Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vypínat nebo nevypínat absorbční lednici?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vypínat nebo nevypínat absorbční lednici?

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Jak lednici používám?

    Používám jenom když vyjedu [30/31]97 %
    Nechávám stále zapnutou [1/31]3 %
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 6 let
Je lepší ji v týdnu vypnout a na víkend opět zapnout? Jek se to projeví na životnosti? Jak moc se opotřebovává používáním.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 16.05.2018 12:08, před 6 let
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
Tipuji vypnout alespon se to odmrazi. Navic proc by se mela vypnutim opotrebovat?
Jedine, ze tam pres tyden bude umistena slivovice a pokud rekneme ve stredu dostanes na ni chut, by bylo blby aby byla tepla !M
Miloš
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Absorbční aparatura dle Ericha fon Platena s inertním plynem nemá díly, které se pohybují a vzájemně pohybují tak, jako řeba u kompresorového chlazení (ložisko - čep, válec - píst), takže se namá co opotřebovávat, přesto po určitém množství provozních hodin někdy nastává porucha, ať už ve vyhřívání srážníku, nebo v samotném chladicím aparátě (aparatuře). Takže jde jen o spotřebu energie. Já chladničku vypínám, jednak proto, že už je prázdná a také proto, že dojde k odtání námrazy na výparníku mrazáčku, stejně jsem vysadil dvířka od něj a tato část výparníku pomáhá chladit nadnulový prostor. Led odtaje, voda z něj okape do misky, kterou jsem si k tomu účelu upravil, nemohu říct, že vyrobil.
Při odjezdu dávám do chladničky potraviny vychlazené a některé dokonce zmražené, jako třeba vlastnoručně uvařené knedle (obsahují vajíčka a mléko, kupované ne), které jsou doma v mražáku naporcované po dvou kolečkách (dia porce) v samostatných malých mikrotenových sáčcích. Pro udržení nízké teploty ještě do prostoru na nejhornější mřížku dám tři petky 0,33 l s euktektickým ledem, které jsou celou sezonu nachystané doma v mražáku. Euktektický led chladí (váže na sebe teplo, které se dere do chladničky) až do rána příštího dne. Napsal jsem toho zase víc, než jsem musel.
Pozn.: Jsou absorbční systémy, které mají pohybující se díly, jsou to většinou čerpadla chudé čpavkové vody do absorberu, nebo bohaté čpavkové vody do varníku. ale tyto systémy mají chladicí výkon ne v počtu kiloWatt, ale v počtu megaWatt, jsou hlavně v chemickém průmyslu. To jen, abyste věděli.
Čáo, Pepa
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Pepo. Kdysi jsem od tebe někde četl, že lednice ve svým prostoru začne chladit (odvádět teplo) až poté, co se v maximální možné míře odvede nejprve teplo z mrazáčku. Proto celou dobu používání hlídám důsledné zavření jeho dvířek. Teď čtu, že jsi dvířka vyndal. Mám tedy v tvých cenných radách mírný zmatek. Můžeš mi to prosím tě nějak upřesnit ? Třeba jsem to kdysi jen špatně pochopil. Díky!
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
patapataČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
vypinam pac, kdyz se dele neotvira/nepouziva tak nevetra a potom zatuchne a ten smrad mi fakt vadi. Z provozniho hlediska bych rekl, ze je jen spotreba energie, lednice urcite vydrzi.

zdravim vsechny
Pata
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

TomTP napsal:

Ahoj Pepo. Kdysi jsem od tebe někde četl, že lednice ve svým prostoru začne chladit (odvádět teplo) až poté, co se v maximální možné míře odvede nejprve teplo z mrazáčku. Proto celou dobu používání hlídám důsledné zavření jeho dvířek. Teď čtu, že jsi dvířka vyndal. Mám tedy v tvých cenných radách mírný zmatek. Můžeš mi to prosím tě nějak upřesnit ? Třeba jsem to kdysi jen špatně pochopil. Díky!

