Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Řidičák pro OV nad 3,5t po 1.7.2018: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Řidičák pro OV nad 3,5t po 1.7.2018

Poslední aktualizace před 4 roky
D
DaddyNováček
Přidáno před 6 let
Přátelé -

může tady někdo prosím okomentovat zda má novela zákona o provozu na pozemních komunikacích platná od 1.7.2018 vliv na řidičské oprávnění pro řidiče OV nad 3,5t? A pokud ano, tak jaký? Specificky jde o to zda 5t OV pro 6 osob (kategorie M1) je dále možné řídit s ŘP kategorie C?

https://www.mdcr....caku-jiz-u

Předem díky za odpovědi (ikdyž se trošku bojím aby se nepotvrdily moje obavy) a zdravím!
ufonCZufonCZČlen
Přidáno před 6 let
Obávám se, že ti nikdo kromě ministerstva dopravy 100% odpověď dát dnes nemůže, nevím o žádném oficiálním stanovisku nebo prováděcí výhlášce k problému OA. Problém je totiž v tom, že přesně to zákon nestanovuje a jak nějasně je to definované. Viz text vyjádření ministerstva obecně k tomuto problému níže.

"České ministerstvo dopravy upozornilo, že od července se budou kategorie C a C1 vztahovat pouze na nákladní vozidla, nikoliv na vozidla určená primárně k přepravě osob. K těm bude třeba řidičské oprávnění skupiny D/D1."

a ) Jeden výklad je, že kategorie M1, druh OA "obytný automobil" neslouží výhradně k přeprave osob a tudíž k tomu stačí C/C1 (k tomu se přiklání i několik lidi co na ministerstvu znám, oficiální stanovisko nemám).
b ) Pokud to budou interpretovat "doslovně" bez ohledu na druh vozidla, tak budeš potřebovat D/D1

Pokud si přečteš detailně soudní rozhodnutí EU, tak nic neříká o tom, že by nemohl C/C1 platit pro vozidla do 8 osob, pokud nejsou určena primárně na přepravu osob (což OA dle mého není), v dalších dokumentech k rozhodnutí je jasně vidět, že EU šlo primárně o malé autobusy a mikrobusy nad 3,5T do 8 osob, kde v TP bylo uvedeno, že se jedná o nákladní vozidlo, ale mělo sedadla do 8 osob = v Česku stačilo mít C/C1, což v unii nelze. Tam by zřejmě měl mít TP jiné označení a i bez změny zákona by museli mít D/D1.

Ministerstvo např. na otázku hasičů uvedlo, že hasičská vozidla nad 3,5t, druh: speciální, které mají sedadla do 8 osob, ale nejsou primárně určena pro přepravu osob, nebudou potřebovat D/D1. Bude ale tento výklad platit i pro druh: OA?

Jestli budete mít někdo stanovisko MD k OA prosím dejte vědět :_
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
Upravil ufonCZ dne 31.05.2018 15:08, před 6 let
A
ajziČlen
Přidáno před 6 let
docela pakárna , přepsal jsem původní dle nového zadání

ČÁST PRVNÍ

Změna zákona o silničním provozu

Čl. I

Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění zákona č. 60/2001 Sb., zákona č. 478/2001 Sb., zákona č. 62/2002 Sb., zákona č. 311/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 436/2003 Sb., zákona č. 53/2004 Sb., zákona č. 229/2005 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 76/2006 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 264/2006 Sb., zákona č. 342/2006 Sb., zákona č. 170/2007 Sb., zákona č. 215/2007 Sb., zákona č. 374/2007 Sb., zákona č. 124/2008 Sb., zákona č. 274/2008 Sb., zákona č. 480/2008 Sb., zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb., zákona č. 424/2010 Sb., zákona č. 133/2011 Sb., zákona č. 297/2011 Sb., zákona č. 329/2011 Sb., zákona č. 341/2011 Sb., zákona č. 375/2011 Sb., zákona č. 18/2012 Sb., zákona č. 119/2012 Sb., zákona č. 193/2012 Sb., zákona č. 197/2012 Sb., zákona č. 390/2012 Sb., zákona č. 396/2012 Sb., zákona č. 101/2013 Sb., zákona č. 233/2013 Sb., zákona č. 239/2013 Sb., zákona č. 300/2013 Sb., zákona č. 64/2014 Sb., zákona č. 230/2014 Sb., zákona č. 249/2014 Sb., zákona č. 268/2015 Sb., zákona č. 48/2016 Sb., zákona č. 250/2016 Sb. a zákona č. 298/2016 Sb., se mění takto:

1. V § 80a odst. 1 písm. g) se za slovo ˙traktorů˙ vkládají slova ˙a vozidel uvedených v písme-ni i)˙.

2. V § 80a odst. 1 písm. h) se slova ˙písmeni g)˙ nahrazují slovy ˙písmenech g) a i)˙.

3. V § 80a odst. 1 písm. i) se slovo ˙vozidla,˙ nahrazuje slovy ˙vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až f), určená pro přepravu osob, jejichž počet nepřesahuje 16 kromě řidiče a˙ a slova ˙určená pro přepravu více než 8, ale nejvýše 16 osob kromě řidiče,˙ se zrušují.

4. V § 92 odst. 4 se na konci písmene g) čárka nahrazuje tečkou a písmeno h) se zrušuje.

5. V § 93 odst. 4 se slova ˙a jedna fotografie˙ zrušují.


A takto to vypadá po doplnění

g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel v písmeni I jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500kg ale ne přes 7500kg a nejvýše 8 míst k sezení a max 750kg přívěs

h) C jsou motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g a i nad 3500kg do 8 míst k sezení do 750kg přívěs

i) D1 jsou zařazena motorová vozidla jejichž délka nepřesáhne 8 metrů určená pro přepravu osob do 16 míst max 750 přívěs

slovíčkařil jsem tak jak je to v novele od 1.7.2018
a popravdě nevím co z toho pobrat:(
možná na to nebude potřeba řidičák:)
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Nechápu kde je problém, jestli si sedím na vedení tak mě vyveďte z omylu. C bude platit stejně jako dnes pro vozidla do 8 osob. Má někdo obytňák pro více než 8 osob?
Fun
Smile
A
ajziČlen
Přidáno před 6 let
take to tak chapu, nikde jsem nenašel v tom co jsem tedy našel, zrušení těch míst, mám to před sebou na stole a prakticky jsem jen upravil ty změny a vyšlo to co jsem napsal.

takto to bylo před doplněním a úpravou

§ 80a
Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,


d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg,
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, s více než 8, ale nejvýše 16 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) s více než 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg,
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
(2) Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.

ale chápu to asi stejně jako fun, no a nebo jsem si něco blbě doplňil;)
D
DaddyNováček
Přidáno před 6 let

Citovat

fun napsal:

Nechápu kde je problém, jestli si sedím na vedení tak mě vyveďte z omylu. C bude platit stejně jako dnes pro vozidla do 8 osob. Má někdo obytňák pro více než 8 osob?


Výborně, to jsem potřeboval slyšet a tak se budu chovat. I jak tady ajzi pěkně vykopíroval text zákona, který jsem pochopil tak, že se nic nemění. (Kontext: synovec přišel z autoškoly s tím, že "pan zkušební komisař" na toto téma tvrdil něco jiného. Tady je vidět jakou mají asi erudici, resp. že si klidně dělají z huby chlév)

Ještě jednou díky!
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
Nechci zakládat nové vlákno, můžu s Béčkem za vestavbou 3.5 t táhnout přívěs do 750 kg ? Konkrétně vozík se člunem 350 kg
:x
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

MTS napsal:

Nechci zakládat nové vlákno, můžu s Béčkem za vestavbou 3.5 t táhnout přívěs do 750 kg ? Konkrétně vozík se člunem 350 kg
:x


B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg,
Jestli přesáhneš 3500 kg tak podle mně budeš potřebovat E nebo alespoň to rozšíření - kód 96
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
MTSMTSČlen
Přidáno před 6 let
No, zatím platilo:

auto max !!! 3.500 kg + přívěs max!!! 750 kg (celá souprava celkem max. 4.250 kg) = skupina B
auto + přívěs více než 750 kg (celá souprava max. 3.500 kg) = skupina B
auto + přívěs více než 750 kg (celá souprava max. 4.250 kg) = kód B+96
auto + přívěs více než 750 kg (celá souprava více než 4.250 kg) = B+E

tak jestli se nic nezměnilo. V příspěvcích výše je to jinak !
:o
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
Iveco Clou Niesmann 670Iveco Clou Niesmann 670Nováček
Přidáno před 5 let
Ano tak je to správně.
GardaGardaČlen
Přidáno před 5 let
Pokud mas ridicak na B pred tusim 18.1.2013 tak muzes do 4250kg ale vlek muze byt jen do 750kg.
Nekde je tu na to vlakno.
Miloš
A
AlumanČlen
Přidáno před 4 roky

Likobr napsal:

@Likobr -
Motorová vozidla s výjimkou traktorů o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3,5 tuny, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče. K vozidlu může být připojeno přípojné vozidlo o nejvyšší povolené hmotnosti do 750 kg.


