Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zaslaný dotaz na MDČR ohledeně aut nad3,5t: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zaslaný dotaz na MDČR ohledeně aut nad3,5t

Poslední aktualizace před 6 let
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím a přeposílám odpověď z MDČR, která nám dnes přišla.

Dobrý den,

děkujeme Vám za Váš velmi podnětný dopis k hmotnosti v ČR provozovaných obytných automobilů.
Váš dopis jsme přeposlali na Ministerstvo vnitra a Policejní prezidium - odboru dopravy s dopručením, aby se
v nadcházející letní sezoně na tento problém přetěžování zaměřili a důsledně kontrolovali hmotnost provozovaných
obytných automobilů.
Velmi si ceníme Vašeho zájmu o bezpečnost silničního provozu a ještě jednou Vám tímto za Váš podnět děkujeme.

K Vašemu dotazu ohledně změn v mýtném systému, Vám bohužel musíme sdělit, že se žádné vyjímky pro obytné automobily
neplánují, takovéto opatřeni by nebylo systémové.

S pozdravem a přáním mnoha bezpečných kilometrů

Jaromír N.
Upravil Aluman dne 07.01.2018 19:47, před 6 let
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Macek2 napsal:

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

" Orgány EU jsou neskutečný moloch, který ještě nic pořádného nezplodil "

Dle mého názoru se daný názor nezakládá na skutečnosti, existuje mnoho nařízení, která nám usnadňuji běžný život, cestování, nákup zboží... ve výčtu by se asi dalo pokračovat.

@ prodej ducato Doufám, že jsi teď s mým výrokem spokojený. :_ :_



Respektuji Tvůj názor, ale kvůli tomu se snad EU zakládala - kdyby neplatilo to co jsi vyjmenoval, tak by snad EU ani nemusela být. Jenom jsem si myslel, že se bavíme o legislativě v silniční dopravě. A tam si stále trvám na svém názoru. Omlouvám se za další plevelení a již se k tomuto dále vyjadřovat nebudu, jen vyjadřuji podporu všem aktivním - kdyby se organizovala nějaká petice rád připojím svůj podpis.


EU silniční dopravě udělala pro ČR opravdu velký kus práce - nebýt EU pravděpodobně platí v ČR skupina B pouze na vlek do 750kg ( jako důkaz třeba gramatická chyba při překladu harmonizační normy, nedávno zde diskutovaná ), polovina dovezených obytných aut v ČR ani nejezdí ( mohu doložit, jak MDČR trvrdilo, že moje dovezená Westfalie je černá nehomologovaná stavba ). Za zmínku stojí i nápady našich zákonodárců, kdy zvažovali, že budeme platit mýto případě, kdy tažné zařízení na voze umožnuje vytoření soupravy nad 3,5t BEZ OHLEDU NA TO, ŽE JEDETE BEZ VLEKU, prostě maté tažné tažné, tak plaťte. A tak bych mohl pokračovat do nekonečna, konec konců fotky na stk jsou českou specialitou, nevím o tom, že by ještě nekde v EU dělali fotky na stk. Také respektuji tvůj názor, bohužel své tvrzení ničím nedokládáš.

K tématu: v zámoří je kategorie obdoby naší skupiny B omezena do 4,5t. Vozový park obsahuje i evropská či japonská auta s hmotností do 2t a žádný problém to nepředstavuje, neslyšel jsem, že by to vedlo k problémům zde zmiňovaným. Zvednutí hmotnosti kategorie řp. skupiny B by muselo být i provedeno v souvislosti adekvátní úpravou hmotností u klasifikace vozidel M1, N1 - jinak taková změna nemá smysl - předpokládám, že ti, co o tuto změnu Brusselu již léta usilují, tak o ní usilují souvislostech. Zatím nemám důvod, předpokládat, že je tomu jinak. Bohužel, zpětně by to majitelům přetížených obytek do 3,5t nepomohlo, ale asi by jsme měli přemýšlet do budoucnosti.

Pouze reaguji na tvůj příspěvek - s vestavbou jsem i ve čtyřech v pohodě do 3,5t ( 2,9t připravená k výjezdu i s řidičem, chybí posádka a ta se do 600kg zatím vejde ).
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
OndrejOndrejČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Aluman napsal:

Zdravím a přeposílám odpověď z MDČR, která nám dnes přišla.

Dobrý den,

děkujeme Vám za Váš velmi podnětný dopis k hmotnosti v ČR provozovaných obytných automobilů.
Váš dopis jsme přeposlali na Ministerstvo vnitra a Policejní prezidium - odboru dopravy s dopručením, aby se
v nadcházející letní sezoně na tento problém přetěžování zaměřili a důsledně kontrolovali hmotnost provozovaných
obytných automobilů.
Velmi si ceníme Vašeho zájmu o bezpečnost silničního provozu a ještě jednou Vám tímto za Váš podnět děkujeme.

