Citovat
Standa2 napsal:
Co člověk to názor. Vyjadření je snad ještě dovolené. Třeba má autor takovou zkušenost. V některých stanicích v Praze je dokonce předepsáno, jak má auto vypadat. Možná proto :
1. Pravidelná (opakovaná) technická.................... :-)
Ahoj, rád bych se znovu k tomu ozval. Název linku je "Měření exhalací - informace". Jak jsem již psal, nejsem znalec legislativy STK, ale trochu se domnívám, že STK a měření exhalací jsou 2 rozdílné věci jen už kvůli tomu, že exhalace musí předcházet STK a mohou být do 30 dnů před STK, pokud chce mít majitel další STK za 2 roky od poslední STK. Nicméně všechny názory jsem si rád přečetl a děkuji za ně, poučil jsem se.
Tedy tento link se z mého pohledu, jak jsem ho uvedl, týká zejména exhalací.
Nechtěl jsem vyvolat něco nepříjemného, ale jen dát informaci těm majitelům aut, kteří o ni budou stát.
Jak jsem již psal, jezdím tak, že nevytáčím motor nad otáčky maximálního výkonu motoru. U 2 aut mi exhalace prošly na 1. dobrou (v květnu MB a před 20 měsíci Octavia), i když je nevytáčím a před exhalacemi jsem je nepřipravoval v táhlých kopcích, ani nebyly nijak pořádně prohřáté.
Stejně tak jezdím s obytkou, která z hlediska exhalací prošla tento týden. ALE:
Kdyby nebyl technik v tom okamžiku, kdy už jsem tam byl, vstřícný, vyletěl bych. A vůbec bych nevěděl, co s motorem - dát ho do servisu? Tu vstřícnost spatřuji v opakovaných měřeních. Nikde jsem se nedočetl jak to přesně probíhá a domnívám se, že i někteří z fora to nemusí 100% vědět, proto jsem informoval. Ještě bych doplnil. Na tom monitoru se před přidáním plynu objeví šipky a teprve v tom okamžiku se to musí sešlápnout a držet tak dlouho, dokud šipky nenaznačí, že je možné plyn pustit. Na monitoru se objeví mimo jiné kouřivost. Pokud po 4 sešlápnutích je kouřivost v dané toleranci a současně jednotlivá měření nevykazují rozkolísanost opět danou programem, program ukončí měření a může se tisknout protokol. Pokud po 4 měřeních to není OK, tak v mém případě, jak jsem to pozoroval, mohl sešlápnout celkem 10 x za sebou a program to ukončil sám. Zřejmě, pokud by poslední 4 měření z těch 10 ukázala, že je to v toleranci, tam by se měření ukončilo zdárně.
V mém případě se začaly objevovat správné hodnoty kouřivosti myslím při 7. , nebo 8. sešlápnutí technika a do toho 10. to nestačilo na vyrovnání správného průměru. Nyní jsem mohl být "vyhozen".
No a v tomto okamžiku došlo na další vstřícnost, kdy na moji žádost došlo k opakovanému měření - nové částečné naklikání a po 4 sešlápnutích vše OK a dobrý protokol.
Tímto jsem chtěl poradit těm, kdo mají o informaci zájem, že auto, které se provozuje dle návodu k obsluze (zbytečně nevytáčet a včas podřadit) a současně je technicky z hlediska kouřivosti OK (jako moje obytka), nemusí projít exhalacemi. Ta rada byla, že v mém případě teprve po dvou mých a cca sedmi sešlápnutí technika došlo ke správným hodnotám kouřivosti.
Pak se ještě vrátím k těch pokynům, co byly uvedeny k STK. Zajímalo by mne, zda jsou též pokyny k exhalacím. Jde mi konkrétně o zahřátý motor před měřením, kdy stojíte frontu a čekáte. Jak to docílit, aby se neškodilo motoru a neporušovala se vyhláška? Toto je myslím organizačně neošéfované, protože jsem čekal 80 minut a jeden kolega psal, že 2 hodiny. V dílně mají odsávání a ve frontě bych to musel foukat do masky vozu kolegovi, co stojí za mnou. Jak dlouho, 30 minut, hodinu, dvě?