!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 25

· Členové on-line: 2
jimik, md

· Registrovaní členové: 11,661
· Nejnovější člen: Marosponti

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

ZdendaAla
13.08.2018 22:19
Ahoj,jel teď někdo obytným autem do 3,5t po maďarské dálnici? Platí známka D1 nebo D2? díky za info

fun
05.08.2018 17:17
Pro petrka: volba napsat článek je na druhé straně v levém sloupci v hlavním menu. Nebo mi můžete článek poslat na email fun@caravan24.cz

petrka
03.08.2018 13:31
Může mě někdo říct, jak mohu přispět článkem z našeho cestování do Článků? Nikde jsem nenašel Vložit článek. Díky

Honza-VW
02.08.2018 10:36
Ne dálnice je jen u nás zdarma všude jinde se musí platit.V Chorvatsku jen parkoviště zdarma.

marfusa21
01.08.2018 21:53
Ahoj všem, chystáme se do Chorvatska a potřebovala bych poradit. U nás jezdíme na průkaz ZTP/P po dálnici zdarma, je to možné i v Rakousku, Slovinsku. Chorvatsku? Někde jsem slyšela, že snad ano, ale

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Karavany s PURpanelov
Presunuli sme sa v téme inam, od karavanov s konštrukciou bez dreva, k expedičným offroad karavanom.
Všetko sa dá zaobstarať, len to treba vedieť aj zaplatiť.
 
Upravit 1
Ano stym suhlasim vsetko ma svoju cenu, ale zase odtial podtial a davat za nieco dvojnasobok len preto ze je to individualna stavba a pritom u protinozcov ti to vyrobia za polovic lebo to robia seriovo tak je nezmysel si to davat robit tu. Nenazyval by som to expedicne karavany nieje vnich vlastne nic viac ako v modernom anglickom karavane len to ma offroad podvozok a tento konkretny je z pur panelov a nabytok je robeny z hlinokovych jaklov spajanych plastovymi spojkami (neviem ako sa to vola) a oblozene tensim pur panelom.
 
Upravit
aby som pravdu povedal, nevidím v tom veľký zmysel, ťahať 2,5 tony príves (bez náplní a doplnkov) niekam do ťažkého terénu, kde má problém s trakciou už samotné auto.
To je tak pre tú Austráliu, na ich prašné cesty, kde sa tvoria rolety, a občas nejaký brod.

A za tie peniaze by som asi radšej pozrel Weinsberg Lev 4x4 na Sprinteri. Aj keď už ho pár rokov nevyrábajú. To je to, čo som mal na mysli, že by som o niečom aj vedel.

squob.com/wp-content/uploads/2008/10/weinsberg_lev_3.jpg
 
Upravit
Pekne ale ja nechcem dalsie auto a napr na balkane je kopu krasnych miest kde by to slo v pohode s privesom ale nie klasickym a to co robia australcania je nato ako stvorene, nastastie sa tam este da jazdit vo volnej prirode.
 
Upravit
no jo, no Smile
čo by bolo, keby. Treba prelúskať austrálske inzeráty a DHL-ka to dovezie až pred barák.
 
Upravit
Tak to je ta najjednoduchsia cast to dat doviest, ale ako by sa tvarili technici pri homologacii to by ma zaujimalo, teda o napravy by som sa nebal tam to nieje nic zvlastne ale to spojovaci kriz a hlavne tie elektricke brzdy, tie pouzivaju aj v USA a napr airstream ma pre eu trh klasiku najazdovku tak je otazka ci sa to neoplati homologovat alebo to v eu ani nejde.
 
Upravit
Airstream je hlavne príliš široký na naše normy, len niektoré menšie modely sa zmestia do 255 cm šírky. Ďaľšia vec je zvislé zaťaženie na gulu resp. oko - tuším že v USA až do 600 kg.
V USA majú všelijaké zvláštnosti - napr. ťažná guľa, v EU štandardný priemer 50 mm, a v USA majú 4 rozličné priemery. Preto používajú také adaptéry, ktoré otáčajú podľa potreby.
mobileimages.lowes.com/product/converted/042899/042899703983.jpg

Elektrické brzdy sa určite v EU homologovať dajú - niekedy sa pozri, aké karavany majú kolotočiari a cirkusanti. A majú to na našich, alebo českých, nemeckých, holandských značkách. Na obytnom návese za pickupom by si tiež nemal ako použiť nájazdovú brzdu.
Len neviem, ako je to teraz, keď už podľa novej normy musia mať prívesy nad 3.5 tony ABS.
 
Upravit
Aha ty cirkusanti ma nenapadli ty maju fakt vselico aj tie americke, inak u tych australskych som este nevidel zeby mal nejaky nad 3.5 celkovu a zatazenie na gulu mavaju okolo 150kg co vsetky velke offroady zvladaju v poho.
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 1.93 sekund
172,441,723 návštěv