AldaGSČlen Přidáno
před 6 letAhoj všem. Vybíráme přívěs, zánovní nebo nový. Dokážete poradit kterého výrobce zvolit, kterému se vyhnout, jak jsou na tom s kvalitou?
V úvahu nejspíš připadá Burstner, Knaus, Weinsberg, Caravelair. Chystáme se objet většinu prodejců a třeba nás ještě něco zaujme, rádi bychom předem věděli čemu se raději vyhnout. Ocením i názor na ostatní značky, může se hodit.
Jestli se dá nějak jednoduše odpovědět, předem díky.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
floridan79Člen Přidáno
před 6 letCitovat
AldaGS napsal:
Ahoj všem. Vybíráme přívěs, zánovní nebo nový. Dokážete poradit kterého výrobce zvolit, kterému se vyhnout, jak jsou na tom s kvalitou?
V úvahu nejspíš připadá Burstner, Knaus, Weinsberg, Caravelair. Chystáme se objet většinu prodejců a třeba nás ještě něco zaujme, rádi bychom předem věděli čemu se raději vyhnout. Ocením i názor na ostatní značky, může se hodit.
Jestli se dá nějak jednoduše odpovědět, předem díky.
Kazdy si pochvaluje anglicke karavany hlavne kvuli perfektnimu zatepleni na zimu.. I dvere na leve strane tolik nevadi..
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
PabloGSČlen Přidáno
před 6 letZa mě Weinsberg (loni nový) spokojenost. Knaus je v podstatě totéž - stejná firma dvě značky, stejné modely. Ve hře jsme měli i Calavelair, ale nakonec prohrál. Cena byla zpočátku lákavá, ale spousta výbavy (aby byl nastejno s Weinsbergem), by se muselo dodělat v CZ servise. Potom by nakonec vyšel o cca 70tis. dráž než Weinsberg. Že by se měly v novým karavanu věci domontovávat, se nám taky nelíbilo už z principu, když to jinde může být přímo z výroby. Netvrdím že to servis neumí, ale proč dodatečně vyřezávat čelní a střešní okna, dodělávat rozfuky, sprchu atd..... když se to může udělat ve fabrice. Navíc nám Němci připadají uvnitř na první pohled praktičtěji uspořádaní (ergonomičtější).
AldaGSČlen Přidáno
před 6 letDíky. Já budu muset nechávat domontovat tak jako tak, hlavní priority mám baterii, nabíjení za jízdy + solár a markýzu. To ale nejsou velké zásahy. Ale čím samostatnější a připravenější bude z výroby, tím lépe.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
Měl jsem cca 7-8 let Lmc koupen v roce 2007 tuším. Označení 495 Munsterland používal jsem ho i na stání v zimě. S tímto karavanem jsem neměl nejmenší problém. Jedna z nejlepších koupí v mém životě a že ten karavan najezdil mrak km,hory, moře zima léto.. Jedinou nevýhodou bylo, že byl úzký 220cm, osobně bych asi dnes volil širší s ohledem na větší komfort v interiéru - opravdu je 10-15cm znát !! I teď co vybírám obytné auto, dívám se po šířce vozu 230cm. Sice se může říci na cestování složitější, ale na komfort na místě neporovnatelné. Tak to za mne zvolit správnou šířku, aby jsi se tam necítil jako sardinka v konzervě. Ale to je zas o tom, kdy karavan budeš používat, v největším létě slouží jen jako zázemí a na vyspání a tak 220 stačí.Tom
PabloGSČlen Přidáno
před 6 letTo je jasný. Taky jsem musel dát domontit markýzu, mover a baterku s dobíjením, to z výroby nedělají. Jinak jako taky majitel GeSa koukneš a stejně skončíš na 90% u německý bedny :-))
DavidFČlen Přidáno
před 6 letpo jaký koukáš velikosti /půdorysu ?
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
AldaGSČlen Přidáno
před 6 letPrave ze koukam po malem karavanu. Jezdime casto na jednu noc, presouvame se atd. Je pro me dulezity mit co nejmensi karavan, ale zaroven tedy fr. postel. Jsme 2 + prcek. Coz vychazi nekde mezi 6-6,5m celkove. Sirku chci prave z tohoto duvodu maximalne tech 230cm.
Jo a taky chci z venku dosahnout do lednice, to jsem zjistil, ze je nesmirne dulezite :).
Pudorys tedy zhruba takto.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letJa bych do vyberu zaradil i Hymer Eriba, Fendt a Tabbert .
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
dukeczČlen Přidáno
před 6 letBurstner - bez zkušenosti
Knaus, Weinsberg = rozdíl v interiéru - když to přeženu - rustikál vs. moderna, rozdíl v kvalitě - Knaus = lepší materiály, kde se to projeví je váha, Weinsberg stejný půdorys lehčí
Caravelair = nejlehčí karavan na trhu - srovnej váhu, lehčí nenajdeš, zpracování zhruba na úrovni Weinsberg, ale výrazně lehčí - je to v detailech, ale udělá to 150 kg u velkých typu 486, 476, třeba pro mě zásadní parametr při volbě...
Sterckeman = Caravelair, ale o 150 kg těší... prolézal jsem je, subjektivně Weinsberg je lepší, ale možná jen lokální prodejce flákal sestavení na místě - jako že mi zůstala u nového klika v ruce, nedotažené kličky od polic a šuplíků... netuším, zda to tak má jít z výroby a kompletovat u prodejce, nebo zda je prostě trochu odfláknutý... ale stačilo by to dotahnout a první dojem stejný jako u Weinsberg
Tvůj půdorys a rozměry:
Weinsberg CaraOne 420 QD - 900 kg
Caravelair Anateres 400 - 770 kg
Sterckeman Starlett 420CP - 900 kg
Knaus aktuálně klasické rozložení nemá, ale u starších váha 980 kg.
Upravil dukecz dne 12.03.2018 21:52,
před 6 lettomasvČlen Přidáno
před 6 letVyberal by som od najbližších predajcov a servisu, aby som nemusel chodiť cez pól republiky s každou hovadinou. Najmä ten servis, aby ti vedeli dobre poradiť, namontovať, vyservisovať.
AldaGSČlen Přidáno
před 6 letDíky všem za názory.
Je rozhodnuto, bylo to až překvapivě jasné. Po detailním prozkoumání všech dostupných jsme jednoznačně zvolili Fendt, ikdyž se musím vzkřísit z ceny, ale ten rozdíl ve zpracování je podle mě obrovský.
Aleš, Mirka, Anetka
Fendt Bianco Activ 390 FHE
Upravil AldaGS dne 13.03.2018 23:08,
před 6 letCitovat
AldaGS napsal:
Díky všem za názory.
Je rozhodnuto, bylo to až překvapivě jasné. Po detailním prozkoumání všech dostupných jsme jednoznačně zvolili Fendt, ikdyž se musím vzkřísit z ceny, ale ten rozdíl ve zpracování je podle mě obrovský.
Dobrá volba.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU