Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Naftové topení do obytného auta ? Pro / proti ?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Naftové topení do obytného auta ? Pro / proti ?

Poslední aktualizace před 2 roky
C
Camper007Nováček
Přidáno před 6 let
Ahoj,

mám obytné auto NobelART A9000 ( v CZ se ty auta vidí pod značkou RINEN ) postavené na Fordu a mám tam topení Truma COMBI C4

kamarádi mi radí ať tam dám naftové topení - moc tomu nerozumím - ten Combi je topení i bojler dohromady, ne ? co tím získám ( když pominu, že mi bude stačit už třeba jen jedna bomba ? a jak a kam se to montuje ? a co to vlastně stojí ?

děkuji za osvětu, jsem zde nový a nováček mezi karavanisty
Upravil Camper007 dne 22.03.2018 20:45, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Camper 007
musím říct, že jak na takovýdle dotazy standartně nereaguju, tak máš vskutku divný "kamarády"
Truma C4 JE !!!! plynový topení.
Proč ti tví "kamarádi" říkají: abys vyměnil plynový topení za plynový ?
Nebo mi něco uniklo ?
Soráč: ten dotaz prostě postrádá smysl,....
Jsou tví kamarádi karavanisti ? Nebo jsou jinýho "ražení"?
Škodolibost ? Nevědomost? (lze to pochopit = setkávám se s tím téměř denně)

Odpověď: Truma C4 je poměrně povedený topení a není jasnej důvod, proč bys ho měl měnit ?
Upřímně? vyměň ty "kamarády", ne topení.

:_ Karel, servisák,....
P
paveldČlen
Přidáno před 6 let
Karle? tys to nějak popletl, ne? Pan kolega se ptá, na rozdíl NAFTA- PLYN. Alespon tak jsem to pochopil já.
K
KoralovciČlen
Přidáno před 6 let
Těchto dotazů zde již bylo zodpovězeno několik, stačí jen hledat a najdeš :) Jinak každý Ti bude tvrdit, že nejlepší je mít obojí.... a mají pravdu :)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Ach, omlouvám se. Jasně.
Pavle, nicméně nevidím přínos bufíku (vyšší hlučnost ) vůči Trumě. PB Truma mi přijde jako daleko nejvhodnější pro běžný aplikace.
Bufík je hlučnej a jednoúčelovej. A stejně musí doplnit ohřev vody (např. Truma D nebo Werbasto (Eber) Dual Top, případně boiler Truma B10.
Všichni chcípají na snížený výkon při ohřevu vody (dehtujou si hořák).
Tak mi prostě uniká význam tohoto řešení.
Pokud někdo použije 2kW bufík jako doplňkový přídavný topení (např 2kW) = O.K., ale pro ohřev vody mi to přijde jako nepříliš šťastný řešení.
Možná se pletu?
P
paveldČlen
Přidáno před 6 let
No proto se ptal, že by pak stačila jen jedna flaška na ohřev vody. Jasný je, když truma combík jede, je to paráda, horší je, když začne zlobit a nikdo ti tu základní desku neopraví. Něco o tom vím. ... Někdo vozí i náhradní.To pak závidíš cvakání bufíku vedlestojícího auta. Kombinace obojího je asi super.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Vybiram nove auto a pokud ho budu mit bude mit oboji topeni.Malo vyrobcu nabizi naftovou trumu,ale nevadi bude z vyroby plyn a dodatecne se domontuje 4kw webasto. Vyhod je nespocet.Vse se odviji od toho jak chces jezdit.Pokid prevazne v lete je to zbytecne pokud podzim zima na hory jednak mas v zasobe neco co muzes spustit kdyz nefunguje to druhe.Dale ja osobne nechci byt pod stresem menit lahve s plynem v tu nejnevhodnejsi dobu cili da se topeni kombinovat a opravdu vydrzet s dvouma lahvema bez problemu i tyden.Dale si od toho slibuji,ze pokud pojedu treba na mesic na sever na podzim nebo na jare na pritapeni bude opet stacit naftove webasto a dve lahve mne bez problemu vydrzi mesic aniz bych musel hledat naplneni. Dale si od webasta slibuji moznost pritopeni za jizdy ve vetsi zime. To je za mne a souhlasim s prispevkem kde bylo uvedeno ze je lepsi mit oboje. Spotreby energie nebo cvakani se nebojim. Tom
jirkajjirkajČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Vybiram nove auto a pokud ho budu mit bude mit oboji topeni.Malo vyrobcu nabizi naftovou trumu,ale nevadi bude z vyroby plyn a dodatecne se domontuje 4kw webasto. Vyhod je nespocet.Vse se odviji od toho jak chces jezdit.Pokid prevazne v lete je to zbytecne pokud podzim zima na hory jednak mas v zasobe neco co muzes spustit kdyz nefunguje to druhe.Dale ja osobne nechci byt pod stresem menit lahve s plynem v tu nejnevhodnejsi dobu cili da se topeni kombinovat a opravdu vydrzet s dvouma lahvema bez problemu i tyden.Dale si od toho slibuji,ze pokud pojedu treba na mesic na sever na podzim nebo na jare na pritapeni bude opet stacit naftove webasto a dve lahve mne bez problemu vydrzi mesic aniz bych musel hledat naplneni. Dale si od webasta slibuji moznost pritopeni za jizdy ve vetsi zime. To je za mne a souhlasim s prispevkem kde bylo uvedeno ze je lepsi mit oboje. Spotreby energie nebo cvakani se nebojim. Tom


