PeropČlen Přidáno
před 6 letDobrý večer,nechci moc obtěžovat, ale jen jsem se chtěl zeptat,jestli někdo také nemá zkušenosti s množstvím natankovaného paliva. Jedná se mi o to,že sleduji spotřebu ,ani né tak kvůli financím ale pro kontrolu. A právě tak jsem z jistil,že u různých čerpacích stanic mi množství nesouhlasí. Vím,že se kontroluje kvalita ale neslyšel jsem jestli také množství. Většinou tankuji u dvou stanic pokud nejsem v cizině a právě tady mi většinou nesouhlasí množství dotankovaného paliva dle spotřeby. Vždy se jedná o prémiovou naftu. A právě vždy u té druhé mi vychází spotřeba o cca 1,5 l vyšší a nebo u druhé nižší. Tak nevím čím to může být a jestli s tím nemáte někdo zkušenost. děkuji za vysvětlení. Per.p)
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letVýdejní stojany PHM podléhají cejchovnímu úřadu a musí být pravidelně ocejchovány přímo jeho pracovníky šizení co do množství v tomto případě podle mně nepřipadá v úvahu.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
PeropČlen Přidáno
před 6 letTak pak je jediná možnost,že to u některé více pění a natankuje se do plné míň a tím potom u druhé to ukáže méně ujetých km.a tím větší spotřeby. On již myslí,že to tu někdo zmiňoval,že je třeba tankovat u stejné čerp. stanice. Ale jinak není možnost aby to ukazovalo při stejné trase,rychlosti jiné údaje.
Tak vzít 10 litrů bílý průhledný kanystr ocejchovat vodou a natankovat na těch pumpách a je kontrola hned.
Litr sem nebo tam pri jizde AO povazuji za normalni jev spotreby, napr.staci vetrik proti a je hotovo .
Realne jizdni podminky jsou zdrojem rozdilu pri spotrebe, pravdepodobnost chyby pri cerpani je minimalni, pokud jednou neprijedes na plochu se sklonem a podruhe napr.stojis na rovine nebo na sklonu opacnem... vzdy nacerpas jine mnozstvi doplna...
PeropČlen Přidáno
před 6 letJá se snažím čerpat po hrdlo. Nikde jsem nepsal,že někdo podvádí i když se dá všechno. Pak je ještě možnost,že u různých čerpacích je deklarovaná prémiová nafta v různých parametrech. Nebudu jmenovat čerpačky ale je znát rozdíl. Zrovna tak když čerpám v Německu tak je znát na chodu motoru a spotřebě. To jsou jen mé zkušenosti a nikoho nepřesvědčuji ....
Přesně tak a u alkovny je to znát nejvíce - odpor vzduchu tě zbrzdí a ten 5.rychlostní stupen u tebe už to nezvládne + mírné stoupání .Je dobré používat u nás aditiva i léto + zima
jarous350Člen Přidáno
před 6 letMůže být jiná citlivost na vypínání pistole. Pokud tankuješ po první vypnutí pistole, nemusí to být všude to samé. Rozdíl ve spotřebě z důvodu kvality paliva bude nepatrný a že by měli podvádějící stojan je skoro nemožné. Tankuju výhradně u pump s nejlevnějšími palivy (většinou ONO, které mám při cestě), dávám k tomu aditivum VIF (cena cca 0,20Kč/litr paliva) a nikdy žádný problém. Navíc s jejich obratem je jistota, že je palivo vždy čerstvé.
Jinak já mám výbornou zkušenost ze Slovinska. Tankuju, cvak, ještě to zmáčknu znova na dotankování, nějakou dobu čumím na displej stojanu, pak se kouknu k hrdlu a vidím, že benzin vesele vytejká na zem a pistole furt dává.
Na Ukrajině si zase můžeš nacouvat na nájezd, kterej tam maj nachystanej a natankuješ o několik litrů víc, protože zaplníš i bezpečnostní vzduchovou komoru.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 17.03.2018 11:26,
před 6 letpachtaČlen Přidáno
před 6 letNelze počítat spotřebu od tankování k tankování musí se spotřeba počítat dlouhodobě několikrát natankovat sečíst kilometry a potom počítat průměr.
1.není stejná kvalita nafty různě pění
2.nádrž je široká plochá a stačí velmi malý náklon při tankování a to udělá rozdíl 3-4l a to dokáže pěkně zkreslit spotřebu.Tak že rozdíl spotřeby 1.5l mezi jednotlivým natankováními není nic neobvyklého.
PeropČlen Přidáno
před 6 letTak díky za konečně trochu rozumné odpovědi. Neuváděl jsem tankování obytného auta poněvadž tankuji většinou v Německu nebo Rakousku. Ale uváděl jsem tankování u osobního auta Mercedes,kde je dlouhodobá spotřeba cca 5 l. A tam je ten rozdíl znát. Ale jinak to neřeším jen některé čerpačky vynechám. A že se nedá zákazníka okrádat hlavně u nás tak to je asi někdo vedle. Koupíte si kilo masa na cejchované váze a doma při pečení se vám zmenší na polovinu.atd. Takže nehledím až tolik kolik to stojí ale nenechám se okrádat. Ale právě to někdy je problém zjistit. Tak to jen,že v zimě není tolik práce a tak se vymýšlí blbosti. Přeji krásné cesty. P. :_
plhaČlen Přidáno
před 6 letKvalita paliva je určitě rozdílná, dokonce u stejné firmy a stejný druh nafty. Najedu za rok osobákem cca 70.000 km, prakticky stále ve srovnatelném režimu . Zkoušel jsem měřit spotřebu vždy na jednu nádrž (cca 1000km) a rozdíl je až litr na 100km ( mondeo se spotřebou 5-6 l/100km)
pachtaČlen Přidáno
před 6 letU osobáku spotřebu neměřím hlídám jí u karavanu mám motorizaci 2.8jtd a tam se pohybuje dlouhodobá spotřeba kolem 11l mezi jednotlivým tankováním už je rozdíl i 2l od 10.5l až 12.5l hodně záleží jestli jedu po okreskách nebo po dálnici.
Já jsem jel s Boxerem 2,8 HDI do Francie prázdný za 12l a plný z Francie za 9l. Rozdíl byl jen v tom, že při cestě do Francie foukal vítr jako sviňa. Se spotřebou je to prostě těžký.
chlapci, vše co tu bylo napsáno je pravda. Stojany a vůbec celá technologie podléhá kontrolám. Litrovací zkoušky , kontroly čoi atd. Tento stát je vyhlášen počtem úředníků, co mají a mohou kontrolovat.Seznam všech dotčených orgánů je dlouhý. ... Pokud se nebudu zabývat lidským faktorem vstupuje do všeho tepelná roztažnost Phm. Příklad:
přepravce na lávce natočí do komory naftu 35 st. teplou. Přijede k Vám na pumpu , má to 28 st. Vy to stočíte do např. nadzemní nádrže. Okolní teplota je mínus deset. A nyní přichází zákazník a natankuje 20st. teplou naftu. /nehledě na to, že natankuje ten rozvýřený bordel/ . Druhý den v poledne přijede jiný zákazník a natankuje a zaplatí stejné množství. Kdo natankoval víc? A to samé v létě a opačně. Litr není litr!!!!
A jak souvisí celá tahle "kauza" s karavaningem? Jsem rád, že vím, že máš Mercedes, ale tak trochu nechápu, proč ses nezeptal na fóru o Mercedesech? Logika: Mercedes mi žere pět litrů a řeším 1,5 litru v kontrastu obytňáku, co žere přes deset, ale to neřeším.... mi nějak nejde do hlavy.