Dobrý deň, prosím o radu. Do starého obytného auta (v mojom podpise) by som si chcel dať vyrobiť nový matrac do alkovne. Ide o atyp hrúbky cca 8 cm obdľžnikového tvaru, ale v prednej časti alkovne zospodu skosený ("podlaha" alkovne v prednej časti mierne stúpa). Musí byť vyrobený z dvoch priečnych dielov zošitých na vrchnej strane, aby sa zadný diel dal preklopiť na predný. Dôvodom je to, že zadná časť roštu alkovne sa dá odsunúť smerom dopredu auta, aby sa lepšie prechádzalo medzi kabínou auta a obytnou časťou. Mám urobený podrobný výkres.
Otázky:
1) Aké materiálové zloženie by ste doporučili na 8 cm (maximálne 9 cm) tenký matrac do autokaravanu? Robia sa takéto matrace aj z niečoho iného ako z bežného Molitanu?
2) Nepoznáte nejakú overenú firmu, kde by vedeli poradiť materiálové zloženie a matrac dokázali vyrobiť za akceptovateľnú cenu, niekde v okolí Žiliny (SK alebo Morava)? Radšej by som tam zašiel a prebral to s nimi osobne, videl nejaké ich matrace...
Keď tak do SZ...
Ďakujem
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 6 letAhoj, vedle dílny v Kojetíně máme firmu, která vyrábí matrace. Již nám dělali několik speciálních matrací do obytek zákazníků. Jestli máte nějaký nákres, zeptám se jich zda by to šlo a předběžnou cenu.
Ahoj, ja som si dal vyrobiť priamo v Žiline firma POLY s.r.o. na Dolných Rudinách, a bol som spokojný. Tiež podla náčrtu a vyberieš si materiál a hrúbku. Sú naozaj šikovný a majú aj dobré ceny.
Kolegovia, ďakujem za rady ochotu! Najskôr zbehnem do tej Žilinskej firmy, či tam pochodím, a ak nie, ozvem sa.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
tomasvČlen Přidáno
před 6 letMatrac ti vyrobia hocikde, ja idem teraz dať vyyrobiť do Ivánky pri Dunaji. Z tých čo tam mame nás neuveriteľne bolia chrbty.
Ako-tak štandardnú možno áno, ale moju do "klina" (na prednom konci alkovne sa matrac zospodu plynule mierne stenčuje z 8 cm na cca 6 cm na úseku cca 50 cm). Napr. z doporučovanej firmy matrace-Ostaš mi odpísali, že takúto matrac vyrobiť nedokážu...
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
NytrakČlen Přidáno
před 6 letJá řešil stejný problém, původní matrace proleželá, navíc půlená. A aby toho nebylo málo, alkovna po bouračce poněkud lichoběžníková. :)
Nejjednodušší a za rozumnou cenu mi vyšlo koupit obyč. Molitan síly 10cm, vyříznout lámacím skalpelem a slepit do výsledného tvaru délky 210, šířky 145/141, včetně toho zkosení v přední části cca 45°.
Ahoj, máte nějaký tip na firmu na Severní Moravě, která vyrábí matrace? V autě mám půlené a mé polovičce to vadí... Tlouštku matrace mám 11 cm, ale jedná se o matraci, která je "hustá", nejde tak lehce zmáčknout. Ty z Jysku jsem zkoušel, ale všechny šli zmáčknout strašně lehce (nevím jestli jsem zkoušel přesne tu z odkazu od Traktoristy, ale z prodavačem jsme to prošli poctivě) Díky
Citovat
Pilotek napsal:
Kolegovia, ďakujem za rady ochotu! Najskôr zbehnem do tej Žilinskej firmy, či tam pochodím, a ak nie, ozvem sa.
Referujem výsledok - v Žilinskej firme, ktorú mi poradil Miro 319 (za čo mu ďakujem), mi matrac na výrobu zobrali, že to šikmé skosenie v prednej časti matraca z hrúbky 8 na 6 cm možno budú musieť dať robiť na kopírovacom stroji a že to možno bude mierny príplatok na práci. Materiál na vrchný poťah som si vybral najkvalitnejší, aký ponúkali - vlnovito prešívaná béžová poťahová látka na matrace "Aloe Vera" s vyšším obsahom bavlny. Trvalo to veľmi dlho (myslím, že skôr kvôli šitiu neštandardného skoseného dvojdielneho-hore-spojeného "preklápacieho" poťahu), ale nakoniec mi kvôli dlhej dodacej dobe dali zľavu. Cenu nechcem uvádzať, aby som im neurobil medvediu službu, bola férová.
Výsledok v alkovni je výborný - s predchádzajúcim stavom (4 samostatné molitany v obyčajnej čalúnnickej látke, zospodu podšívkovina - poťah po molitanoch putoval dookola) neporovnateľný. Matrac celkom vypĺňa vymedzený priestor, ani sa nehne, pri ležaní vôbec necítiť navrchu zošitý preklápací spoj (pánt) a preklopenie matraca je vďaka dvom spojeným dielom jednoduché aj s natiahnutou napínacou plachtou. Konečne budem pri dlhej jazde môcť využívať preklopenie matraca a následné odsunutie zadnej časti alkovnového roštu smerom dopredu - ľahší prístup z kabíny do obytnej časti.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)