Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Měření exhalací - informace: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Měření exhalací - informace

Poslední aktualizace před 6 let
K
kutil1Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj, rád bych se podělil se zkušeností s legálním měřením exhalací. Mám 3 auta a na letošek vyšly TK. Jak jsem se dočetl, tak nyní se měří přes ten systém.., nebudu popisovat, asi všichni vědí, co myslím. Nemám žádné známé na TK a šel jsem na ně jako neznalý zákazník. Alespoň jsem se předem dozvěděl, že exhalace mohu udělat 1 měsíc před termínem TK a pak mi platí 2 roky po TK, nikoliv datu exhalací.
Dnes jsem byl s obytkou, podvozek Ford 150. Ale minulý měsíc jsem byl s osobákem Mercedes 220 CDI Avandgarde z roku 2008 nafta. Vyrobeno pro ČR a v ČR koupeno jako nové, je to bez filtru pevných částic. Zmiňuji se proto, neboť ten, co to měřil nevěřil vlastním očím, že mám v TP zapsán korigovaný součinitel absorpce 3,2. A ptal se, jak to soudruzi v NSR dělají, že jiná auta mají 0,8. Poprvé jsem slyšel 4x po sobě vytáčet motor na maximální otáčky a vyšlo to na 0,6 a rozpětí 0,15 (dovolené 0,250). Tedy emise OK.

Než jsem jel dnes s Fordem na emise, kterému je 23 roků a podíval se do TP, hrklo ve mně, neboť je v TP je korigovaný součinitel absorpce 1,44 a rozpětí tam uvedeno není. Přijel jsem v 15 hodin (mají do 17), všude klídek a u kasy, že už mne nevezmou. Namítl jsem, že tam nikdo není a prý ať zkusím čekat. Připadal jsem si jak vandrák a žebrák, ani po hodině jsem nevěděl, zda mne vezmou, stál jsem první před vjezdem. Samozřejmě tam během čekání postupně nacouvala z druhé strany 3 auta řízená zaměstnanci.... Dočkal jsem se. Po zapojení přístrojů na emisích ve mně poprvé hrklo, neboť po připojení na svorky akumulátoru to technikovi neukazovalo otáčky motoru. Teprve po zapnutí světel a ventilátoru na maximum se na monitoru objevilo, že lze začít. Technik mi dal možnost, abych turoval motor sám. Nikdy jsem netočil za zelené pole otáčkoměru (3000 otáček) a na plný plyn to vylítlo na 5200. A hned červené pole, že jsou otáčky vysoké. něco pošteloval v programu a zmáčkl jsem to podruhé jen na 5000 otáček a hned ubral, aby se motor nerozletěl. PC to vyhodnotil jako podvod, tak jsem k tomu pustil technika, znovu připravil software. Prvé vytočení na cca 5050 otáček ukázalo kouřivost asi 1,8 a červené pole, 2. vytočení 1,75 a takto postupně asi při 8. prošlápnutí to ukázalo pod 1,4, (průměr měření stále červený) ale po 10. sešlápnutí to uzavřel program s hláškou - konec legálního měření. Technik řekl bohužel, nevyšlo to, i když se hodnoty snižují. Požádal jsem ho o nové měření a vyhověl mi. Zmáčkl to 4x po sobě a vždy OK černé hodnoty a protokol kouřivosti 1,2 (proti 1,44) a rozpětí 0,16 (proti 0,25).

