Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 16

· Členové on-line: 1
Pavka01

· Registrovaní členové: 11,437
· Nejnovější člen: jsetkova

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Jergusaci 1719
13.06.2018 16:52
Ahoj vyrazime 10.7. smer Atheny nechce se nekdo pridat

cestaci
12.06.2018 14:22
Michale, děkujeme za super víkend v Komoči, velmi se nám líbilo. mavam

fun
21.05.2018 09:45
V OASE bylo s vámi moc fajn. Díky. Ok

DavidJanaNikiVendy
20.05.2018 21:14
Velké díky za zorganizování vyjezdu do Oasy v Praze moc se to povedlo a počasí také vyšlo na jedničku bylo to super

Miroslav6
25.04.2018 16:37
Děkuji všem kamarádům a známým, za přání a za to, že si na ty moje dvě pětky vzpoměli.

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
Poruchy převodovek - výdrž a opotřebení
Ahoj, přeji všem úžasné cestování.

Mám otázku ohledně převodovky. Máte zkušenosti ohledně výdrže a opotřebení?

Stala se taková pěkná věc. Jedete z Maďarska a za Vídní do kopce rachot a křupání. Odtah do Čech. Pátý převodový stupně jsem úplně očesal. Celý týden - 10°C a při odjezdu zaváté silnice místy i 20cm

Fiat Ducato 2,8JTD 2003

Předmět děkuji
Upravil/a smolicek dne 12.03.2018 03:27
 
Upravit
Měl jsem Boxera 2,8 HDI r.v. 2004, jezdil plně naložený a tahal jsem za ním plato a na něm závodní auto. Najel jsem s ním 495 tis km do prodeje a ani jediný problém. A bez výměny spojky !
 
Upravit
Ta petka trochu vic odchazi protoze je hur mazana nez zbytek prevodovky. Tu petku chce řadit az se prevodovka ohreje a olej se dostane k tem koleckum. Taky neni zdrave drzet petku asi kvuli spotrebe co to jde nejdele. Proste ten olej se musi rozstrikovat aby se dostal do mazacich zlabku a pak stekl k temto koleckum.
Nastesti se to da obcas zkontrolovat protoze je to dobre pristupne.
Take pokud nekde sakne olej z prevodovky tak opravit a mit v prevodovce dost oleje.
Miloš
 
Upravit
Díky za zprávu.

Při rozebrání převodovky bylo málo oleje asi zásadní příčina.
Převodovka se ohřívá asi jenom třením.

Jak poznám, že je převodovka ohřátá?
Jak dlouho trvá než se převodovka ohřeje?
Dá se třeba instalovat teploměr?
Jaká je minimální teplota?

Díky moc
 
Upravit
Nevím jak je to se spolehlivostí, ale existují firmy co se na převodovky ducato specializují tak se asi občas pokazí.
http://www.prevod...

Podtáčení motoru prý může vést i k podpálení ventilů.

Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
 
Upravit
Tomik Kralu napsal:

Měl jsem Boxera 2,8 HDI r.v. 2004, jezdil plně naložený a tahal jsem za ním plato a na něm závodní auto. Najel jsem s ním 495 tis km do prodeje a ani jediný problém. A bez výměny spojky !


Joooo, zlaté časy kvalitních aut jsou nenávratně v pr..li.Cry
 
Upravit 1
Ohrati prevodovky neřeš. Jde o to chvili jet na ctyrku a ne tam hned cpat petku. Jak pises malo oleje. Pak se i malo rozstrikuje a nesteka na tu petku, protoze ta je za stenou jakoby prilepena z boku.
Kdyz netece tak olej vydrzi strasne dlouho. Ja ho kontroluji a menim pro jistotu pri vymene rozvodoveho remene.
Miloš
 
Upravit
Kamarádovi na Ducatu odešla převodovka a také na minimum oleje. Říkal že měl povolené šrouby na přírubě a servis říkal, že to už párkrát viděli. R.
Jouza
 
Upravit
Je to uplne jednoduchy !
Nepodtacet motor jezdit u petky nad 2000 otacek a hlavne do prevodovky nalit o 0,5ltr oleje vic.
A menit olej !
 
