Zdravíčko. Včera jsme po lyžování čelili zajímavému chování naši trumy.
Chvíli co topila, se objevila hláška W17H (dle manuálu to znamená prázdný bojler, který však prázdný nebyl). Poté se topení velmi utlumilo, vlastně foukal jen vlažný vzduch. Po čase hláška vymizela a topení zase začalo topit. Takhle to bylo celou noc. Vzhledem k tomu, že venku bylo -9°, na trenýrky to nebylo.
Nevíte někdo, co by to mohlo být? Truma topí druhou zimu a toto nikdy nedělala.
Knaus Van i650MEG, 2017
Upravil Fun dne 22.03.2018 14:36,
před 6 letFunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letŽe-by přehřátí celé Trumy? Nebylo ji ve skříňce moc teplo? Zkontroluj, jestli si netopí sama sobě. Unikající teplý vzduch.
Fun
Upravil Fun dne 22.03.2018 15:14,
před 6 letTo by byla ta lepší varianta. Já se obávám nejhoršího..., že bude prasklý přívod do bojleru nebo bojler nebo něco takového. I když poctivě vypouštím vodu čerpadlem a protizámrazovým ventilem, odešla mi baterie v koupelně. Myslím, že v té době to začalo.
Zítra jdu do Truma servisu na diagnostiku. Uvidím.
Ten bojler to nebude to by ti voda někde vytekla a bylo by to vidět ,typuji to na ventilek nebo skřiplou hadičku .
STMaxČlen Přidáno
před 6 letjá bych si klidně tipnul na nafouklý boiler ledem. Pak to má tendenci se rychle přehřívat.
Bojler byl vypusteny. Protizamrazovy ventil byl otevren. Voda mohla zustat jen ve vetvi k uzavrene baterii do koupelny.
Vcera jsem se byl vecer podivat jak to topi a zdalo se mi, ze chrci ventilator. Mozna odesel on a proto se truma prehriva. Jsem zvedav co mi dneska reknou v servise. Diky za tipy. Trochu me to utesilo. :)
Automatické sloučení 23.03.2018 12:21:
Pokud tedy někoho zajímá, jak to dopadlo, tak takhle:
Topení se zase umoudřilo a závada se už neprojevila.
Technik mi alespoň ukázal, co mám udělat příště, aby se vada mohla načíst a analyzovat na dálku (pod krytkou trumy se skrývají dvě diody, které při vadě blikají a pokud je nafilmuji, film mohu poslat do servisu k analýze). Příště.
Probrali jsem co se stalo a co tomu předcházelo a s nejvyšší pravděpodobností se přehřávalo topení a to z důvodu zamrznutí kondenzátu v přívodu topení. Až pojedu někdy kolem Velimu, nechám si to pro jistotu napíchnout na diagnostiku, jestli tam něco není. (V Ostravě mají jenom ten optický systém přes diody).
Takže jsem vlastně nesmírně rád, že se neděly scénáře výše uvedené.
PS: Předcházelo tomu temperování vozidla v mrazech (asi 1 týden) a rampouch, který sice při následné jízdě odpadl, ale jak se zdá, zasahoval i do okem neviditelné části sání. Třeba to někomu příště pomůže.
Knaus Van i650MEG, 2017
Upravil DDT dne 23.03.2018 13:21,
před 6 letDiky. Volal jsem tam a je to tak. Maji plnohodnotnou diagnostiku Truma.
Automatické sloučení 30.03.2018 13:13:
Takže nakonec se stalo to, co píše STMAX. Auto je ve Zlíně. Oprava odhad 41.000,- Přijímám kondolence. !k
PS: Pokud by někomu z vás ležela ve sklepě volná nádrž do Trumy 6, utrhnu vám za ni ruce.
Knaus Van i650MEG, 2017
Upravil DDT dne 30.03.2018 13:13,
před 6 letAhoj. Mohu se zeptat, jak to dopadlo? V našem autokaravanu, který jsme odkoupili v listopadu 2018 z půjčovny BlueRent, pozorujeme naprosto stejné chování: stejný chybový kód, rozfuk se zapne naplno, jak se snaží Truma ochladit. Přestože nemáme zapnutý ohřev vody, tak je v bojleru voda naprosto vařicí. Když tu vařící vodu odpustím, tak se Truma ochladí a chybový kód zmizí. Jenže jenom na cca 30 minut. Po telefonické konzultaci s technikem firmy Truma, panem Černým, to prý vypadá na nafouknutý bojler, kdy se vnitrní válec dotýká vnějšího. Odhadovaná cena přes 20 000 bez DPH, pokud je poškození vážnější, tak až 40 000. Truma je sice v záruce, ale pokud to bude nafouknutí zamrznutím, tak to samozřejmě na záruku nevezmou. Jestli to zamrzlo někomu, kdo si to u BlueRentu půjčil, to nevím a je jasný, že BlueRent to taky nepřizná, ať už o tom věděli, nebo ne.