Já mám tuhle informaci z loňského školení, kde nám jasně říkali, že od poloviny roku 2018 s C nemůžeme řídit auta kategorie M nad 3,5t, na to že jsou nově striktně skupiny D1 a D. Tomuhle výkladu odpovédá i ten odkaz co poslal JIRKAVM.

ta citace ze zákona co uvádíš je právě staré znění, v novém znění jsou vyjmuty z C1 a C traktory a právě D1

g) C1 jsou zařazena motorová vozidla (s výjimkou traktorů a vozidel zařazených do skupiny D1), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 7500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg.

a tady znění pro skupiny D1,

i) D1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až f), určená pro přepravu osob, jejichž počet nepřesahuje 16 kromě řidiče a, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

Úplně košér to asi není, ale logika v tom je, auta pro přepravu nákladu- nákladní auta =C nákladní řidičák, auta pro přepravu osob, osobní auta, autobusy = B,D
Karavan je takovej hybrid, ale pokud je homologovanej jako M a příslušníci se budou řídit kategorií auta, tak je to asi jasný.
Upravil Aluman dne 09.03.2020 13:54, před 4 roky
L
LikobrNováček
Přidáno před 4 roky
Napsal jsem zkušebnímu komisaři. Dotaz a odpověď...

Dobrý den, na obytný automobil s celkovou hmotností 4 500kg a k přepravě max. 9 lidí včetně řidiče, postačuje řidičské oprávnění sk. C1.
S pozdravem



Dobrý den,

Kupujeme obytné auto kategorie M1 celková hmotnost 4,5t, 1+4 sedadla. Protože si manželka bude muset rozšířit ŘP chtěl bych vědět jestli stačí sk „C“ ( ev C1) nebo musí mít sk „D“ (ev D1) …
L
LikobrNováček
Přidáno před 4 roky

Aluman napsal:

@Aluman -

Likobr napsal:

@Likobr -

jirkavm napsal:

@jirkavm - Já jenom k tématu připomínám že podle aktuálního znění zákona 361/2000 sb. je potřebné oprávnění k řízení obyt. automobilu nad 3500 kg (pokud není zařazeno v kat. N2) je nutné oprávnění nikoliv sk. C , ale minimálně D1, viz. https://www.dlpro...EWLDBR_98/


Vůbec se nechci pouštět do diskuze na tomto velmi tenkém ledu, ale z výše uvedeného jasně plyne že v tom není příliš systému... těch diskuzí jestli jestli v obytce převažuje přeprava osob, nad přepravou nákladu a obytným prostorem už bylo... To samé soupravy do a nad nad 3,5t...
Modleme se, aby to někdo politikům fakt vysvětlil a ujasnilo se to...


Tohle žádnej tenkej led není, muzem diskutovat jestli je to blbost nebo ne, ale ten výklad je celkem jasnej, M1 nad 3500kg do 8metru a do 16lidi = řidičak D1, takže všichni kteří maji obytnak nad 3500kg v kategorii vozidla M1 potřebují řidičak kategorie D1, kdo ma obytnak nad 3500kg v kategorii N tak potřebuje řidičak kategorie C, do 7,5t stačí C1


Mě je to celkem jedno, já mám i D, ale pokud to vezmu z pohledu oprávnění jednotlivých skupin, tak proč ne? Mám přes 3,5 t a do 9 sedadel? Mám...

Motorová vozidla s výjimkou traktorů o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3,5 tuny, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče. K vozidlu může být připojeno přípojné vozidlo o nejvyšší povolené hmotnosti do 750 kg.
L
LikobrNováček
Přidáno před 4 roky

jirkavm napsal:

@jirkavm - Já jenom k tématu připomínám že podle aktuálního znění zákona 361/2000 sb. je potřebné oprávnění k řízení obyt. automobilu nad 3500 kg (pokud není zařazeno v kat. N2) je nutné oprávnění nikoliv sk. C , ale minimálně D1, viz. https://www.dlpro...EWLDBR_98/


Vůbec se nechci pouštět do diskuze na tomto velmi tenkém ledu, ale z výše uvedeného jasně plyne že v tom není příliš systému... těch diskuzí jestli jestli v obytce převažuje přeprava osob, nad přepravou nákladu a obytným prostorem už bylo... To samé soupravy do a nad nad 3,5t...
Modleme se, aby to někdo politikům fakt vysvětlil a ujasnilo se to...
A
AlumanČlen
Přidáno před 4 roky

Likobr napsal:

@Likobr -

jirkavm napsal:

@jirkavm - Já jenom k tématu připomínám že podle aktuálního znění zákona 361/2000 sb. je potřebné oprávnění k řízení obyt. automobilu nad 3500 kg (pokud není zařazeno v kat. N2) je nutné oprávnění nikoliv sk. C , ale minimálně D1, viz. https://www.dlpro...EWLDBR_98/


Vůbec se nechci pouštět do diskuze na tomto velmi tenkém ledu, ale z výše uvedeného jasně plyne že v tom není příliš systému... těch diskuzí jestli jestli v obytce převažuje přeprava osob, nad přepravou nákladu a obytným prostorem už bylo... To samé soupravy do a nad nad 3,5t...
Modleme se, aby to někdo politikům fakt vysvětlil a ujasnilo se to...


Tohle žádnej tenkej led není, muzem diskutovat jestli je to blbost nebo ne, ale ten výklad je celkem jasnej, M1 nad 3500kg do 8metru a do 16lidi = řidičak D1, takže všichni kteří maji obytnak nad 3500kg v kategorii vozidla M1 potřebují řidičak kategorie D1, kdo ma obytnak nad 3500kg v kategorii N tak potřebuje řidičak kategorie C, do 7,5t stačí C1
jirkavmjirkavmNováček
Přidáno před 4 roky
Já jenom k tématu připomínám že podle aktuálního znění zákona 361/2000 sb. je potřebné oprávnění k řízení obyt. automobilu nad 3500 kg (pokud není zařazeno v kat. N2) je nutné oprávnění nikoliv sk. C , ale minimálně D1, viz. https://www.dlpro...EWLDBR_98/
A
AlumanČlen
Přidáno před 4 roky

sipadan napsal:

@sipadan -

Nicméně, u té D1 a D je uvedeno "pro více než 8 osob", což většina vozů M1 obytných nad 3500 kg nemá.
U C jsou to zase motorová vozidla do nejvýše 8 osob.
Tak nějak mluví současná legislativaí.

Čau Sipadane,
Právě ze po novele z poloviny roku 2018 u D1 už formulace " pro vice než 8 osob" v textu není.
Tech změn v textu u vymezení u C1 a D1 je vice a ač se nám to nemusí líbit a bude snaha o ruzne vyklady tak smerodatne pro kategorii ridicskeho prukazu je kategorie vozidla, ono je to v dnesnim zmatenem svete jedina moznost jak se v tom nejak orientovat, kdyz treba cistokrevny nakladak muze byt homologovany jako traktor, nebo jako traktor je homologovana ofroudova ctyrkolka, motorka muze vypadat jako auto, atd.Grin
Upravil Aluman dne 09.03.2020 17:49, před 4 roky
sipadansipadanČlen
Přidáno před 4 roky

Aluman napsal:

@Aluman -

sipadan napsal:

@sipadan -

Nicméně, u té D1 a D je uvedeno "pro více než 8 osob", což většina vozů M1 obytných nad 3500 kg nemá.
U C jsou to zase motorová vozidla do nejvýše 8 osob.
Tak nějak mluví současná legislativaí.

Čau Sipadane,
Právě ze po novele z poloviny roku 2018 u D1 už formulace " pro vice než 8 osob" v textu není.
Tech změn v textu u vymezení u C1 a D1 je vice a ač se nám to nemusí líbit a bude snaha o ruzne vyklady tak smerodatne pro kategorii ridicskeho prukazu je kategorie vozidla, ono je to v dnesnim zmatenem svete jedina moznost jak se v tom nejak orientovat, kdyz treba cistokrevny nakladak muze byt homologovany jako traktor, nebo jako traktor je homologovana ofroudova ctyrkolka, motorka muze vypadat jako auto, atd.Grin


Jj to bude přesně ono a časově ta změna též odpovídá.
Díky za info.
A
AlumanČlen
Přidáno před 4 roky

Ondrej napsal:

@Ondrej - Ten řidičák se tu nedávno řešil https://www.caravan24.cz/forum/viewth...d_id=35102 . Myslím, že je to zbytečná panika a stačí C, případně C1.


teď jsem měl čas si prostudovat to staré vlákno, ohledně řidičáků a docela jsem se pobavil, Ajzi to pomotal jak mohl, fun rozhodl že tam nevidí problém, pokud si nesedí na vedení a tím byl problém vyřešen, jediný kdo k tomu přistupoval rozumně byl ufonCZ
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,100,710 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.50205 sekund | Průměrně za: 0.50205 (0) sekund | Dotazy: 169 | Použitá paměť: 2.56MB/2MB