@ Standa 2
Nepřu se s Tebou, jen rozlišujme dvoje užívaní vozu.
1. Kdy jezdí služebně s přívesem a je nad 3,5 T denně a pak jednou jede náhodou bez něj (režim OFF)
2. Kdy s
přívesem nejezdí vůbec, neboť majitel provozuje dopravu do 3,5 a má jet s přívesem soukromě pouze x krát do roka a jinak tedy
NIKDY služebně přes 3,5 T nic neveze.
V takovém případě je absurdní mít v dodávkách tachograf a kdyby tomu tak bylo, tak by jej měla každá dodávka N1 už výroby (jako jej májí náklaďáky) a prodejce by se jen radoval.
Doufám, že to do podobných scénářů nedospěje.
Citovat
tom74 napsal:
Sipadan - nevis jestli to nemci a eu taky tak chape?
Diky
Ahoj,
od toho je ten AETR, aneb Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě.
Vyjímky sice má, ale principielně všude tam, kde k ní přistoupili by mělo platit v zásadě to samé.
Pokud jedu po EU soukromně s čistým svědomím - táhnu třeba karavan, osbně bych se nebál.
Já se přikláním k vyjádření ČESMADu a má citace je z FAQ Ministerstva dopravy ČR - tak snad vědí, co píší.
Jsme-li už u toho, tak se snažím dostat legálně ven tachograf z obytného náklaďáku 10 T (jelikož používán být nemusí a v režimu OFF je všem k ničemu) a to je také velice zajímavá záležitost. Uvidím, jak dopadnu :_