Ahoj,
mám obytné auto NobelART A9000 ( v CZ se ty auta vidí pod značkou RINEN ) postavené na Fordu a mám tam topení Truma COMBI C4
kamarádi mi radí ať tam dám naftové topení - moc tomu nerozumím - ten Combi je topení i bojler dohromady, ne ? co tím získám ( když pominu, že mi bude stačit už třeba jen jedna bomba ? a jak a kam se to montuje ? a co to vlastně stojí ?
děkuji za osvětu, jsem zde nový a nováček mezi karavanisty
Upravil Camper007 dne 22.03.2018 20:45,
před 6 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 6 letCamper 007
musím říct, že jak na takovýdle dotazy standartně nereaguju, tak máš vskutku divný "kamarády"
Truma C4 JE !!!! plynový topení.
Proč ti tví "kamarádi" říkají: abys vyměnil plynový topení za plynový ?
Nebo mi něco uniklo ?
Soráč: ten dotaz prostě postrádá smysl,....
Jsou tví kamarádi karavanisti ? Nebo jsou jinýho "ražení"?
Škodolibost ? Nevědomost? (lze to pochopit = setkávám se s tím téměř denně)
Odpověď: Truma C4 je poměrně povedený topení a není jasnej důvod, proč bys ho měl měnit ?
Upřímně? vyměň ty "kamarády", ne topení.
:_ Karel, servisák,....
Karle? tys to nějak popletl, ne? Pan kolega se ptá, na rozdíl NAFTA- PLYN. Alespon tak jsem to pochopil já.
Těchto dotazů zde již bylo zodpovězeno několik, stačí jen hledat a najdeš :) Jinak každý Ti bude tvrdit, že nejlepší je mít obojí.... a mají pravdu :)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letAch, omlouvám se. Jasně.
Pavle, nicméně nevidím přínos bufíku (vyšší hlučnost ) vůči Trumě. PB Truma mi přijde jako daleko nejvhodnější pro běžný aplikace.
Bufík je hlučnej a jednoúčelovej. A stejně musí doplnit ohřev vody (např. Truma D nebo Werbasto (Eber) Dual Top, případně boiler Truma B10.
Všichni chcípají na snížený výkon při ohřevu vody (dehtujou si hořák).
Tak mi prostě uniká význam tohoto řešení.
Pokud někdo použije 2kW bufík jako doplňkový přídavný topení (např 2kW) = O.K., ale pro ohřev vody mi to přijde jako nepříliš šťastný řešení.
Možná se pletu?
No proto se ptal, že by pak stačila jen jedna flaška na ohřev vody. Jasný je, když truma combík jede, je to paráda, horší je, když začne zlobit a nikdo ti tu základní desku neopraví. Něco o tom vím. ... Někdo vozí i náhradní.To pak závidíš cvakání bufíku vedlestojícího auta. Kombinace obojího je asi super.
Vybiram nove auto a pokud ho budu mit bude mit oboji topeni.Malo vyrobcu nabizi naftovou trumu,ale nevadi bude z vyroby plyn a dodatecne se domontuje 4kw webasto. Vyhod je nespocet.Vse se odviji od toho jak chces jezdit.Pokid prevazne v lete je to zbytecne pokud podzim zima na hory jednak mas v zasobe neco co muzes spustit kdyz nefunguje to druhe.Dale ja osobne nechci byt pod stresem menit lahve s plynem v tu nejnevhodnejsi dobu cili da se topeni kombinovat a opravdu vydrzet s dvouma lahvema bez problemu i tyden.Dale si od toho slibuji,ze pokud pojedu treba na mesic na sever na podzim nebo na jare na pritapeni bude opet stacit naftove webasto a dve lahve mne bez problemu vydrzi mesic aniz bych musel hledat naplneni. Dale si od webasta slibuji moznost pritopeni za jizdy ve vetsi zime. To je za mne a souhlasim s prispevkem kde bylo uvedeno ze je lepsi mit oboje. Spotreby energie nebo cvakani se nebojim. Tom
Můžu porovnávat.Měl jsem Truma Combi jaký model nevím.Ve větší zimě okolo nuly to sem tam blblo.Je tišší.To jo.výkon dobrý.ale háklivost na kvalitu plynu.