Ahoj. Jasně, vysvětlím: jestliže hodlám využívat mražáček v chladničce v karavanu, tak musím počítat s tím, že chlazení tohoto mražáčku má přednost před chlazením v nadnulové části. Je to dáno konstrukcí tak, že kapalné chladivo je nejprve přiváděno do části výparníku (je to jeden výparník, rozdělený na dvě části) pro nízkoteplotní prostor. Pokud jde o rozběh aparatury, tak mražáček je teplý tak, jak všechny ostatní části skříně tj. 25°C, a hodně dlouho se všechno chladivo vypaří jen v této části výparníku a na chlazení nadnulové části dlouho nezbude nic. Pokud ale mražáček využívat nebudu - nemám, co bych do něj dal, tak stejně i přesto bude mít určitou spotřebu energie, tj. "chladu". to proto, že v mrařáčku bude teplota nejméně -15°C a třemi stěnami sousedí s okolní teplotou v karavanu 25°C, dvěma stěnami a dvířky s vychlazovaným prostorem nadnulovým. Co to znamená? Z mražáčku bude unikat chlad třemi stěnami do vzduchu karavanu teplotním spádem -15°C do +25°C, což je dohromady 40°C, i když tam nic nebude, dvěma stěnami a dvířky s teplotním spádem +5°C oproti těm-15°C v mražáčku, tj. teplotní spád jen 20°C, ale ne ven, ale do vychlazovaného prostoru, takže pomáhá vlastně nadnulový prostor vychlazovat. Když si řeknu, že mražák na nic nepotřebuju a vymontuju dvířka, tak se zbavím obrovského úniku chladu s tím teplotním spádem těch 40°C přímo ven těmi třemi stěnami a to, že budu pomáhat vychlazovat nadnulový prostor touto částí výparníku je jen dobře. Musíte si to několikrát přečíst, já takové věci musím znát na jedničku, jinak bych si nemohl říkat profík.
Je potřeba si uvědomit, že i přes izolaci proudí teplo, (dovnitř chladničky), izolace neizoluje absolutně. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 16.05.2018 15:28, před 6 let
tomkoptomkopČlen
Přidáno před 6 let
Pepo super rada - jdu vymontovat dvířka - díky! Mini mrazáček nepoužíváme.
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 6 let
Asi je potreba napsat jeste jednu vec. Diky vymontovanym dvirkum z mrazaku se bude kumulovat teplo prave v mrazaku pri kazdem otevreni a zavreni a tim drive se zde udela namraza.
Asi porad lepsi ze se replo nahrne sem nez aby zustalo dole pod mrazakem.
Co pises ma svoji logiku, ale asi taky pozor na to aby ti nezmrži jogurty hned pod mrazakem. I kdyz v nasi lednici pokud jede na plny vykon pri 25C venku je pod mrazakem nula. Takze to hlidat musim i s dvirky namontovanymi na mrazaku.

Pokud jedeme k mori vozime jeste v aute extra mrazak od Engelu. A ten nam nahrazuje prave ten pidi. Ten vyuzivame na kratke jizdy.

Diky za vysvetleni Pepo
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
Díky Pepo :^ Jen ještě jedna otázka z praxe, co vlhko ? Nebude v mrazáku díky nízké teplotě a většímu prostoru s případnou vlhkostí plno "sněhu"? Abych při přejezdu (lednici vypínám) neměl louži na koberci.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
bambulabambulaČlen
Přidáno před 6 let
Bohužel, odpověď je velmi jednoduchá: vypínat.
Důvod je prostý: zařízení tohoto typu není konstruováno na trvalý provoz 365 dnů v roce 24 hod. denně, jako např. lednice doma. Má omezenou životnost a u nových výrobků i "kurvítka", která po určité době spotřebič zastaví. Je možné prohlásit, že lednice, která poběží 365 dnů v roce je po jednom roce na konci své životnosti. A v případě reklamace vám ji výrobce nezreklamuje, protože "nebyla používána v souladu s návodem k použití a s ohledem na určení výrobku".
Spoustu lidí asi naštvu, ale je mi líto.
Ještě jedna poznámka: je velký rozdíl ve spotřebiči vyrobeném dnes a řekněme před 15 lety. Ten starší je lepší a víc vydrží....
Katka a Vlasta
ufonCZufonCZČlen
Přidáno před 6 let
Nemohu nereagovat, až prosím někdo skutečně objevíte to "kurvítko" tak to prosím odfotografujte a zažalujte výrobce, nicméně do té doby bych velice všem co to píšou doporučoval držet se zdravého rozumu a faktů :o

To že některé výrobky nevydrží to co dřív s tím nemá nic společného. Vyvinout a vyrobit lze skoro všechno, ne vždy to ale chce někdo zaplatit.
Bohužel zrovna lednice pro caravany jsou tak okrajová a maloseriová věc, že platíme za minimum výrobců, tím pádem velká cena, nizká možnost vybrat výrobce, malá ochota výrobce udělat něco víc kvalita a to všechno vede k nižší kvalitě.

