Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zaslaný dotaz na MDČR ohledeně aut nad3,5t: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zaslaný dotaz na MDČR ohledeně aut nad3,5t

Poslední aktualizace před 6 let
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let
Zasílám níže napsaný můj dotaz na MDČR ohledně problematiky přetížených vozů do 3,5t a mýta nad 3,5t Tento dotaz byl zaslán i na některá media a mimo jiné do časopisu Caravan ,kde zareagovali obratem a zajímavou odpověď taky přikládám. Jakmile budu mít nějaký výstup s dotčeného orgánu dám ho sem obratem.

Zaslaný dotaz na MDČR a adekvátní media :

Dobrý den.
Pokusím se stručně shrnout problém, který možná netrápí ne jen mne, ale i širší karavanistickou obec mnohdy na diskusních fórech probíranou. Problém o kterém se ví, ale neřeší se a chodí se kolem něj jako okolo horké kaše.
Jde o prodeje a provozování obytných vozů, kde situace je následná. Většina karavanistů vlastní a kupuje si obytné vozy pouze do 3,5t .Důvod je prostý a to placení mýta převážně v ČR, Rakousku,Slovinsku a Polsku. Toto vše je ale z většiny provozováno jen papírově. Valná většina karavanistů jezdí s auty do 3,5t přetížených a mnohonásobně převyšujících limity vozů běžně o 300 troufám si říci v některých případech pokud jede na dovolenou celá rodina i o 500kg nad 3,5t Celá léta toto bylo mlčky tolerováno a ještě do dnes prodejci ochotně prodávají vozy do 3,5t s vědomím, že je nereálné se do kategorie 3,5t váhově vejít.
Pak je tu skupina lidí co sice neví co v uvozovkách a nadsázkou z penězi a koupí si auta váhově v pořádku nad 3,5t. Ale le tak nějak buď objíždí dálnice, nebo jak já zjistí, že jet s rodinou v pátek kdy je mýto pro kamiony tedy i obytné vozy třeba u nás v ČR ještě s příplatkem na dovolenou, nebo prodloužený víkend je vlastně totální blbost. Že to není otázkou peněz, ale naprosté nelogičnosti, diletantství právě nějakého institutu, který si tuto věc neuvědomil, že je opravdu něco jiného nechat platit mýto kamionovou dopravu, kdy se převáží tuny zboží a nebo jede rodina s dětmi do kempu na druhou stranu republiky, že je to opravdu velký a markantní rozdíl, minimálně rozdíl, kdy dopravce tímto vydělává peníze ale rodina je utrácí v systému cestovního ruchu.
Situace je nyní složitější i v tom, že policejní složky zejména v zahraničí zjistily, že se dá sorta lidí co jezdí v obytných autech docela dobře pokutovat a již zcela záměrně se na obytné vozy zaměřují. Sankce nejsou malé a netýkají se jen financí, ale v nemožnosti pro některé, kdo nemají příslušný ŘP pro vozy nad 3,5t i pokračovat v jízdě. Nastává tak situace, kdy přetížené vozy se vyhýbají dálnicím kvůli vážení a obytné vozy nad 3,5t se dálnicím vyhýbají kvůli mýtu.
Otázkou je co dál, jestli je nutné, aby tato situace setrvávala, gradovala a stala se pro karavanistickou obec neřešitelnou tragédií. Navíc je problém u nás v ČR si u vozů již zakoupených nechat zvednout pohotovostní a užitečnou hmotnost, jelikož mají v COC listu již jednou uvedeno 3,5t což se dělo ve většině případů záměrně i když jejich podvozky mnohdy i technicky a normově zvládnou víc. Je potřeba si uvědomit, že karavanistická obec se neskládá jen z bohatých lidí, ale dovoluji si říct, že naopak převážně z lidí běžného přijmu, kteří si nemohou dovolit vůz kolem 2,5mil kč. Je tedy i podle mne veliké riziko do budoucna, což si možná málo kdo uvědomuje, že se z karavanového světa stane jedno velké parkoviště a vrakoviště vozů, které prostě nebudou smět na silnici pokud se bude muset striktně dodržovat váhový limit a k čemuž se podle mne i spěje. Myslím si a nebudu se plést, že tento druh turistického ruchu přispívá do státní kasy nejen našeho státu a to ne malou měrou. Velkou měrou se do něj přispívá i prodejem nových vozů, není liž pravda. A zde přicházím na řadu já, potencionální kupec obytného vozu, kdy stojím před situací, zda vůbec vůz zakoupit a jaký. I když nebudeme jezdit jako rodina, nejsem se schopen po projití trhu vlézt s autem 7m po doplnění výbavy a všeho potřebného do váhového limitu 3,5t . Prostě je to ať to beru jak to beru u 90% prodávaných modelů je to nereálné. Zejména nereálné u kvalitně provedených modelů. Pokud budete mít zájem seznámím vás s tím, co obsahuje vybavení karavanu než vyjede na dovolenou, nechci to zde rozepisovat ten seznam je dlouhý a začíná třeba u toaletního papíru, zubního kartáčku, peřin, příborů a končí třeba u grilu a koberce či sekerky na dřevo, lehátka, markýzy.
A teď vyvstává otázka co dál ? A otázka je to na vás. Jestli existuje cesta, aby se o tuto záležitost mohl někdo začít zajímat, či jestli se tímto problémem někdo zajímá, jestli by se o něm nemělo začít více mluvit, nebo co může udělat karavanistická obec pro to, aby se o tom začalo nejen více na těch kompetentních místech mluvit, ale aby se do budoucna tento problém podařilo ke spokojenosti všech vyřešit. Nikdo nechce zásadně porušovat silniční předpisy a nařízení byť si myslím, že se z naše ho státu a nejen z naše státu ale hlavně z našeho života stává víc život zákazů, příkazů, než života volnosti, svobody a hlavně pohody. To zde ale rozebírat nechci. Rád bych tedy od Vás slyšel nějaký návrh řešení jiný než ten, který kdysi vyslovil jeden hloupý politik ,,když na to mají ať si za to platí,, neb z tohoto výroku mne bylo více něž na blití.
Děkuji předem za nějakou pozitivní odpověď či naznačení cesty, kam by se toto mohlo ubírat a pokud budu moci nejen jako občan, ale i zapálený karavanista i když tohoto času bez karavanu udělat, dejte mne to na vědomí. Zapojím se do toho aktivně a nebude problém zorganizovat ani petici podle mne podepsanou několika tisíci podobně založenými lidmi jako jsem já s cílem chovat se a řešit věci zodpovědně, ne jen mávnutím ruky s tím ,,nějak bylo nějak bude,,
Děkuji a jsem s pozdravem Haltmar Tomáš 7.........
Narozen ................
Bytem Brno ....................
haltmar@htdvere.cz
Do kopie tento email dávám i na mediální instituce a nabízím jim osobní seznámení s problematikou včetně společné návštěvy blížícího se veletrhu karavanů v Praze a seznámením se s délkovým a váhovým problémem většiny vozů a vozů prodávaných nejen v inzerci, kde se běžně prodávají vozy s doložností = 0 nebo minimální.
Mé zkušenosti v oblasti karavaningu jsou :
Sám osobně sem vlastnil karavan, který mne byl cca po 8 letech ukraden, dále jsem vlastnil obytný vůz pětitunu cca 2 roky a byla prodána z důvodů zeštíhlení rodiny a z důvodu nesmyslného placení mýta u nás i v Rakousku. Jakou cestou jít dál nyní zvažuji. S manželkou jsme objezdili již hodně prodejců vozů, ale s ohledem na problematiku nejsme rozhodnuti jak náš koníček a zálibu do budoucna vyřešit.

Odpověď z časopisu CARAVAN za kterou jim děkuji
Dobrý den,

děkujeme za informaci a zájem o časopis Caravan. Problematikou se zabýváme již delší dobu. Výrobci a dealeři obytných aut z celé Evropy, především z Rakouska a Německa, usilují o to, aby při příštích úpravách pravidel silničního provozu v Evropě došlo ke zvýšení hmotnosti osobních automobilů (kam spadají i obytné automobily) pro řidičské oprávnění B ze 3,5 na 4 nebo dokonce 5 tun. Letos by se o tom mohlo rozhodnout, protože bude v Evropské unii opět po čtyřech letech na programu úprava legislativy v oblasti řidičských oprávnění.
Uvítáme, když nám pošlete reakci z MDČR, pokud nějaká bude. Pokud se nám podaří něco nového zjistit, budeme Vás také informovat.


S pozdravem

Eva Skořepová
šéfredaktorka
M
mstrČlen
Přidáno před 6 let
Chválím snahu a k petici se případně připojím.

Za povšimnutí stojí, že šéfredaktorka CARAVANu problém nepochopila, neboť mýto není v ČR otázkou řidičského oprávnění, ale hmotnosti vozidla.

A úřady jsou za stávající stav částečně zodpovědny, mlčky tolerovaly zapisování nesmyslů to TP, kde často počet míst a povolená hmotnost nejsou v souladu.

V US můžu s našim řidičákem řídit třeba 4t auto, jezdit s přívěsem přes 100 (dle státu, v CA třeba jen 90) bez nějakých zvláštních povolovaček (viz německé TEMPO100), nechápu, proč by to nemělo jít v Evropě. Ale v Evropě se jednou zpoplatňuje dle počtu náprav, jednou podle výšky, jednou podle výšky nad přední nápravou, jednou podle počtu míst - takže to, že pár zemí zpoplatňuje podle hmotnosti asi nikoho moc v tomhle bordelu zajímat nebude.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

mstr napsal:

Chválím snahu a k petici se případně připojím.

Za povšimnutí stojí, že šéfredaktorka CARAVANu problém nepochopila, neboť mýto není v ČR otázkou řidičského oprávnění, ale hmotnosti vozidla.

A úřady jsou za stávající stav částečně zodpovědny, mlčky tolerovaly zapisování nesmyslů to TP, kde často počet míst a povolená hmotnost nejsou v souladu.

V US můžu s našim řidičákem řídit třeba 4t auto, jezdit s přívěsem přes 100 (dle státu, v CA třeba jen 90) bez nějakých zvláštních povolovaček (viz německé TEMPO100), nechápu, proč by to nemělo jít v Evropě. Ale v Evropě se jednou zpoplatňuje dle počtu náprav, jednou podle výšky, jednou podle výšky nad přední nápravou, jednou podle počtu míst - takže to, že pár zemí zpoplatňuje podle hmotnosti asi nikoho moc v tomhle bordelu zajímat nebude.


Ano řidičák věc a problém neřeší, nebo řeší jen to ,že si lidi nebudou muset dělat rozšíření, nebo řeší to, že když někoho chytnou s přetíženou obytkou, že mu nezakážou pokračovat v jízdě a zaplatí v uvozovkách jen pokutu, což se mne netýká mám i na autobus .Těchto případů asi moc nebude, třeba se ta věc bude řešit globálně nevím. Osobně řídit 5tun těžkou obytku žádná legrace, je to fakt kolos.
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Rozšíření Bcka na 5t je podle mě blbost. Řídit 1,5t osobak nebo 5t dodávku je dost zásadní rozdíl. Navíc tady problem není, kdo se vleze do 3,5t je v pohodě, kdo ne tak neni problém udělat si Ccko. Problém je jen mýto, reseni by bylo vyjmutí obytek z povinnosti platit myto a zařadit je do skupiny jako osobaky. Něco jako ve Slovinsku jsou vjmuty obytky ze skupiny dodávek (1,3m nad přední napravou).
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 6 let
Ve Slovinsku je mýto pro obytky nad 3,5T skoro stejně drahý jak v Rakousku. Žádný vyjmutí tam není, to je jenom do 3,5T!
PeropPeropČlen
Přidáno před 6 let
Dobrý večer tak toto téma jsem zde přednesl již dříve asi cca před 10 lety a bohužel bezúspěšně a ještě někteří zdejší členové se mne snažili zesměšnit,že mám tahat přívěs a pod. Zřejmě jsou zde členové kteří neví co s penězi,asi je snadno vydělali a jsou zřejmě vlivný ale problémy méně majetných lidí je nezajímají. V Německu tuto problematiku se snaží řešit jejich autoklub. U nás autoklub není schopen zajistit ani řádnou asistenční službu i když je člen autoklubu. Tak nevím kdo by měl zájem to u nás řešit. Vidíte ministerstvo ani neodpoví. Per.
cestovatel ze Šumavy;y
ivanoivanoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Saty napsal:

Rozšíření Bcka na 5t je podle mě blbost. Řídit 1,5t osobak nebo 5t dodávku je dost zásadní rozdíl. Navíc tady problem není, kdo se vleze do 3,5t je v pohodě, kdo ne tak neni problém udělat si Ccko. Problém je jen mýto, reseni by bylo vyjmutí obytek z povinnosti platit myto a zařadit je do skupiny jako osobaky. Něco jako ve Slovinsku jsou vjmuty obytky ze skupiny dodávek (1,3m nad přední napravou).


Presne tak, jediný problém je mýto v niektorých krajinách. Platenie elektronického mýta u obytiek nad 3,5t je surovosť, platia rovnako ako nákladná doprava, ktorá si to môže kompenzovať v cenách.
Ale volanie po nejakom riešení v rámci EU je naivné, každá krajina si to rieši po svojom. Rakúsko, Česko, Poľsko dáva na obytky nad 3,5t rovnakú sadzbu ako na nákladnú dopravu, na Slovensku má M1 len dialničnú známku bez ohľadu na hmotnosť. To si myslím, že je rozumná cesta, alebo prinajmenšom dať iné sadzby na osobné autá M1 nad 3,5t.
Ale snažiť sa o nejaké posunutie váhy pre obyťáky vyššie paušálne aj pre vodičák asi nie je cesta...
SapukiSapukiČlen
Přidáno před 6 let
Pokud jde o ŘP do 3,5t, mám od MDČR zcela jasně potvrzeno, že řídím-li vůz papírově do 3,5t a zvážený má např 4t, nemá to s řidičákem nic společného. Jedná o přetížený vůz a jen za tento přestupek mohu být pokutován.
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Jak jsem psal ridicaky jsou ok, stačilo by vyjmutí obytek nad 3,5t z povinnosti platit myto. Jen dálniční známka jak do 3,5t.

Mě osobně to netrápí, velkou obytku nechci a u vestavby se vlezu. Pokud zapocitam toleranci 3% pak úplně v pohode.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
M
mstrČlen
Přidáno před 6 let
Aby ta snaha nakonec nedopadla tak, že mýtné začnou platit všichni - a problém bude vyřešen :-).

(beztak už ho všichni platíme, ve formě spotřební daně)
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Nechci, aby můj příspěvek vyzněl jako případný výsměch autorovi Zaslaného dotazu na MD.
Ale určitě by to chtělo mít nějaké trumfy v ruce. Těmi trumfy myslím např. již podepsanou petici karavanistů, kteří jasně vyjadřují své požadavky. Myslím, že tady zazněly úplně jasně. Nechceme, aby obytná auta nad 3 500 kg platila na našich dálnicích poplatky formou mýta.
Naprosto neobstojí argumentace typu že v COC je napsaná nějaká určitá hmotnost a my bychom chtěli zapsat vyšší.
COC list je prohlášení o shodě. To mimo jiné znamená, že vozidlo bylo tak schváleno v EU. A dále to znamená, že vozidlo má na tu hmotnost schválené vozidlové systémy např. brzdy atd. Je to tak stanovené na základě zkoušek a není možné to přepsáním změnit. To si vyžaduje další schválení a další peníze.
Myslím, že ani cena nemůže být argumentem dnešní doby. Pokud chci tento drahý koníček provozovat musím na něho mít. Jsou lidé, kteří prostě na dovolenou obytným autem nejezdí, protože na to opravdu nemají. Nelze operovat s drahou dálnicí a zároveň psát o poměrně drahé výbavě. Ale určitě by se dalo operovat s tím, že jsou země v EU, které mají dálniční síť hustší, kvalitnější a hlavně levnější. Jako příklad levnější dálnice může posloužit Slovensko. Já osobně jsem majitelem vozidla nad 3,5t a také nesouhlasím s výší mýta. Nelogické mě vyplývá už při registraci do mýtného systemu v ČR, kdy vozidlo má kategorií M1 a v mýtném systému musíme uvádět Truck. Bohužel, neumím si představit, jak velká, početná skupina podobně postižených jsme. Od toho se odvíjí naše vyjednávací možnosti s MD. Solo akce moc nepomohou. MD má jistě přesná data a dobře ví kolik nás je. Podle toho to zatím řeší, protože si myslím, že dosud nikdo nepřednesl pádné argumenty nejlépe korigované s dobrým právníkem. Tolik můj názor na placení mýta obytným autem v ČR.
Standa2
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 6 let
Jak vidno, neshodnou se ani karavanisti mezi sebou, tak co potom čekat od lidí (úředníků), kteří o problémech s hmotnosti obytných aut nemají tušení. Problémem je také to, že ač se v EU sjednocují normy, tak ale v konkrétních případech si stejně státy stanovují vlastní pravidla. Příkladem budiž např. emisní známky, které jsou sice přiznávány podle jednotné normy EURO, ale platí nikoliv jako tato norma po celé EU, ale pouze v daném státě a tak aby při cestách po Evropě měl člověk polepené celé čelní sklo. Směšují se zde ale dva různé problémy a to přetíženost vozidel a placení mýta.
Problém s přetížením běžných obytek by byl samozřejmě vyřešen úpravou ŘS B ze 3,5 t na 4 t a z praktického hlediska by to rozhodně nepřineslo problém při řízení, jak se obává Saty. Samozřejmě je rozdíl řídit osobák 1,5 t nebo obytku 4 T, ale hovoříme o řidičích, kteří už ty 3,5 t řídí a mezi 3,5 a 4 t až takový rozdíl není, nemluvě o tom, že k nim stejně nemají daleko. Teoreticky by tedy neměl být problém tuto úpravu provést, ale.... Kromě karavanistické veřejnosti, která by se samozřejmě musela sjednotit a cestou vlastních zákonodárců tento problém tlačit na úroveň EU, by to předpokládalo zainteresovat do problému i výrobce karavanů, aby rovněž začali lobovat pro tuto úpravu. Prosadit by se to muselo na úrovni EU, protože by nemělo smysl provádět takovou úpravu např. jen v ČR. Většinu aut by tak potom bylo možné vyrábět už s celkovou nejvyšší povolenou hmotností 4 t a bylo by po problému nejen nás řidičů, ale i výrobců.
Co se týká dálničních poplatků. Pokud by byla provedena výše uvedená úprava řidičských skupin a hmotnostních kategorií vozidel, tak by na to logicky navázala i úprava dálničních poplatků, kde místo hmotnostní kategorie do 3,5 t by byla kategorie do 4 t. Jinak dálniční poplatky jsou, alespoň zatím, v legislativní pravomoci jednotlivých států. No a ty si samy rozhodují, kdo a kolik bude platit. Pokud vím, tak někde jsou i těžké obytky zpoplatňovány jako osobák (např. Maďarsko?). Tak tady by mělo smysl tlačit na naše instituce a požadovat výjimku z placení mýtného. Ale opět by to znamenalo sjednotit se, vytvořit fundované zdůvodnění a začít s tím otravovat "naše" zákonodárce. Možná že i mezi nimi je nějaký karavanista a byl by schopen se toho ujmout a srozumitelně to v tom jejich blázinci podat, aby ti ostatní měli aspoň trochu představu, o co tu jde. Moc nadějí si ale nedělám.
Zdraví
Luboš a Dáša
M
mstrČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Lubos a Dasa napsal:
Co se týká dálničních poplatků. Pokud by byla provedena výše uvedená úprava řidičských skupin a hmotnostních kategorií vozidel, tak by na to logicky navázala i úprava dálničních poplatků


Stačí se podívat do Německa - platí se nad 7.5t. Z čehož je vidět, že to se skupinou RP nemá nic společného. Ale i ta by se klidně mohla zvednout na 5t pro B - nic by se nestalo, je to jen úřední papír, většina lidí je rozumných a ví, co a jak může řídit.
H
hoboČlen
Přidáno před 6 let
Tomáš pravdu nic čekat nemůžeme. Za 4 roky ani nebyli schopni vysoutěžit firmu, která bude tyto poplatky vybírat. Naše dálniční poplatky jsou stejně nelegální, proto že žádnou pořádnou dálnici nemáme.Chybí na nich parkoviště pro kamiony a odpočívadla. Jel jsem z Chorvatska večer přes SR domů a po 20hod nikde nezaparkujete na dálnici s karavanem.Nikde se kamioňák nevyspí mimo auta a ani nevysprchuje.
Pořád se jenom zakazuje povolené a povoluje zakázané, aby byla nějaká činnost viz zpoplatnění a nezpoplatnění úseků u měst.
EU od toho dá ruce pryč a nic sjednocovat nebude, raději zakáže názvy Rum, Pomazánkové máslo a mnoho dalších nesmyslů.
Nic si z toho nedělejte, hlavně zdraví
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Můj osobní názor s ridicakama hýbat je zbytečné. Postacilo by z mýtného vyloučit vozy kategorie M1.

Vidím to v půjčovně jak mají lidi problém s 6m vestavbou s více jak dvojnásobnou hmotnosti oproti osobaku. Aby teda každý kdo má Bcko mohl jezdit s 5t nevím. Ti co mají svoje velké obytky tam to je jina ti mají zkušenosti a určitě pro ně neni problém si to Ccko udelat.
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 6 let
Posunuti hranice pro placeni myta napr. na 4 tuny by pomohlo tem co nyni obytku ofiko nad 3,5 tuny maji nebo tem co si ji v budoucnu poridi.
Pro ty co s pretizenou 3,5 tunou ( a tech je vetsina) uz jezdi, by se nezmenilo nic.
S celkovou hmotnosti 3,5t neudelaji vubec nic, dal budou jezdit pretizeny a dal budou platit poplatky jako doposud a dal budou nest riziko zvazeni.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Macek2Macek2Člen
Přidáno před 6 let
Přeji Vám všem hodně úspěchů při tlaku na legislativu ale hodně bych si od toho nesliboval. Orgány EU jsou neskutečný moloch, který ještě nic pořádného nezplodil. Stačí se podívat na emisní limity a způsoby homologačních měření. Všechny nařízení a předpisy EU jsou nesmysly, které nemají s reálným životem nic společného a řeší se jenom jak je očůrat aby se dalo normálně fungovat. Orgány EU se dají směle srovnat s mocnářstvím R-U a chtělo už by to nějakého Švejka.
Audi A6 Allroad 3,0 BiTdi, Hymer 465 Sporting
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Macek2 napsal:

Přeji Vám všem hodně úspěchů při tlaku na legislativu ale hodně bych si od toho nesliboval. Orgány EU jsou neskutečný moloch, který ještě nic pořádného nezplodil. Stačí se podívat na emisní limity a způsoby homologačních měření. Všechny nařízení a předpisy EU jsou nesmysly, které nemají s reálným životem nic společného a řeší se jenom jak je očůrat aby se dalo normálně fungovat. Orgány EU se dají směle srovnat s mocnářstvím R-U a chtělo už by to nějakého Švejka.



Už moc do zdejších diskuzí nezasahuju, ale na opravdovou píčovinu zareagovat musím ( a že bych třeba k řidičáku rozšířeným na 4.5t asi mohl něco říci, neboť jsem v roce 2008 pracoval na projektu řidičáku Canadě/Quebec a v USA/NY kde je právě tento váhový limit, tak o tom něco vím ).

Jo, z Bruselu přijde tu a tam kravina, tak to někdy chodí... Na druhé straně si dnes koupíme obytku po celé EU tak, jako když si jdeme koupit Škodovku a nikdo vám tom nezabrání. Taky mám zkušenost, co MDČR, Dekra a jim podobné instituce dokáží, Stačí se podívat na focení na STK, emisní měření a spousty podobných kravin, které se rodí hlavách našich úředníků, Brussel alespoň tu a tam příjde s něčím, co nám život ulehčí, třeba ŘP skupiny B a tahání souprav do 3,5 tuny ??? nebo rozšíření B96 a tak by se dalo pokračovat. To, že dnes můžeme pracovat a žít kdekoli v Evropě, je něco, co by bez Brusselu bylo nemyslitelné. Vše z Brusselu není dokonalé, ale zatím to není takové zlo, co vyplodí naši úředníci.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
P
prodej ducatoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat




Už moc do zdejších diskuzí nezasahuju, ale na opravdovou píčovinu zareagovat musím ( a že bych třeba k řidičáku rozšířeným na 4.5t asi mohl něco říci, neboť jsem v roce 2008 pracoval na projektu řidičáku Canadě/Quebec a v USA/NY kde je právě tento váhový limit, tak o tom něco vím ).

