitel si tam stěžoval, že se mu zdeformovali misky v kterých je pružina uložená.
Navíc cena té sady je skoro stejná jako za měchy a ty udělají mnohem lepší službu.
Původně jsem chtěl taky jen přídavné pružiny, ale nakonec půjdu do měchů.
čau,
pokud by to někoho zajímalo, taky jsem osadil měchy na zad. nápravu a samozřejmě mi vadilo, jak je auto skloněné dopředu. Přídavné prožiny vepředu situaci řeší jen dočasně, dle dostupných info po 2-3 letetech auto opět postupně klesne jak se pružiny unaví. Naistaloval jsem podložky pod přední tlumič, vyrábí člověk na FB ( originály stojí 4x tolik), k vidění byli v jednom z cestovatelských videí na Youtubu, dělá je v různé výšce od 10 mm po cca 60 mm, já osadil 40 mm ( to je výška, o kterou byla zadní náprava výše než přední ) a auto je hezky v rovině ( a jako bonus se zvýšila i světlá výška u přední náprava a tedy i průjezdnost terénem ). Cena podložek byla 3500 Kč vč. šroubů, montáž laik spíše sám nezvládne, dělali to v servise ( musí se sundat kolo a tlumič ).
alapaČlen Přidáno
před 10 dníčau, pre p. zvirek,
zaujal ma článok o podložkách pod predné tlmiče. Poprosil by som o kontakt na toho pána,
ktorý tieto podložky vyrába. Kontakt by som prosil do pošty na meno alapa.
Ďakujem alapa.
TivatČlen Přidáno
před 10 dníA není lepší místo podložek pod tlumiče raději vyměnit přední pružiny za vyšší a tvrdší?
Mám vzadu měchy a vpředu nové pružiny a funguje to už 5 let v pohodě a auto se celé zvedlo o 5 cm.
"my dva cestováním zrajeme jako naše víno "
www.winex.cz ...°bydlotoulky
Ahoj, tak jsem vymenil predni pruziny u naseho Ducata Maxi 2018 L3H3. Loupnul jsem tam Lesjöfors 4026198. Prvni dojmy po cca 10km jsou celkem dobry. Schvalne jsem jezdil dirama, pangejtem a hnusny cesty. Predek pekne kopiruje nerovnosti, uz to nedrnca jak Maxi drncalo a po sjeti z velkeho retarderu to krasne propruzi. Zatim nepozoruju ani vyraznejsi naklaneni v zatackach. Predek se zvedl asi o 4cm. Cekal jsem ze se zvedne vic ale vypada to dobre. Napisu casem az najedu vic km jak se to chova. Cena byla cca 3500 i se stahovakama pruzin. Ted me ceka ten zadek kde furt vaham mezi pridavnyma vynutyma pruzinama a mechama. Jsem trochu škrt a tak se mi libi cena tech pridavnych pruzin cca 8000,- i s postovnym. Recenze jsou na ne dobry. Mechy vychazi pres 13 tis. ale je tam vice pridane hodnoty. Pouzivate v realu nekdo mechy k vyrovnani pri parkovani nebo to vsichni prezentuji jako veliky prinos ale v realu to stejne nepouzivaji. Jde mi hlavne o dodavky l3. Velky alkovny a auta jsou neco jineho. Diky
Máme měchy nainstalované nově cca 3 týdny, takže moc zkušeností zatím neni, nicméně možnosti úpravy vyvážení v podélném i příčném směru mi připadají spíše zanedbatelné, na bublince je pohyb při rozdílu 2 atm. sotva znatelný Fiat polointegra 7,5 m.
Jakou mají ty Lesjöfors 4026198 délku? Nikde jsem nenašel.
Je pravda že jsem také od měchů čekal v nivelizaci více ale spíš mě teď více vadí jak je auto posazene na čumák a i na rovině je auto z kopce.
Prosím o konkrétní typ nejdelší pruziny která jde použít. Ducato 2021, 7,5m
Diky
TivatČlen Přidáno
před 6 dníMěchy mám z Odaku, pružiny noname z pérovny bývalé Škodovky. Obojí od roku 2019, najeto od té doby přes 100tis. (Norsko, Rusko, Turecko, Arménie, Sicílie...) k plné spokojenosti. Předek i zadek je stále stejně vysoko, jízdní vlastnosti se touto kombinací velice zlepšily. Když jsem Ducato koupil, mělo najeto 30 tis.km a předek byl totální skokan a každý mostní spoj byla šílená rána, jízda utrpení. Při výměně předních pružin bylo patrné, že original jsou ze slabší kulatiny, mají o třetinu méně závitů a byly o 5 cm kratší. Prostě šunt.
Měchy jsou super na jízdní vlastnosti, zpevní a zklidní auto do zatáček. Na vyrovnávání náklonu je nepoužívám, rozdíl je malý.
Jóó, brčka na míru z Invelu Plzeň, to je samozřejmě jiná liga. Tam jsou machři, kteří vědí a umí. V kombinaci s tlumičema HP Sporting z Maršovic to nemělo na offroadových kárách chybu. Na "civilním" autě to musí dělat pěknou práci dlouhý léta. Jinak nazvedat nezávislé zavěšení bude obecně vždycky po všech stránkách nejjednodušší vložením podložky mezi horní uložení tlumičové jednotky. A bude to vždycky kompromis mezi tloušťkou podložky a ideální geometrií přední nápravy.