Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Přepínač/odpojovač baterií: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Přepínač/odpojovač baterií

Poslední aktualizace před 6 let
DavidFDavidFČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, chystám se nainstalovat mover+baterii a chci mít možnost baterii odpojit od 12V okruhu karavanu a zachovat přepínání CAR/VAN jako umí např. tenhle panel
https://www.svetk...panel-kt-9 - ten mi přijde "slabý" a navíc nepotřebuju voltmetr a zapínání boileru. Jde mi jen o přepínač s mezipolohou.
V karavanu mám zatím jen klasicky osvětlení a čerpadlo na vodu, možná bude TV + nějaký ten menší spotřebič ale rád bych to dimenzoval na větší proud, nemám rád když je něco na hraně.

Dopručíte nějaké robustnější osvědčené řešení ? (proud papírově min 30-50A) ??


Co si myslíte o použití nějakého relé pro spínání baterií ? Relé by se dalo elegantně ovládat odjinud.
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
P
PeterLČlen
Přidáno před 6 let
Napríklad niečo takéto...?
https://www.yacht...ts_id=7684

Relé je síce elegantné riešenie ale v zopnutom stave cievkou stále tečie prúd...
Peter, Zuzka a deti
DavidFDavidFČlen
Přidáno před 6 let
děkuju, pátral jsem a tak nějak to asi dopadne...

https://www.ebay....p;_sacat=0
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, ja mam tento prepojovac / odpojovac:

Primy link nefunguje, na stránkách www.marinesport.cz zadej text níže:

Odpojovač baterie pro 2 baterie, max. 300 A
Joe KingJoe KingČlen
Přidáno před 6 let
Chystám se na podobný setup jako původní tazatel. Hrozí nějaký průšvih při současném zapojení obou baterií? všechny ty odpojovače mají i polohu "both/1+2", nemůže elektroinstalaci tažného auta vadit, že půjde proud i z druhé strany?

A jak to celé může případně ještě ohrozit nabíječka připojená na trakční baterii?
DavidFDavidFČlen
Přidáno před 6 let
To spojení nedává moc smysl ale nevadí to, při spojení baterií se bude při běžícím motoru lehce dobíjet akumulátor v karavanu - bez boosteru to nemá moc význam.
Pokud je vypnutý motor, napětí budou blízko sebe tak poteče nepatrný vyrovnávací proud od většího napětí k menšímu.
Největší riziko je asi to že pokud bude jeden akumulátor vadný, může vybít ten druhý.

Nabíječka by neměla vadit - snad jen inteligentní může být lehce zmatená :-)

Já jsem nakonec jsem použil tenhle přepínač https://www.aliex...4c4dyM03r3

Automatické sloučení 16.07.2018 22:33:
ještě k tomu přepínači, tu polohu pro napájení z auta tam mám víceméně jen pro jistou - kdyby byl akumulátor v karavanu vybitý nebo demontovaný,
Používám to hlavně jako hlavní vypínač - OFF a Battery1 (karavan)
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
Upravil DavidF dne 16.07.2018 22:33, před 6 let
Joe KingJoe KingČlen
Přidáno před 6 let
Předpokládám úplně stejné využítí přepínače - běžně bude nastaveno na baterii v karavanu nebo vypnuto. Že to spojení nedává smysl je mi jasné, ale pozice je tam - šlo mi hlavně o to, jestli se nebudu muset bát, že to na ni nekdo omylem přepne (třeba jen na chvíli při přepínání baterek)
T
teunNováček
Přidáno před 6 let
Jedna věc je odpojit mover od baterie v karavanu,který je na ní připojen např http://www.pskara...c-baterie/ .Druhá rozpojení autobaterie od karavanové.To přes přepínací relé (30Amp ) .
Joe KingJoe KingČlen
Přidáno před 6 let
Mover už mám nainstalovaný, tam je tenhle běžný odpojovač - do toho se nechystám šahat.

Plán je vyvést druhý kabel zase přímo z kontaktů baterie a napojit na Miko MK 120 (pokud tomu rozumím správně tak to je to relé, ne?), které už v karavanu je - na 12V vstup (eingang) je nyní připojena zásuvka z auta. Před to Miko chci tedy předřadit ten druhý přepínač, který bude volit mezi baterii karavanu a zasuvkou(baterii) auta.
T
teunNováček
Přidáno před 6 let
No,tak před ten vstup dej relátko.To ti tam pustí buď proud z karavanu,nebo z auta.A je to.30 vstup na zdroj(Miko) ,87a aku karavan,87aku auto+propojit s 86,85 na -
DavidFDavidFČlen
Přidáno před 6 let
ano, to je taky dobré a elegantní řešení , jenže pokud chci úplně vše odpojit tak bych stejně musel k relé nějaký vypínač/přepínač použít.


Citovat

teun napsal:

No,tak před ten vstup dej relátko.To ti tam pustí buď proud z karavanu,nebo z auta.A je to.30 vstup na zdroj(Miko) ,87a aku karavan,87aku auto+propojit s 86,85 na -
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
Joe KingJoe KingČlen
Přidáno před 6 let
Dík za přesný popis zapojení - akorát jsem se chtěl zeptat, jak moc vadí to trvale připojené relé? Má cenu řešit jeho odběr oproti vypínači? (např. když je karavan odstavený mezi výjezdy)
T
teunNováček
Přidáno před 6 let
Nevadí to.Přívod + od Aku bude mít pojistku.Tak jí vytáhneš.
Joe KingJoe KingČlen
Přidáno před 6 let
Ještě něco kromě té pojistky na tom kabelu bude? "-" přívody z obou baterek se tedy setkávaji přímo na tom Miku (a jsou napojené na pin 85 na tom relé)? Kabel plánuji 2x6mm - bohužel se baterka nevešla do skřínky pod rozvaděč, tak budu muset dát cca. 5m kabelu
T
teunNováček
Přidáno před 6 let
ne!!!posílám tel.do sz
DavidFDavidFČlen
Přidáno před 6 let
to s tím relé můžeš zapojit viz. první schéma, jen by mi vadilo že tam není vypínač

Automatické sloučení 19.07.2018 23:01:
já kdybych to dělal pomocí relé tak bych to udělal např. jako druhé schéma, jedno relé přepíná oba přívody a druhé je vypínač - malý vypínač už může být prakticky kdekoliv a ne u baterie apod.
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
Upravil DavidF dne 19.07.2018 23:01, před 6 let
DavidF Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Joe KingJoe KingČlen
Přidáno před 6 let
Díky Teunovi i Davidovi, zatím jsem zapojil první variantu. Úspěch pouze částečný. Zapojení relátka proběhlo v pohodě. Nicméně jsem zjistil, že z toho 12V rozvodu se mi nějaký proud na ten původní přívod Mika vrací. Takže i když karavan není připojený k autu, tak pokud ho připojím na 220 nebo tu trakční baterii, tak je na tom původním kabelu napětí - tudíž sepne relátko a Miko hned houká (asi že má pocit že je slabá baterie)

Když karavan připojím za auto, tak Miko nehouká a proud jde z auta. Pokud rozpojím původní přivod tak se relé na karavanou baterku taky přepíná.

Zatím jsem nechal ten původní přívod rozpojený pojistkou.

Automatické sloučení 21.07.2018 10:47:
Takže varianta č.1 již plně funkční - problém byl v dobastleném připojení elektriky k zapalovaní plynu na ledničce. Někdo vyvedl alternativně přívod ještě z Mika, ale neodpojil na svorkovnici ledničky propojení s původním přívodem.
Upravil Joe King dne 21.07.2018 10:47, před 6 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: DavidF, PeterL, MirekJP, Joe King, teun

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,717,262 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24944 sekund | Průměrně za: 0.24944 (0) sekund | Dotazy: 121 | Použitá paměť: 2.14MB/2MB