Prosím o radu.jestli někdo rozumí chladničkam.mám v karavanu chladničku Electrolux s malým mrazáckem.je na 12 .220 v a na plyn.v chladicí části je kovová mřížka ale ta vůbec nechladi.dle mého posouzení je z té mřížky napojené chlazení do mrazáku a tam to chladí dobře.prosím nevíte někdo kde je chyba?moc děkuji za rady.
Ahoj. 1.) jak dlouho byla chladnička zapnutá do doby, kdy jsi zjistil, že chladí jen nízkoteplotní prostor (mražák).
2.) byla chladnička (a tedy celý karavan, nebo auto) vyrovnané tak, aby chladnička (její chladicí aparatura) byla vyrovnaná do vodorovné polohy, ale ne jen podle nakřivo přišroubované jakovodováhy, nesmyslného kolečka s bublinou uprostřed.
Info: Výparník je konstruován tak, že kapalné chladivo po kondenzaci je přiváděno nejprve do mrazicí části a ta, pokud není vychlazená, tak se všechno kapalné chladivo stačí vypařit v této části výparníku. Až se mrazicí část vychladí (to chvíli trvá, zvláště u absorbčního chlazení), tak v mrazicí části už není dostatek tepla pro vypaření všeho chladiva a nevypařené chladivo až teď začne natékat do části výparníku pro chladicí část s nadnulovou teplotou. Úplný rozběh kolikrát trvá i šest hodin, když je okolní teplota vyšší, nad 25°C. Pokud byly splněny všechny podmínky a výsledek není uspokojivý, tak se může jít o snížený výkon aparatury např. částečným ucpáním termosifonu, nebo nedostatečným vyhříváním varníku aparatury. Topné těleso musí mít odběr, který je uveden na štítku (230 V), pokud jej nemá, tak může být i vadný termostat. Termostat při vypnutí nevypíná zcela vytápění (tělísko), přepíná jej na poloviční výkon. Při poruše termostatu (prázdný termočlánek termostatu) pak topné tělísko topí jen na polovinu výkonu. Toto uspořádání regulace je proto, že varník aparatury nesmí zcela vychladnout, jinak by náběh aparatury trval dlouho a začala by odtávat námraza na výparníku a voda by byla i v potravinách. Čáo, Pepa, chladírenský mechanik na penzi.
Ahoj moc děkuji za odpověď ale přiznám se že jsem z toho trošku zmatený jelikož tonu vůbec nerozumím.karavan jsem koupil letos na jaře a minulý týden jsem poprvé vyjel.karavan byl postaven určitě do vodovahy.zapnul jsem ji na plyn cca v 17:00 a byla zapnuta celou noc na plyn.v 7:00 ráno jsem zjistil že je v lednici vše teplé.jen mrazácek jel krásně.typ chladničky bohužel nevím již nemá štítek.je to electrolux.připojují foto.dnes jsem rozdelal venkovní mřížky a vyčistil.vnitřní část vyluxoval od pavučin a t.vyfoukal vzduchem.
Automatické sloučení 13.05.2018 22:18:
Foto
Automatické sloučení 13.05.2018 22:20:
Foto
Automatické sloučení 13.05.2018 22:21:
TAK bohužel mi foto nejde připojit
Automatické sloučení 13.05.2018 22:23:
Bohužel foto mi nejde připojit
Ahoj moc děkuji za odpověď ale přiznám se že jsem z toho trošku zmatený jelikož tonu vůbec nerozumím.karavan jsem koupil letos na jaře a minulý týden jsem poprvé vyjel.karavan byl postaven určitě do vodovahy.zapnul jsem ji na plyn cca v 17:00 a byla zapnuta celou noc na plyn.v 7:00 ráno jsem zjistil že je v lednici vše teplé.jen mrazácek jel krásně.typ chladničky bohužel nevím již nemá štítek.je to electrolux.připojují foto.dnes jsem rozdelal venkovní mřížky a vyčistil.vnitřní část vyluxoval od pavučin a t.vyfoukal vzduchem.
Automatické sloučení 13.05.2018 22:18:
Foto
Automatické sloučení 13.05.2018 22:20:
Foto
Automatické sloučení 13.05.2018 22:21:
TAK bohužel mi foto nejde připojit
Automatické sloučení 13.05.2018 22:23:
Bohužel foto mi nejde připojit
Automatické sloučení 14.05.2018 13:00:
Foto
Automatické sloučení 14.05.2018 13:03:
Foto
Upravil Richard Chrudimsky dne 14.05.2018 13:03, před 6 let
Ten malý mražák jsem nikdy nepotřeboval, tak jsem to celé odřezal, na potrubí jsem přišrouboval chladiče z výkonových tranzistorů a mám monoklimatickou ledničku. Má podstatně větší chladicí výkon, chladí, tak o 1/4 více. Udržuji teplotu na 5°C na jakékoliv medium.
Nestačí vysadit dveře od mrazáku ! Bylo vyzkoušeno. Potrubí se zamrazí, a nepředává chlad ! Musíš zvětšit plochu na ochlazování právě tím chladičem, a musí se co nejvíce dotýkat té mrazicí trubky.
Ten "chladič" je mi jasnej. Taky jsem zkoušel pouze otevřít a taky to namrzlo.
Myslel jsem vysadit dveře (nevyřezávat bok a dno mrazáku) + instalovat "chladič".
