Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zimní odstavení -OV -karavanu: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zimní odstavení -OV -karavanu

Poslední aktualizace před 6 let
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Jak správně odstavit OV-karavan v zimě?

Jsou tady názory zda v něm topit a jakým způsobem udržovat reálnou teplotu nad -0C nebo + X C stupnů , nebo netopit vůbec .

PEPA CHladař by mohl poradit:
Žijeme jen jednou.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj.Jezdíme celoročně,každý druhý víkend,tak to moc neřešíme.Nic nevyndaváme,jen vypouštíme vodu.Parkuji v nevytápěné garáži,tak že kolik je venku,tolik je uvnitř garáže.Když odněkud odjíždíme,otevřu všechny baterie a ventil u bojleru a voda se cestou zpět "vypustí" sama.Otevírám střešní okno,aby mohl větrat.Toť vše.
Hasky
tomasvtomasvČlen
Přidáno před 6 let
Dobrá téma. Mne sa napríklad kôli vlhkosti v prívese Hobby pokrútili lišty, kúpil som naňho plachtu, na to určenú. Ihneď som ju prestal používať a vetral som, zvýšená vlhkosť bola citeľná často, používal som aj pohlcovače vlhkosti, v novom autokaravane je to už ok.
CharlieCharlieČlen
Přidáno před 6 let
Ja temperujem na 5°C. Pri podlahe je vtedy 2°C.
Z
zigi57Člen
Přidáno před 6 let
ahoj,já vždy 10.ledna zapnu karavan a jedu do španěl a tam poctivě větrám
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
V zimě jezdíme, stojím venku pod přístřeškem. Po příjezdu jen vypustím vodu a abych nemusel vykládat potraviny, kosmetiku..... připojím obytku na elektriku a zapnu uvnitř elektrický přímotop regulovaný termostatem v zásuvce nastaveným na 3,5°C. U stropu je 5°, u podlahy jsou 2°C. Takhle to mám zapnuté celou zimu. Výhoda - auto nikdy nepromrzne, nevýhoda - stojí to pár stokorun.
Staré auto jsem netemperoval a prošlápl si promrzlou vaničku v koupelně. Oprava stála podstatně více než ušetřená energie.
Faktem však je, že auto i karavan vydrží promrznutí. Pokud bych v zimě nejezdil, karavan bych vystěhoval, zazimoval, pootevřel okna na ventilaci, otevřel skřínky, nadzvedl matrace a dále bych to neřešil.
CharlieCharlieČlen
Přidáno před 6 let
Ešte doplním, že v karavane máme ALDE, takže ten pripojím na elektriku a temperujem. Alde je vedené po obvode a do rohov, takže nikde nie je vlhkosť.
P
paragČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Rudy napsal:

V zimě jezdíme, stojím venku pod přístřeškem. Po příjezdu jen vypustím vodu a abych nemusel vykládat potraviny, kosmetiku..... připojím obytku na elektriku a zapnu uvnitř elektrický přímotop regulovaný termostatem v zásuvce nastaveným na 3,5°C. U stropu je 5°, u podlahy jsou 2°C. Takhle to mám zapnuté celou zimu. Výhoda - auto nikdy nepromrzne, nevýhoda - stojí to pár stokorun.
Staré auto jsem netemperoval a prošlápl si promrzlou vaničku v koupelně. Oprava stála podstatně více než ušetřená energie.
Faktem však je, že auto i karavan vydrží promrznutí. Pokud bych v zimě nejezdil, karavan bych vystěhoval, zazimoval, pootevřel okna na ventilaci, otevřel skřínky, nadzvedl matrace a dále bych to neřešil.

Z toho temperování bez rozfuku bych měl asi strach.Zkoušel jsi nyni pri mrazech -10a níže zkontrolovat všechny rohy zda nejsou vlhké?Podle mne je jen sálavé teplo v mrazech nevhodné.Kdysi dávno jsme kempovali s karavanem bez rozfuku v -21st. a všechny rohy orosené jako správně vychlazená Prazdroj 12´Ani několikeré denní větrání nepomohlo.To je moje zkušenost,možná je to však dnes už jinak.
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

parag napsal:

Citovat

Rudy napsal:

V zimě jezdíme, stojím venku pod přístřeškem. Po příjezdu jen vypustím vodu a abych nemusel vykládat potraviny, kosmetiku..... připojím obytku na elektriku a zapnu uvnitř elektrický přímotop regulovaný termostatem v zásuvce nastaveným na 3,5°C. U stropu je 5°, u podlahy jsou 2°C. Takhle to mám zapnuté celou zimu. Výhoda - auto nikdy nepromrzne, nevýhoda - stojí to pár stokorun.
Staré auto jsem netemperoval a prošlápl si promrzlou vaničku v koupelně. Oprava stála podstatně více než ušetřená energie.
Faktem však je, že auto i karavan vydrží promrznutí. Pokud bych v zimě nejezdil, karavan bych vystěhoval, zazimoval, pootevřel okna na ventilaci, otevřel skřínky, nadzvedl matrace a dále bych to neřešil.

Z toho temperování bez rozfuku bych měl asi strach.Zkoušel jsi nyni pri mrazech -10a níže zkontrolovat všechny rohy zda nejsou vlhké?Podle mne je jen sálavé teplo v mrazech nevhodné.Kdysi dávno jsme kempovali s karavanem bez rozfuku v -21st. a všechny rohy orosené jako správně vychlazená Prazdroj 12´Ani několikeré denní větrání nepomohlo.To je moje zkušenost,možná je to však dnes už jinak.

Bavíme se o odstaveném autě. Pokud v něm nikdo není, není tam ani vlhkost, tedy pokud je auto odvětrané. Zrovna jsem v Německu ale v autě jsem byl včera (na Ostravsku -12) a v pohodě. Uvnitř sucho a teplota kousek nad nulou.
milan59milan59Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
v zimě nejezdím, rozhážu matrace, pootvírám skříňky a na jižní straně zastíním okna, aby mě zimní slunce neohřívalo vnitřek vozu. Nepoužívám vytápění nebo temperování, protože si myslím, že pokud není rozdíl teplot není ani rosení.
Ahoj Milan
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 6 let
V zimě nejezdím, tedy karavan pod přístřešek a pod plachtu. Stejně jak bylo napsáno, postavím matrace, pootvírám skříňky, lednici, koupelnu. Pootevřu jedno střešní okno a jedno boční. Na podlahu dám lapač vlhkosti Ceresit (do vánoc mi do nádobky nakapalo asi 1dc).
V karavanu je krásně sucho, nic se nesráží, nepotí ani není cítit.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Jestliže dám do karavanu "lapač vlhkosti", schválně jsem jej dal do uvozovek, některé napadne proč, a přitom nechám otevřená okna, tak lapám vlhkost z celého dvora, (nebo ulice). Vlhkost by se v karavanu srážela, kdyby v něm bylo chladněji, než venku, a to ať už jsou okna otevřená, nebo zavřená, na základě rozdílných parciálních tlaků vodní páry uvnitř a venku si vlhkost vždy cestu dovnitř najde a lze tomu jen těžko zabránit. Pokud je karavan venku a lze předpokládat, že uvnitř je stejná teplota, jako venku, tak za podobné "strojky", jako je lapač vlhkosti nemá cenu utrácet peníze. A když ještě na karavan posvítí přes den sluníčko, tak to je, jako by to bylo za dvacet lapačů vlhkosti. Jako chladírenští mechanici jsme museli vědět o "vlhkosti" úplně všechno, nejen o vlhkosti v souvislosti s chlazením, ale opravdu všechno, a hlavně to umět aplikovat, uschovávání potravin v chladu není jen o údaji +2°C na teploměru, ale hlavně o vlhkosti. Čáo, Pepa

Automatické sloučení 02.03.2018 13:15:
Ahoj. Ještě bych chtěl upřesnit, jak to vlastně s tou vlhkostí je.
Čím je vzduch studenější, tak tím jeho schopnost udržet v sobě vlhkost je menší a zase naopak. Takže vzduch v létě je schopen v sobě udržet až patnáctinásobek vlhkosti (= vody) a i více, než vzduch studený např.- 10°C v zimě. Kdybychom měřili toto absolutní množství vlhkosti ve vzduchu, udává se v g (gramech) na 1 m3, tak stejně nebudeme vědět, jestli je to moc, nebo málo. Proto se udává relativní množství vlhkosti ve vzduchu. Co to je vlastně:
Relativní vlhkost vzduchu je údaj, jak je vzduch vlhkostí nasycen, tzn. je to údaj, kolik ještě chybí tomu vzduchu do plné nasycenosti vodou (vlhkostí) do 100%. Plná nasycenost vzduchu se pozná tak, že už se vlhkost ze vzduchu vylučuje, že vzduch už více vlhkosti v sobě neudrží a vznikne nejčastěji mlha, nebo jakékoliv jiné srážky.
A když víme, nakolik je vzduch vlhkostí nasycen, př. relativní vlhkost 50%, tak už víme, co od takového vzduchu můžeme očekávat, jestli je schopen vysušit naše vlhké věci, ať už je to vyprané prádlo, nebo tapicírunk v karavanu. Relativní vlhkost v procentech se mění s teplotou, je to tím, jak jsem uvedl na začátku, že studený vzduch v sobě udrží velmi malé množství vlhkosti. Př.: Teplý vzduch (20°C) je nasycen na 60%, kvečeru se začne citelně ochlazovat (na jaře, nebo na podzim), a najednou to absolutní množství vlhkosti, které je stále stejně, tak pro studený vzduch už je toto množství neudržitelné a začne se ze vzduchu vylučovat mlha. A když už mlha tzv. "padá", tak to je už 98% relativní vlhkosti. Vysvitne sluníčko, ohřeje vzduch, a najednou vzduchu vlhkost do nasycenosti zase chybí a naměříme 40% relativní vlhkosti. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 02.03.2018 14:15, před 6 let
PabloGSPabloGSČlen
Přidáno před 6 let
Nojo, já jsem tam ten lapač vlhkosti dal jen jako takovou berličku, kdyby provlhla plachta bočním deštěm a šlo to dovnitř. Asi to je nadbytečný, ale bylo to doma a mám zkušenost, že v místnosti s kytkama docela funguje.
Jinak díky za příkladné vysvětlení té vlhkosti, super názorné :-)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Doskocil, PabloGS, zigi57, Rudy, Charlie, parag, milan59, tomasv, Laky, hasky

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,124,525 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26119 sekund | Průměrně za: 0.26119 (0) sekund | Dotazy: 112 | Použitá paměť: 2.1MB/2MB