Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Přehřívání auta při tahání přívěsu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Přehřívání auta při tahání přívěsu

Poslední aktualizace před 6 let
T
Tomas545Nováček
Přidáno před 6 let
Zdravím, stává se vám někomu, že se přehřívá auto s obytným přívěsem při jízdě do kopce? Jsem nováček – mám za sebou první jízdu do Itálie a v táhlých dálničních kopcích se mi začalo auto přehřívat. Když jsem zpomalil cca na 60 km/h, tak teplota zase klesla na 90°C. Připadá mi to divné, nebylo ani zase takové horko. Je pravda, že ty kopce kolem Grazu se nezdají, ale jsou celkem výživné. Při běžné rychlosti 100 km/h jsem musel podřazovat ze 6ky na 5, někdy i na 4. Ale i tak jsem předpokládal, že by auto mělo tuto zátěž zvládnout.

Tahám autem VW Passat z roku 2010, 2.0TDI, 125kw, 4motion. V TP má max. hmotnost přívěsu 2000 kg. Přívěs má max. 1600 kg a myslím, že jsem se do toho tak akorát vešel. Určitě to nebylo přetížené. Takže i z toho bych usuzoval, že by mělo mít auto při tahání nějakou výkonovou rezervu a mělo by se uchladit. Slyšel jsem však i názory, že ty „papírové“ hodnoty v TP jsou podobně vypovídající, jako „papírová“ spotřeba. A že auta na takovou zátěž nejsou stavěná.

Zajel jsem s tím do servisu, kde ten chladící systém prohlédli a takhle na první pohled tam neshledali žádný problém. Bez přívěsu se mi samozřejmě nikdy nestalo, že by teplota stoupla. Ani v největších vedrech, do kopce, v koloně, prostě nikdy. Doporučili mi vyměnit chladič klimatizace, který je pozohýbaný od kamínků a je první, hned za maskou. Teprve za ním je chladič motoru, takže k němu se pak dostává méně vzduchu. Dále mi doporučili propláchnout a vyčistit chladící systém. Ale samozřejmě říkali, že mi nezaručí, že je to ta příčina.

Můj dotaz tedy zní: když někdo taháte přívěs v podobných vahách, jako já, máte zkušenosti s přehříváním? Je normální, že musíte do kopců zpomalovat, aby se auto uchladilo? Nebo by to mělo vydržet i při stálé rychlosti cca těch 100 km/h?







--
prokydaprokydaČlen
Přidáno před 6 let
No já tedy nejsem žádnej odborník, ale tahám 1400 kg za 1.4 TSI 110 kW Passatem na CNG a nedokážu si představit, že bych s tím jezdil ustálených 100km/h kopec-nekopec. Ano, ten motor je dostatečně výkonný na to, aby "to dal", ale s ohledem na to, že chci, aby mi chvíli vydržel, mu raději trochu odlehčím a jedu o něco pomaleji. Fyzika není děvka, tu neojebeš a motor, který v běžném režimu má tahat něco kolem dvou tun, se zcela jistě bude při téměř dvojnásobné zátěži více zahřívat!
Hobby Exclusive 495
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Kdo z vás, kteří taháte přívěs, tak pravidelně každé jaro proplachujete (prostříkáváte) jak srážník chlazení kabiny, tak za ním umístěný chladič vody z venku, ze strany proudícího vzduchu? Samozřejmě, že ne Wapkou, to byste tomu dali! stačí zahradní hadicí přes palec, předtím nanést nějaký saponát, když si dáte pod auto kus staré podlahoviny z PVC, tak se budete divit. Za těch 8 let tam může být pěkná hromada much, komárů a prachu. Psal jsem o tom ve svém článku o klimatizaci v autě. Čáo, Pepa
T
tomas86Člen
Přidáno před 6 let
To je normalni. Jedna vec je papirova hmotnost, a dalsi je odpor vzduchu pri velky rychlosti, nahusteni pneuamtiik atd. tez to resim zpomalenim na cca 85, pak se to uchladi. Tazny mas z vyroby? Davali se vetsi chladice, tak by mne zajimalo jestli to dela i presto.
kajman111kajman111Člen
Přidáno před 6 let
Když něco táhneš, nikdy to nedus na vysoké kvalty a podřaď mu. Raději motor drž trochu v otáčkách, ulevíš mu i převodovce. Nebude tak zatížený, voda bude rychleji cirkulovat a tím pádem i chladit. Asi tolik moje zkušenosti po 25 letech strávených za volantem, který mne živí....
Žducháto 2,5tdi L1H1, Čmundajek ix20 1.4crdi, LMC 400SD
F
fifa32Člen
Přidáno před 6 let
Nepíšeš, při jaké venkovní teplotě, ale několik let vyjíždím na jaře a na podzim s půjčeným karavanem, pravda, v alpských kopcích jsem s přívěsem nikdy nebyl, ale na standaních silnicích a dálnicích včetně přiměřených kopečků se mi auto nijak nepřehřívá a nepozotuji ani rozdíl v teplotě na ukazateli oproti jídě bez přívěsu a nezpomaluji nijak kvůli chlazení. Samozřejmě musím řadit o jeden až dva stupně níž než bez přívěsu. Tahoun Hyundai Matrix 1,5 VGT 81 kW v naftě, přívěsy váha max 1300 kg, rychlost 80-110 km/hod. Nic neproplachuji, ale pravda je, že je to většinou prodloužený víkend, tak do 4 dnů a karavan netahám pořád, většinou někde zabivakujeme a okolí projíždím jenom osobákem. Nicméně cesty tam a zpátky bývají třeba v řádu 8 hodin jenom s WC přestávkami.
Upravil fifa32 dne 30.05.2018 11:59, před 6 let
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj řešení tu zaznělo, jen si vybrat.
Přikláním se držet větší otáčky nad 3 tisíce a řadit nížší stupen na převodovce, případně vypnout klimu :)

