Zdravím jsem tu nový, pročetl jsem tu x vláken, ale třeba někdo dokážete poradit v mém konkrétním případě. S manželkou jsme se rozhodli že nebudeme s koupí obytňáku čekat až na důchod a že dětem chceme trošku ukázat život bez pc tv apod hned od mala:)vždy jsme jezdili a spali v autě -vw golf, caddy...Se dvěma špuntama je to již složité (ale taky to jde):).
Jen ty kačky:))) Ale věříme že se dá užít si spousty dobrodružství i s alkovnou do 200 000. Kamarádi mají stařičké ducato 1989 za 100 000 a už leta s dětmi hoblují dovolené po evropě.
A teď co pořídit. V hledáčku mame Fiat Ducato (peugeot j5 ,citroen c25)2.5 D nebo TD okolo roku 1990 nebo Ford Transit okolo roku 1995 nic moc jinýho se asi do 200 nevleze. Dukato si kamarád chválí má ho bez turba bez měchů, nemá se podle něj aspon extra co pokazit a když nastartuje tak už jede jak stabilák .Ale mocto asi nepojede že?.....TDček v nabídce i na němcích je celkem málo. Stojí za to počkat si na nějaké 2.5.td než vzít bez turba?
A jaký je motor a celkově technika ve Fordech 2,5 D ? je motor srovnatelný co se týká spolehlivosti případně spotřeby s Fiatáckým? nebo? Ford má již modernější interier čož by se líbilo ženě, na ducato 1990 se moc netvářila:))))
Je nějaká značka nástavby kterou nebrat (Frankia????),něco co se prostě moc nepovedlo v těchto ročnících?
Nebo nějaký jiný návrh na spolehlivý obytnák za trochu víc kaček ale zároven co nabídne víc muziky:)?
díky moc za případně názory ..... s pozdravem KubaS.
Za mna by som siel radsej do fiata, j5 a c25 su ine motory, nie zle ale fiat lepsi :-D, ale tazko sa uz na toto zhanaju nahradne diely...
Na Fiat je servis v celé Evropě, akceptovatelná spotřeba v klidné jízdě. Velmi dobré jsou nástavby Chauson. Ale to jsou individuální pocity. Hlavně ať slouží.
CibiČlen Přidáno
před 6 letPři tomhle stáří rozhoduje hlavně stav auta.
Ford má hezčí pracovistě řidiče, pozor na korozi. Motor 2.5d je lenoch u obou motorizací, ale myslím, že jak Fiat, tak Ford jsou spolehlivé. 2.5 TD Ford, jede hezky, ale má elektronické čerpadlo, které dokud funguje, tak dobrý, pokud se porouchá, tak to je trochu problém.
Fiat má přední náhon, Ford má zadní náhon - pokud nehučí diferenciál, tak za mě to je lepší volba než přední náhon u obytňáku., je to permanentně zatížené.
Takže těžko radit, ale podle mne rozhodne stav auta a uspořádání, jaké ti bude víc vyhovovat.
Ahoj Kubo,
hele u techto rocniku aut zalezi mnohem vic na tom, jestli a jak je nastavba zatekla. Prakticky kazdy auto v tomhle veku proslo nejakym zatecenim, ale zalezi na tom, jak se tomu predchozi majitele venovali. Coz ale na druhou stranu znamena, ze pokud najdes auto olepeny medvedim hovnem ze vsech stran, neni zarukou, ze neni uplne sezrany...
Mechanicky veci na autech jsou sranda... loziska, cepy, ramena a podobny spotrebaky - to nejsou ty hlavni problemy u bydlika. Ale shnila konstrukce a sendvic - to je prace na dlouho a muze ti to bydlikareni celkem znechutit. Pozor - nektery poskozeni nastavby jdou strasne blbe odhalit. Porad je to sendvickova konstrukce, ktera ma uzasny vlastnosti a je pomerne tuha i kdyz jsou rozsypany vyztuhy. Navic bydliky maji na vnitrni preklizce nalepeny povetsinou omyvatelny plastovy tapety a folie, takze na pohmat je to vevnitr suche...