K Vašemu dotazu ohledně změn v mýtném systému, Vám bohužel musíme sdělit, že se žádné vyjímky pro obytné automobily
neplánují, takovéto opatřeni by nebylo systémové.

S pozdravem a přáním mnoha bezpečných kilometrů

Jaromír N.


Byť je to smutné, tak vám musím říct, že jsem se dlouho takhle nenasmál !h!h
Když jsem byl malej, tak se říkalo " dávej bacha, kde co plácneš", pak se tak nějak zacinkalo, zdálo se, že to bude lepší, a teď je to zpátky. Takže bacha, od jara budou všude švestky s váhama a bude se platit a platit!
P.S. Já jezdím od jara se 4,5 tunou, občas něco objedu, občas něco zaplatím a budu to mít v klidu...
westfaliawestfaliaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Aluman napsal:

Zdravím a přeposílám odpověď z MDČR, která nám dnes přišla.

Dobrý den,

děkujeme Vám za Váš velmi podnětný dopis k hmotnosti v ČR provozovaných obytných automobilů.
Váš dopis jsme přeposlali na Ministerstvo vnitra a Policejní prezidium - odboru dopravy s dopručením, aby se
v nadcházející letní sezoně na tento problém přetěžování zaměřili a důsledně kontrolovali hmotnost provozovaných
obytných automobilů.
Velmi si ceníme Vašeho zájmu o bezpečnost silničního provozu a ještě jednou Vám tímto za Váš podnět děkujeme.

K Vašemu dotazu ohledně změn v mýtném systému, Vám bohužel musíme sdělit, že se žádné vyjímky pro obytné automobily
neplánují, takovéto opatřeni by nebylo systémové.

S pozdravem a přáním mnoha bezpečných kilometrů

Jaromír N.



ahoj.když jsem četl Tomův první příspěvek ...říkám si ,to nemyslí vážně takové věci psát na MDČR,že tohle špatně dopadne...souhlasím s myšlenkou vyjmout OA z placení mýtného neboť tyto auta většinou nemáme na výdělečnou činnost...ALE popisovat jim váhy a přetěžování...to fakt mi hlava nebere ....no a je to tady.. Díky M.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Jestli se začne vážit plošně kvůli kvůli mému dotazu na MDČR a založení tohoto vlákna, tak se všem dopředu hluboce omlouvám :) a slibuji, že si koupím vůz do 3,5t s doložností mínus sto kilo, aby jste v tom nebyli sami :)

Automatické sloučení 07.01.2018 21:49:

Citovat

Aluman napsal:

Zdravím a přeposílám odpověď z MDČR, která nám dnes přišla.

Dobrý den,

děkujeme Vám za Váš velmi podnětný dopis k hmotnosti v ČR provozovaných obytných automobilů.
Váš dopis jsme přeposlali na Ministerstvo vnitra a Policejní prezidium - odboru dopravy s dopručením, aby se
v nadcházející letní sezoně na tento problém přetěžování zaměřili a důsledně kontrolovali hmotnost provozovaných
obytných automobilů.
Velmi si ceníme Vašeho zájmu o bezpečnost silničního provozu a ještě jednou Vám tímto za Váš podnět děkujeme.

K Vašemu dotazu ohledně změn v mýtném systému, Vám bohužel musíme sdělit, že se žádné vyjímky pro obytné automobily
neplánují, takovéto opatřeni by nebylo systémové.

S pozdravem a přáním mnoha bezpečných kilometrů

Jaromír N.


Prosím mohl by jsi k tomu co jsi napsal dodat, že to je tvá recese jen tebou sepsaná odpověď ? :) Nebo že to bylo napsáno ironicky ? Mám obavu, že to je pochopeno špatně hlavně vážně a nezůstane jen u jednoho člena který to vážně vzal :) Nerad bych, aby když někoho v létě náhodou zváží mne zasílal účtenky od pokuty a náklady na pořízení nového obytného vozu se správnou doložností ,děkuji. :)
Upravil ramtlah1 dne 07.01.2018 21:49, před 6 let
PaMiPaMiČlen
Přidáno před 6 let
A kde by na to naše policie vzala technické prostředky? Vždyť nestaší vážit ani kamiony, a ty jsou pro ně mnohem lukrativnější.
Jak takové přetížení řeší obytkáři z německa, holandska, francie ... Vždyť i ti musí jezdit přetížení.
J
Jaro53Člen
Přidáno před 6 let
Ahojte,

nechcel som to privolávať. Ale nič iného to nemohlo priniesť. Je to "jednoduchá a účinná" odpoveď.
Ale teraz vážne aj vo svetle tejto reakcie by si mal každý romyslieť kam čo píše. Úplne by ma dorazilo, aby teraz niekto napísal
na ministerstvo životného prostredia, že treba servisné miesta pre obytné autá a ako argument odkázal na debatu na tomto webe, ako sa to teraz rieši so zakopávaním obsahu kaziet.

