Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 tlumiče AL-KO Octagon: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

tlumiče AL-KO Octagon

Poslední aktualizace před 6 let
SadySadyČlen
Přidáno před 6 let
Kdo z Vás má s těmito tlumiči na vašich karavanech zkušenosti? Poznali jste nějaký rozdíl a má tedy smysl do toho investovat? Díky za každý poznatek.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
1
AnonymČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?
SadySadyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

1779 napsal:

Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?


Má otázka byla, zda má smysl investovat do koupi těchto přídavných tlumičů. Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy. Tyto tlumiče se dodatečně montují. Cena není závratná a ani ji neřeším, jen se ptám, jestli si je někdo dodatečně namontoval, a jestli poznal nějaký rozdíl. I pokud by někdo řekl, že pocitově se mu zdá, že je karavan klidnější, tak bych do toho šel...!)
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Jana a Petr VJana a Petr VČlen
Přidáno před 6 let
Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy.


a na to že nejsou na AL-KO podvozkách standardně tlumiče jsi přišel kde?
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Pardon, nemohu za to, ale já mám na svém karavanu TEC Weltbummler SEKA 500 max povol. hmotnost 1200 kg náprava AL-KO "V" dva tlumiče modré, tedy ty, které tam mají být. Na vyšší hmotnosti jsou pak tlumiče zelené. Čáo, Pepa
M
Miroslav6Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
omlouvám se, ale i já mám na svém karavanu Burstner Belcanto 455TS max. povol. hmotnost 1360kg náprava AL-KO "V" dva tlumiče zelené, tedy ty, které tam mají být Na nižší hmotnosti jsou pak tlumiče červené. Čáo, Míra
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
haskyhaskyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Sady napsal:

Citovat

1779 napsal:

Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?


Má otázka byla, zda má smysl investovat do koupi těchto přídavných tlumičů. Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy. Tyto tlumiče se dodatečně montují. Cena není závratná a ani ji neřeším, jen se ptám, jestli si je někdo dodatečně namontoval, a jestli poznal nějaký rozdíl. I pokud by někdo řekl, že pocitově se mu zdá, že je karavan klidnější, tak bych do toho šel...!)


Ano,rozdíl je znát.
Hasky
D
DudlajsaciČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, tlumiče bych určitě doporučoval přidat.
červené - do 2000kg
modré - do 1350kg
zelené - do 900kg
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, pokud chceš vidět rozdíl, půjč si normální vlek za auto bez tlumičů, nalož tam něco, projeď se a pak si půjč podobný vlek s tlumiči - ten rozdíl bude neuvěřitelný - ten bez tlumičů neustále poskakuje a přenáší se to na náklad. Větší výmol znamená, že náklad jde vzduchem a pak dopadne. S tlumiči se náklad ani nehne, jízda je úplně klidná, neposkakuje, neodskakuje.
Alko dělá červené, modré a zelené, dle zatížení.
Nové přívěsné vozíky (skříňové brzděné jednoosé) stejné konstrukce se prodávají standart 100 km/h, nebo 130 km/h s jinými tlumiči, ale netuším, jakými - resp. netuším, zda 100 jsou nějaké levější a 130 ty Alko. Nevíte někdo?
Upravil dukecz dne 05.02.2018 08:12, před 6 let
M
Miroslav6Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Miroslav6 napsal:

Ahoj,
omlouvám se, ale i já mám na svém karavanu Burstner Belcanto 455TS max. povol. hmotnost 1360kg náprava AL-KO "V" dva tlumiče zelené, tedy ty, které tam mají být Na nižší hmotnosti jsou pak tlumiče červené. Čáo, Míra

To jsem teda napsal pěknou blbost. Po kontrole jsem zjistil, že mám červené.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
DavidFDavidFČlen
Přidáno před 6 let
taky mám z výroby červené :-) a je do 130km/h
Burstner Premio 495TK DoDo(2016) + Ford Tourneo Custom 2018 L1 96kW
SadySadyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Jana a Petr V napsal:

Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy.


a na to že nejsou na AL-KO podvozkách standardně tlumiče jsi přišel kde?


Stačí se podívat do historie diskusí o AL-KO nápravách zde na fóru a na polovinu karavanů v kempu, včetně mého.... proto se na to ptám.
Ono asi při konstrukční rychlosti do 80km/hod, což jsou všechny karavany v GB, tak tlumiče nejsou potřeba, při 100km/h a více je asi už dávají standardně.

Automatické sloučení 05.02.2018 17:07:

Citovat

hasky napsal:

Citovat

Sady napsal:

Citovat

1779 napsal:

Ahoj. Trochu nerozumím otázce. Rozdíl mezi starými a novými tlumiči?


