Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Měření exhalací - informace: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Měření exhalací - informace

Poslední aktualizace před 6 let
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Ale stát po tobě nechce, aby jsi ho sešrotoval, jen chce, aby jsi ho provozoval v takovém stavu, jak bylo homologováno a plnilo parametry výrobce, na základě kterých bylo schváleno do provozu ! To znamená v tvým případě minulé tisíciletí :he , vždyt my ani neměříme dvoutakty, nikdo po nás nechce dodatečnou montáž DPF, katalyzátorů, vstřikování, ...
:_


Mylis se to tvrde v tomto bode.... Stat a mesta zavadeji bezdyzlove zony a pod.... To neni vydirani sproste abych si koupil novejsi auto??? V tomto konkretnim pripade vubec nejde o ekologii a uz vubec ne o to abych si mohl bez problemu jezdit ve svem udrzovanem starem aute. To same se tyka ostatnich aktivit vyvijenych proti majitelum starsich aut - ekoteroristicka dan 10.000 abych hure prodaval a pro noveho majitele aby se mu to prodrazilo, dovozova dan atd atd... A ted mi tvrd ze stat me nenuti a nechce po me...... CHCE ABYCH HO SESROTOVAL!!! CHCE!!

A do tretice co se tveho oboru tyka velice dobre znam ty reci techniku "Ja tam neco musim napsat kdyz je to takhle stare auto i kdyz je absolutne v poradku". Neni to my prvni starsi vozidlo. A tak jsem zatim NIKDY neodjel bez zavady z STK i kdyz byla mnohokrat proste vymyslena aby tam neco bylo napsano, protoze "to auto je zkratka moc stare"...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
jmesserjmesserČlen
Přidáno před 6 let
Koupil jsem Octavii 2,0 TDI CR, je to ta co sama umí šidit emise. A umí to fakt galantně, nejde vytočit při stání víc než 2000 otáček a výsledky emisí naprosto v pořádku. Najeto mám necelých 190 tis. Program - i ten poslední se s tím smíří a za pár minut jsem bez hluku hotov.Takže jsem vlastně rád, že mám takového šizunka. FAP zatím zcela bez problémů. Rozhodně nezvažuji změnu softwaru mého tahouna. Hezký víkend všem.
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Je tady někdo, kdo absolvoval měření emisí v pohodě ?


Já, ale jak jsem psal já i ty tak to vždy před STK řádně protáhnu. Nyní i pravidelně v měsíci -ten bordel musí pryč - za to nemůže technik na STK ale konstrukce motoru, EGR a další. Mě jen vadilo, že dělal problém kvůli připojení, které bylo u mě v pořádku a on měl dolámanou koncovku. Ale jeho kolega to vyřešil, takže vše v pohodě.
Ixeo 710 i, Fiat
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
zaujalo mne toto:" Je to o lidech, ale upřímně, když mi přijede na emise auto posraný od ptáků, pod kapotou předlonský listí, motor jedna olejová koule, vysušenej ježek, děravej výfuk, v kabině bordel, posmrkaný kapesníky, krabičky od jídla, kelímky, slupky od banánů, sedačky samej flek, umatlaný volant a páčky, ... Tak vám je jasný , že nejsem vstřícnost sama. "

Může mi autor vysvětlit souvislost mezi slupkou od banánu a technickou způsobilostí vozidla? Chápu ještě děravej výfuk. O jaké vstřícnosti tu hovoříš, jaký to má vliv na emise?

Stát mne nutí si od vás koupit předraženou službu, za cenu, kterou musím akceptovat, a ještě vám máme lézt do řiti? To nemůžeš myslet vážně. Tak si ty montérky holt maximálně trošku ušpiníte, proto nenosíte v práci kvádro.