Naprosto s tebou souhlasím,namontoval jsem 4kw planara před pěti roky a používám ho přesně jak píšeš.
Topím s ním v zimě za jízdy,přes den na horách a přes noc používám tichý plyn.
No a ta největší výhoda je, že když přijdeš z večerního lyžování ,osprchuješ se a plynové topení začne cvakat a vypínat - jednoduše zapneš naftu. Stalo se mi letos v Rejdicích
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 6 let
Můžu porovnávat.Měl jsem Truma Combi jaký model nevím.Ve větší zimě okolo nuly to sem tam blblo.Je tišší.To jo.výkon dobrý.ale háklivost na kvalitu plynu.
Nafta je nafta.Mám bufík v doodávce.Jede to krásně.Je hlučnější.ale zdá se mi rychlejší .a protože potřebuju ohřev vody málokdy a hlavně v létě,vůbec mi to neva.
Za mne naftové lepší.

Jinak používají ho značky Challenger a Chaussoon ve standartu.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
MajliMajliČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

jirkaj napsal:

[quote]Tom a Zdena napsal:


Naprosto s tebou souhlasím,namontoval jsem 4kw planara před pěti roky a používám ho přesně jak píšeš.
Topím s ním v zimě za jízdy,přes den na horách a přes noc používám tichý plyn.
No a ta největší výhoda je, že když přijdeš z večerního lyžování ,osprchuješ se a plynové topení začne cvakat a vypínat - jednoduše zapneš naftu. Stalo se mi letos v Rejdicích


Používám to taky tak a spokojenost. A když se večer něco víc popije tak ani Trumu nepouštím a do rána jede rus :z
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
A to je to co mne nejde do hlavy a na založené vlákno (dotaz proč výrobci vozů ve většině nenabízí naftové topení jako alternativu mne nikdo neodpověděl) Co jsem tak sondoval, tak je o to zájem nejen z mé strany, ale mrak lidí co kupuje nová auta tam pak odmontovává webasta poměrně drahá a plyn zjistí, že nakonec skoro nepoužívají. Přitom velikostně Truma nafta i plyn se mezi sebou neliší,výdechy taky ne ,váha minimálně, rozvod vzduchu je geniální s webastem se jen těžko napojuje na tento rozfuk atd. Tak to jen tak můj povzdech nebo spíš pozastavení se nad absencí nabídky.
ivanoivanoČlen
Přidáno před 6 let
Mám v aute aj trumu a aj webasto tak môžem porovnávať. Webasto som mal už toľko krát opravované, že už by sa z toho poskladali aj dve nové. Na Trume bol za 9 rokov menený len ventilátor, pričom ju používam nepomerne viac. Keď som to webasto kritizoval, že je nespoľahlivé, bolo mi povedané, keď chceš z plynu teplo, stačí len iskra a máš ho. Skús to s naftou, je to podstatne zložitejšie. Preto to je aj poruchovejšie.
Ale možno som mal len smolu, bola tu uvedená aj opačná skúsenosť.
E
EsperoČlen
Přidáno před 6 let
Já na výběr neměl, pro můj nový Peugeot nabízeli jen naftové Webasto, tak jsem to neřešil. Na druhou stranu jsem rád, že nebudu muset vozit rozměrnou a těžkou PB láhev. Nádrž na naftu je tam 90 litrů, tak snad to nebude moc na úkor funkčnosti vozu, dojezdu.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 6 let
U mě jak u Ivano.Plynové netopilo jen kdyź došel plyn.Záložní nafťák mě vyšplouch několikrát v zimně(kvalita zimní nebo babišovy nafty,žhavení atd),prostě nespolehlivé v těch největších mrazech.Jezdíme i v zimě a bez plynu bych nejel.Moje zkušenost né všeobecná pravda.
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