Abych vysvětlil, proč to píši. Možná jsou i tací, kteří jsou nezkušení jako já a půjdou na emise s fordem z roku 2005. Tedy, chce to před tím opravdu alespoň 12x (to je můj případ) to nechat pár sekund řvát na plný plyn. Snad se vyfoukají saze z výfukového systému. Pak za dva roky udělám nějaký doraz na plyn, aby to netočilo víc, než 4900 otáček. To proto, neboť jsem technikovi kvůli kouřivosti říkal, aby to tedy točil na 4900 a on, že to musí být vždy stejné a že se netrefí a PC to vyhodnotí jako podvod. No a do 24.6. půjdu s obytou na TK. Emise dělám s předstihem, abych v případě neúspěchu mohl s obytkou kvůli případným opravám legálně na silnici do doby platnosti TK.
Pak mne ještě čeká Octavie, benzín.
P
PeterLČlen
Přidáno před 6 let
Ano je to presne tak, pri bežnom jazdení s dieselom bez DPF nedochádza k dokonalému "výplachu" výfukového systému, sadze zostávajú pousádzané v katalyzátore, tlmičoch výfuku ale aj v samotnom potrubí, pretože bežný vodič jazdí piánko, na spotrebu, alebo proste diesel nevytáča do červených... Doplním len že lepšie ako namieste túrovať nezaťažený motor je prehnať ho razantnejšou jazdou na vyšších otáčkach, tam nieje také riziko preskočenia rozvodu motora ako pri vytáčaní motora bez záťaže...
Peter, Zuzka a deti
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let
Koukam ze kdyz clovek planuje vymenu vyfuku tak je to nejlepsi udelat tesne pred STK :-D
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
ivan613ivan613Člen
Přidáno před 6 let
No niečo podobné som pred mesiacom som zažil zo splašeným slimákom.to vytáčanie do maxima musel vymyslieť niekto moc múdry.Ja osobne motor do maxima nevytáčam a dosť mi to vadilo.Chudák slimák.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

PeterL napsal:

Ano je to presne tak, pri bežnom jazdení s dieselom bez DPF nedochádza k dokonalému "výplachu" výfukového systému, sadze zostávajú pousádzané v katalyzátore, tlmičoch výfuku ale aj v samotnom potrubí, pretože bežný vodič jazdí piánko, na spotrebu, alebo proste diesel nevytáča do červených... Doplním len že lepšie ako namieste túrovať nezaťažený motor je prehnať ho razantnejšou jazdou na vyšších otáčkach, tam nieje také riziko preskočenia rozvodu motora ako pri vytáčaní motora bez záťaže...


Zdravím, mám podobnou zkušenost. Manželka má Avensis 2.2 D bez DPF - originál, CZ verze z r. 2008 - máme ho od nova. Zhruba jednou měsíčně si do toho sednu a projedu jej do nějakého táhlého kopce (ideální je u nás D8 / A17). Ona jezdí piánko ale když za to vezmu já, prvních 30 s za mnou není vidět, poté už nezakouří. Taky pomáhá, když se jednou do roka vyčistití EGR ventil. Stejnou zkušenost jsem měl i s Octavii 1,9 tdi - technik mi po vysokých emisích, kdy jsem neprošel, poradil, ať projedu nějaký táhlý kopec v zátěži, ideálně 4 rychl. stupeň kolem 3000 tis ot - co z toho lítalo jsem se divil - nebylo za mnou vidět, po dvou - třech opakováních to přestalo, hurá na emise a rázem místo 1,75 bylo 0,75. I obytku preventivně a každý výjezd v nějakém kopci - ideálně dálničním, chvilku podržím na cca 120 +/-, aby to dosáhlo v tahu na cca 3tis otáček a pak není po kouři ani památka - také nemám ještě z výroby DPF a na štítku rezervu v koeficientu proti skutečnosti co naměřil skoro 1.0. Motoru to neškodí, naopak.

Tedy před emisemi, pokud tušíte problém, tak nový olej, filtry (i vzduchový, naftový), dobrou naftu a projeďte to v tahu a vyšších otáčkách - pak by neměl být problém a jdete na první dobrou. Ale to tůrování na max. otáčky je utrpení.

