Dnes jsem zjistil ,že na autě nemám v 13 pin zásuvce zapojené svorky 10,11,12 což je plus po zapnutí klíčku , mínus a "neosazeno".Vloni jsem se divil ,že mi po cca 12 hod při cestě domu povolily v mrazáku kostky ledu které tam zbyly.Pokud byl mrazá zaplněný tak jsem to ani nepoznal.
Máte někdo vysvětlení proč to není zapojené? Děkuji
dablikhasicČlen Přidáno
před 6 leta mas tazny z vyroby ci dodelavane?
Originál yeti outdoor tam to dávají aut. právě proto mě to překvapilo
Nepíšeš jestli je tažné origo, ale i kdyby ho zapojili na stávající
elektroinstalaci je to k ničemu úbytek napětí bude příliš velký
je totiž potřeba natáhnout nový kabel +
přímo z baterie, správného průřezu.
Já měl VW u nového auta špatně zapojené mlhovky, tj. svítily pořád
holt odborníci.
Psal jsem tov.zapojené.Je mi jasné ,že to nebude fungovat jako na 220 nebo plyn ,ale ptal jsem se zda někdo ví proč to není zapojené. Měl jsem zapojenou lednici ve Favoritu zváštní zasuvkou a fungovala.
dablikhasicČlen Přidáno
před 6 letzkus jeste kouknout jestli ti tam jen nechybi pojistka, preci jen se nepocita s tim ze by to nekdo pouzival .-)
Tam nejsou zapojené kabely v té zásuvce ,že by to bylo jišteno nějakou slabší pojistkou bych chápal.U předchozího auta Renault espace to fungovalo
DavidFČlen Přidáno
před 6 letProč se to nezapojuje jsem pochopil poté co jsem si připojil lednici do svého tažného.
Ford Galaxy má pojistky vzadu a vede tam relativně silný drát, takže to jsem neřešil. Tažné má elektroinstalaci Westfalia a je tam na to konektor, takže jsem se do toho pustil. Výsledek ?
Na pojistkové skříňce 13,8V - na 205W lednici pouze 10,7V, proud cca 15A tj. lednice 160W, ztráty na vedení 47W tj. 23% !!
Nedalo mi to, vzal jsem teploměr (venku bylo 20°C) a měřák a prověřil jsem celou trasu.
1. spínací 30A relé (svorka 15, s klíčkem) - teplota na krytu 55°C - přijde mi to hodně, dám silnější
2. kabel od relé + kabel do zásuvky 2,5mm2 - délka cca 1,2m, úbytek 0,2V, teplota drátu cca 30°C - to by asi ještě šlo.
3. Zásuvka-vidlice - kabel vycházející z vidlice má teplotu cca 40°C, to už se mi moc nelíbí - zřejmě přechod kontakt-kontakt ale nerozdělával jsem, úbytek tam nějaký ale taky bude. Zástrčka/zásuvka v dobrém stavu, oboje 2roky staré, dovedu si představit co udělají staré zoxidované kontakty - pozor na to !
4. kabel oj-karavan, tady je největší problém. Délka cca 5m, dráty 1,5mm2 a úbytek 2,1V !!! (ten kabel protopí více než 30W!) - neexistuje kabel, který by měl 1 nebo 2páry silnější ???? Nebo přidat ještě jeden kabel ? jde to vůbec přidat do vidlice ?
5. Vedení v karavanu - tady je to OK. cca 8m 6mm2 drátu a úbytek cca 0,7V
Takže vyzkoušeno, pojistku jsem prozatím vytáhl a mám to připravené kdybych to nutně potřeboval. Pravidelně to asi používat nebudu.
Možná kdyby byla menší lednice ale máme velkou a ta si bere docela dost.
A pointa - začínám pokukovat po plynu :-)
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
BuerstnerČlen Přidáno
před 6 letU mého předcházejícího fordu s originálním tažným zařízením jsem také neměl na 13 ti polové zásuvce zapojen pin k provozu lednice, což jsme zjistili hned při předávání nového auta. Prodejce -autorizovaný dealer Ford objednal "originální" díl, který spočíval v tom, že se jednalo o cca 4m dlouhý jednožilový vodič průřezu 2,5 mm2. Konec s očkem připojili přímo na akumulátor auta a druhý na příslušný pin 13ti polové zásuvky. Na vodiči byla asi 15 cm od akumulátoru 20A pojistka.
Buerstner Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Že to nebude uspokojivě fungovat je možné ,ale většina lidí počítá s tím,že je to zapojené všechno samozřemě tak aby to fungovalo a ne že to zjistí až cetou na dovolenou to už je pozdě instalovat monokotrol.
Děkuji všem za reakce snad to i někomu pomůže kdo to netušil jako já. Už v to mám celkem jasno a budu to řešit dál.Kdybych neponičil zásuvku na autě tak bych to ani nezjistil.