Asi by bolo účinnejšie,ako individuálne aktivity, hľadať cestu cez nejakú autoritu, napr UAMK, alebo podobne...

S pozdravom Jaro
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

PaMi napsal:

A kde by na to naše policie vzala technické prostředky? Vždyť nestaší vážit ani kamiony, a ty jsou pro ně mnohem lukrativnější.
Jak takové přetížení řeší obytkáři z německa, holandska, francie ... Vždyť i ti musí jezdit přetížení.


U rakouských jsem si všiml, že jich dost jezdí s přívěsnými vozíky, kde mají naložená jízdní kola, židličky a další věci.
Zdraví
Luboš a Dáša
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Jestli se začne vážit plošně kvůli kvůli mému dotazu na MDČR a založení tohoto vlákna, tak se všem dopředu hluboce omlouvám :) a slibuji, že si koupím vůz do 3,5t s doložností mínus sto kilo, aby jste v tom nebyli sami :)



Citovat

Prosím mohl by jsi k tomu co jsi napsal dodat, že to je tvá recese jen tebou sepsaná odpověď ? :) Nebo že to bylo napsáno ironicky ? Mám obavu, že to je pochopeno špatně hlavně vážně a nezůstane jen u jednoho člena který to vážně vzal :) Nerad bych, aby když někoho v létě náhodou zváží mne zasílal účtenky od pokuty a náklady na pořízení nového obytného vozu se správnou doložností ,děkuji. :)


Omlouvám se všem a hlavně zakladateli vlákna, je to samozřejmě fabulace, popravdě jsem ani moc nepočítal, že to někdo vezme jako skutečnost, už jenom, že by odpověď z MDČR přišla v neděli je více než úsměvná, myslím, že budeš (Tom) rád když ti vůbec někdo odpoví.

Vážím si každého kdo je ochoten něco udělat nejenom pro sebe, ale i pro ostatní, nicméně formulace toho dopisu je minimálně nepříliš šťastně zvolená.
Plošného vážení bych se u nás narozdíl od Maďarska nebo Rakouska neobával, stejně tak jako nějaké změny v mýtném systému, ale nápad je to dobrý a třeba taková petice by nebyla vůbec k zahození, pak stačí zjistit, který ze zákonodárců vlastní obytné auto, určitě se nějaký najde a přesvědčit ho, aby se toho ujal.

Zkuste se na to také podívat z druhé strany, je nutné sebou tahat všechno to harampádí, chceme nejlépe integrovaný auta, s dokonalou izolací na zimu, s délkou aspoň 7metrů, do auta pod sedm metrů se ve dvouch lidech se vším tím harampádím nevejdeme, bez pořádný TV, satelitu, velkýho grilu a solárů a baterky aspoň 200Ah, aby všechno to harampádí bylo z čeho živit, koupelny se samostaným záchodem, královskou ložnicí, atd., tak potom je to těžký.
westfaliawestfaliaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Aluman napsal:

Citovat

Tom a Zdena napsal:

Jestli se začne vážit plošně kvůli kvůli mému dotazu na MDČR a založení tohoto vlákna, tak se všem dopředu hluboce omlouvám :) a slibuji, že si koupím vůz do 3,5t s doložností mínus sto kilo, aby jste v tom nebyli sami :)



Citovat

Prosím mohl by jsi k tomu co jsi napsal dodat, že to je tvá recese jen tebou sepsaná odpověď ? :) Nebo že to bylo napsáno ironicky ? Mám obavu, že to je pochopeno špatně hlavně vážně a nezůstane jen u jednoho člena který to vážně vzal :) Nerad bych, aby když někoho v létě náhodou zváží mne zasílal účtenky od pokuty a náklady na pořízení nového obytného vozu se správnou doložností ,děkuji. :)


Omlouvám se všem a hlavně zakladateli vlákna, je to samozřejmě fabulace, popravdě jsem ani moc nepočítal, že to někdo vezme jako skutečnost, už jenom, že by odpověď z MDČR přišla v neděli je více než úsměvná, myslím, že budeš (Tom) rád když ti vůbec někdo odpoví.

Vážím si každého kdo je ochoten něco udělat nejenom pro sebe, ale i pro ostatní, nicméně formulace toho dopisu je minimálně nepříliš šťastně zvolená.
Plošného vážení bych se u nás narozdíl od Maďarska nebo Rakouska neobával, stejně tak jako nějaké změny v mýtném systému, ale nápad je to dobrý a třeba taková petice by nebyla vůbec k zahození, pak stačí zjistit, který ze zákonodárců vlastní obytné auto, určitě se nějaký najde a přesvědčit ho, aby se toho ujal.

Zkuste se na to také podívat z druhé strany, je nutné sebou tahat všechno to harampádí, chceme nejlépe integrovaný auta, s dokonalou izolací na zimu, s délkou aspoň 7metrů, do auta pod sedm metrů se ve dvouch lidech se vším tím harampádím nevejdeme, bez pořádný TV, satelitu, velkýho grilu a solárů a baterky aspoň 200Ah, aby všechno to harampádí bylo z čeho živit, koupelny se samostaným záchodem, královskou ložnicí, atd., tak potom je to těžký.


Plně s tebou ve všem souhlasím a věřím ,že v tvém původním příspěvku nebyla myšlena jen fabulace...M.
Petr ZPetr ZČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Lubos a Dasa napsal:

Citovat

PaMi napsal:

A kde by na to naše policie vzala technické prostředky? Vždyť nestaší vážit ani kamiony, a ty jsou pro ně mnohem lukrativnější.
Jak takové přetížení řeší obytkáři z německa, holandska, francie ... Vždyť i ti musí jezdit přetížení.


U rakouských jsem si všiml, že jich dost jezdí s přívěsnými vozíky, kde mají naložená jízdní kola, židličky a další věci.


Automatické sloučení 08.01.2018 07:00:

Citovat

Petr Z napsal:

Citovat

Lubos a Dasa napsal:

Citovat

PaMi napsal:

A kde by na to naše policie vzala technické prostředky? Vždyť nestaší vážit ani kamiony, a ty jsou pro ně mnohem lukrativnější.
Jak takové přetížení řeší obytkáři z německa, holandska, francie ... Vždyť i ti musí jezdit přetížení.


U rakouských jsem si všiml, že jich dost jezdí s přívěsnými vozíky, kde mají naložená jízdní kola, židličky a další věci.


Jen poznámku, loni jsem mluvil s Němcem v Řecku ohledně vážení. Jsou na tom stejně jako my, hledají cesty. V Německu prý není problém, a na jih jezdí přes Švýcary. Pak trajektem z Itálie .

Takže problém je to všude, Jen si myslím, že Němci jsou tak velká skupina bydlíkářů, že asi v tichosti je němečtí policisté nechávají být.

Petr
Petr, Lenka děti 3,7,17 :_
Upravil Petr Z dne 08.01.2018 07:00, před 6 let
OndrejOndrejČlen
Přidáno před 6 let
Omlouvám se všem a hlavně zakladateli vlákna, je to samozřejmě fabulace, popravdě jsem ani moc nepočítal, že to někdo vezme jako skutečnost, už jenom, že by odpověď z MDČR přišla v neděli je více než úsměvná, myslím, že budeš (Tom) rád když ti vůbec někdo odpoví.

:g Bylo to tak nádherně napsané, že jsem se chytil. To, že je neděle moc nevnímám. Nezbývá než doufat, že se z fabulace nestane časem predikce.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Ondrej napsal:

Omlouvám se všem a hlavně zakladateli vlákna, je to samozřejmě fabulace, popravdě jsem ani moc nepočítal, že to někdo vezme jako skutečnost, už jenom, že by odpověď z MDČR přišla v neděli je více než úsměvná, myslím, že budeš (Tom) rád když ti vůbec někdo odpoví.

:g Bylo to tak nádherně napsané, že jsem se chytil. To, že je neděle moc nevnímám. Nezbývá než doufat, že se z fabulace nestane časem predikce.



to je v poho mne to nevadí, já to pochopil hned, no nerad bych až si obytku koupím se nejedno ráno probudil a zjistil ,že mám propíchaný gumy na všech čtyřech kolech :) pozor taky legrace snad je většina zde přispívajících normálních lidí :)
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Tak to mi přimělo jeden starý dobrý vtip, z dob kdy bolševik, ještě nemusel svůj vliv skrývat.
To se takhle baví tři manželky policajtů, která má blbějšího manžela.
První povídá. Můj starej je tak blbej, že nedávno zaparkoval v zákazu a dal si pokutu.
Druhá praví. To můj včera projel na červenou , zastavil a sebral si papíry.
A třetí. Můj starej je tak blbej, že dneska v Tuzexu přeskočil pult a žádal o politický azyl !

No a kdyby tam byla čtvrtá, tak by řekla. To vůbec nic není. To můj starej je ........

Ale vážně. Fakt si někdo myslí, že to, co zde padlo už dávno policajti neví?

.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
M
mstrČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

K tématu: v zámoří je kategorie obdoby naší skupiny B omezena do 4,5t.


Pokud se myslí zámořím USA, tak tam je omezení na 4.5t jen pro teenagery. Ostatní to mají na 12t, popřípadě do 5t přívěsu - ale hodně záleží na konkrétním státu a jeho pravidlech, dalším nezvykem je možnost řídit vůz do 15 míst. Problém malého a velkého auta tam asi nemají, je vcelku bežné před víkendem přesednou z malého auta na dojíždění do prace do pickupu, zapřáhnout přívěs s lodí a frčet si to 110 km-h k jezeru...
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

mstr napsal:

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

K tématu: v zámoří je kategorie obdoby naší skupiny B omezena do 4,5t.


Pokud se myslí zámořím USA, tak tam je omezení na 4.5t jen pro teenagery. Ostatní to mají na 12t, popřípadě do 5t přívěsu - ale hodně záleží na konkrétním státu a jeho pravidlech, dalším nezvykem je možnost řídit vůz do 15 míst. Problém malého a velkého auta tam asi nemají, je vcelku bežné před víkendem přesednou z malého auta na dojíždění do prace do pickupu, zapřáhnout přívěs s lodí a frčet si to 110 km-h k jezeru...

Hlava mi nebere, že jsou ti amíci o tolik šikovnější než my evropané. Nepotřebují se A, C, E, B96 ... učit v autoškolách. Získají "driving licence", jezdí s tím co jim prakticky přijde do ruky a přitom se navzájem nepozabíjejí. A nebo že by byl problém někde jinde :x
M
mstrČlen
Přidáno před 6 let
Ne tak úplně, bavíme se o nekomerčním řidičáku, jakmile by jsi chtěl pracovat jako placený řidič, jsou podmínky jiné. Navíc samotní amíci si stěžují na různé předpisy, co se liší stát od státu - v EU si třeba vzájemně uznáváme občanky, v US mají problém, že řidičák jim nahrazuje občanku, ale řidičáky některých států nejsou či v krátké době nebudou uznávány jako doklad při letu mezi státy (neb tyhle státy neimplementovali nějaké federální předpisy pro vydávání) - a dotčení američené nemají třebas ani pas...
Takže ona to EU zase nefunguje tak úplně blbě, jen je někdy dost pracné sjednotit historické odlišnosti - už jen to, že existují tři různá zpoplatnění silnic (zdarma, známka, mýto) a pak mnoho národních odlišností (mýto itálie dle náprav, ve francii dle výšky (alkovna je drahá - obliba polointergrálů, skladacích přívěsu typu Rapido), atd.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Saty napsal:

Jak jsme někde psal váha naší plně vybavené vestavby L3H3, včetně 90l nafty, 110l vody, 10kg popanu je 3150kg. Doložnost teda 350kg, s toleranci 3% pak 450kg. Podvozek MAXI, tj. 4t, papírově 3,5t.

Nižší L3H2 nebo i delší L4H2 je o cca 100kg lehčí (nemá horní postel a maxi podvozek, ten dělá 40kg - silnější ramena, péra, větší brzdy a kola).
U vestaveb bych teda problém moc neviděl...




Tak já přidám váhy naší vestavby Ducato L4H2 Maxi (heavy) po dnešním vážení.
Auto má v době vážení tuto výbavu a náplně zvyšující hmotnost:
aut. satelit 85
markýza 4m
automatizovaná převodovka
měchy s kompresorem
solár 140 W
2 x baterie 90
tažné zařízení
100 l voda
120 l nafta
2 x 11 kg plyn
vše pro výjezd ( nábytek, oblečení, nádobí, lůžkoviny, potraviny, pití, kabely, nářadí, hadice, atd.)
připočítávám 2x el. kolo vč. nosiče (60 kg ) a 2 osoby ( celkem 150 kg )
CELKEM: 3.585 KG
V případě, že nepovezu kola, ale skůtra 125 dojde k navýšení + 100 kg , tzn. 3.685 kg
To je pak maximum co do auta dám. Tuto váhu, mohu snížit minimálním množstvím náplní o jejich cca 50% .
Tzn. +- 100 kg dolu.
Takže vše tak nějak s odřenýma ušima ......

.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Upravil JiPe Highlanders dne 10.01.2018 11:43, před 6 let
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Debata se trochu uklidnila a pozorně jsem si jako zakladatel vlákna přečetl několikrát všechny příspěvky a dovoluji si udělat svoje nějaké resumé
Chtěl bych zde vysvětlit, proč se o věc zajímám možná více něž kdo chápe a proč jsem dotaz na MDČR zaslal. Je mne zcela jasné, že mezi diskutujícími jsou i prodejci vozů a tak prosím pozorně čtěte.
1.jsem před výběrem a zakoupením vozu na cestování. Bude mne za rok 50 a nějaké ne ortodoxní ale přeci jen cestování mám za sebou. Mám zcela jasnou představu co by můj vůz měl splňovat a jeden z hlavních je to, abych tento vůz nemusel za rok či dva prodávat z jakéhokoliv důvodu. Ať že mne nevyhovuje dispozičně, nebo druhý důležitý, že ho budu měnit z důvodu změny legislativy nebo zpřísnění současných pravidel či něčeho co je mlčky tolerováno a nemluví se o tom!!

2.jsem si plně vědom, že si hned zítra mohu koupit nějaký z nabízených modelů jak je tu v příspěvcích zmiňováno, který má velkou doložnost a věřte, že nyní mám možná největší přehled o tom, který jak dlouhý a s jakou konfiguraci ten daný model váhu má. Tak že ano vím, že když si zítra zakoupím třeba model Dethllefs I1 GT budu mít hezké auto s doložností 700kg dále bych našel vůz Carthago 138, Knaus Box star 600 a takto bych tu mohl jmenovat další a další značky a zítra jít a zakoupit. Nicméně bych rád, aby mé nové auto splňovalo nejen to kolik do něho naložím, ale jestli mne bude vyhovovat i dispozičně a hlavně k tomu k čemu a kdy ho budu využívat. Je tedy obrovský rozdíl, jestli s autem najedu 5000km ročně nebo 50 000km ročně, jestli budu jezdit jen v létě nebo i v zimě, jestli budu jezdit jen u nás, nebo jen na jih, nebo jen na sever !! Od toho se odvíjí jak kvalita vozu, jeho výbava, izolace, tak tedy i zmiňovaná váha. Výběr je jiný jak pro dva sportovní lidi, tak pro dva co jsou třeba korpulentnější postavy, nebo lidi s různými zálibami, koníčky až po rodiny s narozenými dětmi, nebo rodiny s dětmi ve věku okolo 14ti let. Atd.atd. Jsou tu důchodci, jsou tu tělesně postižení znal jsem lidi co se autem jen převezli na určené místo a do něj šli jen spát, znal jsem lidi co se převezli na určené místo a z auta vůbec nevylezli i když venku bylo hezky. Jsou lidi co se na televizi v obytce nedívají a ti co bez telky neudělal ani ránu. Znám lidi co ve voze do toalety kakají a co si to nedokáží představit. Atd. atd. napsal bych variant dvě stránky. Vždy, když se někdo na caravan24 zeptá o radu co zakoupit tak vlastně nedokáži poradit. Bylo by to o tom si sednou a vyspovídat je jako psycholog aby ta rada měla nějaký smysl a jejich budoucí vůz jim sloužil tak jak si představují.

3.pro plno lidí tedy je možná naprosto nepochopitelné proč to takto důsledně vlastně řeším. Jeden z důvodů je prostor ve voze, druhý je, že nechci vůz již jen na dva tři roky, ale na delší dobu a že ze cestování ve dvou a psem se klidně může stát za dva tři roky třeba cestování s vnoučaty. Kdo má většího psa ví, jaký je problém se s ním vejít v interiéru obytného vozu .Na rozdíl od dítěte nesedí na sedadle kde ho posadíte, ale převážně na zemi v uličce (prosím ano netýká se pejskařů co mají Srnčího ratlíka) Další důvod je, že vůz chci používat nejen v létě, ale i v zimě, chci s ním jezdit jak na jih, tak na sever, trávit v něm dlouhé zimní podzimní večery, nebo večery, kdy je chladněji a nedá se být venku. Chci s ním najezdit více než 5000km a opravdu začít konečně cestovat. Nechce se mne lézt do postele po vysokém žebříku když mne chytnou záda a nechce se mne být omezen spaním buď jen napříč vozu, nebo naopak jen na podél a s ohledem na toto hledat terén tak, abych se neskutálel na jednu nebo druhou stranu. Chci se do auta večer vlézt se známými i přáteli pokud je ke mne pozvu v kempu večer na víno. Nechci být s nimi namačkán na jedné malé rohové lavici s tím, že v pěti lidech je to u mnoha modelů co mají dveře hned naprosto nesmyslně umístěny naproti jídelnímu stolu vlastně i nereálné a proto i při obědu ve čtyřech dva z nich zažívají naprostá muka na místech kde jako spolujezdci se mačkají počas cesty vedle sebe Chci mít vůz, se kterým se bude pohodlně zajíždět i do menších měst a nebudu muset hledat cesty pro kamiony s tím, že do plno míst mne bude jízda zapovězena. Chtěl bych vůz, aby když manželka bude chtít jít spát a já budu chtít zůstat sedět u stolu, nebudeme se muset jeden druhému přizpůsobovat. Modelů je dnes v nabídce mrak a konečně opravdu konečně výrobci nevyrábí pořád všichni to stejné dokola a svět obytných vozů co do konfigurace se mění k lepšímu a většímu výběru. Máme tu tedy modely, které zajímají třeba mne a to je Challenger 260, Rapido 883F, Mobillveta 80, LMC 650G, Frankia 640 a Pilote má taky pěkný výběr konfigurace, která by mne vyhovovala. Bohužel byť délka těchto modelů nepřekročí 7m je tu problém s doložností o které jsem psal a o které se tu bavíme.

