Zdravím, nějaký čas jsem tady nebyl nebot jsem před dvěma roky prodal karavan N126- mimochodem bylo to snad nejhorší rozhodnutí které jsem v životě udělal-myslím tím ten prodej
Nyní mám možnost koupit bývalou sanitku- ford transita a zajímalo by mě pár věcí, jestli někdo bude vědět, a to jak je to -zdali je výhodné mít v techničáku napsáno sanitka a tím pádem bych nemusel to nechat přepisovat (majáky to mít již nebude) tedy nebude to tím pádem muset na STK každý rok nebo to nechat přetypovat na obytný nebo eventuelně na osobní a co to obnáší-myslím papírově, a jak je to ještě po stránce úpravy, vše zůstane zachováno, akorát bych potřeboval aby byla ve stropu zvedací část- asi 1x1m a to v přední části jak bude kuchynka kvůli výšce aby se tam dalo v tomto místě stoupnot, nebot tato sanitka je střední velikosti-myslím na výšku. Budu muset podat žádost -(a kam na tuto úpravu) a nebo to nemusí být zapsáno v technickém průkazu? V případě že by to nebylo zapsáno v TP jak na STK- byl by problém?
Předem děkuji za jakoukoliv radu
CibiČlen Přidáno
před 6 letNa přestavbu si napiš do zastoupení Fordu, zda ti povolí změnu typu. Pokud ne, jdi do jiného auta. Přestavbu na obytné musí schválit na STK technik s homologací typu K a úřad pak už jen zapíše změnu. Směrnice přesně říká, co v autě musí být, aby mohlo být považováno za obytné:
„Obytným automobilem“ se rozumí vozidlo zvláštního určení kategorie M vyrobené k obytným účelům, které má
alespoň toto zařízení:
— sedadla a stůl,
— uspořádání pro spaní, které může být vytvořeno ze sedadel,
— zařízení pro vaření,
— skladové prostory.
Toto zařízení musí být pevně upevněno v obytném prostoru; stůl však může být snadno odstranitelný.
Bohužel z koupě sanitky sešlo, bylo to nějaké divné. Ale přesto uvažuji o koupi nějaké dodávky a předělat to. -Cibi-píšeš že to musí být kategorie M, čili osobní,
když by byla kategorie N -nákladní ta by nešla přetypovat? Bohužel kategorie M aby byla vysoká to se těžko sežene. Vím mohl bych mít kategorie N a předělat to bylo by to pořád bráno že je to náklad, ale problém je že nemůžu vjet na silnici kde je zákaz vjezdu nákladákům , a v případě že bych sehnal M tak vždy když bych jel na STk bych musel část vymontovat a dát tam stanovený počet sedaček nehledě na to že povinné ručení je pro obytnaky menší.co se týče zařízení tak to bych měl napevno přidělané jak píšeš.
A ještě jednou dotaz, v případě že bych sehnal střední velikost je možné udělat do střechy zvedací střechu asi 1x1m?- musí na to být povolení? Dík za odpověd
CibiČlen Přidáno
před 6 letTo už je dotaz spíš na někoho z úřadu. Nejjednodušší je sehnat kategorii M. Já třeba zatím mám N1 5 míst, importér mi povolil přestavbu. Ale kamarád má Transita N1 2-6 míst a jemu Ford změnu kategorie nepovolil.
Nechávám prostor ostatním k vyjádření.
K počtu sedaček: pokud jsou vyjímatelné, mělo by být v TP více čísel. Např. já mám VW Sharan, kde jsou přední pevné a na dalších pět jsou v podlaze úchyty, takže bych měl mít v TP napsáno 2/7 (v reálu tam mám napsáno 5/7 protože úředník...), totéž by mělo jít i ustatních, ne?
VW Sharan s postelí :-) -> T5 Multivan
ShebaČlen Přidáno
před 6 letV kategorii M1 se dá sehnat devítimístný mikrobus i s vyšší střechou.projeď sbazar,bazoš atd,pár jich tam určitě najdeš.
Vozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
Omlouvám se, včera jsem ještě napsal dotaz sem ale do jiného vlákna a těd to nemůžu najít
Když bych to nechtěl přetypovat, co je lepší sehnat, kategorii N1- ale jak by byla někde značka zákaz vjezdu nákladním vozidlům tak bych tam nemohl, nebo sehnat kategorii M1 ale při STK bych asi musel část odmontovat a na tu chvíli tam dát origo sedačky-většinou na STK tam chtějí počet sedadel a nebo se obrnit trpělivostí, vyběhat spoustu papírování a nechat to přetypovat na obytný?
Jak to máte zapsané vy ostatní?
copyČlen Přidáno
před 6 letTo je zaujímavé, že v tom "pünktlich und genau organisiert" Nemecku sa zo sanitky dá spraviť a pretypovať obytka.
copy Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
pnoeČlen Přidáno
před 6 letMel jsem sanitku MB318 pretypoval na M1 obytne a predelal co nejvice dle standardu origo sprinteru.Nebylo to vubec,ale vubec slozite a nepotreboval jsem zadne vyjadreni importera a to naprosto legalne.Tuto vestavbu jsem loni prodaval pod mym nickem pnoe,jelikoz jsme prechazeli na karavan bylo nam to male tak to shlednete.
Pokud bude nekdo potrebovat info jak na to napiste ci zavolejte.Nemam problem se podelit o SVOU vlastni zkusenost.
Michal
www.caravan24.cz/...LMC Breezer 714G Black Edition
pnoe Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letSanitku, stejne jako treba pohrebni vuz bych na obytak nikdy nepredelal. Krome toho, ze je to ekl, je tam i negativni energie. Ale je to jen osobni nazor.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
copyČlen Přidáno
před 6 letpohrebák by aj na mňa bol už silná káva
copy Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Neřekl bych že sanitky bývají dost olítaný oproti jiným dodávkám. Něco jiného je když jezdila jako ,, rychlá´´ -tam dostávala kapky, ale co byly na rozvoz pacientů tak bych řekl že se sněma jezdilo šetrněji než např. normální dodávka třeba na dálnici, tam jezdí na plný kule a navíc sanitka měla pravidelný servis a STK každý rok.
Co se týče pohřebáku tak to bych taky nechtěl, ale ruku na srdce víte kolik je třeba vozidel co jezdila jako pohřebák a když to chtěl majitel prodat tak odstranil nálepy a prodal to jako normální dodávku, určitě v technickým průkaze nebylo napsáno pohřebák a ten co si to pak koupil ani o tom neví