Má otázka byla, zda má smysl investovat do koupi těchto přídavných tlumičů. Standardně karavany (obytné přívěsy) s AL-KO podvozkem nemají žádné tlumiče, pouze torzní tyč a tlumící gumy. Tyto tlumiče se dodatečně montují. Cena není závratná a ani ji neřeším, jen se ptám, jestli si je někdo dodatečně namontoval, a jestli poznal nějaký rozdíl. I pokud by někdo řekl, že pocitově se mu zdá, že je karavan klidnější, tak bych do toho šel...!)


Ano,rozdíl je znát.


Díky, už jsem je objednal. Tak potom sdělím mé pocity i pro zbytek lidí bez tlumičů.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Upravil Sady dne 05.02.2018 17:07, před 6 let
Honza PalasekHonza PalasekČlen
Přidáno před 6 let
Budu se těšit na zkušenosti. Taky mám AL-KO podvozek bez tlumičů. Toto vlákno mě na ně trochu navedlo. Zatím jsem neměl potřebu se po něčem podobném shánět ani když se zapomenu a jedu 120. Karavan mám ale reálně trošku nad tunu a de iure 900kg...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
1
AnonymČlen
Přidáno před 6 let
Aha, nevěděl jsem, že jsou i karavany bez tlumičů.
M
Miroslav6Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

1779 napsal:

Aha, nevěděl jsem, že jsou i karavany bez tlumičů.



Ani já ne. I na přívěsném vozíku mám tlumiče a to je z roku 1984. Prostě člověk se pořád učí.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Honza Palasek napsal:

Budu se těšit na zkušenosti. Taky mám AL-KO podvozek bez tlumičů. Toto vlákno mě na ně trochu navedlo. Zatím jsem neměl potřebu se po něčem podobném shánět ani když se zapomenu a jedu 120. Karavan mám ale reálně trošku nad tunu a de iure 900kg...

Mám také ABI,jen o dost starší než máš ty(rv. 1975).Tlumiče tam mám.I když už nejsou ve 100% stavu tak je ta jízda s karavanem požitek.Neznám žádné poskakování,jen se tak pohupuje.Když jedu za N126(polák),tak to skáče jak koza.Tak za mě tlumiče určitě ano.

Automatické sloučení 08.02.2018 10:17:

Citovat

dukecz napsal:

Ahoj, pokud chceš vidět rozdíl, půjč si normální vlek za auto bez tlumičů, nalož tam něco, projeď se a pak si půjč podobný vlek s tlumiči - ten rozdíl bude neuvěřitelný - ten bez tlumičů neustále poskakuje a přenáší se to na náklad. Větší výmol znamená, že náklad jde vzduchem a pak dopadne. S tlumiči se náklad ani nehne, jízda je úplně klidná, neposkakuje, neodskakuje.
Alko dělá červené, modré a zelené, dle zatížení.
Nové přívěsné vozíky (skříňové brzděné jednoosé) stejné konstrukce se prodávají standart 100 km/h, nebo 130 km/h s jinými tlumiči, ale netuším, jakými - resp. netuším, zda 100 jsou nějaké levější a 130 ty Alko. Nevíte někdo?

Nám nový vozík jednoosý nebržděný.Vozík má tlumiče černé barvy.Rychlost 130km.I když jedu s prázdným,tak je to paráda,sedí jak přibitý.
Měl by to být tento:
https://www.svetv...prava.html
Upravil bleriot11 dne 08.02.2018 10:17, před 6 let
SadySadyČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
po cca 700km jízdy s tlumiči mohu všem co je nemají jen a jen doporučit. Karavan je stabilnější a když s ním přejedu nějakou nerovnost, tak ve zpětném zrcátku již nevidím takový ten dokmit z jedné strany na druhou. Karavan lépe kopíruje nerovnosti a je takový tužší, což je dobré i pro boudu. Já to sice v Pathfinderovi ani tak moc necítím, ale jelikož jsem to řešil, tak jsem se na to speciálně zaměřil, tj. na chování před a po montáži tlumičů. Mohu konstatovat, že je to jedna z mála investicí, která se opravdu vyplatí a přitom to není nijak moc finančně nákladné.

Montáž je velmi jednoduchá, nejhorší je sundání těch plastových záslepek z ramen, Tam to chce pořádný šroubovák a i kladívečko, pak jen račnu a tuším 19 ořech. Jedno rameno je na cca 15 minut. Pro zkušené je to otázka 5 minut.

Takže kdo nemá tlumiče, určitě do nich jděte.

Všem přeji spousty šťastných kilometrů.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Sady, Miroslav6, bleriot11, 1779-zrusen, Honza Palasek, dukecz, DavidF, hasky, Dudlajsaci, Jana a Petr V, Doskocil

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,022,036 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22428 sekund | Průměrně za: 0.22428 (0) sekund | Dotazy: 129 | Použitá paměť: 2.23MB/4MB