Dobrý tip je propláchnout chladič, možná zkusím někdy na zahradě jak si na to vzpomenu, neb zahradu nemám a musím to udělat na nějaký cizí :))))
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
T
Tomas545Nováček
Přidáno před 6 let

Citovat

tomas86 napsal:

To je normalni. Jedna vec je papirova hmotnost, a dalsi je odpor vzduchu pri velky rychlosti, nahusteni pneuamtiik atd. tez to resim zpomalenim na cca 85, pak se to uchladi. Tazny mas z vyroby? Davali se vetsi chladice, tak by mne zajimalo jestli to dela i presto.



Tažné mám dodělávané později. Ptal jsem se i v servisu VW, kde mi právě o těch větších chladičích říkali. Ale to se prý týkalo jen slabších motorů - 1.4 TSI a 1.6 TDI. Dvoulitry už mají rovnou velký chladič, i když nebylo tažné z výroby. Právě ve VW se tomu taky podivovali. Prý by to mělo určitě ten motor uchladit.

Jinak k ostatním dotazům - venku tehdy bylo nějakých 23°C, takže se právě trochu bojím, co to bude dělat ve větších vedrech.

Co se týče otáček - mám DSG a držel to právě v docela vysokých otáčkách - ty táhlejší kopce obvykle na 4ku, nějakých 2,5-3tis otáček.

Jde mi hlavně o zkušenosti ostatních, jestli přehřívání někdy řeší. Nepřipadá mi úplně normální jezdit po dálnici do kopce 60km/h.


--
nozkanozkaČlen
Přidáno před 6 let
Mám Citroen C5 2.0 HDi 100 kW s automatem, tahám přívěs 1350 kg. Stalo se mi při venkovní teplotě 38 st., že se motor začal přehřívat, nakonec mi odešel i ventilátor. Řešil jsem to pak s technikem servisu citroen, když jsme měli diagnostiku zapnutou přímo při jízdě s karavanem. Problém nastal, pokud jsem jel na tempomat. Před kopcem vše v pohodě, potom začal automat podřazovat a už bylo pozdě. Začala se ohřívat převodovka. Její chlazení má snad přednost před chlazením motoru. Následně se tedy motor nedostatečně chladil. Vyměnil jsem olej v převodovce, do kopce s karavanem nejezdím na tempomat, samozřejmě proplachuju chladič a vše funguje v pohodě. Pokud by došlo k přehřívání, snížil bych rychlost a chlazení se opět ustálí.
Petr 51!y + Jana 51
Dethleffs Eighty 515 DB + MB E-Klasse 350
vsazavskyvsazavskyČlen
Přidáno před 6 let
Možná je i špatná funkce termostatu. Ale často je to tím, že automat je naprogramovaný na běžnou zátěž, tedy bez vleku. A počítač neví, že má i vlek a tak přidává plyn a nepřeřadí dolů. A motor se začíná přehřívat. Pomůže, umí-li to automatická převodovka, zablokovat nejvyšší převodový stupeň. Prakticky tím místo automatu manuálně přeřadíš o stupeň dolů. Měl jsem Octavii a Renaulta Kangoo s automatem a jim to pomáhalo.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
Vlasta1Vlasta1Člen
Přidáno před 6 let
Jen poznámka, ventilátor chladiče je funkční?
copycopyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

nozka napsal:

Mám Citroen C5 2.0 HDi 100 kW[b] s automatem


A máš vpredu saharu s 1 alebo 2 vrtuľami?
nozkanozkaČlen
Přidáno před 6 let
S 1 vrtulí - originál
Petr 51!y + Jana 51
Dethleffs Eighty 515 DB + MB E-Klasse 350
F
fifa32Člen
Přidáno před 6 let
Při venkovních 38 st by mě takové chování asi moc nepřekvapilo, ale při 23 to podle mě nemáš na autě ani poznat. Ale pravda, je, že jako uživatel korejského auta vyrobeného v Turecku asi do koncernové techniky moc nevidím :-) .
T
tomas86Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

fifa32 napsal:

Při venkovních 38 st by mě takové chování asi moc nepřekvapilo, ale při 23 to podle mě nemáš na autě ani poznat. Ale pravda, je, že jako uživatel korejského auta vyrobeného v Turecku asi do koncernové techniky moc nevidím :-) .