Také se mi stalo, že mne poslali po vystátí dvouhodinové fronty pryč, protože se jim něco "posralo na komplu". Máte zaručený tok nevolníků, tak si ty krámy udržujte v pořádku, když to požadujete po nás.
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Podle mě to autor už vysvětlil. Když je problém umýt a uklidit v autě, tak ta údržba bude slabší. Tak to aspoň chápu.
Standa2
T
tomas86Člen
Přidáno před 6 let
No to tedy autor vysvětlil krásně. Mohl by tedy autor poskytnout odkaz na nějaké validní závěry ohledně zkoumání tohoto fenoménu? Nebo je snad sám relevantně vzdělán v psychologii, sociologii či antropologii, aby si troufal zveřejňovat vlastní hypotézy?
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Standa2 napsal:

Podle mě to autor už vysvětlil. Když je problém umýt a uklidit v autě, tak ta údržba bude slabší. Tak to aspoň chápu.


.... jen cekam az prijde doba, kdy prijedu na emise a nejdriv budu muset dolozit ze mam ciste a nederave ponozky, vycistene zuby, umyte vlasy, 3 x denne se sprchuji .... muj navrh, zridte satny “ a takove ty vylozene spindiry “ poslete domu se umyt !

Ty vole, kam jsme to dospeli.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
to Standa2.

nezlob se, ale to je pěkná pitomost. 2 příklady:

1) Mám auto 5 let staré, opečovávané ve značkovém servise Mercedes. Nehrabu do toho, bo tomu nerozumím. Mým dětem je naprosto ukradený technik z STK. Ani neví, že něco takového existuje. S klidem tedy hodí na zem posmrkaný kapesník, slupku od banánu, dopitou lahev od minerálky. Není to rozhodně s úmyslem ranit city technika. A stejně tak to nezmění emise mého vozu. Samozřejmě to mohou vyhodit jako spousta jiných z okna, potom by byl asi technik vstřícnější.

2) nepřál bych nikomu, ani technikovi z STK, aby na něho nebyl vstřícný lékař v případě nouze jen proto, že má špinavé boty, což svědčí o tom, že o své zdraví asi také nepečuje. Případně aby ho poslal umřít domů, protože mu nefunguje kabel od EKG a nemůže ho napojit.

Vyse.te se na emoce, jste placeni za změření emisí a ne za to, abyste nás učili mít v autě čisto. Na STK nechodím jako na rande s tím, že chci někomu učarovat a zalíbit se.
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Co člověk to názor. Vyjadření je snad ještě dovolené. Třeba má autor takovou zkušenost. V některých stanicích v Praze je dokonce předepsáno, jak má auto vypadat. Možná proto :



1. Pravidelná (opakovaná) technická prohlídka se provádí na základě zákona č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů ve lhůtách stanovených tímto zákonem a v rozsahu stanoveném prováděcí vyhláškou Ministerstva dopravy ČR č. 302/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

2. Technická prohlídka se provádí na náklady žadatele o provedení technické prohlídky. Ceny technických prohlídek pro jednotlivé kategorie vozidel jsou zveřejněny v každé STK.

3. Žadatel přistaví vozidlo k provedení technické prohlídky nezatížené, čisté, s demontovanými poklicemi na všech kolech, s předepsanou povinnou výbavou a ve stavu, který umožní bezpečné provedení technické prohlídky. Jízdní soupravy musí splňovat podmínky spojitelnosti vozidel do jízdních souprav uvedené ve vyhlášce č. 341/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

4. Pneumatiky vozidla (soupravy) musí být nahuštěny na předepsaný tlak.

5. Žadatel o provedení technické prohlídky předloží STK doklady podle druhu technické prohlídky, které jsou uvedeny v příloze č. 20 k vyhlášce č. 302/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

6. Pravidelná (opakovaná) technická prohlídka se provádí vždy nejpozději v termínu vyznačeném v dokladech vozidla, nebo ve lhůtách stanovených zákonem.

7. Technickou prohlídku může provést, nezávisle na místě registrace vozidla, každá STK na území České republiky, která je oprávněná provádět technické prohlídky požadované kategorie vozidel.

