Motorizace to musí zvládnout určitě .Jestli je 23 nebo 38 stupnů je myslím podstatný rozdíl.Tu trasu mám najetou se škodou yeti 110 kW + přívěs 1300 kg na 4 nebo 5 cca 100 km/h .Teplota oleje samozřemě stoupne ted nevím na kolik ale teploměr se ani nehne.
Jezdil jsem před lety Citroenem Jumprem 2.5d najeto 200 ti.a ten se do kopců(např. s Itálie na Brenner ,ale i menších) přehříval,že se muselo zastavit.Po různých kontrolách (termostat ,sahara...)se zjistilo,že je to chladičem,který měl účinnost tak 50% protože byl poškozený,špinavý a hlavně zkorodovaný o soli.
Bylo by potřeba zjistit jestli byl u tý motorizace rozdíl v hardwaru když auto má nebo nemá tažné. Momentálně mi nejde program na VW ale myslím že u těchto motorů je chladič jen jeden a ale nejsem si jist jak je to s vrtulí. Vařit by to nemělo, co mám zkušenost z nákladních aut, tak chladič je první co způsobuje přehřívání a znatelný úbytek výkonu díky tomu že se zanese hlavně zadní chladič (voda) a sníží se tím průchod vzduchu skrze chladiče před ním (hlavně vzduch). Nevím jak to má auto softwarově, jestli máš domontovaný origo tažný nebo neorigo, jestli v případě DSG je nějak upravený software u aut s tažným z výroby ,když auto pozná že se připojil přívěs.
Ducato 3.0 JTD Arca 696 GLM
Upravil Biimbo dne 31.05.2018 07:22,
před 6 letnozkaČlen Přidáno
před 6 letCitovat
copy napsal:
Jazdil som tri roky s C5 2.0 Hdi, manuál 6 kvalt, dovezenou z Luxemburska. Tá mala vpredu saharu s 2 ventilátormi. Nikdy nebol problém, pri ťahaní, a to som občas ťahal ďaleko viac, než som mohol.
Tie dva ventilátory sa spínali postupne. A ešte tam bol chladič oleja. Ale či to bolo originál od výroby, neviem.
Mám už čtvrtou C5 a považuju se za fanouška značky i modelu. Ta tvoje druhá fotka nemá chybu. Doufám, že jsi si tu DS nechal a neprodal;)
Petr 51!y + Jana 51
Dethleffs Eighty 515 DB + MB E-Klasse 350
ufonCZČlen Přidáno
před 6 letK dotazu uživatele, VW Passat této motorizace a přívěsem v limitu by se neměl při této teplotě okolí přehřívat, někde bude chyba, určitě bych to zkusil najít protože až bude 35C a pojede naplno klima tak to bude daleko horší.
Je otázka jaká verze SW je v autě, jestli nedokážou v servisu nahrát, že máš tažné zařízení aby to řídící jednotk věděla a když připojíš kabel automaticky přepla na jízdu s vlekem. Proč, protože od jistého roku mají všechna koncernová auta SW (zejména DSG) tj. pokud mají tažné z výroby rozpoznají přívěs a přízpůsobí tomu jak rízení motoru, chlazení a hlavně řazení atd. atd., např. na mém DSG když dám přívěs okamžitě vypne některé věci včetně třeba senzorů, pak řadí do kopce a z kpce úplně jinak.
Určitě za vyčištění chladiče nic nedáš, když se to udělá správně ne WAPkou tak nic pokazit nemůžeš, může to být jenom lepší...
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
BeranČlen Přidáno
před 6 letAhoj,
měl jsem ten samý problém na Passatu 1,9 TDIPD,s přívěsem jsem nesměl zařadit pětku a nesměl jsem jet víc než 80km/hod,jinak se přehříval.Mělo to ještě jednu zvláštnost-z expanzky vždycky ubylo jenom tolik kapaliny,že se rozsvítila kontrola hladiny.Vyzkoušel jsem všechno možné,nakonec jsem s tím najel do konce dovolené 5500 km,i když se sevřeným zadkem.Ještě dodám,že před odjezdem na dovolenou jsem vyměnil rozvody vč.vodního čerpadla,všechno zkontroloval,byl jsem přesvědčený,že se nemůže nic stát.Po návratu delší zkoumání,nakonec bylo netěsné-ne propálené-těsnění pod hlavou.Od motoráře z VW jsem se pak dověděl,že okolo 150tis.km to udělá každý tento motor.Nevím,jak je to s 2,0,ale za úvahu to stojí.Takže tohle je další možnost co se může dít.:_
Ahoj, mám Scouta 103 kW 2,0 tdi. karavan 1500 kg. Motor má rezervu ve výkonu a jede výborně. Dálnice není problém 5 i 6. Snažím se v kopcích udržovat 2000 až 2500 otáček. Od dvou tisíc dává turbo plný tlak a motor je v pohodě. Pro tahání karavanu je téměř podmínkou mít 2 vrtule.
I tak se mi dvakrát stalo, že v táhlém dálničním kopci , z Puly začátek Slovinké dálnice směr ČR, venkovní teplota 35 stupňů, teplota vody stoupala téměř ke stovce. Musel jsem vypnout klimu a vážně jet těch šedesát. Tím jsem udržel teplotu lehce nad devadesát. Nahoře se vše vrátilo do normálu a dál vše v pohodě.
Stejná situace i v menších kopcích s karavanem se mi stane, když se jednotka rozhodne v kopci regenerovat filtr DPF. To se motor a vše kolem rozpálí natolik, že to uchladit nejde. Navíc aby zbyla nafta pro regeneraci, motor ztratí část výkonu a to je při jízdě s karavanem hodně znát.
Vlasta
Citovat
ufonCZ napsal:
K dotazu uživatele, VW Passat této motorizace a přívěsem v limitu by se neměl při této teplotě okolí přehřívat, někde bude chyba, určitě bych to zkusil najít protože až bude 35C a pojede naplno klima tak to bude daleko horší.
Je otázka jaká verze SW je v autě, jestli nedokážou v servisu nahrát, že máš tažné zařízení aby to řídící jednotk věděla a když připojíš kabel automaticky přepla na jízdu s vlekem. Proč, protože od jistého roku mají všechna koncernová auta SW (zejména DSG) tj. pokud mají tažné z výroby rozpoznají přívěs a přízpůsobí tomu jak rízení motoru, chlazení a hlavně řazení atd. atd., např. na mém DSG když dám přívěs okamžitě vypne některé věci včetně třeba senzorů, pak řadí do kopce a z kpce úplně jinak.
Určitě za vyčištění chladiče nic nedáš, když se to udělá správně ne WAPkou tak nic pokazit nemůžeš, může to být jenom lepší...
Určitá auta jo, ale passat předpokládám že tohle auto je do 2014 a ten měl klasický termostat a pumpu, takže chlazení se nijak regulovat nedá.
Problém může být v té vrtuli. Od určitého roku byla u koncernu vrtule jedna veliká místo jedné menší a jedné větší. Ale bez vin a více informací je to
jen hádání v čem je zakopaný pes.
Ducato 3.0 JTD Arca 696 GLM
copyČlen Přidáno
před 6 letJa v aute, keď idem s prívesom, používam toto. Užitočná vec.
Pripája sa to káblom k OBD2 konektoru, a na displeji vidím okamžité hodnoty z auta (ako si vopred nastavím). Napr. otáčky motora, alebo teplotu vody v okruhu, napätie v sieti atď.
Na aliexpresse a podobných stránkach v cene 20-25 eur.
copy Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
To já mám v autě pořád zapíchnutej OBD bluetooth adapter a kdykoli se mi něco nezdá, nebo se mi rozsvítí "vrtulníček" (u 16letýho auta s 350+ tkm na LPG každou chvíli :-)), kouknu se přes telefon (a vrtulníček zhasnu:-))
Když mi takhle při stoupání na Katschber na supící vytočenou jedničku začalo něco smrdět spáleninou a teploměr se přitom nehnul z devadesátky, na chvíli jsem údajům přestal věřit. Neoprávněně, motor se fakt uchladil parádně, ale hořelo mi vinutí v altíku :-( Z malý části ale ještě naštěstí zůstal funkční a i přes přetrvávající smrad a hukot ještě zvládl (za pomoci menšího soláru u přívěsu )celou dovolenou :-) Horší bylo, že po zastavení kvůli tomu smradu už jsem se ve stoupání nerozjel, musel kus couvnout, otočit a sjet s (nebržděným) přívěsem do placenýho tunelu ...
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
lubodanoČlen Přidáno
před 6 letAhojte.k tomu príspevku čo písal ufonCZ.Je pravda že ked som si dával montovať TZ 13 pin kábel až od baterie riadiacia skrinka v kufri a pod. Ked som sa pýtal prečo to tak dlho trvá a nič na tom nerobia tak mi odpovedali že čakajú na nejakého maníka čo to vie zapojiť ale hlavne naprogramovať riadiacu jednotku motora,ked som sa potom pýtal toho maníka prečo to robí tak mi odpovedal že kvôli tomu aby prevodovka zistila po zapojení karavanu že má vedšiu zaťaš a radila v takom režime aby šetrila motor optimalna spotreba a pod.Mám sorento 2.2 crdi 4wd 145 kw AT.No a ešte dodal že by to nebolo ani potrebné (zásah do RJ)že by to ten motor aj tak mal zvládnuť 1350kg príves.Neviem či to pomohlo ale kopec alebo nekopec ide to ako guľa radi optimálne motor aj s klímov v pohode.Tak k tomu prehrievaniu,je možný problém aj to čo som písal alebo začať postupne sahara,chladič oleja prevodovky,výmena oleja v prevodovke,tesnenie pod hlavou motora.Takže nakoniec veľa zdaru ale prehrievať by sa to nemalo je to dosť silný motor aby to zvládol.
PabloGSČlen Přidáno
před 6 letTaky bych si položil otázku, jestli tvoje auto ví, že táhne přívěs. Pokud tedy to auto už umí přemapovat chování v případě připojení přívěsu. Pak je potřeba mít elektriku tažného s kompatabilní řídící jednotkou, která se umí domluvit s řídící jednotkou auta. Není potřeba mít originál, ale stačí prvovýroba a funfuje to dobře. Já jsem domontovával Westfalii s elektronikou Jaeger (což je v podstatě prvovýroba) a potom jsem si ještě pro jistotu na garančce nechal vyjet ve VW diagnostiku tažného aby bylo vidět že je to ok.
Potom se to chová tak, že při připojení přívěsu přemapuje motor, chlazení, brzdy, odpojí Start stop a spoustu dalších věcí. A super na tom je, že se zároveň přenastaví stabilizační systém a auto pozná případné rozkmitání přívěsu a stabilizuje ho.
Každý, byť prázdný auto, se do kopce hřeje. Fyziku neojebeš. Když tam tlačíš víc paliva, vyrobíš víc tepla (tak jako je to přeci jenom spalovací motor že). No a když jedeš na nízký otáčky, tak tam to teplo držíš dýl. Pro soupravu, co píšeš, je potřeba fakt řadit, a včas. Problém dneška.... všechno za mě udělá elektronika, asistenti, infolinka, fejsbůk.... Ani prd. Ta souprava, co popisuješ, je někde kolem 3,5 tuny, no a turbem a elektronikou vyhnanej výkon se někde musí projevit. Nemůžeš jet kilo celou cestu a ještě do kopce. Navíc automat se taky přehřívá a to motoru nepřidá. Další problém je chlazení turba jen olejem. Jedno s druhým a je hotovo. Když máš na karavanu kilo a Tvoje auto to nedává, musíš jezdit pomaleji a před kopcem správně podřadit. 2500 otáček je v kopci u Grazu na tak těžkou soupravu málo. Ta stovka na konci karavanu je maximální rychlost, ne doporučená. ;-)