Tak hlavně nevidíš do toho, co je jet 100km/h s 1600kg přívěsem 5-10km do kopce. Navíc při teplotě oleje přes 110°c je motoru celkem jedno jestli je okolo 23 nebo 38.
K
KitadomČlen
Přidáno před 6 let
Naše zkušenost. Nám se to stalo když jsme měli půjčený a táhli jsme domů náš první karavan, po prvním táhlém stoupání jsme vařili... Dovolenou po Čechách jsme odjeli s tím, že se jelo na lídek a pohodu a nehonilo se to, aby se stíhalo chladit a jeho se ráno a večer aby bylo chaldno. Po dovče šlo auto do servisu, kde se zjistilo, že byl problém v sahaře nespínala tak jak měla. Tj. problěhla výměna a od té doby je klid. (Do doby než jsme táhli přívěs jsme nikdy nevařili nikdy nebyl s autem problém, zjistilo se to právě až při větší zátěži.) Taháme s ford Mondeo 2l TDCI Tenkrát to byl karavan myslím 1100kg. Teď už máme svůj 1500kg jezdíme 2 roky a nikde jsme už nevařili... :-)

Automatické sloučení 30.05.2018 17:53:
Naše zkušenost. Nám se to stalo když jsme měli půjčený a táhli jsme domů náš první karavan, po prvním táhlém stoupání jsme vařili... Dovolenou po Čechách jsme odjeli s tím, že se jelo na lídek a pohodu a nehonilo se to, aby se stíhalo chladit a jeho se ráno a večer aby bylo chaldno. Po dovče šlo auto do servisu, kde se zjistilo, že byl problém v sahaře nespínala tak jak měla. Tj. problěhla výměna a od té doby je klid. (Do doby než jsme táhli přívěs jsme nikdy nevařili nikdy nebyl s autem problém, zjistilo se to právě až při větší zátěži.) Taháme s ford Mondeo 2l TDCI Tenkrát to byl karavan myslím 1100kg. Teď už máme svůj 1500kg jezdíme 2 roky a nikde jsme už nevařili... :-)
Upravil Kitadom dne 30.05.2018 17:53, před 6 let
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let
Něco je někde špatně, nepíšeš motorizaci, ale zvládnout by to měl.
krakenkrakenČlen
Přidáno před 6 let
píše
T
Tomas545Nováček
Přidáno před 6 let
Díky za reakce. Motorizaci jsem psal v první zprávě - Passat 2.0TDI 125kw, DSG, 4motion.

Když se začal přehřívat, první co jsem zkontroloval, tak jestli jede větrák a je tam dost chladící kapaliny. Kapaliny dost, větrák hučel jakoby mělo auto vzlétnout.

Vodní pumpa je nová - nedávno jsem dělal rozvody. Co se týče termostatu, ten by se prý pokažený (podle mechaniků ve VW) choval jinak. Buď by to vařilo pořád, nebo by byl motor naopak podchlazený.

O tom čištění chladiče jsem se s mechanikem taky bavil. Ale říkal, to zase takový efekt nemá. Spíš doporučoval tu výměnu chladiče. Schválně posílám fotku - nemám srovnání, jak vypadá chladič po ujetí 200tis km, jestli je ten můj normální, nebo už je hodně pozohýbaný. Na první pohled vypadá dost "jetý".

www.test-pneumatik.cz/IMG_8458.JPG
T
tomas86Člen
Přidáno před 6 let
Jestli je to fotka zpředu, tak to bude chladič klimatizace řekl bych. Takhle z fotky se to těžkou soudí, pro klid duše můžeš zkusit rukou jestli táhne vzduch když běží sahara, případně saharu po ohřátí sundat a ohmatat jestli je chladič horkej všude a jestli případně neodchází těsnění pod hlavou- bublinky v expanzce. Jinak já si občas půjčuju auto s DSG (7kvalt) na tahání podvalu s autem a musim jezdit na manuál, protože bych to nevydržel a myslim že ani to auto dlouho ne.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,726,673 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17884 sekund | Průměrně za: 0.17884 (0) sekund | Dotazy: 143 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB