VasuČlen Přidáno
před 6 letFiat Knaus 2,8 + dva senioři
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letCo já vím, tak s doktorem Procházkou standartně vyjebali číňani.
Když přišli podepsat smlouvu - hned ukradli vzorek nanosměsi (to je na tom to nejdůležitější). Ze vzorkovny. Češi toho žlutýho zmrda při tom chytili, donutili ho vzorek vyndat z kapsy, vysypat a hned byl konflikt. Číňan teď chce zpátky svůj vklad. Takže tak jednoduchej ten rozjezd nebude. A na malejch baterkách nejni zisk.
Podle mě budou vyrábět (z hlediska rentability) hlavně kontejnerový úložiště.
Jestli ty malý baterky budou do tří let, budeme rádi. Samozřejmě by bylo skvělý, kdyby se to povedlo. Ale nikdo do toho nechce dát prachy. Krom číny, a ta ukradne co může. Vědí to všichni co s nima kdy přišli do styku. Teď už i dr. Procházka. Bohužel.
Pokud vím, chtěl prodat licenci(e) a věnovat se hlavně vývoji. Teď je jasný, že tak jednoduchý to nebude. Bude si muset vývoj zvětší části ufinancovat sám.
Páč většina potencionálních investorů má jenom blitky (nemaj´ čočku) nebo to chce rovnou ukrást.
Já budu čekat a sledovat vývoj, držet mu palce, aby to vyšlo, páč víc udělat nemůžu. Zatím budu montovat na jednoduchý aplikace olovo a na složitější klasický LiFePo. Tam je to sázka na jistotu a tý se budu (zatím) držet.
Ale možná se seknu a všechno bude jinak. Každopádně HE3DA fandím a přeju jim úspěch, ale ten se v byznysu neodpouští,.,...
:) Vašku, tys mě předběh´ :_
CattaniČlen Přidáno
před 5 letMíra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
PetrDubiČlen Přidáno
před 5 letTen kousek je ale hodně malý..
V článku z roku 2016, který dal Herman na začátek diskuze psali, že příští rok rozjedou sériovou výrobu. Teď je začátek roku 2019 a píšou, že ke konci roku by měli rozjet sériovou výrobu. První rok výroby si veškerou produkci (podle článku) rozeberou investoři, takže když všechno půjde bez jakýchkoliv problémů, tak se první akumulátory možná dostanou do prodeje v roce 2021. Jestli jsou ty akumulátory opravdu tak dobrý, tak se může stát, že investoři si budou brát výrobu pro sebe ještě i v tom roce 2021, protože už teď mají vyprodáno to, co se začne vyrábět vlastně až příští rok. A až začnou něco prodávat zákazníkům, tak plánují prodávat velké systémy určené pro firmy.
Podle mě to vypadá, že na akumulátory HE3DA použitelné v karavaningu si minimálně několik let počkáme..
A to nemluvím o tom, že je hlavní investor vyšetřovaný kvůli dotačnímu podvodu a pokud by ho obvinili (případně po něm požadovali vrátit dotace), tak to může rozjezd výroby odsunout o další měsíce až roky.
K tomu:
Výzkumníci laboratoře ČVUT se ale ke zkouškám vyjadřovat nemohou, jen upozorňují, že baterie zkoumali pouze za určitých podmínek, které stanovila sama firma. Z výsledků proto nelze vyvodit, jak pokročilá baterie skutečně je.
Takže po několika letech je to vlastně stále na cestě ke startovní čáře, zkušenosti uživatelů s HE3DA nejsou žádné, nezávislé testy také prakticky ne a všechno co o těch akumulátorech víme jsou informace publikované firmou, takže vlastně PR a marketing (který v reálném světě mívá často k realitě dost daleko nebo zamlčuje všechny nepříznivé informace).
dracekvoČlen Přidáno
před 11 měsícůOn není důvod chtít tuto technologii kamkoliv.
Proti LiFePO to nemá žádnou velkou výhodu, jen samé nevýhody.