Jo, z Bruselu přijde tu a tam kravina, tak to někdy chodí... Na druhé straně si dnes koupíme obytku po celé EU tak, jako když si jdeme koupit Škodovku a nikdo vám tom nezabrání. Taky mám zkušenost, co MDČR, Dekra a jim podobné instituce dokáží, Stačí se podívat na focení na STK, emisní měření a spousty podobných kravin, které se rodí hlavách našich úředníků, Brussel alespoň tu a tam příjde s něčím, co nám život ulehčí, třeba ŘP skupiny B a tahání souprav do 3,5 tuny ??? nebo rozšíření B96 a tak by se dalo pokračovat. To, že dnes můžeme pracovat a žít kdekoli v Evropě, je něco, co by bez Brusselu bylo nemyslitelné. Vše z Brusselu není dokonalé, ale zatím to není takové zlo, co vyplodí naši úředníci.


A ) Označit něčí svobodný názor za píčovinu není slušné a je proti pravidlům tohoto fóra

B ) Ano, pro ty závratné procenta populace českých občanů, kteří několikrát ročně kupují v Evropě obytku nebo v cizině pracují asi je Brusssel modlou. A pro ten zbytek?

C ) Tvůj úhlavní nepřítel DEKRA a MDČR, kterému DEKRA takříkajíc legislativně přikazuje:

DEKRA CZ a.s., Türkova 1001/9, Chodov, 149 00 Praha 4
Identifikační číslo: 49240188
Jediný akcionář:
DEKRA SE
70565 Stuttgart, Handwerkstraße 15, Spolková republika Německo
Registrační číslo: HRB 734316

člen dozorčí rady:
Dr. CHRISTIAN ROLAND KRAUSE, dat. nar. 6. května 1957
01219 Dresden, Trienstr. 15, Spolková republika Německo


Toť vše a můžeme se vrátit zpět k našemu koníčku !h
Upravil prodej ducato dne 06.01.2018 12:12, před 6 let
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Posunuti hranice pro placeni myta napr. na 4 tuny by pomohlo tem co nyni obytku ofiko nad 3,5 tuny maji nebo tem co si ji v budoucnu poridi.
Pro ty co s pretizenou 3,5 tunou ( a tech je vetsina) uz jezdi, by se nezmenilo nic.
S celkovou hmotnosti 3,5t neudelaji vubec nic, dal budou jezdit pretizeny a dal budou platit poplatky jako doposud a dal budou nest riziko zvazeni.


Situaci by mohlo řešit právě posunutí hranice oprávnění skupiny B na 4 t, ev. jak píše VH na 4,5 t, protože pak by už z výroby mohly být obytky otypovávány místo na současných 3,5 t právě na tuto celkovou hmotnost a problém přetížení obytek by tak z větší části zanikl. Současná doložnost 300-400 kg by se zvýšila minimálně na 800-900 kg a to už by mělo postačovat. Technicky by to možné bylo, protože většina používaných podvozků je už z výroby způsobilá na vyšší zatížení. Např. naše auto je otypováno na 3,5 t, ale v dokumentaci je uvedeno, že celková nejvyšší povolená hmotnost může být až 5 t. No a na základě toho by byla možnost i pro současná auta upravit povolenou hmotnost v TP. Ale jak jsem už napsal, muselo by to být projednáno a schváleno na úrovni EU, aby to mělo obecnou platnost a tam by asi mohli úspěšněji zalobovat jen výrobci. Jinak by byl nesmysl, aby např. ČR měla 4 t, SR 3,5 t, A a D 5 t a např. PL 5,5 t. Kdo by kam potom mohl jezdit?
Zdraví
Luboš a Dáša
Upravil Lubos a Dasa dne 06.01.2018 13:36, před 6 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,668,764 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22909 sekund | Průměrně za: 0.22909 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.38MB/2MB