Citovat
MTS napsal:
No, já bych se vyjádřil z pohledu druhé strany měřícího přístroje. Pokud mám vozidlo v pořádku, nemusím se bát měření emisí. Měření volnou akcelerací, nechce po motoru nic, co by nezvládl. Čerpadlo, nebo jednotka motoru omezí max. otáčky, které jsou předepsány výrobcem motoru. Po zadání typu motoru se tyto hodnoty automaticky vloží do přístroje a jakákoliv manipulace s nimi je zakázána !!!
Ahoj, děkuji ti za popis, velmi mne to zajímá, proto jsem se na těch emisích velice vyptával.
Tedy, toho Forda mám 5,5 roku a je z roku 1995. Za celou dobu jezdím tak, že nevytáčím za zelené pole otáčkoměru, tj. cca 3100 otáček, to je na pětku tak 110 km/hod.
Na emisích jsem sešlápl na volnoběh plyn a vytočilo se to dost přes 5000 ot. /min (u mě poprvé). V TP je napsaný maximální výkon 74 kW při 4000 otáčkách. Nikde nejsou v TP napsány maximální povolené otáčky.
Mám motor 4EB a systém vyhodil u otáček červené číslo. Jasně jsem se ptal technika, jak mám připravit vozidlo za dva roky, aby při sešlápnutí plného plynu byly otáčky motoru takové, jaký vyžaduje software pro eměření emisí. Jasně mi řekl:
Stát si vymyslel tvrdá opatření, ale na spousty motorů nejsou jasně daná pravidla a je v tom bordel. Tedy ten jeho systém dle vyjádření technika neměl jasně daný počet maximálních otáček pro motor FORD WERKE AG, SRN 4EB 2496 ccm. Nevím jestli něco upravoval, ale musel z programu vyskákat a znovu to naklikat. Zřejmě se snažil otáčky držet na maximálních 5050, asi to neměl nadoraz.
Mohl hned v úvodu říci, pane, odjeďte, máte maximální otáčky vysoké, jsou v červených číslech.
Tedy prosím, jestli je to možné, napiš mi maximální otáčky, které vyhodí tvůj systém pro tento motor 4EB. Pokud tam ty otáčky jsou zadané, upravím si mechanicky motor tak, aby mi to příště na emisích netočilo více.
Já se o vozidlo hodně starám a myslím, že je mám v pořádku. Psal jsi, že pokud mám vozidlo v pořádku, nemusím se bát měření emisí.
Tak já se jich bál a moc. Pokud bych emisemi neprošel, tak mám obytku uzeměnou a po platnosti TK do servisu jen odtahovkou. Mohl jsem vyletět jen na vyšší otáčky motoru. Byl jsem v moci technika. V takových situacích se musím přiznat, že bych svoje auta nejradši nechal sešrotovat, než být v situaci, kdy čekám na palec nahoru, nebo dolů.
Pak jsi psal - navíc přijede se studeným motorem - má zaděláno na problém. Tak já jsem přijel s teplým motorem. V kanceláři ti neřeknou, jak dlouho budeš čekat. Když jsem se na něco zeptal, tak jsem si připadal jak obtěžující hmyz. Čekám první přes 80 minut před vjezdem pootevřeným cca 0,5 m nad zemí a nic. Nevíš, jsetli jim tam můžeš motor protáčet a držet teplotu. Samozřejmě tam nacouvávala auta z druhé strany, ale nikoliv řízená zakazníky, ale zaměstnanci. Když jsem přišel na řadu, bylo auto na cca 40 stupních, moje chyba, měl jsem to protáčet.