zemanekpetr napsal:

U mě jak u Ivano.Plynové netopilo jen kdyź došel plyn.Záložní nafťák mě vyšplouch několikrát v zimně(kvalita zimní nebo babišovy nafty,žhavení atd),prostě nespolehlivé v těch největších mrazech.Jezdíme i v zimě a bez plynu bych nejel.Moje zkušenost né všeobecná pravda.


Já mám úplně opačné zkušenosti. Mám Aviano 10 let, najeto 216 tis. km. Mám troje topení. Elektrické ve střešní klimatizaci. To topí jen při připojení na 230 V a dokáže vnitřek ohřát o max 10 st.C. proti venkovní teplotě. Trumu combi 6 a Ebersprächera pod sedadlem spolujezdce. Pro mne je truma tím nejméně spolehlivým dílem obytného auta. Tištěný spoj jsem měnil již 3x. jednou v záruce a 2x jsem to platil. Celkem 12 tis, Kč.
Ebersprächer bez závady. Naftu beru jen od určitých dodavatelů a u určitých čerpadel. Sám najedu s naftovými motory cca 65 tis. km ročně a firemní auta najedou na naftu cca 2,5 mil. km za rok. Nemáme sebemenší problémy s kvalitou nafty ani v létě ani v zimě. Pro nákup ovšem u nás není rozhodující cena nafty.
C
Camper007Nováček
Přidáno před 6 let
Trošičku se v tom ztrácím, takže většina z vás, kdo máte to naftové topení ( pokud se bavíme o Webastu nebo Eberspecherovi ) tak ho máte v motorovém prostoru a je to klasika teplovodní, které ohřívá vodu a přes výdechy v kabině vzduch (prostě takové jako mám třeba v dodávce na firmě ?) ? Nebo je to řešení, které je připojené do "rozfuku" ? Kolik to cca stojí a jak moc je to prostorově náročné ? Kde to máte nainstalované ? A jak čtu, může to koexistovat s Trumou C4 ?

Kamarád asi myslel vyhodit Trumu C4 a celou nahradit naftovým řešením, vodu + ohřev v kabině - to by asi ale stálo ranec

Zkuste mi prosím tedy pomoci zorientovat se v technickém řešení + cenové úrovni pouhého "přidání" naftového topení k současné Trumě C4

Moc děkuji, jsem zde nový a rozkoukávám se
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
4.114683,118.628756
ivanoivanoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Camper007 napsal:

Trošičku se v tom ztrácím, takže většina z vás, kdo máte to naftové topení ( pokud se bavíme o Webastu nebo Eberspecherovi ) tak ho máte v motorovém prostoru a je to klasika teplovodní, které ohřívá vodu a přes výdechy v kabině vzduch (prostě takové jako mám třeba v dodávce na firmě ?) ? Nebo je to řešení, které je připojené do "rozfuku" ? Kolik to cca stojí a jak moc je to prostorově náročné ? Kde to máte nainstalované ? A jak čtu, může to koexistovat s Trumou C4 ?