Jinak já měl problém na emisích letos v dubnu pouze s tím, že nemohl fyzicky připojit canbus - měl starou zástrčku a já nepoužitou (neochozenou) zásuvku - vyřešil to až jeho kolega s novým kabelem - ale skoro mě chtěl vyhodit. Bez tohoto nezačnou měřit a pokud Vám svítí závada motoru, emisí atd., nějaký chybový kód - vyhodí Vás aniž by začal měřit - tedy nemá cenu to ani zkoušet.
Ixeo 710 i, Fiat
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
No, já bych se vyjádřil z pohledu druhé strany měřícího přístroje. Pokud mám vozidlo v pořádku, nemusím se bát měření emisí. Měření volnou akcelerací, nechce po motoru nic, co by nezvládl. Čerpadlo, nebo jednotka motoru omezí max. otáčky, které jsou předepsány výrobcem motoru. Po zadání typu motoru se tyto hodnoty automaticky vloží do přístroje a jakákoliv manipulace s nimi je zakázána !!! Postihy jsou obrovské, pro mechanika 50000,- a 3roky bez oprávnění, pro stanici miliónové sankce a zavření SME. Výsledky odchází on-line do systému, včetně výpisu paměti jednotky motoru, kde jakákoli závada emisně relevantní, znamená nevyhovující protokol.
Je to státem nařízená zkouška a SME nenese zodpovědnost za stav vozidla, přistaveného ke kontrole !
Je to tedy ve vašich nohách, jak se o vozidlo staráte, jak s ním jezdíte. Pokud někdo s dieslem jezdí 1200 ot. na 6ku, nemění včas a kvalitní olej, filtry, rozvody, tankuje někde v JZD levnou řepku, navíc přijede se studeným motorem - má zaděláno na problém.
Pokud jezdím krátké trasy, po městě od světel ke světlům, tak je nutné auto "protáhnout" před kontrolou a vyhnat saze.
Je to o lidech, ale upřímně, když mi přijede na emise auto posraný od ptáků, pod kapotou předlonský listí, motor jedna olejová koule, vysušenej ježek, děravej výfuk, v kabině bordel, posmrkaný kapesníky, krabičky od jídla, kelímky, slupky od banánů, sedačky samej flek, umatlaný volant a páčky, ... Tak vám je jasný , že nejsem vstřícnost sama. Arogance zákazníků se stupňuje a my jsme ty špatný, že mají auto nevyhovující.
Bohužel, asi polovina aut přijede bez jakékoliv přípravy.
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
ot : Mluvíš mi z duše MTS. Někdy plní igelit na sedačce, volantu a šaltrpáce instalovaný při příjmu vozu na servis, zcela opačný úkol. Aby se neumazal mechanik.
Čistý vůz zevnitř i z venku je vizitkou každého. Stejně jako osobní hygiena nebo domácí čistota.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
K
kutil1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

No, já bych se vyjádřil z pohledu druhé strany měřícího přístroje. Pokud mám vozidlo v pořádku, nemusím se bát měření emisí. Měření volnou akcelerací, nechce po motoru nic, co by nezvládl. Čerpadlo, nebo jednotka motoru omezí max. otáčky, které jsou předepsány výrobcem motoru. Po zadání typu motoru se tyto hodnoty automaticky vloží do přístroje a jakákoliv manipulace s nimi je zakázána !!!


Ahoj, děkuji ti za popis, velmi mne to zajímá, proto jsem se na těch emisích velice vyptával.

Tedy, toho Forda mám 5,5 roku a je z roku 1995. Za celou dobu jezdím tak, že nevytáčím za zelené pole otáčkoměru, tj. cca 3100 otáček, to je na pětku tak 110 km/hod.

Na emisích jsem sešlápl na volnoběh plyn a vytočilo se to dost přes 5000 ot. /min (u mě poprvé). V TP je napsaný maximální výkon 74 kW při 4000 otáčkách. Nikde nejsou v TP napsány maximální povolené otáčky.

Mám motor 4EB a systém vyhodil u otáček červené číslo. Jasně jsem se ptal technika, jak mám připravit vozidlo za dva roky, aby při sešlápnutí plného plynu byly otáčky motoru takové, jaký vyžaduje software pro eměření emisí. Jasně mi řekl:

Stát si vymyslel tvrdá opatření, ale na spousty motorů nejsou jasně daná pravidla a je v tom bordel. Tedy ten jeho systém dle vyjádření technika neměl jasně daný počet maximálních otáček pro motor FORD WERKE AG, SRN 4EB 2496 ccm. Nevím jestli něco upravoval, ale musel z programu vyskákat a znovu to naklikat. Zřejmě se snažil otáčky držet na maximálních 5050, asi to neměl nadoraz.

Mohl hned v úvodu říci, pane, odjeďte, máte maximální otáčky vysoké, jsou v červených číslech.

Tedy prosím, jestli je to možné, napiš mi maximální otáčky, které vyhodí tvůj systém pro tento motor 4EB. Pokud tam ty otáčky jsou zadané, upravím si mechanicky motor tak, aby mi to příště na emisích netočilo více.


Já se o vozidlo hodně starám a myslím, že je mám v pořádku. Psal jsi, že pokud mám vozidlo v pořádku, nemusím se bát měření emisí.

Tak já se jich bál a moc. Pokud bych emisemi neprošel, tak mám obytku uzeměnou a po platnosti TK do servisu jen odtahovkou. Mohl jsem vyletět jen na vyšší otáčky motoru. Byl jsem v moci technika. V takových situacích se musím přiznat, že bych svoje auta nejradši nechal sešrotovat, než být v situaci, kdy čekám na palec nahoru, nebo dolů.