Dopadlo to jak jsem psal. Nafouklý hrnec a oprava 41000 Kc. Od te doby si davam velky pozor, aby nezustala v bojleru ani kapka.
V tvem pripade to vypada tak, ze nejaky klient si pujcil, ale nevyprazdnil. Nez to vyprazdnil Bluerent bylo asi pozde. Myslim, ze malokdo vi, jak vyprazdnit bojler spravne. Nekteri spolehaji na protizamrazovy ventil a jini proste netusi. Spravne zaskoleni casto chybi. Ale ruku na srdce, mohlo se to klidne stat i tobe, jen o tom nevis. Mrazy na to byly... Uprimnou soustrast. Casem to preboli...
Nechci se půjčovny zastávat ale pokud to koupil v listopadu tak jim to asi nezamrzlo tak aby to roztrhalo bojler.
Ještě trochu upřesním: auto jsme sice koupili v listopadu 2018, ale půjčovna ho jako nové koupila v únoru 2017, takže ho přes zimu, kdy to mohlo zamrznout, půjčovali.
A nám se ta porucha projevila už při 1. výletě v listopadu, kdy ještě nemrzlo, jenže to jsem si myslel, že dělám něco špatně (měl jsem zavřený jeden průduch do kabiny a přivřený průduch do koupelny), nebo že je třeba zanesené nasávání vzduchu. Teď už vím, že jsem měl alespoň zavolat do půjčovny, abych měl teď alespoň chatrný "důkaz", že to zlobilo hned po koupi.
Predpokladam, ze na vylete v listopadu jsi mel nejake pasazery. Pokud ano, mas svedky. Na Bluerent by ses obratit mel kazdopadne. Znas to...Lina huba, hole nestesti...
Pasazeri byla manzelka a deti. Na Blue Rent jsem se obratil, jenze oni tvrdi, ze si nikdo z lidi, co to meli pujcene, na toto prehrivani nestezoval, takze z jejich pohledu tam ta zavada v okamziku prodeje nebyla. Jestli jim pohrozit soudem, to nevim, naklady se vysplhaji kdo vi do jakych vysin a vysledek je nejisty (plus ztraceny cas na dojizdeni k soudu do Prahy). Navic jeste ani nevim, jestli je pricinou skutecne nafouknuty bojler kvuli zamrznuti. Abych to zjistil, tak bych musel auto odvezt 200 km do Velimi (o blizsim oficialnim zastupci Tumy od Ceskych Budejovic nevim), tam to podle jejich informaci za 6 hodin rozeberou (se sazbou 600Kc/hod bez DPH) a zjisti, zda je to na zaruku , nebo neni. Pokud zjisti, ze je bojler nafouknuty, tak mi zaruku neuznaji.
Napadlo me, jestli by to neslo opravit svepomoci - rozebrat a pripadnou bouli na bojleru "zamacknout", ale pry je mezi bojlerem a tim druhym valcem mezera 1 mm...
pachtaČlen Přidáno
před 5 letTen materiál toho bojleru bude natažený ten už do původního stavu nedostaneš na jednom konci ho zmáčkneš a na druhém ti to zase vyskočí.
GardaČlen Přidáno
před 5 letPokud je bojler nerezovy coz predpokladam.
Demontovat rozebrat, cili vhodne rozrezat. Srovnat a pote dat opet svarit. Kdyz se to udela dobre je to plnohodnotna oprava.
To ti ale odborny servis neudela. To musis sehnat nekoho kdo umi s nerezem.
Doufam ze me tu ted neumlati :|
STMaxČlen Přidáno
před 5 letUmlátit rovnou kladivem. :)))
Při deformaci hrnce se deformují i hliníkové žebra hořákové komory a navíc je to do sebe tak zakouslé že bez násilí to od sebe nejde. Tohle prostě jiný osud než kontejner nemá.
"...Abych to zjistil, tak bych musel auto odvezt 200 km do Velimi (o blizsim oficialnim zastupci Tumy od Ceskych Budejovic nevim), tam to podle jejich informaci za 6 hodin rozeberou ..."
STMax je oficiální Truma servis. Mas to k nemu 280 km. Kdyz jsme tento problem meli my, jeli jsme dvema auty. V 15.00 tam byli. Behem 20min to rozebral a ukazal nam co tomu je. Cele to trvalo 1 hod. Potom jsme se dohodli na oprave a jednim autem jeli domu. Pro opravene auto jsme jeli vlakem... Od te doby vse funguje jak ma.
Je to oprava vyzadujici profika a samodomo nedoporucuji.
STMaxČlen Přidáno
před 5 letKaždý je strůjcem svého štěstí. :( Komu není rady tomu není pomoci. Celé topení je řízené elektronicky, pokud nebude přesná mezera kolem celého boileru, která rozhodně nebude, tak se bude topení chovat divně. Bude se vnitřně přehřívat a budou trpět další díly. Nedejbože vlivem vyšších teplot to někde něco roztaví.