8. O výsledku technické prohlídky obdrží žadatel o provedení technické prohlídky „Protokol o technické prohlídce“.

9. V případě pravidelné (opakované) technické prohlídky zaznamená její výsledek odpovědný pracovník STK do dokladů vozidla. Při hodnocení vozidla jako technicky způsobilé k provozu, nebo technicky způsobilé k provozu na dobu 30 kalendářních dnů, vylepí kontrolní technik na zadní tabulku registrační značky kontrolní nálepku s vyznačením termínu příští pravidelné nebo opakované technické prohlídky.

10. Pokud byly na vozidle zjištěny vážné nebo nebezpečné závady, musí se technická prohlídka po odstranění závad opakovat.

11. Opakovaná technická prohlídka provedená do 30 kalendářních dnů od předchozí technické prohlídky se provede v rozsahu částečném, omezeném na kontrolu ústrojí, na kterém byla vážná nebo nebezpečná závada zjištěna.

12. Na vyzvání kontrolního technika přistaví žadatel o provedení technické prohlídky vozidlo do prostoru před vjezd na kontrolní linku.

13. Na kontrolní lince pojíždí s kontrolovaným vozidlem výhradně kontrolní technik.

14. Žadatel o provedení technické prohlídky je oprávněn být přítomen při technické prohlídce a po celou dobu jejího průběhu musí dbát pokynů kontrolního technika.


A nebo, že by se mohl v jednom autě zmazat a zamazat třeba BMW za 3 mega? Nevím, odpovědět si může každý sám. Jde o to, třeba Vlastíku, bod 3 - co se myslí tím čisté? Jestli okno, exterier, nebo interier? Nejhorší by bylo všechno. :-)
Standa2
Upravil Standa2 dne 09.06.2018 17:25, před 6 let
K
kutil1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Standa2 napsal:

Co člověk to názor. Vyjadření je snad ještě dovolené. Třeba má autor takovou zkušenost. V některých stanicích v Praze je dokonce předepsáno, jak má auto vypadat. Možná proto :



1. Pravidelná (opakovaná) technická.................... :-)


Ahoj, rád bych se znovu k tomu ozval. Název linku je "Měření exhalací - informace". Jak jsem již psal, nejsem znalec legislativy STK, ale trochu se domnívám, že STK a měření exhalací jsou 2 rozdílné věci jen už kvůli tomu, že exhalace musí předcházet STK a mohou být do 30 dnů před STK, pokud chce mít majitel další STK za 2 roky od poslední STK. Nicméně všechny názory jsem si rád přečetl a děkuji za ně, poučil jsem se.

Tedy tento link se z mého pohledu, jak jsem ho uvedl, týká zejména exhalací.

Nechtěl jsem vyvolat něco nepříjemného, ale jen dát informaci těm majitelům aut, kteří o ni budou stát.

Jak jsem již psal, jezdím tak, že nevytáčím motor nad otáčky maximálního výkonu motoru. U 2 aut mi exhalace prošly na 1. dobrou (v květnu MB a před 20 měsíci Octavia), i když je nevytáčím a před exhalacemi jsem je nepřipravoval v táhlých kopcích, ani nebyly nijak pořádně prohřáté.

Stejně tak jezdím s obytkou, která z hlediska exhalací prošla tento týden. ALE:

Kdyby nebyl technik v tom okamžiku, kdy už jsem tam byl, vstřícný, vyletěl bych. A vůbec bych nevěděl, co s motorem - dát ho do servisu? Tu vstřícnost spatřuji v opakovaných měřeních. Nikde jsem se nedočetl jak to přesně probíhá a domnívám se, že i někteří z fora to nemusí 100% vědět, proto jsem informoval. Ještě bych doplnil. Na tom monitoru se před přidáním plynu objeví šipky a teprve v tom okamžiku se to musí sešlápnout a držet tak dlouho, dokud šipky nenaznačí, že je možné plyn pustit. Na monitoru se objeví mimo jiné kouřivost. Pokud po 4 sešlápnutích je kouřivost v dané toleranci a současně jednotlivá měření nevykazují rozkolísanost opět danou programem, program ukončí měření a může se tisknout protokol. Pokud po 4 měřeních to není OK, tak v mém případě, jak jsem to pozoroval, mohl sešlápnout celkem 10 x za sebou a program to ukončil sám. Zřejmě, pokud by poslední 4 měření z těch 10 ukázala, že je to v toleranci, tam by se měření ukončilo zdárně.
V mém případě se začaly objevovat správné hodnoty kouřivosti myslím při 7. , nebo 8. sešlápnutí technika a do toho 10. to nestačilo na vyrovnání správného průměru. Nyní jsem mohl být "vyhozen".

No a v tomto okamžiku došlo na další vstřícnost, kdy na moji žádost došlo k opakovanému měření - nové částečné naklikání a po 4 sešlápnutích vše OK a dobrý protokol.

Tímto jsem chtěl poradit těm, kdo mají o informaci zájem, že auto, které se provozuje dle návodu k obsluze (zbytečně nevytáčet a včas podřadit) a současně je technicky z hlediska kouřivosti OK (jako moje obytka), nemusí projít exhalacemi. Ta rada byla, že v mém případě teprve po dvou mých a cca sedmi sešlápnutí technika došlo ke správným hodnotám kouřivosti.

Pak se ještě vrátím k těch pokynům, co byly uvedeny k STK. Zajímalo by mne, zda jsou též pokyny k exhalacím. Jde mi konkrétně o zahřátý motor před měřením, kdy stojíte frontu a čekáte. Jak to docílit, aby se neškodilo motoru a neporušovala se vyhláška? Toto je myslím organizačně neošéfované, protože jsem čekal 80 minut a jeden kolega psal, že 2 hodiny. V dílně mají odsávání a ve frontě bych to musel foukat do masky vozu kolegovi, co stojí za mnou. Jak dlouho, 30 minut, hodinu, dvě?
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
Koukám, kam se diskuze o emisích dostala. Jak už napsal Standa, vozidlo se přistaví ke kontrole čisté a nezatížené, tedy prázdné. Ale i kdyby to nebylo povinné, je slušnost přistavit ho čisté a prázdné. A to je ta arogance, o které jsem psal - přece to nebudu kvůli vám mejt, předražená služba, buzerace státu, jenom si tam honěj ego, vy to chcete opravdu měřit ?, ...
Měřím emise 22 let a většina zákazníků jsou tzv. stálí, kteří se vrací, nebo servisáci, kteří nemají vlastní SME. Zbytek je u nás poprvé a věřím, že ne naposled. Takže si myslím, že to nedělám špatně.
Jsem asi stará škola, ale jsem přesvědčen, že vůz se má připravit ke kontrole a své zákazníky k tomu nabádám, alespon jednou za dva roky.
K poslednímu dotazu, motor musí být ohřátý na provozní teplotu a program mi neumožní pokračovat, dokud ji nedosáhne. Já to po dlouhém čekání ohřívám na dílně, ale pokud najede auto s úplně studeným motorem, se slovy, já sem jedu jenom kousek, pošlu ho udělat kolečko.
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
to je přesně jako veškeré dění u nás. Naprostá absence selského rozumu. Čistým předpokládám, že na sobě nemá tunu bláta, které by znemožňovalo kontrolu a měření. Kapesník ani slupka od banánu to neovlivní. A na váhu, když má být auto prázdné, to taky nebude mít asi vliv. A když se ušpiníte, tak se umyjete. Tak, jako my všichni ostatní, co pracujeme rukama. Ten doktor si také po každém pacientovi umyje ruce, případně převleče zkrvavenou zástěru.

Neděláte nám žádnou milost, je to povinně placená služba.
camperboycamperboyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

je slušnost přistavit ho čisté a prázdné.


