Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zapalování u topení truma S: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zapalování u topení truma S

Poslední aktualizace před 5 let
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím, čím to že zapaluje i za chodu topení ?
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Domnívám se že je vadná tepelná siknalizace plamene .
Žijeme jen jednou.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 6 let
Mně to jiskřilo taky třeba celou noc, po vyzkoušení všech možných rad tady z fóra jsem odjel do servisu a na vině byla ta krabička s tužkovou baterkou po výměně za novou je to OK.

Projdi tohle: https://www.carav...;pid=52774

třeba ti něco zabere.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 6 let
................ ahoj všem, Já jsem zjistil, že při otevření ventilu plynu se v něm sepnou kontakty a ty spustí jiskření. hořák se zapálí a jakmile začne hořet plamen, zapalovací svíčka, protože je jiskřiště v plamenu, zjistí hoření, a dá povel k ukončení jiskření. tento povel jde kabelem svíčky a druhým kabelem je jeden z vodičů ze dvou od kontaktu ventilu. POZOR tento vodič musí být ukostřen. Já jsem měl zde problém. kabel nebyl klasicky odizolovaný,ale jako proskříplý šroubkem pod kterým kablík vedl.
PS TUDíŽ jakmile vlivem větru zhasne plamen dojde automaticky k jiskření a zapálení hořáku. Vlada...............


Může nějaký odbornìk potvrdit nebo vyvrátit toto info o funkci ?
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 6 let
[quote]Michalll napsal:

................ ahoj všem, Já jsem zjistil, že při otevření ventilu plynu se v něm sepnou kontakty a ty spustí jiskření. hořák se zapálí a jakmile začne hořet plamen, zapalovací svíčka, protože je jiskřiště v plamenu, zjistí hoření, a dá povel k ukončení jiskření. tento povel jde kabelem svíčky a druhým kabelem je jeden z vodičů ze dvou od kontaktu ventilu. POZOR tento vodič musí být ukostřen. Já jsem měl zde problém. kabel nebyl klasicky odizolovaný,ale jako proskříplý šroubkem pod kterým kablík vedl.
PS TUDíŽ jakmile vlivem větru zhasne plamen dojde automaticky k jiskření a zapálení hořáku. Vlada...............


Může nějaký odbornìk potvrdit nebo vyvrátit toto info o funkci ?





......... ani žádný akademik neví ?
VasuVasuČlen
Přidáno před 6 let
No myslím si, že nemáš pravdu ! Zapalovací svíčka na sobě nemá žádní čidlo a tudíš nemá co vyhodnotit. Vyhodnocuje to vždy termoelektrické čidlo a to dává pokyn v vypnutí jiskření. Nejpodstatnější je, že neuvádíš u jakého topení - typu to je. Truma ma cca 10 typů topení. Pak se můžeme bavit konkretněji.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
MichalllMichalllČlen
Přidáno před 6 let
To není moje teorie..... sem to někde ztáhnul.Podstatný je že v zapalovací krabičce a ani v termo čidle , pokud to furt zapaluje problém není.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 6 let
Zapalovací elektroda v sobě nemá žádné speciální čidlo, ale po zapálení plamene se změní elektrické prostředí mezi zapalovací elektrodou a hořákem a podle toho dokáže elektronika vyhodnotit, jestli je plamen zapálený nebo ne. Používá se to například u novějších plynových kotlů místo bimetalu.

Text odjinud:

Ionizační elektroda slouží k hlídání plamene na plynovém hořáku kotle. Funguje takto: Po sepnutí zapalovací automatiky je vpuštěn plyn na hlavní hořák kde zároveň dochází k jiskrovému zapalování plynové směsi. Zároveň s tímto procesem zapalovací automatika vpouští střídavý proud na ionizační elektrodu. Pokud se plynová směs zapálí ( ionizační elektroda je v plameni) tak se plamen chová jako usměrňovací dioda.Přes plamen se střídavý proud usměrní a zapalovací automatika vyhodnotí že je vše v pořádku a plynový spotřebič zůstane v provozu.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

Vasu napsal:

No myslím si, že nemáš pravdu ! Zapalovací svíčka na sobě nemá žádní čidlo a tudíš nemá co vyhodnotit. Vyhodnocuje to vždy termoelektrické čidlo a to dává pokyn v vypnutí jiskření. Nejpodstatnější je, že neuvádíš u jakého topení - typu to je. Truma ma cca 10 typů topení. Pak se můžeme bavit konkretněji.