Pracuji ve vývoji víc než 30 let, v malé, i ve velké firmě, jako vývojář i jako manažér, prošel jsem závodů a vývojová oddělení po celém světe a neznám žádnou firmu, ani jednu jedinou, kde by co i jenom uvažovali o něčem podobném. To, že se každé zařízení navrhuje na nějaké předpokládané zatížení nebo počet cyklů, motohodin atd. je něco naprosto běžného a dělá se u každého výrobku, navíc v slušné firmě to pak i někdo otestuje jestli to vydrží minimálně to co má, to je něco jiného než zařízení co záměrně pokazí nebo znefukční zařízení....

sorry, ale když vidím tohle tak to je jako vidět yetiho (nemyslím to auto), toho také hodně lidí udajně vidělo ale nikdo nevyfotil... :_ klidně se do mě strefujte ale dokud někdo nepošle fotku a fakta tak to je to jenom jedna paní říkala....
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 6 let
Absorpční aparatura často zajde na znečištění, ucpání šupinkami koroze. Při chodu je v části systému horké médium se čpavkem, to horko bych řekl může korozi už tak agresivním médiem urychlovat. Takže já když ji nepotřebuju, tak vypínám. S nadějí, že s mojí 19 let starou lednicí bude líná koroze za studena mít ještě chvíli slitování.
Ale je to jen amatérská domněnka..
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 6 let
Myslím že jsi to napsal naprosto přesně To kurvítko, je dáno přesně tím co píšeš a sám jsi si ho našel.
"To, že se každé zařízení navrhuje na nějaké předpokládané zatížení nebo počet cyklů, motohodin atd. "
Přesně plánuje se na životnost cca 3 roky, nikoliv na to aby vydrželo věčně a dalo se opravit, takže si zákazník je nucen koupit za 2-3 roky nový výrobek. Právě proto že ten jeho strý je třeba celý svařený a nejde rozebrat, a nebo že díly jsou právě natolik "vytuněny" aby se po x hodinách provozu zničili a to je to kurvítko.

Kurrvítko je u čokolád aniž by si toho kdo pomalu všimnul, podívej se na ledový kaštany dnes a před 5 - 10 lety. Cena stená ale obsah se zmenšuje.....po pár gramech ani si toho pomalu nevšimneš než si přečteš gramáž....

proč tedy tedy tím testováním neposílí třeba o pár setin mm součástky aby se neošoupali za 3 roky ale třeba až 8 let? no proč protože by každej dneska jezdil v jedničkový oktávce a škodovka by neměla co vyrábět :) čím novější tím to míň vydrží.....
a teď do mě :)
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

TomTP napsal:

Díky Pepo :^ Jen ještě jedna otázka z praxe, co vlhko ? Nebude v mrazáku díky nízké teplotě a většímu prostoru s případnou vlhkostí plno "sněhu"? Abych při přejezdu (lednici vypínám) neměl louži na koberci.

Ahoj. To je právě ten omyl mnoha lidí, že si myslí, že v chladničce je vlhko. Každé chladicí zařízení vysušuje. Je to tím, že ve vychlazovaném prostoru je velmi studené těleso, (výparník), které velmi intenzivně značnou část vlhkosti váže na sebe. To, že je na výparníku led, voda, ale zmrzlá, "suchá", to neznamená že je ve vychlazovaném prostoru vlhko. Dokonce se tato nepříjemná vlastnost využívá na dosušování izolace. Ma místech, aby to uživatel neviděl, protože by to nepochopil, jsou otvory ve vnitřním "obalu" vychlazovaného prostoru. V domácích podmínkách nikdo nezkoumá, když předevčírem se do chlaničky dalo 25 dkg anglické, kolik dnes z těch 25 dkg zbylo. Samozřejmě maso a tuk tam je všechen, ale část vody je už na výparníku, u chladniček s cyklovým odmražováním už dávno v odpařovací nádobce a možná už i v kuchyni jako pára. V distribuci jsou s vysušováním značné problémy, protože většina skladovaných potravin se prodává na váhu a špatně navržená chladírna a ještě navíc špatně seřízená může vytvářet značné úbytky na váze. Nejmarkantnější je to u zeleniny. Řeší se to tak, že se zvětší teplosměnná plocha výparníků až na trojnásobek, i čtyřnásobek a pak vypařovací teplota (teplota výparníku) vychází blízko vychlazované teplotě, např. teplota vychlazování +3°C, teplota výparníku 0°C, Přesto se výparník "potí" a ztráty na zboží jsou, ale minimální, víc už udělat pro to nejde. Nejtěžší bylo přesvědčit majitele firmy, že místo jednoho výparníku jsou potřeba čtyři, každý za 50 000, (když by stačil jeden), pak do firmy vodil delegace a předváděl, že mu květák v chladírně o objemu 600 m3 (!!!) vydrží až do jara tak, jak jej na podzim z pole sklidili.
Co se týká vody po vypnutí chladničky v karavanu - výrobce nedodává standardně odkapní misku na odtátou vodu, tak jsem si ji vyrobil sám, vlastně jen upravil plastovou krabičku na na potraviny na nižšší a ta je pod výparníkem v mražáčku stále (furt), ani kapka nespadne mimo. A je po problému. Oznamte mi, kdy chcete někteří dělat zkoušky z chladírenské techniky, ještě pár příspěvků, a budou z vás mistři, zařídil bych to. (Sranda musí být každý den nejméně třikrát). Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 17.05.2018 06:19, před 6 let
ufonCZufonCZČlen
Přidáno před 6 let
Pane "Doskocil", palec nahoru :g, konečně jsem se zde i něco fakt dozveděl, tohle s tím úbytkem váhy a vhlkostí mě třeba vůbec nenapadlo (byť to je fyzikálně zřejmé...)
super dík :_
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 6 let
Asi jsi mi nerozuměl. Právě tím používáním lednice, tzn. vkládáním vlhkých potravin a otevíráním (přesun vzdušné vlhkosti z prostoru do lednice) se tam tam vlhkost dostane a jak píšeš, tu na sebe naváže výparník. Jen mě zajímalo, jestli nebude bez dvířek třeba po týdnu provozu na výparníku v mrazáku půl kila ledu.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Ano, bude. Proto jsem si vyrobil tu odkapní misku pod výparník mražáčku. Čáo, Pepa
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
A hlavně ! V těch lednicích zhasínejte !
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 6 let
Co se týká těch "kurvítek" o kterých se tu psalo, tak tam samozřejmě nikdo žádnou součástku navíc nenajde..
Například topné tělísko za provozu degraduje a po určité době provozu se porouchá. Je to stejné, jako když budete často péct v domácí elektrické troubě (třeba každý den několik hodin), tak Vám maximálně do dvou let odejde topné těleso (viděl jsem to několikrát i v praxi, když někdo použil domácí troubu pro pečení na kšeft). Stejně jako topné tělísko se opotřebovává termostat (je mechanický) a další součástky.