Ahoj. Vstřebávání tepla do studenějšího výparníku, než je vzduch v chladničce (nám se to jeví jako chlazení, ale je to skutečně odčerpávání tepla, které se do chladničky dere zpátky nevídanou silou), tak toto vyčerpávání tepla je dáno mezním (tj. nejvyšším možným) chladicím výkonem a ten zvětšením plochy výparníku nezvýšíme, záleží to na rychlosti oběhu čpavkové vody mezi varníkem a absorberem, a ta je stálá, dokonce menší, když karavan stojí nakřivo. Jediný způsob, jak se dá zvýšit výkon (jakékoliv) chladicí aparatury je intenzivnéjší odvádění tepla z teplé části aparatury. Tím se sice rychlost proudění čpavkové vody v absorbční aparatuře nezvýší, ale sníží se teplota zkondezovaného chladiva - kapalného čpavku - které natéká do výparníku a ohřívá vlastně výparník zevnitř a tím snižuje užitečný výkon chladicí aparatury, v podstatě natékající teplé kapalné chladivo musí ochladit nejprve samo sebe a až pak může chladit pivo, tedy odčerpávat z něj teplo, aby nebylo tak teplé.
Hned nahoře byla věta od tazatele po mém prvním příspěvku, že tomu vůbec nerozumí, právě proto sem píšu toto povídání, abyste alespoň trochu byli "v obraze" a pochopili, jak to skutečně s tím chlazením je. Ale někdy stačí ke spokojenosti i iluze (tj., že si myslím, že je to lepší, než předtím).
Ještě dovětek: konstruktérům karavanů se úspěšně daří vytvořit horní odvětrávací otvor tepla od aparatury tak, že srážník aparatury (kondezátor) je až nad horní hranou toho otvoru a je v jakési kapse horkého vzduchu, který si tam srážník vytvoří a kapalné chladivo natéká do výparníku skoro vřelé. Je to tím, že konstruktéři nemusí, kdežto já musím vědět naprosto přesně, až do těch nejmenších detailů, proč to chladí, abych mohl přijít na to, proč to nechladí. Já jsem do horního otvoru vyrobil jakýsi deflektor, aby větrací vzduch musel přejít i přes ten srážník a tím bylo zkondenzované (zkapalněné) chladivo před vtokem do výparníku chladnější. Ale přesto vozím ještě před dvaceti lety vlastnoručně vyrobenou kompresorovou chladničku 35 l na 230 V s sebou na chlazení nápojů. Uvidíte ji na Tvarůžkovém srazu. Čáo, Pepa, chlaďař v důchodu
Zdravím odborníka Pepu a samozřejmě i ostatní.minule jsem psal že jsem vše za lednici vyčistil včetně mřížky a sitky která byla úplně ucpana.včera jsem se konečně dostal k další zkoušce.zapnul jsem lednici na plný výkon na 220v .a čekal jestli bude fungovat.jo a funguje.asi po 18 hodinách provozu bylo v lednici 0 st.Celsia.byla úplně prázdná bez potravin .tak teď se uvidí jestli pomohlo čištění a pojede i na plyn????
mám dotaz k provozu na 220. Někde se tu uvádělo, že může být porouchaný to štelování výkonu (kolečko s 0-10). Že to nemusí přepnout na plný výkon a jede to na 50%.
Když pootočím z nuly na jedničku, tak se ozve takové "lupnutí" - prostě zvuk vypínače...
Ale pak už se nic při přidávání na vyšší výkon neozve. Nemělo by se to "lupnutí" ozvat i při přepnutí na vyšší výkon????
Jo a jakou máte životnost u větráčků?
Já loni nainstaloval tři, a po 14-ti dnech v Itálii jde pouze jeden.... Čekal jsem teda větší výdrž....
Termostat - zapni lednici,termostat dej třeba do poloviny a mělo by se ti ozvat to cvaknutí,lednici nech nachladit na tu polovinu a pak zkus nastavit třeba tři čtvrtě - když to budeš nastavovat na vyšší výkon mělo by se to znovu ozvat cvaknutí.Když budeš termostatem točit při nenachlazené lednici,ozve se ti pouze jedno cvaknutí.
Ventilátory - používám z počítače a dá se říct že životnost je skoro neomezená.
Životnost větráčků je neomezená jen v případě, že jsou napájeny správným napětím (12 V). Při změření jsem naměřil 16V a tak jsem musel zapojit stabilizátor napětí a je klid.
Životnost větráčků je neomezená jen v případě, že jsou napájeny správným napětím (12 V). Při změření jsem naměřil 16V a tak jsem musel zapojit stabilizátor napětí a je klid.
Pokud máš pouze usměrněný zdroj,tak ano - napětí bývá větší.
Tak jsem vymontoval dvířka od mrazáčku a pustil se do tuningu větráčků. Po loňském odchodu 2/3, jsem dokoupil nové a na Vaši radu zapojil do série. A nejdou! Hučí, pískají, škubou se, ale neroztočí se :-(.
Proto jsem zašel do prodejny pana Kůse v Plzni s prosbou o pomoc. Nejdříve na mě koukal jak na blázna, co to vyvádím s tím zapojením. Po vysvětlení na co to je pochopil, usmál se a POMOHL!
Řekl mi že to prostě v sérii nepoběží (neptal jsem se zda jsou i jiné co ano...) A nabídl přiletovat LEDky a zapojit paralelně. Ledky sníží výkon. Nebo trafo z 220 na štelovací výstup (3; 4,5; 6....). Vzal jsem trafo a štelováním výstupního napětí si šteluji otáčky na větráčcích. Jen doufám, že s nízkými otáčkami odpadne úmrtnost a hlavně hluk po zabudování do stěny bydlíku.
Přátelům studeného pivka zdar!
David
David+Jarka+Michalka
Dethleffs+Duster
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru. Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru. Vy nemůžete odpovědět v této diskusi. Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru. Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy. Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.