Naprosto zavádějící odpověď. To že se jedná o typ topení S s automatikou je už zřejmé z nadpisu. A o funkci ionizace napsal Dubi správně. Někdy není špatné nejprve přemýšlet než něco začnu odpovídat. Když nevím tak nevím a není se za co stydět. Nechápu proč tady má pořád hodně lidí potřebu radit o něčem o čem vlastně sami neví, jak to funguje.....

Kdyby dával admin peníze za počty odpovědí tak to pochopím, ale takhle si přečtu pár odpovědí a už si od takového přispěvovatele neberu příště nic k srdci, protože prostě důvěra spadla k bodu mrazu. K čemu je tohle dobré?

Nicméně nechápu co tento dotaz respektive příspěvek děla v Karlově akademii, když má být mezi plynem a jedná se o klasickou závadu, nikoliv o poznání důležitých teorií, které nám tu Karel občas uvádí.

Sorry ale tohle se snad ani jinak komentovat nedá..
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
Bohužel do akademie píšou lidi úplně automaticky, ani se nesnaží použít mozek, aby to vložili do odpovídající sekce (např. elektro).
Pokusím se to probrat s Mirkem, abychom akademii pročistili a vlákna s akademíí nesouvisící přesunuli do stromů kam patří.

Nicméně když už sem píšu (abych jen :) nenadával):

Teplotní čidlo (termoelement) je zjednodušeně drátek, který když ohřejeme - začne vyrábět záporné napětí cca 0,5-0,8V. Správně už to popsal Vašu, jmenuje se to "termoelektrický článek".
Princip je stejnej jako ve sporáku, lednici, topení = v regulátoru je cívka kterou (proti pružince) zahřátý drátek drží otevřenou. Jakmile vychladne, přestane vyrábět napětí a pružinka zavře ventilek.
U topení S série (karavanový) neovládá jen přípusť plynu, ale i spínací/rozpínací kontakt. Když na zapalování propojíte ty dva kontakty na boku (někdy jsou zdvojené kvůli různým konektorům) tak zapalko začne jiskřit. Správně funkční regulátor po ohřátí hlídací svíčky má pustit plyn a rozpojit zapalovací kontakt. Pokud například uteče z kapiláry parafín (netěsnost okolo hřídelky) rozpínací kontakt "nedorozepne" a zapalko zoufale pálí dál, až se "uspíná" k smrti (většinou proudově přeruší ten výkonový koncový tranzistor). Stát se to může taky pokud např. zemře termoelement (dává málo) a na rozpínací kontakty už to nestačí. Takže regulátor si myslí, že to ještě nehoří a dává zapalku povel k zážehům.

Fšem hezkej večír.
:) Karel
S
sarikČlen
Přidáno před 5 let
Když tady čtu tenhle problém tak, tak bych měl též dotaz.
Letos jsem koupil obytnák a dal jsem jej do kupy u tohoto topení byly stále sepnuté ty dva drátky co jdou na tu startovací krabičku (nevím jak se to jmenuje) Ty jsem odpojil a místo toho tam dal tlačítko které při zapalování musím stisknout,
To že tyto drátky byly stále sepnuté byla to závada? nebo to tak má být? ale to by asi vybylo ty dvě tužkové baterie.
Předem děkuji za odpověd
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 5 let
(y) je to úplně v pořádku a nestane se vůbec nic
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Michalll, PetrDubi, Vasu, Laky, Zdenek a Alena, STMax, Karel Prokop, sarik

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,020,199 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20651 sekund | Průměrně za: 0.20651 (0) sekund | Dotazy: 97 | Použitá paměť: 1.97MB/2MB