Pak jsi psal - navíc přijede se studeným motorem - má zaděláno na problém. Tak já jsem přijel s teplým motorem. V kanceláři ti neřeknou, jak dlouho budeš čekat. Když jsem se na něco zeptal, tak jsem si připadal jak obtěžující hmyz. Čekám první přes 80 minut před vjezdem pootevřeným cca 0,5 m nad zemí a nic. Nevíš, jsetli jim tam můžeš motor protáčet a držet teplotu. Samozřejmě tam nacouvávala auta z druhé strany, ale nikoliv řízená zakazníky, ale zaměstnanci. Když jsem přišel na řadu, bylo auto na cca 40 stupních, moje chyba, měl jsem to protáčet.
Upravil kutil1 dne 07.06.2018 14:21, před 6 let
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
Tak já mám v databázi pro Tranzit 95' - 74kW předepsáno 800-900 volnoběh, 4300-4500 přeběh
Pokud ti točí víc, je to chyba čerpadla, v něm je omezovač otáček.
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
K
kutil1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Tak já mám v databázi pro Tranzit 95' - 74kW předepsáno 800-900 volnoběh, 4300-4500 přeběh
Pokud ti točí víc, je to chyba čerpadla, v něm je omezovač otáček.

Ahoj,
díky za informaci, podívám se na to.
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

A) Pokud mám vozidlo v pořádku, nemusím se bát měření emisí.

B) Pokud jezdím krátké trasy, po městě od světel ke světlům, tak je nutné auto "protáhnout" před kontrolou a vyhnat saze.

C) Je to o lidech, ale upřímně, když mi přijede na emise auto posraný od ptáků, pod kapotou předlonský listí, motor jedna olejová koule, vysušenej ježek, děravej výfuk, v kabině bordel, posmrkaný kapesníky, krabičky od jídla, kelímky, slupky od banánů, sedačky samej flek, umatlaný volant a páčky, ... Tak vám je jasný , že nejsem vstřícnost sama.


A) Měl jsem několik měsíců starou dovozovku, tudíž auto naprosto v pořádku a to co mě předvedli na Dekře, tvoje tvzení naprosto vyvrací. Většina zde ten příběh zná a tak se nebudu opakovat. STK i Emise jsou instituce, kde je člověk vydán na milost, zaleží jak se technik zrovna vyspal, jestli se nehádá s manželkou, jaké má ego - mít vozidlo v pořádků je také jeden z atributů, bohužel opravdu jen jeden z mnoha.

B) Zatím jsem k žádnému vozidlu nedostal návod ve kterém by se psalo " o vyhnání sazí " či nějakém " protahování ". Výrobce vyrobil vozidlo a výrobce určuje parametry, které v době životnosti garantuje za předpokladu dodržování návodu k obsluze, resp. NÁVODU K POUŽITÍ . Kam jsme to došli, že budu jezdit s autem dle instrukcí technika měření emisí ???

C ) Ano, je to o lidech, pokud přijedu na emise či stk je třeba mě ukázat, kdo je tady pánem.

Sorry, ale je to moje osobní zkušenost, takže na pohádky typu když máte vše v pořádku, není se čeho bát nevěřím. Je to stejné jako s finačákem, pokud je vše v pořádku, není se čeho bát - když budou chtít, vždy něco najdou - i kdyby to měla být debilita - stejně jako na stk ( nebo emisích - já to nerozlišuju ).

MTS neber to osobně, nemá to s tebou nic společného.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
Je tady někdo, kdo absolvoval měření emisí v pohodě ?
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
nozkanozkaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Je tady někdo, kdo absolvoval měření emisí v pohodě ?


Ano, JÁ. S osobákem vždy v pohodě. Asi se mi ten výfuk čistí při každém výjezdu s karavanem, když jedu do kopce... Na chování techniků na STK u nás si nemůžu stěžovat. Vždy korektní a vstřícný přístup z obou stran.
Petr 51!y + Jana 51
Dethleffs Eighty 515 DB + MB E-Klasse 350
K
kutil1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Je tady někdo, kdo absolvoval měření emisí v pohodě ?