Upravit
Pětka odešla brzkým přeřazením na 5ku. Kola na sebe nejdou celou plochou, ale jen částí. Při nízkých otáčkách a zařazené pětce je na ně vyvíjená velká síla. A postupně se očesává.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit 1
JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

Na to,že se nesmí brzdit motorem jsi přišel kde?Pokud je v převodovce olej(ne o půl litru více,od toho tam je kontrolní šroub na měření hladiny) tak se určitě brzděnim motorem nic nestane!!Samosebou se nesmí motor nechat přetočit.Nevím zdali jsi jel někdy lyžovat na ledovec Kaunertál,parkoviště je 2750mnm a údolí je cca 600mnm.Dovoluji si tvrdit,že když dolů nepomůžeš brzdit motorem tak se pravděpodobně zabiješ,neboť u přetížené obytky(téměř všechny) to brzdy asi nezvládnou.Brdím z velkých kopců motorem vždy už 46 let a ještě se mi u žádného auta co jsem měl nestalo,že by z tohoto důvodu odešla převodovka.Už v atoškole nás učili,že s náklaďákem se má jezdi z kopce na stejnou rychlost jako do kopce.
.
 
Upravit 3
JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.

Nee, technický nesmysl.
 
Upravit
Kvalitní olej a množství nevím že špajsku mám po 35 let ježdění a především ji používám na podřazování abych šetřil brzdymavam
 
Upravit
jestli bude nekdo cist co napsal JiPe tak prosim pouzivejte rozum a neverte vsemu. kdyby to byla pravda tak pulka vetsich aut a nakladaku bud stoji pod kopcem ve skarpe nebo v servisu.
razeni dolu s kopce ma sva pravidla, pouziva se i brzda tak aby nizsi rychlost nesla skrz a aby po pusteni spojky auto neskocilo, to urcite vadi kazde prevodovce z kopce nebo do kopce.... pokud to udelas jak mas tak nemas co resit.
z tveho prispevku usuzuji ze si neridil nakladak jinak bys to nemohl napsat....... ver ze treba s 20t nedejboze treba i s vlekem, to pak staci jet dolu barandakem a bez podrazeni, motorovky a retarderu skoncis ve vltave...

promin ale je tu nekdy az moc fake news abych nereagovaloh
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Carado T448
 
Upravit 1
Parag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.
 
Upravit
misus napsal:

Parag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.


Ahoj,kde najdu kontrolní šroub na 2.8jtd?

Díky Jirka
 
Upravit
Jestli si to dobre pamatuju (nerucim) tak musis vypustit olej vypustni sroub na obalu kola diferencialu,zmerit mnozstvi a nalit zpet pres sroub odvzdusneni ten je nahore u razeni s takovou plastovou cepickou.
Potrebujes k tomu trychtyr s metrovou hadickou myslim 12mm a olej si nahrej at tece !
 
Upravit
jirkaj napsal:

misus napsal:

Parag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.


Ahoj,kde najdu kontrolní šroub na 2.8jtd?

Díky Jirka

Kontrolní šroub je mezi poloosou a nápravnicí cca 3cm výše.Tuším že to na golu 22 plus uprosřed je asi 8 nebo 10 mm čtyřhran.Zde se to nechá i nalít.Já to dělám velkou šprickou.
 
Upravit
JiPe Highlanders napsal:

Jojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)

.


Dovolím si nesouhlasit - je naprosté šílenství jezdit jen na brzdy a nebrzdit motorem - jedinné co "trpí" je rozvodový řemen, možná uložení motoru (vychýlí se na druhou stranu) ale v rámci bezpečnosti je provozní brzda určená k zastavení vozidla, ne přibržďování - k tomu slouží vhodně (v poměru k hybnosti vozdila a sklonu vozovky) zvolený převodový stupeň nebo retardér. A každý kamion, vč. automatů, z kopce podřadí do TZV modrého pole, většinou 1900 ot až k max. 2450 (provozní, zelené bývá 900-1450 ot.). Sám takto jezdím přes 18 let a všechny převodovky (od motorek, osobních aut, dodávek, kamionů a autobusů) vydržely. Jen je třeba řadit v přesných otáčkách, aby auto necuklo (nevylítly po přeřazení otáčky ani nahoru nebo dolů, oboje špatně)

Prosím tedy, myslete a brzděte ať pod kopcem nezabijete sebe nebo nedej bože někoho jiného.
Ixeo 710 i, Fiat
 
Upravit 1
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.49 sekund
168,732,973 návštěv