Nejrozumnejsi reseni pri zjistovani zateceni je poridit si truhlarskej hrotovej vlhkomer a premerit si vsechny hrany, rohy a okoli oken. Da se to poridit za par stovek, nebo urcite i nekde pujcit.
Voda, ktera se dostane dovnitr sendvice, z polystyrenu uz nikdy prakticky neodejde. Komurky v polystyrenu ji podrzi na vecny casy.
Urcite se da najit bydlik v cenovy relaci, kterou si predstavujes. Ale chce to hledat a hlavne se nenechat nadchnout treba resenim interieru nebo motorem, ale urcite se zamerit hlavne na stav nastavby. Pokud ti prodavajici neco netaji, tak mu urcite nebude vadit, ze mu budes v bydliku pul hodky litat s vlhkomerem...
Drzim palce at najdes
Martin
copyČlen Přidáno
před 6 letAk môžem povedať za seba: mal som integrál Hymer B534 r.1990 s motorom Ducato 2.5 D bez turba. 55 kW/75 koní. Veľmi zachovalý a čistý, a na dĺžku 564 cm skvelý pôdorys. Lenže - to už nie je auto na dnešnú dobu. Motor na diaľnici nestíha - po rovine ideš medzi kamiónmi, ale príde kopec (napr. okolo Kasselu v Nemecku), tak musíš podradiť, zrazu ani 4-ka neťahá, a tak ideš na trojek, max. 60-70 km/h. A do toho vytrubujúce kamióny, ktoré majú tempomat na 90 km/h, kopec - nekopec.
Skrátim to - auto som predal, a kúpil také isté, ale r. 1991 s motorom 2.5 TD. A je to "nebe a dudy". Aj keď papierovo to nie je ani 20 koní rozdiel, na ceste je to s turbom úplne o inom. Jasné, že by sa hodilo ešte viac koní, ale takto stíham aspoň s kamiónmi.
Další věc je kde budeš parkovat . Až v zimě bude na střeše sníh nebude ti to dělat dobře. Pokud udržíš obytku suchou, tak ji zase prodáš,pokud zateče tak je v tom ročníku asi neprodejná a penízky jsou v tahu.
Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
CibiČlen Přidáno
před 6 letAha, vycházel jsem z toho, že máš alkovnu, která má aerodynamiku lednice :-). Integrál ten vzduch obteče trochu lépe.
LumajrČlen Přidáno
před 6 lettrochu mimo původní dotaz na alkovnu, ale s limitem 200 tis se da udelat pekna vestavba do dodavky svepomoci, a ve vysledku muzes mit auto o deset let mladsi nez origo zatekle alkovny, ale zase je to hromada casu to cele udelat.
Dnes jsem byl na jednom obytnáku.Celkem pěkný ale. Zatekl loni střechou rohem do sprchového koutu, pulka střechy komplet vyměněna,nový plech na střeše,zalepeno komplet.Hezky uděláno.ze stěn ve sprchovém koute se ale odlepuje ten jakoby umakart podtím je vidět lehce načlá dýha, stěny ovšem pevné.Je to velkáý problém?stačilo by sundat nějak naimpregnovat dýhu a přelepit novým umakartem nebo linem?nebo co se dává na stěny sprchového koutu?díky moc.
Je to loterie.
Buď vyhraješ a je to uzdravené auto za dobrou cenu.
( Ale parkoval bych ho pro jistotu u rodičů ve stodole. Vnitřek koupelny uděláš nový z nějaké plastové desky miralon polykarbonát nebo tady mají plastovou desku potaženou hliníkem dělají z ní fasády a vejdeš se do 3 - 5 tis. )
Nebo
https://www.carav...rowstart=0
Ale neboj viděl jsem Euramobil r.v. cca 2007 za 750 000 Kč jako nový kde nebylo nic ale opravdu nic poznat a teklo za deště dovnitř do skříňky za alkovnou.
Držím palce, Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
copyČlen Přidáno
před 6 letnáhodou.. nákupom 20 a viac rokov starého obytného auta alebo prívesu sa aj z dovtedy nešikovného človeka stane domáci kutil, znalý práce s plastami, drevom, plechom...
to hugo 007: Máš pravdu, stěny minimálně v koupeně jsou zateklé je tam ještě originál cca 1mm plastová folie na stěnách která je prasklá a komplet odfouklá a je vidět na dýhu pod tím.Výměna překližky v koupelně bude případně asi nutná. Chlapík nic asi netají jinak by to hned strhl a přelepil narychlo nějakým linem a bylo by vidět prdlajs. Když vezmu vlhkoměr pujde tam vlhkost pěkně změřit.Na první pohled to bylo suchý jen vrchní dýha lehce popraskaná. Odstrojit koupelnu je velký problém? Kromě té střechy je to origo stav žádný bastl. origo lino na podlaze žádná schovávačka. Lednička neběží na 12 v, jen na plyn a 230V, drobný nebo zásadní problém?Pán mluvil o opravě za cca 300 Kč. Jinak jak je to s revizí spotřebičů . Tu to nemá. TK projde i bez toho? Nová TK v ceně.Momentálně propadlá.
Ano, u ledničky se může jednat pouze o výměnu topné spirály na 12 V,
a pokud jsi kutil tak i tu koupelnu dáš dohromady, skutečný stav samozřejmě poznáš
až po odstrojení, tady vlhkoměr nebude přesný měří jen do hloubky cca 3 mm,
ani já nejsem jasnovidec, jenom odhaduji, pokus kontaktovat zdejšího člena Pachtu, pouští se do neuvěřitelných věcí.
Revize spotřebičů není potřeba, TK to neřeší, pouze revizi plynu při dovozu.
A předchozího majitele jsem nechtěl hanit, pouze naznačit možný skutečný stav věci.
Jo vpoho díky za postřehy.Jak píšete, v tomto věku jsou auta zateklá a zateklejší.Toto se dokonce docela líbilo manželce. V ostatních co viděla si představit cestování nedovedla v tomto ano což je taky silný aspekt.Majitel není uplně karavanák koupil to před sedmi roky že s tim bude jezdit v důchodě na akce točit prasata, a že se v tom pohodlně vyspí. Nakonec pro něj bylo jednodušší jezdit osobákem tak mu to stálo ve stodole.Nenajel prý ani 1000 km. Tomu i věřím, kastle nebyla olezlá mechem a opršelá jako u venkovních zároven bylo vidět že rozhodně není naleštěná.Jinak je to holátko navíc je snad jen alternátor napojenej i na zadní baterku. jinak snad původní stav.
Automatické sloučení 02.07.2018 21:36:
Tak dneska proběhla velká vizita. Vše funguje, koupelana zateklá ale stěny pevné momentálně suché.vanička lehce popraskaná co bude pod ní je ????,zespodu podlaha pevná. ALE zapojili jsme boiler, čerpadlo pustili vodu a v koupelně začala někde tíct voda.-nebyla zapojená sprcha.,kdoví jak dlouho. spojka byla špatně přístupná koupelnu nikdo leta nepoužíval.ta voda co nám utekla ale prosákla podlahou okolo přední části podběhu zadního kola . oblast cca 20x20 cm nabobtnalá myslim ze bych prostrčil prst skrz kdybych zatlačil. tzn. nutnost vyříznout do zdravého a dobastlit kus podlahy.Je to reálné jinak zespoda podlaha ok až na okolí levého podběhu určitě tam už zateklo někdy z nepřipojené sprchy a rozbobtnalo to. v tomto místě je i boiler ale ten že by tekl se nezdálo.voda odtekla prosákla a dál nic neteklo.vše je pod sedákem dobře přístupné oprava by asi nějak šla udělat. Cena klesla díky tomuto a jiným věcem na 140 vč. nové bat. a stk. Když auto dovezu z D čeká mě eko poplatek cesty.... cena je ok nebo?nebo nebrat .Krom části této podlahy a je auto pevné suché. díkyyyy moc za rady:)
Upravil kubast dne 02.07.2018 21:36,
před 6 letCibiČlen Přidáno
před 6 letPřiprav si 50tis a počítej, že tam padnou, než opravíš to zateklé a vyměníš všechny díly na autě, které xx let nejezdilo (brzdy, rozvody, oleje, u těhle starých často i zadní péra bývají již unavená, asi i pneumatiky...). Dokážeš to špatné místo opravit sám nebo to budeš muset dát do karavan servisu? Pak by ta částka mohla být i jiná...