Kamarád asi myslel vyhodit Trumu C4 a celou nahradit naftovým řešením, vodu + ohřev v kabině - to by asi ale stálo ranec

Zkuste mi prosím tedy pomoci zorientovat se v technickém řešení + cenové úrovni pouhého "přidání" naftového topení k současné Trumě C4

Moc děkuji, jsem zde nový a rozkoukávám se


Nie som expert, len z vlastných skúseností. Na Hymeri som mal ako záložné teplovodné Webasto v motorovom priestore. Nebolo to dobré riešenie, žralo to moc elektriky, navyše výduchy v kabíne nestačili. Niekoľkokrát mi zamrzli rozvody v dvojitej podlahe, kde sa teplý vzduch nedostal.
Teraz mám teplovzdušné Webasto ako záložné, je to napojené na rozvody Trumy. Bohužiaľ, nie je to ideálne, Webasto mám príliš ďaleko od Trumy, má len jeden vývod a tak "nedočiahne" teplý vzduch všade. Ale ako záložné kúrenie to úplne postačuje, ale nie na -20. A navyše okolo Trumy som musel dať klapky, aby ju to obišlo. Ale keď sa dodrží zásada, že výduch Webasta by nemal byť ďaleko od Trumy, dá sa to riešiť lepšie. A ešte aj treba dať pozor na to, že Webasto má 100 mm rozvod, Truma 80mm. Ak sa dá hneď za Webasto 80mm, robí to neplechu, nejde na plný výkon.
R
Radek KaplanČlen
Přidáno před 6 let
Taky jsem o naftě uvažoval, ale když to čtu tak se na to asi vykašlu ... cena / výkon nedávají nic moc dobrý poměr :(
do 3.8.2016 - FIAT Ducato Knaus Traveller C580 2.8idTD 1999

do 21.3.2018 - FORD Transit 350L RIMOR SuperBrig 680TC 2.4TDE 2004

Aktuálně - FORD Transit NobelART A9000 Elegance


Radek 1975 + Lucka 1984 + Andulka 2012 + Lukášek 2016
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Camper007 napsal:

Trošičku se v tom ztrácím, takže většina z vás, kdo máte to naftové topení ( pokud se bavíme o Webastu nebo Eberspecherovi ) tak ho máte v motorovém prostoru a je to klasika teplovodní, které ohřívá vodu a přes výdechy v kabině vzduch (prostě takové jako mám třeba v dodávce na firmě ?) ? Nebo je to řešení, které je připojené do "rozfuku" ? Kolik to cca stojí a jak moc je to prostorově náročné ? Kde to máte nainstalované ? A jak čtu, může to koexistovat s Trumou C4 ?

Kamarád asi myslel vyhodit Trumu C4 a celou nahradit naftovým řešením, vodu + ohřev v kabině - to by asi ale stálo ranec

Zkuste mi prosím tedy pomoci zorientovat se v technickém řešení + cenové úrovni pouhého "přidání" naftového topení k současné Trumě C4

Moc děkuji, jsem zde nový a rozkoukávám se


Tak se omlouvám. nepochopil jsem úplně dotaz. Vysvětlím naše řešení. Obytné auto má skoro 7 m. Originál vybaveno Truma Combi 6, tedy plynové topení s rozfukem po obvodu a s bojlerem na teplou vodu. V zimě poměrně značný rozdíl teplot vpředu a vzadu, zejména horšími izolačními vlastnostmi kabiny proti zbytku auta. A kabát na přední část vozu trochu pomůže, ale rozdíl v teplotě je stejně. Protože sezení u stolku a u TV je vpředu, vzniká při větších mrazech problém. Dalo by se to ovšem vydržet, jenže jak jsem psal 3x závada na tištěném spoji mne donutila k rezervnímu řešení. Teplovzdušný Ebersprächer pod sedadlem spolujezdce jen s jedním otvorem vyústění teplého vzduchu směrem do uličky, dozadu. Překvapivě docela rovnoměrně vytopí celý vnitřní prostor. Má ovšem dvě nevýhody. Nenahřívá vodu a protože nemá hadicový rozvod po stranách, kde jsou také vedeny hadice rozvodů vody, hrozí nebezpečí zamrznutí vody při velmi nízkých venkovních teplotách.
Výhody jsou v možnosti přitápění za jízdy, v tom, že se nemusím bát spotřebování všeho plynu. Pro mne je ale největší výhoda v jistotě, že budu mít čím topit při poruše Trumy. Za 10 let používání Aviana jsem sem tam nějaké závady na nástavbě měl, ale ani jedna se neopakovala 2x, natož 3x - jen u plynového topení. A když člověk dojede v noci do Itálie, kde chce 5 dní lyžovat, zaparkuje, vypne motor a chce pustit topení, které ovšem nenaskočí, je po dobré náladě.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,866,336 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22461 sekund | Průměrně za: 0.22461 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.36MB/2MB