HAF22Člen Přidáno
před 6 letZdravím vás, předem se omlouvám za triviálnost své otázky, ale jsem začátečník a v plynu se nevyznám. Je nutné, když se topí propan-butanem, před regulátor montovat ještě nějaký filtr? Nebo je lepší topit propanem i v teplejších měsících? Ledničku mám kompresor a o vařič asi tolik nejde, mám jen strach o Trumu, aby se nějak nezanesla. Předem děkuji za odpověď.
Pössl Summit 600 Plus, Standa, Lenka, Filípek
GardaČlen Přidáno
před 6 letNo je to vec osobniho nazoru. No vetsina obytek zadny filtr nema. Pokud ovsem budes mit nadrz, tak to lze doporucit.
Regulator odejde vetsinou na butan, protoze nabobtnaji sedylka. Propan to nedela protoze nekondenzuje v regulatoru.
Navic filtr pred regulator musi byt na vysoky tlak ne ten co se dava za regulator. Dle me pokud jedes na bomby ta nutny neni. To ze regulator odejde je tim, ze nic nevydrzi 30let.
Nemám ostře vyhraněný názor ale v podstatě souhlasím s tím, co napsal Garda.
Používám výhradně propan, filtr nemám a zatím u dvou aut po 8 letech žádný problém s regulátorem nenastal. Po deseti se musí vyměnit tak jako tak, protože bude mít propadlou certifikaci.
Já budu na podzim regulátor měnit (právě z důvodu stáří) a v tuto chvíli nejsem zcela přesvědčen, zda tam budu filtry doinstalovávat. Především z rozměrových důvodů a proto, že bude složitější vysokotlaký rozvod (rozuměj větší možnost úniku) ale taky proto, že cena filtrů a náhradních vložek se za cca 5 let vyrovná ceně nového regulátoru (DuoComfort CS). U plnících lahví nebo nádrže bych však ten filtr určitě dal.
STMaxČlen Přidáno
před 6 letVkládám pár fotek co může být v propanu. Zákazník je z Brna a tankuje jen a výhradně na plničce čistého propanu na Cejlu.
Společnosti které kšeftují s plynem, při přepravách a skladování příliš nerozlišují jestli jde o propan nebo propan-butan. Vozí to stejné cisterny apod. To stejné plničky. Jeden den plní stejným stojanem propan, pak přehodí vstup z jiné cisterny a jedou do bomb propan butan.
Proto ty filtry doporučuji na všechny regulátory Truma MonoControl nebo Truma DuoControl bez vyjímky.
Kéž by vydržely 30 let. Stačí aby vydržely předepsanou životnost 10 let. Nové regléry Truma utopené v oleji měníme běžně už po roce.
Spousta aut má obyčejné regulátory GOK kde filtry potřeba nejsou, protože nesmí být otevřené za jízdy a nemají bezečnostní systém. Takže se tam nemá téměř co pokazit. Kdo má ale Trumu riskuje.
Spotřebiče v autě při používání za jízdy bez filtrů to časem ničí také a zalepuje ventily. už se to tu psalo x krát že má někdo slepený ventil a necvaká.
STMax Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
PepiČlen Přidáno
před 6 letAhoj taky jsem si myslel,že filtry není potřeba,až mi začal zhasínat gril,potom kamna.Když to rozebrali ve Zlíně tak jsem tomu navěřil..Po 4 r.provozu,jinak cena to není hrozná a skutečně ten přístup ve Zlíně byl suprový.Filtry -doporučuji..čau pepa:_
floridan79Člen Přidáno
před 6 letTeda to koukam co se najde za sajrajt v plynu. Ja jsem si pred par lety koupil plnici flasku a v aute jsem mel jeste nemeckej mozna skoro 30 let starej regulator, proste jsem to spojil a od ty doby funguju nepretrzite, beru LPG - v 98 procentech vzdy na ONO v Praze. Flasku mam uvnitr v aute takze kdyz si topim v zime tak je ohrata tudiz nezustava zadnej butan ale nikdy jsem ji nedobral az do konce. Vzdy jen doplnuju kdyz mam min nez ctvrtku, aby byla plna. Pred mesicem jsem ji dobral do konce tak si rikam venku ji otocim vzhuru nohama a vycakam z ni co tam zbylo at vidim.... Vse co se stalo ze foukal ciry plyn chvilku a nevytekla ani kapka niceho tekuteho, zadnej sajrajt, nic.... Neni mozne ze ty propanovy stanice jsou proste prasata??? Beru obycejnej LPG z benzinky a nikdy me nic takovyho nepotkalo abych vubec musel uvazovat o filtru.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Určitě ten filtr význam má, o tom nepochybuji. Čím více člověk tankuje u neověřených zdrojů tím větší. To nijak nezpochybňuji. jenže kupecké počty jsou taky nezpochybnitelné:
DuoControl CS = 4500,- Kč
2x Truma filtr s montáží =3 000,-Kč + od druhého roku 2x 500,- za vložky = 5 000,- Kč/3roky.
Takže přežije-li regulátor tři roky, je i jeho případná výměna levnější než instalace filtrů. Ať počítám jak počítám, vychází mi to tak :x
Případný argument náhlé poruchy na cestě u mne taky neobstojí, mám na hadici ke grilu obyčejný GOK, v nejhorším jím dočasně nahradím poškozený DuoControl.
Jde však o mnou zvolené riziko. Jsem smířen s tím, že pokud mi regulátor odejde dříve, budu mít s reklamací smůlu.....!)
GardaČlen Přidáno
před 6 letKolik aut ma vyhrivany kaslik, regulator a dvojitou podlahu kudy rozvod jde?
Pokud jsem mel nadrz a cerpal Pb, tak plny pytel problemu s butanem a monokontrol vydrzel cca 10 mesicu. Protoze jsem chtel zjistit co se stalo, tak jsem ho rozebral. Na prvnim stupni nabobtnala gumicka na sedlu tak, ze neproslo nic. Zbytek cisty.
Rekni mi jak by se bezne mechanicke necistoty vyparily vznesly se v lahvi a skoncily v regulatoru? Tedy krome toho smradlavyho sajrajtu co tam davaji.
Mit neco co vetsina ostatnich nemaji, tedy vyhrivane vsechno, pak to ale nelze zobecnovat, ze je to dobre a nutne pro vsechny ostatni.
Kdo o tom nic nevi, tak pak lita po servisech a cpe do toho zbytecne prachy.
RobertČlen Přidáno
před 6 letTak, jak čumí Floridan 79, čumím i já. Mám nádrž, za ní régl za 250Kč, vše namontováno v r.2008, tedy deset let. Každoročně v karavanu probydlím kolem 120ti dní, všechny (3) spotřebiče na plyn a vše funguje jak má a že už tedy tím réglem muselo projít pěkných pár litrů. Takže za mne - já filtr nepotřebuji. !M
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Velmi mě překvapilo zjištění, které píše STMax. Také tankuji v Brně na Cejlu už druhým rokem a jsem naprosto spokojen. Žádný olej ve filtru ani jiné nečistoty, kontroloval jsem před zimním provozem. Máme také odesláno něco málo přes 100 nocí. Na propan-butan neustálé čištění trysek vařiče. Miloš
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letTak já 40cet let jen PB a výměnné lahve.Vždy jen regulátor (źádné duo,trio ap žádný filtr) nikdy jsem regulátor neměni kvůli stáří či nefunkčnosti ( ve třech obytkách) a źádné ucpávání trysek.V zimně někdy ve flašce něco zůstane ale to spotřebuju pak na chalupce kde PB vařím.Jasně že mám 4ry náhradní 10seti kilovky( 2000kč) abych mohl vždy vyrazit s plnýma flaškama.Je to takové důchodcovské řešení .Plnicì lahve to je asi jiná story, s tím nemám žádne zkušenosti.
Tak ja sa tiež propojím do diskusie.Mám v aute Rapido duo control 9 rokov a cez 1100 dni na cestách bez filtra,tankujem,alebo mením fľaše čistý propán,Turecko asi 4 mesiace PB ???,na začiatku cca 1,5roka len PB a zatiaľ žiadny problém.Podľa mňa kto tankuje čistý propán ,alebo mení fľaše s propanom tak filtre nepotrebuje.