4.ano jsem si vědom, že se mohu uskromnit ve výbavě. Bohužel nejezdím a nechci jezdit sám a tak co se týče výbavy nemohu se ohlížet jen na sebe a pokud manželka chce satelit a klimatizaci nebudu jí říkat ne, neb cestování musí být příjemné a pohodlné pro všechny. Ano mohu oželet baterii 200Ah dát menší a místo dvou solárů dát jeden, ale řeší mne něco tyto dvě věci a hlavně proč bych to dělal. I další možnost prodeje vozu ať za pět nebo deset let je možná. Alternativa říkat novému majiteli a vnucovat mu myšlenku ,že je jeho vybraná výbava zbytečná je zcestná, a tak jak si myslím, že nyní jsou neprodejné nebo z velkou cenovou ztrátou prodejné vozy bez doložnosti, nevidím nejmenší důvod, abych se do podobného problematického a totálně ztrátového prodeje dostal i já. Proč tedy zakoupit model který nechci a nevyhovuje mne, proč nedávat výbavu kterou chci, když by se třeba mohla legislativa opravdu změnit. Třeba ne, třeba za rok ano já to nevím.Ale chci v tom mít jasno a být přesvědčený, že jsem udělal maximum pro to, že jsem neudělal totální blbost,nebo že jsem byl zbrklý nebo že jsem nemalé peníze vyhodil komínem.

5.ano mám alternativy a každý kdo kupuje nebo bude kupovat vůz je má. U mne to je
a. vůz koupit jaký se mne líbí, dát si tam co chci, neřešit doložnost a koupit vůz do 3,5t a čekat co se bude nebo nebude dít tak, jak to má a dělá většina majitelů obytných vozů
b. udělat spoustu kompromisů co se týče výbavy i konfigurace a vlézt se do 3,5t a třeba se za rok být do hlavy, že jsem to takto vyřešil zbytečně rychle, zbrkle, že během roku se legislativa změnila a mohl jsem mít co se líbí a vyhovuje mne na 100%
c. koupit vůz jaký chci třeba s váhou 4t, vybavit si ho jak chci, čekat a doufat že se něco změní a zkousnout nesmyslné mýto nedej bože třeba za rok platit mýto nejen na dálnicích, ale i na silnicích I třídy
d. kupit auto a provozovat ho pod státem, kde si budu moci zakoupit auto do 3,5t a když by mne doložnost nestačila a konstrukce vozu to umožňovala, jsem si doložnost mohl byť za poplatek zvýšit tak, jak je to umožněno třeba v Německu. Pomohlo by mne to i v případě, že by se váhový limit začal striktněji dodržovat, nebo by se u mne změnil počet lidí ve voze opět na čtyři a nezůstal by mne doma na dvorku vrak vozu se kterým bych nemohl vyjet na silnici a nemohl bych jej vlastně ani prodat , jelikož by byl v COC listu jen do 3,5t a přes to by nejel vlak nešlo by to změnit.

6.co naprosto vylučuji, koupit si nyní auto v ČR do 3,5t s menší doložností než je 500kg před domontováním výbavy na přání s tím, že je mne jedno jak si kdo doložnost vysvětluje. Já osobně za pohotovostní váhu beru za - váhu vozu + všechny potřebné náplně a to je i včetně plné nádrže čisté vody (té hlavní), plné nádrže nafty i jiných provozních kapalin a řidiče 75kg !!!!!!!!!!Hotovo tečka. Pokud mne jakýkoliv prodejce tuto nebo minimálně ,,suchou,, váhu vozu nebude schopen zjistit a zajistit, nemám se s ním o čem bavit a koupím si vůz klidně bez informací z bobile.de neb mne to vyjde na stejno.

K závěru.
Myslím si, že se v oblasti možnosti konfigurací a dispozičním řešením ještě hodně posune výroba obytných vozů dopředu a že se i posunula. Že není až tak složité se ve výrobě přizpůsobit tomu co lidé potřebují. Obrovský skok a svou vlastní cestu našel výrobce Challenger klobouk dolů palec nahoru. Obrovskou inspirací by mohli být pro výrobce karavanů výrobci lodí, tam jsou opravdu kouzelníci s prostorem. Ano i váhově se vozy a výroba blíží k neustálému odlehčování, no bohužel je to někdy jednak na úkor kvality a v druhém případě se použijí materiály, které běžný spotřebitel není schopen následně zaplatit a vozy se pro mnoho lidí stávají nedostupnými pokud se jedná obzvláště vozy úplně nové ne jeté. Jsem rád, že se doložnosti vozů začínají u prodejů uvádět jen je škoda, že někteří prodejci k tomu používají různé odlišné výpočty a liší se ve výkladu toho, co je vlastně provozní hmotnost, co je to suchá hmotnost a co je to doložnost. Hrozně se tyto hodnoty liší v tom co je uvedené u voze na veletrhu, v časopise, na stránkách prodejce, na stránkách výrobce nebo v technických listech. V globále se k této hodnotě poměrně přesné jste schopni s prodejcem dostat při osobním jednání a nevidím toto dnes jako problém. Že tu nesedí legislativa s prodejem některých vozů a prodávají se vozy do kterých se váhově nelze vlézt ani omylem, ani bez výbavy, ani s nádobím (prosím nechytejte mne za slovo) je více než jasné. Správně tu uvedl pán v jednom příspěvku ,,pokud je ve voze místo a pásy pro čtyři osoby, nemůže být doložnost 350kg,, nelze nebo neměl by se takto vůz prodat!! Zajímavě je o tom napsaný článek v časopise Caravan z roku 2016/3 přímo vydavatelem časopisu panem Vaverou na stránce 3. Z mého pohledu je pro majitele těchto v uvozovkách vozů do 3,5t tato investice do budoucna jednou možnou velkou tragédií. Pokud jsou ale na toto oboje dvě strany upozorněny a jsou si toho vědomi zejména tedy kupující, nepřísluší mne to komentovat a je na každém jaký postup při volbě svého vozu zvolí. Já při výběru svého prvního vozu pár chyb udělal a nemám zájem je opakovat. Přiznám se, že když jsem se po dvou sezonách absence karavaningu do výběru a hledání vozu pustil netušil jsem, že to bude tak složité.
Zajímá mne tedy odpověď MDČR a jak mne dojde, dám ji sem všem na vědomí. Víc pro danou situaci nejsem schopen asi momentálně udělat. Myslím si, že se do budoucna věc váhového limitu pro karavanisty změní k lepšímu a všem to přeji i těm co karavany již vlastní jen doufám, že se toho ročníky mému podobné dožijí stejně jako opravené dálnice D1 z Brna do Prahy.

ps. prodejcům kteří se mne věnují a mají se mnou trpělivost pro mé detailnější dotazy velmi děkuji za ochotu i vstřícnost a mohu za sebe říci, že jsem se s nějakou výraznou neochotou,nebo s něčím negativním u nás v ČR v oblasti prodejců obytných vozů zatím nesetkal. U jednoho jsem byl osobně s ostatními jsem vedl komunikaci zatím po tel nebo emailem, abych šetřil čas svůj i jejich než je navštívím již jen s konkrétními požadavky.
Upravil ramtlah1 dne 10.01.2018 22:09, před 6 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Nic ve zlem, ale prijde mi, ze to moc resis.
Variant mas nekolik. Mit auto podle tvych predstav a platit myto, nebo neplatit a jezdit pretizeny s rizikem pokuty a nebo slevit ze svych pozadavku.
Cekat, ze se zmeni legislativa ?
No hlavne cas jde proti nam. Pokud chces fakt obytkou cestovat, tak neco kup a jezdi. Jezdi dokud muzes, protoze to ze muzes neni samozrejmost. To ze muzes je to nejcenejsi.:_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,018,058 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19906 sekund | Průměrně za: 0.19906 (0) sekund | Dotazy: 152 | Použitá paměť: 2.48MB/4MB