Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 AETR: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

AETR

Poslední aktualizace před 6 let
T
tom74Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj všem,

vím, že téma AETR asi moc ke karavaningu nepatří, ale maličko doufám, že tady někoho najdu, kdo bude vědět.

mám na firmu/IČO dodávky do 3,5t, které jezdí v mezinárodní dopravě ( doprava do 3,5t),
na jedno auto bych potřeboval dát tažné kvůli čistě soukromým účelům - přivézt si něco na zahradu, přetažení karavanu, prostě tažné se vždycky hodí

volal jsem na ČESMAD, a tam mi řekli, že dodávka s koulí ( celková soupravy nad 3,5t ) nemusí mít tachograf, pokud s tím nebudu podnikat "nad 3,5t", tzn nesmím jet s přívěsem jako podnikatel

nevím, ale jak je to v EU, německo apod, němci mají různě odlišnosti ( např Kontrollbuch už nad 2,8t apod ).

aby moji řidiči neměli problemy, že nemají tachograf a tachograf tam dávat nehodlam.

psal jsem na MDCR, ministerstvo dopravy do Německa, BAG a bez odpovědí

nevěděl by někdo, jak to je ?

děkuji za fffšechny rady

Tomáš
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Napíšu to zjednodušeně. Vozidlo v TP jako nákladní N1 zapsané na Ičo, vybavené tažným zařízením by mělo být vybavené tachografem. Ostatní je věc konkrétní situace, názoru kontrolního orgánu a případných vyjímek viz nařízení 561/2006 a 165/2014.
Standa2
T
tom74Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Standa2 napsal:

Napíšu to zjednodušeně. Vozidlo v TP jako nákladní N1 zapsané na Ičo, vybavené tažným zařízením by mělo být vybavené tachografem. Ostatní je věc konkrétní situace, názoru kontrolního orgánu a případných vyjímek viz nařízení 561/2006 a 165/2014.


Je tam, že pokud max hmotnost soupravy je nad 3.5t
Ale znamena to, že pokud mam aktualne pripojeny prives nebo ze ho vubec muzu pripojit ?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Standa2 napsal:

Napíšu to zjednodušeně. Vozidlo v TP jako nákladní N1 zapsané na Ičo, vybavené tažným zařízením by mělo být vybavené tachografem. Ostatní je věc konkrétní situace, názoru kontrolního orgánu a případných vyjímek viz nařízení 561/2006 a 165/2014.


Stando2, to není zcela ideálně napsané .... pokud nemá připojený vozík, záznamové zařízení nemusí být používáno, pokud je do 3,5 T.

Požadavky na konstrukci, montáž, užívání a zkoušení záznamového zařízení stanoví Nařízení Rady (EHS) č. 3821/85, o záznamovém zařízení v silniční dopravě a jeho přílohy I a IB. Záznamové zařízení musí být zabudováno a užíváno ve vozidlech, která jsou registrována v členském státě a slouží pro přepravu:

1. Zboží a jejichž maximálně přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu překračuje 3,5 tuny. Povinnost používat záznamové zařízení dopadá na vozidla, která jsou vybavena spojovacím zařízením v případě, že největší povolená hmotnost celé jízdní soupravy přesáhne po připojení přívěsu 3,5 tuny. Pokud vozidlo vybavené tažným zařízením jede bez připojeného přívěsu a hmotnost vozidla nepřekračuje 3,5 tuny, záznamové zařízení být používáno nemusí.

2. Cestujících vozidly, která jsou svou konstrukcí nebo trvalou úpravou určena pro přepravu více než devíti osob včetně řidiče.

Obecně tedy podle Nařízení 3821/85 musí být záznamové zařízení zabudováno a užíváno k vedení záznamů ve vozidlech, která jsou používána pro silniční přepravu cestujících nebo zboží, ať už pro cizí potřeby (v rámci podnikání dopravce v silniční dopravě na základě koncese „silniční motorová doprava“) nebo pro vlastní potřeby (v rámci zajišťování podnikatelské činnosti dopravce).
4.114683,118.628756
T
tom74Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj.
Presne tu tucne vyznacenou vetu jsem potreboval.

Sipadan - nevis jestli to nemci a eu taky tak chape?
Diky
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Myslím, že to bohužel tak není. Vozidlo bez přípojeného přívěsu, by mělo mít přepnutý tachograf do polohy OUT.
Nařízení 3821 nahradila přísnější 165/2014. Tak to aspoň chápu.

NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 165/2014 ze dne 4. února 2014 o tachografech v silniční dopravě, o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě a o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy.
Standa2
Upravil Standa2 dne 21.03.2018 21:29, před 6 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
@ Standa 2

Nepřu se s Tebou, jen rozlišujme dvoje užívaní vozu.

1. Kdy jezdí služebně s přívesem a je nad 3,5 T denně a pak jednou jede náhodou bez něj (režim OFF)
2. Kdy s přívesem nejezdí vůbec, neboť majitel provozuje dopravu do 3,5 a má jet s přívesem soukromě pouze x krát do roka a jinak tedy NIKDY služebně přes 3,5 T nic neveze.

V takovém případě je absurdní mít v dodávkách tachograf a kdyby tomu tak bylo, tak by jej měla každá dodávka N1 už výroby (jako jej májí náklaďáky) a prodejce by se jen radoval.
Doufám, že to do podobných scénářů nedospěje.

Citovat

tom74 napsal:

Sipadan - nevis jestli to nemci a eu taky tak chape?
Diky


Ahoj,
od toho je ten AETR, aneb Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě.
Vyjímky sice má, ale principielně všude tam, kde k ní přistoupili by mělo platit v zásadě to samé.
Pokud jedu po EU soukromně s čistým svědomím - táhnu třeba karavan, osbně bych se nebál.
Já se přikláním k vyjádření ČESMADu a má citace je z FAQ Ministerstva dopravy ČR - tak snad vědí, co píší.

Jsme-li už u toho, tak se snažím dostat legálně ven tachograf z obytného náklaďáku 10 T (jelikož používán být nemusí a v režimu OFF je všem k ničemu) a to je také velice zajímavá záležitost. Uvidím, jak dopadnu :_
4.114683,118.628756
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Nevím, jestli si správně rozumíme.
Dohoda AETR se vztahuje na mezinárodní dopravu, která se z části uskutečňuje mimo země ES. Dále se pak rozděluje, na to, kde je vozidlo registrováno ( ES nebo v zemích, jež jsou smluvními stranami AETR).
Nebo vozidla registrovaná ve třetí zemi, která není smluvní stranou AETR a cesta probíhá mimo ES nebo států dohody AETR, potom se dohoda AETR týká pouze úseku cesty, který se nachází na území ES nebo států s dohodou AETR.
Pro auta registrovaná ES nebo zemích , které jsou smluvní stranou AETR, se použije AETR na celé trase dopravy, která se výchozím místem, průjezdem a nebo cílovým místem uskutečňuje v některé zemi, které jsou zeměmi dohody AETR a nejsou členy ES.
Z toho vyplívá, že aby se dala použít dohoda AETR je třeba splnit určité předpoklady týkající se státu registrace auta, výchozího místa, průjezdu a nakonec i cílového místa. V ostatních případech platí nařízení 561/2006 a 165/2014. Vzhledem k registraci vozidla v EU ( u nás) bude i povinnost montáže tachoografu, ale i ostatní související věci podléhat těmto nařízením a ne AETRU. Vyjímky podle čl. 13 jsou také v 561. Našel jsem k tomu i odkaz: https://www.mdcr....,-vyjimky)
Pokud je to jinak, rád se nechám poučit.
Standa2
Upravil Standa2 dne 22.03.2018 21:01, před 6 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: sipadan, Standa2, tom74

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,987,248 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17041 sekund | Průměrně za: 0.17041 (0) sekund | Dotazy: 85 | Použitá paměť: 1.9MB/2MB