Nafta je nafta.Mám bufík v doodávce.Jede to krásně.Je hlučnější.ale zdá se mi rychlejší .a protože potřebuju ohřev vody málokdy a hlavně v létě,vůbec mi to neva.
Za mne naftové lepší.
Jinak používají ho značky Challenger a Chaussoon ve standartu.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
A to je to co mne nejde do hlavy a na založené vlákno (dotaz proč výrobci vozů ve většině nenabízí naftové topení jako alternativu mne nikdo neodpověděl) Co jsem tak sondoval, tak je o to zájem nejen z mé strany, ale mrak lidí co kupuje nová auta tam pak odmontovává webasta poměrně drahá a plyn zjistí, že nakonec skoro nepoužívají. Přitom velikostně Truma nafta i plyn se mezi sebou neliší,výdechy taky ne ,váha minimálně, rozvod vzduchu je geniální s webastem se jen těžko napojuje na tento rozfuk atd. Tak to jen tak můj povzdech nebo spíš pozastavení se nad absencí nabídky.
ivanoČlen Přidáno
před 6 letMám v aute aj trumu a aj webasto tak môžem porovnávať. Webasto som mal už toľko krát opravované, že už by sa z toho poskladali aj dve nové. Na Trume bol za 9 rokov menený len ventilátor, pričom ju používam nepomerne viac. Keď som to webasto kritizoval, že je nespoľahlivé, bolo mi povedané, keď chceš z plynu teplo, stačí len iskra a máš ho. Skús to s naftou, je to podstatne zložitejšie. Preto to je aj poruchovejšie.
Ale možno som mal len smolu, bola tu uvedená aj opačná skúsenosť.
Já na výběr neměl, pro můj nový Peugeot nabízeli jen naftové Webasto, tak jsem to neřešil. Na druhou stranu jsem rád, že nebudu muset vozit rozměrnou a těžkou PB láhev. Nádrž na naftu je tam 90 litrů, tak snad to nebude moc na úkor funkčnosti vozu, dojezdu.
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letU mě jak u Ivano.Plynové netopilo jen kdyź došel plyn.Záložní nafťák mě vyšplouch několikrát v zimně(kvalita zimní nebo babišovy nafty,žhavení atd),prostě nespolehlivé v těch největších mrazech.Jezdíme i v zimě a bez plynu bych nejel.Moje zkušenost né všeobecná pravda.
Trošičku se v tom ztrácím, takže většina z vás, kdo máte to naftové topení ( pokud se bavíme o Webastu nebo Eberspecherovi ) tak ho máte v motorovém prostoru a je to klasika teplovodní, které ohřívá vodu a přes výdechy v kabině vzduch (prostě takové jako mám třeba v dodávce na firmě ?) ? Nebo je to řešení, které je připojené do "rozfuku" ? Kolik to cca stojí a jak moc je to prostorově náročné ? Kde to máte nainstalované ? A jak čtu, může to koexistovat s Trumou C4 ?
Kamarád asi myslel vyhodit Trumu C4 a celou nahradit naftovým řešením, vodu + ohřev v kabině - to by asi ale stálo ranec
Zkuste mi prosím tedy pomoci zorientovat se v technickém řešení + cenové úrovni pouhého "přidání" naftového topení k současné Trumě C4
Moc děkuji, jsem zde nový a rozkoukávám se
Taky jsem o naftě uvažoval, ale když to čtu tak se na to asi vykašlu ... cena / výkon nedávají nic moc dobrý poměr :(
do 3.8.2016 - FIAT Ducato Knaus Traveller C580 2.8idTD 1999
do 21.3.2018 - FORD Transit 350L RIMOR SuperBrig 680TC 2.4TDE 2004
Aktuálně - FORD Transit NobelART A9000 Elegance
Radek 1975 + Lucka 1984 + Andulka 2012 + Lukášek 2016