Ahoj všem, ještě písněte jaký olej - nejlépe - pro převodovku 2,8JTD, jedu právě dát auto na servis / ne autor. /, díky.
Našel jsem toto označení: API GL-5, SAE 75W90 ?
Upravil Seaman dne 14.03.2018 15:27,
před 6 letjirkajČlen Přidáno
před 6 letTutela Car Matryx 75W-85 doporučuje výrobce, dával jsem do všech Ducát
Díky za info, a ještě jak vidíte přísady do převodových olejů - xeramic atd? Má to smysl?
BeranČlen Přidáno
před 6 letAhoj,po více než pětapadesáti letech práce automechanika mě zkušenosti a měření naučily,že veškeré přísady do olejů jsou jen tahání peněz z kapes.Obecně se dá říci,že kdyby měly tak senzační účinky,přidávali by je tam výrobci olejů rovnou(a nechali by si to zaplatit.)Takže za mě ne.Říkám tomu "Víra tvá tě uzdravila".Jiná káva jsou přísady do paliva,tam jsou účinky prokazatelné.Ale zase-jak u kterých.:(:_
Ještě jedna poznámka ke "škodlivosti" brzdění motorem . Mnohé moderní vozy mají tzv. inteligentní dobíjení. To nabíjí akumulátor nejvíc právě při brzdění motorem. Funguje to všelijak ,v souvislosti se systémem stop/start spíš blbě.
Ale jestli tím něco trpí, je to akumulátor,rozhodně ne převodovka !
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
mbČlen Přidáno
před 6 letCitovat
JiPe Highlanders napsal:
Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)
.
IRONIE?
Pro mně TRAGIKOMEDIE!
Máš pravdu v první větě..
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letCitovat
JiPe Highlanders napsal:
Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)
.
Takze kdyz se vratime k memu puvodnimu prispevku,
jehoz myslenka byla zmutovana.
Moje poznatky vychazeji nikoliv z domenek, subjektivnich pocitu a doslechu ale z praxe.
Nebavime se o prevodovkach vsech moznych stroju, ale o prevodovkach pretizenych dodavek. A tech po smrti jsem na ponku specialisty videl uz fakt dost. Mam to do servisu prez dvoje dvere asi 30 metru.
Abych se neopakoval, co jsem napsal, tak podle mych zkusenosti plati. Samozrejme je jasny ze v rade pripadu se se proste brzdeni motorem nevyhneme, ale tady ( snad pochopitelne) jde o pripady opacne kdy lze prevodovce, hlavne sestce a petce pomoci brzdenim. Jizda z dlouhych kopcu, vyssi rychlosti.
Jinak kdyz zdolavam sjezdy tech fakt velkych kopcu, tak delam poradny pauzy abych vsemu ulevil.
No a pritom sleduju ty borce co frci dolu na dvojku a 5ti ot. aby posetrili brzdy :D
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
floridan79Člen Přidáno
před 6 letFiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letPodle poznatku z praxe naseho servisu i z praxe nasich kolegu , je problem odchazeni 5ky a 6ky predevsim u jedne skupiny dodavek.
Valniky, chladaky, transportery vozu , obytaky ap. Tedy auta permanentne jezdici na hranici a casto pres hranici celkove hmotnosti. Maji podobny rezim provozu, tedy dlouhe trate s nejcastejsim pouzivanim 6. a 5. stupne.
Pri rychlejsi jizde z kopce a nahlemu uplnemu ubrani plynu pak dochazi k podtlaku v motoru, ktery sice pres prevodovku, diferak a kola brzdi, ale zaroven se projevi ta velka hmotnost. Ta naopak tlaci a prekonava brzdeni motoru. A vsechno se to nejvic potkava v prevodovce na stupni co je prave zarazen. To je nejslabsi clanek retezu.
Spolecnym jmenovatelem pro to vse je hmotnost vetsi, nez na kterou je chudak prevodovka stavena. Pretizena dodavka nema stejna pravidla jako auta co jsou v norme.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
GardaČlen Přidáno
před 6 letTak autor dotazu nakonec pise, ze mel malo oleje a patrne proto to odeslo.
Načež jedna rada zni nebrzdete motorem. Pokud tam mam dost oleje tak proc nebrzdit motorem???
Uz autorovi nekdy "zvadly" brzdy?
Patrne ne protoze az se mu to stane bude-li mit stesti tak neco takoveho uz nenapise a nebude-li mit stesti tak to take nenapise.
Nejde totiz vubec o setreni oblozeni ale o to, ze ty brzdy proste dlouhe pribrzdovani nesnesou a proste prestanou brzdit. Komu se to stalo vi o cem mluvim.
To tady chcete resit az nekdo nezkuseny tu radu pouzije a pak se nekde z kopce zabije aby dle rady setril kolecka?
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letMno, protože se nám vytratilo trochu nadhledu,
bude dobré upřesnit, že bezpečnost především. O tom bez diskuse.
Tak snad jen za mne na závěr. Spojku nevyšlapovat, je to naprosto
zbytečný. Já to u svých aut taky nedělám a naprosto v pohodě. :-D
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
camperboyČlen Přidáno
před 6 letNo tak chlapi,zanechte šarvátek. Jip má myslím pravdu, teda částečně, ta fiatí převodovka se moc nepovedla. Zrovna na jednu v garáži koukám. V nějakém činkvečentu by byla dobrá, v nákladaku typu ducato maxi který je navíc o několik set kil přetížený je opravdu poddimenzovaná a brždění motorem jí dává zabrat. Na druhou stranu, než si rozbít hubu, tak radši zhuntuju tu převodovku!
Borci,kteří brzdí na dvojku motorem při 5tisících otáček jsou samozřejmě blbové a ignoranti. Jen mi nějak uniká,jak tím ničí kola 5 a 6 rychlosti?!
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
Tak trochu hoaxy, pokud mám v převodovce litr oleje, nemusím ani brzdit motorem a5 jde do kytek. 5 je i u jiných dieselových aut problémová. Nicméně kvalitní olej, jeho správné množství zaručí dostatečnou životnost a můžete brzdit motorem jak chcete. Pohádky o ničení převodovky při brždění motorem svědčí jen o neznalosti pisatelů
Ducato 2,5 TDI většinou s vlekem milion km 2 motory 3 spojky 3 turba, 2x oprava převodovky a pište si, že brzdění motorem se řidič nevyhýbal, mimochodem jezdí dodnes. Pravda pravidelný servis a kontrola náplní.
Také mi to nedá a ještě jednou zareaguji. Jak jsem psal výše - Peugeot 2,8 HDI r.v. 2004 před prodejem najeto 495 tis. km plně naložený vybavením pro rallye + plato se závodním autem, jako výdělečná činnost přeprava aut. Peugeot chipnutý na střízlivých 156 PS a po celý provoz bez jediného problénu s převodovkou a bez výměny spojky. Pokud se člověk chová slušně k autu a servisuje ho jak má není u tohoto auta problém.
Největším zabijákem převodovek je podtáčení motoru ve snaze jet s co nejmenší spotřebou. Že by se na životnosti převodovky podepsalo brždění motorem jsem doopravdy ještě neslyšel a to se okolo aut motám cca 30 let.
Zdravím, ještě neví někdo kolik oleje je v převodovce u Fiat 2,8 JTD z roku 2005? Nebo kde by se to mohla tato informace najít? Všude jsem našel jen info o náplních motorů.