Zdravím všetkých,
mám obytný príves s hmotnosťou 1.300 kg a ťahám ho s VW Tiguan 1.9 TDI 85Kw/100 K. Zvažujem výmenu auta za nový VW Tiguan 1.4 TSI 92Kw/125K.
Má niekto skúsenosť s takouto súpravou, prípadne vhodnosťou na ťahanie prívesu, resp. porovnanie s 1.9.TDI.
Je mi jasné, že z konštrukčného hľadiska je 1.9 TDI vhodnejší, ale rád by som vedel ako by to zvládal tento benzín, teda čo môžem od toho očakávať.
Ahoj, přednosti (kroutící moment) a zápory (DPF, servis) u TDI jsou jasné,
nemám pocit že by to a s benzínem nešlo, většinou roční nájezd s přívěsem
není velký, spíš jde o to jak a kolik km najedeš bez karavanu, počítej s větší spotřebou,
a vyhni se DSG. Když by bylo možné nakonfigurovat s 4x4 upřednostnil
bych v dnešní zvrácené době benzin.
Ročne 20.000 km, spotrebu neriešim, prioritne sa mi jedná o to, či na to bude ten benzín s obsahom 1.4 l, avšak s viac Kw stačiť. Tiež mám dojem, že "zatiaľ" dieslom odzvonilo.
PabloGSČlen Přidáno
před 6 letS novými DSG při správné údržbě, problémy obecně nejsou.
A u novějších vozů, zvláště pokud má auto originál tažné přímo z výroby, už vůbec ne.
Upravil PabloGS dne 23.03.2018 13:55,
před 6 letDavidFČlen Přidáno
před 6 letSuchý 7q DSG (do 250Nm - menší motory a menší auta) jsou oproti 6q v oleji o dost problémovější, dá se o tom najít dost povídání.
Ve světě motorů byl nedávno dotaz na vhodný motor pro tahání přívěsu a u benzínů (1,4TSI) není ani tak problém s výkonem a krouťákem jako s použitými převodovkami, jsou menší,slabší. Takže doporučení bylo 2.0TDI kvůli převodovce.
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
PabloGSČlen Přidáno
před 6 letJá osobně neznám člověka/firmu s nově kupovaným autem s DSG, který by si stěžoval. Ale registruju spoustu nářků od lidí, kteří koupili bazarovku a pak se jim něco podělalo. U ojetiny bych šel do DSG pouze po důkladné diagnostice převodovky v autorizáku. Nikdo neví jak se k tomu předchozí vlastník choval a hlavně jestli měnil olej, což jedna z nejdůležitějších věcí pro životnost převodovky.
Samozřejmě záleží na spoustě faktorů a logicky i na tom, jak je převodovka dimenzovaná podle krouťáku. Dále má vliv i to origo tažné. U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s taháním přívěsu.
PabloGSČlen Přidáno
před 6 let2 kyklop:
ad1: U suché 7st DSG se olej dříve skutečně neměnil a z to byla jedna z příčin problémů. V počátku výrobce skutečně neuváděl výměnu oleje (na rozdíl o 6st DSG kde doporučuje po 60tis.) a náplň se považovala za doživotní. Nicméně to byla chyba protože 7st má náplň cca 2L oleje, který rozhodně není doživotní a jelikož se jedná o olej minerální, degraduje za cca 3 roky (samozřejmě v závislosti na podmínkách). Doživotní je pouze kapalina v mechatronice. Nyní se už doporučuje u 7st DSG interval výměny oleje po 120tis. ale spíše po 100tis.
ad2: píšu to v příspěvku výše: U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s vyšší zátěží taháním přívěsu. Takže origo tažné má kromě toho, že umí stabilizovat rozkmitání přívěsu atd.., i tuto výhodu.
DSG - bylo to tu už diskutováno - je to bezva na ježdění, ne na tahání přívěsu - životnost. 1,4 TSI, máme je v půjčovně, kolem 140000km začínají problémy, při tahání mnohem dřív. Záleží jak dlouho chcete auto mít. Pokud déle, chce to aspoň 1,6, lépe 1,8, nebo 2,0. s mechanikou, Pokud automat, pak s hydroměničem, nebo po 80 000 prodat, je to věc peněz. Popojíždění s karavanem ve 40 km koloně v Chorvatsku není pro dsg optimální provozní režim.
Martin BČlen Přidáno
před 6 letTak to slyším poprvé,ale rád se nechám poučit,příště v práci řeknu skladníkovi ať mi v etce najde ty robustnější díly do převodovky
ad2: píšu to v příspěvku výše: U VW (Škoda nevím), pokud se objednává nové auto s origo tažným z výroby, tak se do DSG automaticky montují robustnější komponenty, protože se od výroby počítá s vyšší zátěží taháním přívěsu. Takže origo tažné má kromě toho, že umí stabilizovat rozkmitání přívěsu atd.., i tuto výhodu.[/quote]