Jak jsem psal, minulý měsíc s Mercedesem, naprosto v pohodě a před 2 roky v pohodě s Octavií, tam už to také 4x točil.
MajliMajliČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Je tady někdo, kdo absolvoval měření emisí v pohodě ?



Vozím na emise a STK pravidelně tři osobáky a zatím vždy v pohodě. S obytkou jdu příští rok tak doufám, že to bude taky tak. :_
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let
No, proc se delaji emise? Odpovim si sam, kvuli "ekologii". A ted k jadru pudla, to ze pred emisema uplne zbytecne mam najet x kilometru s mym dyzlem do tahleho kopce na ctyrku na plnej plyn pod zatezi. abych poradne zacoudil a vyhnal saze a certy... to zni desne ekologicky.....

to je jak s elektromobilama co jezdej v podstate treba na uhli nekde na chomutovsku nebo mostecku....

takovy trosku paradoxy....

NELIBI SE MI TO! Mam 30 let stary auto ktere vyrobili jednou a trochu cadi kdyz je studene, stat po me chce abych ho nejradsi sesrotoval kvuli nevyhovujicim emisim a koupil si nove.... nejlepe kazdych par let a nejlepe elektricke se 100 kilovou baterii ktera se kazdych par let zlikviduje a vyrobi nova.

Co je potom mene ekologicke? Mene priroda friendly??? To me auto ktere trochu smrdi ale jako takove vytvari odpad jen vymenenejma naplnema a co par let ojetejma gumama? Kam to ten svet speje....
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
Ale stát po tobě nechce, aby jsi ho sešrotoval, jen chce, aby jsi ho provozoval v takovém stavu, jak bylo homologováno a plnilo parametry výrobce, na základě kterých bylo schváleno do provozu ! To znamená v tvým případě minulé tisíciletí :he , vždyt my ani neměříme dvoutakty, nikdo po nás nechce dodatečnou montáž DPF, katalyzátorů, vstřikování, ...
:_
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Ale stát po tobě nechce, aby jsi ho sešrotoval, jen chce, aby jsi ho provozoval v takovém stavu, jak bylo homologováno a plnilo parametry výrobce, na základě kterých bylo schváleno do provozu !


Samozrejme ze chce !! Jenze takhle naprimo si o to neumi rici ! Tak zavadi ekologicke poplatky, ekologicke vjezdy do mest a to i pro stara auta, ktera plni parametry vyrobce. Proc ? Protoze s koupi noveho auta se stat nabalikuje, kasicka zazvoni a to je cele. Fakt me neni 15, abych tomu verill. Ale kdyby me stat garantoval zakazniky treba bych taky zpival jinak :-)
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
K
kutil1Člen
Přidáno před 6 let
Pro MTS:

Prosím ještě o informaci. Když jsem kupoval obytku již z českou EZ, DEKRA napsala předchozímu majiteli do TP omylem typ motoru 4FB. Mně na evidenční kontrole zjitili, že je tam motor 4EB a měl jsem to nezpůsobilé a problém. Původnímu majiteli to při TK přehlédli. Na originálních dokladech z CH bylo správně 4EB a tak jsem po velkém úsilí dosáhl toho, že byl TP na magistrátu opraven na motor 4EB (mimochodem bez pomoci DEKRY).

Jak jsem psal, jsem laik. Ale vrtá mi hlavou, že mám v TP pro můj motor (stáří 23 roků) v obytce korigovaný součinitel absorpce 1,44 a u MB 220 CDI z roku 2008 je zapsaný korigovaný součinitel absorpce 3,2 (naměřeno 0,6).

Prosím, můžeš zjistit (pokud taková možnost existuje), není v mém TP chyba i u korigovaného součinitele absorpce1,44, třeba to bylo pro motor 4FB, který tam omylem zapsala DEKRA. Třeba má 4EB jiný vyšší korigovaný součinitel absorpce. Sice mám naměřeno 1,2, ale za dva roky mohu mít problém.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Hoši na všem je něco pravdy. A že se od počátku zavedení prostředků na snížení emisí ve vozidlech díky tomu celkově zlepšilo
ovzduší je taky pravda. A ruku vruce s tím jde i bezpečnostní pokrok. A vsaďte boty, že by jste se nikdo v tomto směru nechtěl třeba do
osmdesátek vrátit. A ano, tlak a vliv všech těch víc a víc ziskuchtivých konglomerátů je taky všude zřejmý.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,144,469 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26317 sekund | Průměrně za: 0.26317 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB