Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Poruchy převodovek - výdrž a opotřebení: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Poruchy převodovek - výdrž a opotřebení

Poslední aktualizace před 6 let
smoliceksmolicekNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, přeji všem úžasné cestování.

Mám otázku ohledně převodovky. Máte zkušenosti ohledně výdrže a opotřebení?

Stala se taková pěkná věc. Jedete z Maďarska a za Vídní do kopce rachot a křupání. Odtah do Čech. Pátý převodový stupně jsem úplně očesal. Celý týden - 10°C a při odjezdu zaváté silnice místy i 20cm

Fiat Ducato 2,8JTD 2003

Předmět děkuji
Upravil smolicek dne 12.03.2018 03:27, před 6 let
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 6 let
Měl jsem Boxera 2,8 HDI r.v. 2004, jezdil plně naložený a tahal jsem za ním plato a na něm závodní auto. Najel jsem s ním 495 tis km do prodeje a ani jediný problém. A bez výměny spojky !
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
Ta petka trochu vic odchazi protoze je hur mazana nez zbytek prevodovky. Tu petku chce řadit az se prevodovka ohreje a olej se dostane k tem koleckum. Taky neni zdrave drzet petku asi kvuli spotrebe co to jde nejdele. Proste ten olej se musi rozstrikovat aby se dostal do mazacich zlabku a pak stekl k temto koleckum.
Nastesti se to da obcas zkontrolovat protoze je to dobre pristupne.
Take pokud nekde sakne olej z prevodovky tak opravit a mit v prevodovce dost oleje.
Miloš
smoliceksmolicekNováček
Přidáno před 6 let
Díky za zprávu.

Při rozebrání převodovky bylo málo oleje asi zásadní příčina.
Převodovka se ohřívá asi jenom třením.

Jak poznám, že je převodovka ohřátá?
Jak dlouho trvá než se převodovka ohřeje?
Dá se třeba instalovat teploměr?
Jaká je minimální teplota?

Díky moc
G
gutČlen
Přidáno před 6 let
Nevím jak je to se spolehlivostí, ale existují firmy co se na převodovky ducato specializují tak se asi občas pokazí.
http://www.prevod...

Podtáčení motoru prý může vést i k podpálení ventilů.

Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
L
LacigaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Měl jsem Boxera 2,8 HDI r.v. 2004, jezdil plně naložený a tahal jsem za ním plato a na něm závodní auto. Najel jsem s ním 495 tis km do prodeje a ani jediný problém. A bez výměny spojky !


Joooo, zlaté časy kvalitních aut jsou nenávratně v pr..li.:c
GardaGardaČlen
Přidáno před 6 let
Ohrati prevodovky neřeš. Jde o to chvili jet na ctyrku a ne tam hned cpat petku. Jak pises malo oleje. Pak se i malo rozstrikuje a nesteka na tu petku, protoze ta je za stenou jakoby prilepena z boku.
Kdyz netece tak olej vydrzi strasne dlouho. Ja ho kontroluji a menim pro jistotu pri vymene rozvodoveho remene.
Miloš
J
Jouza 111Nováček
Přidáno před 6 let
Kamarádovi na Ducatu odešla převodovka a také na minimum oleje. Říkal že měl povolené šrouby na přírubě a servis říkal, že to už párkrát viděli. R.
Jouza
misusmisusČlen
Přidáno před 6 let
Je to uplne jednoduchy !
Nepodtacet motor jezdit u petky nad 2000 otacek a hlavne do prevodovky nalit o 0,5ltr oleje vic.
A menit olej !
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Pětka odešla brzkým přeřazením na 5ku. Kola na sebe nejdou celou plochou, ale jen částí. Při nízkých otáčkách a zařazené pětce je na ně vyvíjená velká síla. A postupně se očesává.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
P
paragČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

Na to,že se nesmí brzdit motorem jsi přišel kde?Pokud je v převodovce olej(ne o půl litru více,od toho tam je kontrolní šroub na měření hladiny) tak se určitě brzděnim motorem nic nestane!!Samosebou se nesmí motor nechat přetočit.Nevím zdali jsi jel někdy lyžovat na ledovec Kaunertál,parkoviště je 2750mnm a údolí je cca 600mnm.Dovoluji si tvrdit,že když dolů nepomůžeš brzdit motorem tak se pravděpodobně zabiješ,neboť u přetížené obytky(téměř všechny) to brzdy asi nezvládnou.Brdím z velkých kopců motorem vždy už 46 let a ještě se mi u žádného auta co jsem měl nestalo,že by z tohoto důvodu odešla převodovka.Už v atoškole nás učili,že s náklaďákem se má jezdi z kopce na stejnou rychlost jako do kopce.
.
B
bob7373Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.

Nee, technický nesmysl.
H
HEKNAČlen
Přidáno před 6 let
Kvalitní olej a množství nevím že špajsku mám po 35 let ježdění a především ji používám na podřazování abych šetřil brzdy:_
ufonCZufonCZČlen
Přidáno před 6 let
jestli bude nekdo cist co napsal JiPe tak prosim pouzivejte rozum a neverte vsemu. kdyby to byla pravda tak pulka vetsich aut a nakladaku bud stoji pod kopcem ve skarpe nebo v servisu.
razeni dolu s kopce ma sva pravidla, pouziva se i brzda tak aby nizsi rychlost nesla skrz a aby po pusteni spojky auto neskocilo, to urcite vadi kazde prevodovce z kopce nebo do kopce.... pokud to udelas jak mas tak nemas co resit.
z tveho prispevku usuzuji ze si neridil nakladak jinak bys to nemohl napsat....... ver ze treba s 20t nedejboze treba i s vlekem, to pak staci jet dolu barandakem a bez podrazeni, motorovky a retarderu skoncis ve vltave...

promin ale je tu nekdy az moc fake news abych nereagoval:v
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
misusmisusČlen
Přidáno před 6 let
Parag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.
jirkajjirkajČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

misus napsal:

Parag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.


Ahoj,kde najdu kontrolní šroub na 2.8jtd?

Díky Jirka
misusmisusČlen
Přidáno před 6 let
Jestli si to dobre pamatuju (nerucim) tak musis vypustit olej vypustni sroub na obalu kola diferencialu,zmerit mnozstvi a nalit zpet pres sroub odvzdusneni ten je nahore u razeni s takovou plastovou cepickou.
Potrebujes k tomu trychtyr s metrovou hadickou myslim 12mm a olej si nahrej at tece !
P
paragČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

jirkaj napsal:

Citovat

misus napsal:

Parag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.


Ahoj,kde najdu kontrolní šroub na 2.8jtd?

Díky Jirka

Kontrolní šroub je mezi poloosou a nápravnicí cca 3cm výše.Tuším že to na golu 22 plus uprosřed je asi 8 nebo 10 mm čtyřhran.Zde se to nechá i nalít.Já to dělám velkou šprickou.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.


Dovolím si nesouhlasit - je naprosté šílenství jezdit jen na brzdy a nebrzdit motorem - jedinné co "trpí" je rozvodový řemen, možná uložení motoru (vychýlí se na druhou stranu) ale v rámci bezpečnosti je provozní brzda určená k zastavení vozidla, ne přibržďování - k tomu slouží vhodně (v poměru k hybnosti vozdila a sklonu vozovky) zvolený převodový stupeň nebo retardér. A každý kamion, vč. automatů, z kopce podřadí do TZV modrého pole, většinou 1900 ot až k max. 2450 (provozní, zelené bývá 900-1450 ot.). Sám takto jezdím přes 18 let a všechny převodovky (od motorek, osobních aut, dodávek, kamionů a autobusů) vydržely. Jen je třeba řadit v přesných otáčkách, aby auto necuklo (nevylítly po přeřazení otáčky ani nahoru nebo dolů, oboje špatně)

Prosím tedy, myslete a brzděte ať pod kopcem nezabijete sebe nebo nedej bože někoho jiného.
Ixeo 710 i, Fiat
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,029,763 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27117 sekund | Průměrně za: 0.27117 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.3MB/4MB