U elektroniky nebývá jako kurvítko součástka, ale návrh. Vezmu elektrolytický kondenzátor ve zdroji a umístím ho hned vedle chladiče tranzistoru nebo diody, který je za provozu horký a je zajištěné, že přežije při běžném provozu 2-3 roky. Potom už se přístroj nezapne. Po výměně kondenzátoru za nový, zase funguje. Vídám to běžně. Přitom není problém dát ten kondenzátor o pár cm dál, protože je tam volné místo. Jenomže potom by ten přístroj mohl fungovat léta bez poruchy. Tam kde místo není by zase šlo dát kondenzátor určený pro vyšší teploty. Cena přístroje by se zvednula maximálně o nějakou desetikorunu. Ale není v zájmu výrobce to dělat, protože potřebuje vyrábět a prodávat.

A stejně jako u elektroniky se nechá "vhodnou" optimalizací omezit životnost i u mechanických částí. Viděl jsem například u pračky, že vrchní přepad nebyl svedený gumovou hadicí do odpadu, ale hadice končila kus nad ložiskem bubnu. Takže po několika letech provozu ložisko KO a výměna v servisu oceněna na polovinu nové pračky.

Jediné, kde jsem viděl opravdové kurvítko (ale nebyla to samostatná součástka, ale SW funkce) byly některé tiskárny (hlavně inkoustové), které po natištění určitého počtu stránek nahásili chybu s potřebou servisního zásahu a už dál nefungovaly. V servisu připojili přístroj, resetovali vnitřní počítadlo a vrátili tiskárnu s patřičnou fakturou. Tiskárna byla schopná po tomto zásahu natisknout stejný počet stránek do opakování chyby. Potvrzené to bylo uživateli z celého světa. Osobně jsem měl v ruce 3 takové tiskárny od různých výrobců.
bambulabambulaČlen
Přidáno před 6 let
Děkuji, "PetrDubi". Jsem rád, že někdo pochopil pojem "kurvítka". Opravdu se nikdy nejedná o vloženou součátku, která po odečtení potřebného množství cyklů spotřebič vypne. Vždy je to poddimenzovaná součástka, která dříve či později odejde do věčných lovišť. U spotřebičů, které jsou v mnoha případech špatně rozebíratelné a oprava svoji podstatou drahá, se to řeší nákupem nového spotřebiče. Upřímně: kdo z vás opravuje varnou konvici za 5 stovek? U SW výbavy je to trochu jinak: jeden můj kamarád po revoluci prodával digitální hodinky. Stalo se mu, že asi 100 různých hodinek, nakoupených ve stejnou dobu od stejného dodavatele, se asi po půl roce v průběhu 1 týdne zastavily. Náhoda?

Možná ještě na dokreslení:
https://www.youtu...amp;t=329s
https://www.youtu...amp;t=135s
https://www.youtu...s6jqb4bv-w
Katka a Vlasta
Upravil bambula dne 17.05.2018 13:11, před 6 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Fun, Garda, Doskocil, TomTP, pata, tomkop, Valteracci, bambula, ufonCZ, rodinny_typ, JiPe Highlanders, PetrDubi

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,024,401 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24160 sekund | Průměrně za: 0.2416 (0) sekund | Dotazy: 134 | Použitá paměť: 2.26MB/2MB