MichalllČlen Přidáno
před 6 letZdravím, čím to že zapaluje i za chodu topení ?
Domnívám se že je vadná tepelná siknalizace plamene .
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letMně to jiskřilo taky třeba celou noc, po vyzkoušení všech možných rad tady z fóra jsem odjel do servisu a na vině byla ta krabička s tužkovou baterkou po výměně za novou je to OK.
Projdi tohle:
https://www.carav...;pid=52774
třeba ti něco zabere.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
MichalllČlen Přidáno
před 6 let................ ahoj všem, Já jsem zjistil, že při otevření ventilu plynu se v něm sepnou kontakty a ty spustí jiskření. hořák se zapálí a jakmile začne hořet plamen, zapalovací svíčka, protože je jiskřiště v plamenu, zjistí hoření, a dá povel k ukončení jiskření. tento povel jde kabelem svíčky a druhým kabelem je jeden z vodičů ze dvou od kontaktu ventilu. POZOR tento vodič musí být ukostřen. Já jsem měl zde problém. kabel nebyl klasicky odizolovaný,ale jako proskříplý šroubkem pod kterým kablík vedl.
PS TUDíŽ jakmile vlivem větru zhasne plamen dojde automaticky k jiskření a zapálení hořáku. Vlada...............
Může nějaký odbornìk potvrdit nebo vyvrátit toto info o funkci ?
VasuČlen Přidáno
před 6 letNo myslím si, že nemáš pravdu ! Zapalovací svíčka na sobě nemá žádní čidlo a tudíš nemá co vyhodnotit. Vyhodnocuje to vždy termoelektrické čidlo a to dává pokyn v vypnutí jiskření. Nejpodstatnější je, že neuvádíš u jakého topení - typu to je. Truma ma cca 10 typů topení. Pak se můžeme bavit konkretněji.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
MichalllČlen Přidáno
před 6 letTo není moje teorie..... sem to někde ztáhnul.Podstatný je že v zapalovací krabičce a ani v termo čidle , pokud to furt zapaluje problém není.
PetrDubiČlen Přidáno
před 6 letZapalovací elektroda v sobě nemá žádné speciální čidlo, ale po zapálení plamene se změní elektrické prostředí mezi zapalovací elektrodou a hořákem a podle toho dokáže elektronika vyhodnotit, jestli je plamen zapálený nebo ne. Používá se to například u novějších plynových kotlů místo bimetalu.
Text odjinud:
Ionizační elektroda slouží k hlídání plamene na plynovém hořáku kotle. Funguje takto: Po sepnutí zapalovací automatiky je vpuštěn plyn na hlavní hořák kde zároveň dochází k jiskrovému zapalování plynové směsi. Zároveň s tímto procesem zapalovací automatika vpouští střídavý proud na ionizační elektrodu. Pokud se plynová směs zapálí ( ionizační elektroda je v plameni) tak se plamen chová jako usměrňovací dioda.Přes plamen se střídavý proud usměrní a zapalovací automatika vyhodnotí že je vše v pořádku a plynový spotřebič zůstane v provozu.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 letBohužel do akademie píšou lidi úplně automaticky, ani se nesnaží použít mozek, aby to vložili do odpovídající sekce (např. elektro).
Pokusím se to probrat s Mirkem, abychom akademii pročistili a vlákna s akademíí nesouvisící přesunuli do stromů kam patří.
Nicméně když už sem píšu (abych jen :) nenadával):
Teplotní čidlo (termoelement) je zjednodušeně drátek, který když ohřejeme - začne vyrábět záporné napětí cca 0,5-0,8V. Správně už to popsal Vašu, jmenuje se to "termoelektrický článek".
Princip je stejnej jako ve sporáku, lednici, topení = v regulátoru je cívka kterou (proti pružince) zahřátý drátek drží otevřenou. Jakmile vychladne, přestane vyrábět napětí a pružinka zavře ventilek.
U topení S série (karavanový) neovládá jen přípusť plynu, ale i spínací/rozpínací kontakt. Když na zapalování propojíte ty dva kontakty na boku (někdy jsou zdvojené kvůli různým konektorům) tak zapalko začne jiskřit. Správně funkční regulátor po ohřátí hlídací svíčky má pustit plyn a rozpojit zapalovací kontakt. Pokud například uteče z kapiláry parafín (netěsnost okolo hřídelky) rozpínací kontakt "nedorozepne" a zapalko zoufale pálí dál, až se "uspíná" k smrti (většinou proudově přeruší ten výkonový koncový tranzistor). Stát se to může taky pokud např. zemře termoelement (dává málo) a na rozpínací kontakty už to nestačí. Takže regulátor si myslí, že to ještě nehoří a dává zapalku povel k zážehům.
Fšem hezkej večír.
:) Karel
Když tady čtu tenhle problém tak, tak bych měl též dotaz.
Letos jsem koupil obytnák a dal jsem jej do kupy u tohoto topení byly stále sepnuté ty dva drátky co jdou na tu startovací krabičku (nevím jak se to jmenuje) Ty jsem odpojil a místo toho tam dal tlačítko které při zapalování musím stisknout,
To že tyto drátky byly stále sepnuté byla to závada? nebo to tak má být? ale to by asi vybylo ty dvě tužkové baterie.
Předem děkuji za odpověd
Karel ProkopČlen Přidáno
před 5 let(y) je to úplně v pořádku a nestane se vůbec nic