Ospravedlňujem sa za nadpis, asi by som to mal rozdeliť na dve časti.
Umiera mi pôvodná štartovacia batéria v dva roky starom aute :( Pred tým než kúpim novú by som vás chcel požiadať o váš názor.
Minulý rok som nechal v zime auto stáť 6 týždňov a batéria sa vybila tak, že som auto naštartoval len cez štartovacie káble. V lete celkom OK, jazdil som každý týždeň a nemal som s ňou žiaden problém. Túto zimu sa mi stalo, že nevedela rozbehnúť auto po dvoch týždňoch a teraz už ani po týždni. Viem, že sa výmene nevyhnem.
Je to Ducato 2,3 130PS, nabíjačka je CBE CB-516 (na fotke) a pravdepodobne má aj zosilnený alternátor (neviem nájsť dokumentáciu).
Predajca mi tam pri kúpe namontoval nejakú čínsku cúvaciu kameru, ktorú keď pripojím cez USB s mobilom, tak mám obraz aj pri vypnutom aute.
Pred tým, než kúpim novú, tak sa chcem vyvarovať chýb a zničiť novú v rovnako krátkom čase.
1) Je bežné, že ak auto stojí v zime 6 týždňov, tak sa batéria vybije?
2) Mám zvoliť Fiat servis alebo si kúpiť inú a nechať si ju namontovať inde? Ak inde, tak nejaký váš tip na spoľahlivú batériu.
3) Auto je ešte v záruke, mám trvať na reklamácií alebo je to pri batériách zbytočné?
4) Viete mi odporučiť nejaký spoľahlivý servis v Bratislave alebo blízkom okolí, kde sa mi budú vedieť dobre postarať o auto? Zmerať či tú batériu nevysáva cúvacia kamera alebo niečo iné.
A teraz k tomu soláru.
Pohrávam sa s myšlienkou, že by som dal na strechu L2H2 Ducata solárny panel. Jazdím radšej na divoko a väčšinou sa nezdržím na jednom mieste dlhšie ako dve noci. Najbližšie cestovateľské sny sú jar, jeseň na juh do Portugalska alebo Albánska a v lete na sever do Poľska, Nemecka alebo ešte vyššie.
V aute živím len chladničku Waeco MDC-090K (na fotke), Led osvetlenie, 12V nabíjačku na notebook, USB nabíjanie mobilov a externého reproduktoru, čerpadlo vody a kúrenie Truma Combi 4 (ak sa nemýlim). Chcem pridať autoalarm a GPS tracker. Napája to Banner Running Bull 95Ah v dobrom stave.
Veľkosť panelu a umiestnenie obmedzuje strecha (na fotke), rozmery (na fotke) sú orientačné.
Chcel by som namontovať amorfný panel Solar Frontier SF 170-S, MPPT BlueSolar regulátor 150/35 a očakávam od neho, že v sezóne dokáže dobíjať moju výbavu pri 2-3 dňovom kempovaní a v zime, že aspoň čiastočne bude dobíjať batérie. (nemám kde pripájať auto na elektrickú sieť a dobíjať). Zároveň nie som úplne typ, ktorý rád parkuje na priamom slnku a ak som dobre čítal ostatné príspevky, tak amorfný panel by mal byť účinnejší pri horších slnečných podmienkach.
5) Je to dobrá cesta, alebo mám riešiť radšej niečo iné?
6) Amorfný panel Solar Frontier SF 170-S (
http://www.sticka.cz/kategorie/fotovo...-sf-170-s/). Je 170Wp veľa alebo málo. Rozhodli by ste sa radšej pre poly 160Wp a lacnejší MPPT regulátor (s tým, že od amorfného panelu nemám mať v zime žiadne očakávania), prípadne mono/poly 270-300Wp panel na strešný nosič?
7) Regulátor MPPT BlueSolar regulátor 150/35 (
http://www.sticka.cz/kategorie/victro...or-150-35/). S kvalitou asi nebude problém ale tá cena. Voc amorfného panelu 112.0 V mi veľa možností nedáva
8) Umiestnenie regulátora. Bude mu vadiť ak bude pod lavicou pri kúrení (na fotke)? Je tam aj výstup káblov, ktoré by mohli byť predpríprava na montáž klimatizácie/soláru (musím overiť). Neviem kam by som ho najlepšie skryl. Pri ostatnej elektronike už nie je miesto.
9) Umiestnenie panelu. Bolí ma vŕtanie aj lepenie. Pri montáži na strešní nosič (
https://www.elsaslovakia.sk/stresny-n...6/#gallery) sa zase obávam krádeže a toho, čo s tým urobí vietor pri rýchlejšej jazde. Ako by bolo najvhodnejšie umiestniť/prichytiť 20kg panel 1257 x 977 x 35 mm? Páčilo by sa mi to na nosiči aby som k nemu mohol v prípade potreby domontovať strešný box aj keď by som prišiel o otváranie zadného strešného okna.
10) A opäť, poznáte nejaký servis v okolí Bratislavy schopný tejto operácie aby som sa po montáži nebál, že sa niekde šetrilo na kábloch, alebo mi bude zatekať do auta? V tomto prípade by som si možno urobil aj výlet a nechal si odporučiť aj niečo vzdialenejšie s dobrým pomerom kvalita/cena.
Uff, je toho dosť ale skúsil som čo najpresnejšie opísať moju situáciu a zmýšľanie.
Vopred veľmi ďakujem za vaše skúsenosti, názory a rady. Vážim si váš čas.
Ivo