MTS, nejsi po těch 22 letech mírně vyhořelý?

Domnívám se, že slušnost je pozdravit, podat ruku, rozloučit se, poděkovat, pustit babičku v autobuse sednout.
Ty žiješ v době, kdy škodovka stodvacítka byla členem rodiny, stejně jako pes Punťa, a jet na stk to byl svátek. Otec - hlava rodiny auto dva dny připravoval, kapesníčkem leštil, potom se sám důkladně osprchoval, navoněl, vzal si kvádro a takto důkladně připraven se vydal na STK. Tam se samozřejmě pokorně klaněl bohovi - panu mistrovi v modrém plášti !h

Možná by nebylo od věci po těch 22 letech změnit zaměstnání. Třeba přijímací technik u autorizovaného prodejce BMW. Voňavé slušivé montérky, kravata, čisťounké motory s množstvím chromu. Samá nóbl klientela, továrníci, doktoři, advokáti. Ale tam bys na zákazníky nesměl dělat za šlupku od banánu bububu a zkrátka by sis musel uvědomit, že Ty poskytuješ za úplatu zákazníkovi službu. Číšník ze staré školy také nerozeznává jestli mu na plac přijde na oběd kravaťák nebo instalatér, který před hodinou dělal odpady. Prostě je profesionál. Oblouží bez rozdílu toho i toho. Jenomže instalatér na oběd jít nemusí. Na STK a ME bohužel jet musí.

Jestli si ze staré školy, jak říkáš, buď profesionál třeba jako ten číšník. Když Ti tam přijede upachtěnej instalatér s prázdnýma petkama, šlupkou od banánu a autem plným fitinek, trubek a jiného bordelu, mávni nad tím rukou, usměj se a NEBER TO JAKO NESLUŠNOST A ÚMYSLNÝ AKT NEPŘÁTELSTVÍ VŮČI SVÉ OSOBĚ.

Za všechny Tvé současné i budoucí klienty děkuji !!!
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Jdes k doktorum bez dukladne predchozi hygieny, do slusne restaurace ve spinavych hadrech, do banky v zablacenych holinach, na emise ci TK s autem ve stavu smetiste ... Vstricnost zrejme skutecne nelze ocekavat.
Jen ten standard, nic navic. A jestli mi takove cunarny uskodi, kdyz je to prece jen moje vec ? No minimalne mi nepomuzou a to je nekdy hodne.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
C
Chlapi_sobeČlen
Přidáno před 6 let
Na teto diskuzi je krasne videt dnesni trend. Totiz neuctu k jakekoliv AUTORITE. Zdejsi znalci historie by mohli potvrdit kolik civilizaci na tento fenomen zaniklo. Bohuzel my nejsme vyjimka.
camperboycamperboyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:


Jen ten standard, nic navic.


A vo tom to Jipe přesně je. Někdo standardně do svého miláčka leze pouze v bačkorách, někdo to auto má jako spotřební věc pro přiblížení z bodu A do bodu B a někdo má auto jako pracovní nástroj. A přesně s tím standardem přijíždíme na stanice ME a STK.

Co je DEKRA, ME, STK? Jsou to nástroje státního aparátu pro prosazování nějakých zákonů, vyhlášek, nařízení. Podobně jako policie či celní správa. Stát prostě jejich prostřednictvím prosazuje vynutitelnost práva.

A teď napíši to zásadní. Myslíš, že policajt dopravák má právo naříkat, že musí na dálnici kontrolovat auta ve kterých jsou šlupky od banánu? Je to jeho práce za kterou má mzdu a při výkonu jeho práce lze tyto situace předpokládat. Podobně jako když hovnocucář odváží hovna a nenaříká, že v jednom baráku jsou hnědá voňavá a ve druhém černá smradlavá.

A jako policajtovi je prd po tom jestli mám v autě bordel nebo voňavý saloonek a pokutu mi musí dát čistě podle zákone a ne podle jeho pocitu, tak i technikovi ME je prd po tom jestli v kufru vezu třeba koňskou mrvu. Má se řídit čistě a pouze literou zákona, čili SPLNIL - NESPLNIL a né ubrekávat jak se pro občany obětuje a jak mu vadí listí pod kapotou.

Toť vše, víc se vyjadřovat nebudu.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Ano, to bude platit pokud na druhe strane stolu bude proti mne sedet naprogramovany stroj.
Ale tam sedi clovek se vsemi jeho clovecimi vlastnostmi, ovlivnen kladnymi ci zapornymi vjemy.
Tedy v muj prospech ci neprospech.
Takze treba kdyz prijedes k MTS s cistym pripravenym autem, bude se ti v pripade zadrhelu snazit v ramci moznosti pomoci.
Pokud to bude naopak, nic resit nebude a da ti standardni opakovacku.
Alespon tak jsem to pochopil ja. Mozna se pletu.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
to chlapi sobe:

nevěděl jsem, že pan emisní technik je autorita k uctívání. Na jaké je autoritativní příčce, pod nebo nad panem prezidentem???

Myslel jsem si, že ty doby uctívaných autorit typu předseda MNV, člen Lidových Milicí, příslušník VB, atp. jsou dávno pryč. Autorita může být přirozená. V případě STK je to úchylnost.
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Chlapi_sobe napsal:

Na teto diskuzi je krasne videt dnesni trend. Totiz neuctu k jakekoliv AUTORITE. Zdejsi znalci historie by mohli potvrdit kolik civilizaci na tento fenomen zaniklo. Bohuzel my nejsme vyjimka.


Autoritu je treba si ziskat, autorita vynucena zakonem je neco mezi diktaturou a kultem osobnosti - to ti asi znalci historie radi potvrdi.

Neni to tak davno, kdy byl problem s emisema na obytky, nebot nebyly predpisy na Cartaga, Burstnery, Possly .... byt to byly normalni Fiaty. Autorita musi umet pouzit selsky rozum, prosadit zdravy nazor i proti nesmyslu... Takze, pokud dnes nemaji autoritu na emisich ci stk ci emisich, meli by si polozit otazku proc tomu tak je.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
O
oldjanČlen
Přidáno před 6 let
Tak koukám, kam se posunula debata o emisích. Místo racionální debaty, debata o sračkách, jak je v zemi české pravidlem.

Já teda nevím, ale mě děti šlupky od banánů, papírky od bonbonů apod. po autě tedy neházejí. A když, učíme je s manželkou, aby si po sobě uklidili. Ale to se už dnes nenosí, podle příspěvků výše a taky podle toho jak vypadá zájezdový autobus, když vyklopím klienty. Na co vyhazovat odpadky do koše, když je běžný se podestlat, on to někdo uklidí.

V životě jsem už vozil ledacos, hovna, močůvku, hnůj, ale veřte, že někdy mám problém vlézt do auta, v tomhle počasí ho nejdříve alespoń půl hodiny větrat, potom si dát potah , aby mi to nesežralo montérky, z hluboka se nadechnout a teprve potom si sednout za volant.

Vy co kritizujete MTS, sami nemáte představu, jak některý auta můžou vypadat, sami by jste se jich báli dotknout, aby na vás neskočili nějaký breberky, na tož s ním něco dělat.

Asi bych mohl pokračovat, dopravák spíš zastaví neudržovanou plečku, jak udržovaný čistý auto.

No a nakonec, by jsme se mohli vrátit, k problematice emisních kontrol, co říkáte. Anebo alespoň založit diskuzi o tom, jestli je nutné nebo není nutné se mýt před návštěvou lékaře, někde jinde.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,115,787 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21494 sekund | Průměrně za: 0.21494 (0) sekund | Dotazy: 147 | Použitá paměť: 2.39MB/2MB