
Zapalování u topení truma S
|
|
06.01.2018 11:41 |
![]() Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 155 Založený: 16.08.2015 Ustí nad Orlicí |
Zdravím, čím to že zapaluje i za chodu topení ?
Wilk Safari Lux 651 r.v.1981
Mercedes Benz 207 D REIMO r.v. 1978 |
![]() |
|
07.01.2018 20:05 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 1451 Založený: 04.12.2011 Morava |
Domnívám se že je vadná tepelná siknalizace plamene .
![]() |
![]() |
|
07.01.2018 20:16 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 3606 Založený: 26.07.2009 u Kralovic Věk: 64 |
Mně to jiskřilo taky třeba celou noc, po vyzkoušení všech možných rad tady z fóra jsem odjel do servisu a na vině byla ta krabička s tužkovou baterkou po výměně za novou je to OK. Projdi tohle: https://www.carav...;pid=52774 třeba ti něco zabere. Zdeněk 64 Alena 56, vnuk Péťa 14 občas i Matěj 9
|
|
|
08.01.2018 19:03 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 155 Založený: 16.08.2015 Ustí nad Orlicí |
................ ahoj všem, Já jsem zjistil, že při otevření ventilu plynu se v něm sepnou kontakty a ty spustí jiskření. hořák se zapálí a jakmile začne hořet plamen, zapalovací svíčka, protože je jiskřiště v plamenu, zjistí hoření, a dá povel k ukončení jiskření. tento povel jde kabelem svíčky a druhým kabelem je jeden z vodičů ze dvou od kontaktu ventilu. POZOR tento vodič musí být ukostřen. Já jsem měl zde problém. kabel nebyl klasicky odizolovaný,ale jako proskříplý šroubkem pod kterým kablík vedl. PS TUDíŽ jakmile vlivem větru zhasne plamen dojde automaticky k jiskření a zapálení hořáku. Vlada............... Může nějaký odbornìk potvrdit nebo vyvrátit toto info o funkci ? Wilk Safari Lux 651 r.v.1981
Mercedes Benz 207 D REIMO r.v. 1978 |
![]() |
|
12.01.2018 11:36 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 155 Založený: 16.08.2015 Ustí nad Orlicí |
[quote]Michalll napsal: ................ ahoj všem, Já jsem zjistil, že při otevření ventilu plynu se v něm sepnou kontakty a ty spustí jiskření. hořák se zapálí a jakmile začne hořet plamen, zapalovací svíčka, protože je jiskřiště v plamenu, zjistí hoření, a dá povel k ukončení jiskření. tento povel jde kabelem svíčky a druhým kabelem je jeden z vodičů ze dvou od kontaktu ventilu. POZOR tento vodič musí být ukostřen. Já jsem měl zde problém. kabel nebyl klasicky odizolovaný,ale jako proskříplý šroubkem pod kterým kablík vedl. PS TUDíŽ jakmile vlivem větru zhasne plamen dojde automaticky k jiskření a zapálení hořáku. Vlada............... Může nějaký odbornìk potvrdit nebo vyvrátit toto info o funkci ? ......... ani žádný akademik neví ? Wilk Safari Lux 651 r.v.1981
Mercedes Benz 207 D REIMO r.v. 1978 |
![]() |
|
12.01.2018 13:36 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 1199 Založený: 19.01.2010 Ostrava Věk: 66 |
No myslím si, že nemáš pravdu ! Zapalovací svíčka na sobě nemá žádní čidlo a tudíš nemá co vyhodnotit. Vyhodnocuje to vždy termoelektrické čidlo a to dává pokyn v vypnutí jiskření. Nejpodstatnější je, že neuvádíš u jakého topení - typu to je. Truma ma cca 10 typů topení. Pak se můžeme bavit konkretněji.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
|
![]() |
|
12.01.2018 15:07 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 155 Založený: 16.08.2015 Ustí nad Orlicí |
To není moje teorie..... sem to někde ztáhnul.Podstatný je že v zapalovací krabičce a ani v termo čidle , pokud to furt zapaluje problém není.
Wilk Safari Lux 651 r.v.1981
Mercedes Benz 207 D REIMO r.v. 1978 |
![]() |
|
12.01.2018 15:08 |
Re: Zapalování u topení truma S
|
![]() Člen Příspěvek: 330 Založený: 02.11.2015 Dubí u Teplic Věk: 42 |
Zapalovací elektroda v sobě nemá žádné speciální čidlo, ale po zapálení plamene se změní elektrické prostředí mezi zapalovací elektrodou a hořákem a podle toho dokáže elektronika vyhodnotit, jestli je plamen zapálený nebo ne. Používá se to například u novějších plynových kotlů místo bimetalu. Text odjinud: Ionizační elektroda slouží k hlídání plamene na plynovém hořáku kotle. Funguje takto: Po sepnutí zapalovací automatiky je vpuštěn plyn na hlavní hořák kde zároveň dochází k jiskrovému zapalování plynové směsi. Zároveň s tímto procesem zapalovací automatika vpouští střídavý proud na ionizační elektrodu. Pokud se plynová směs zapálí ( ionizační elektroda je v plameni) tak se plamen chová jako usměrňovací dioda.Přes plamen se střídavý proud usměrní a zapalovací automatika vyhodnotí že je vše v pořádku a plynový spotřebič zůstane v provozu. |
![]() |
Přejít na fórum: |