pe3ikČlen Přidáno
před 6 letZdravím všetkých šikovných , prajem všetko naj v novom ročníku a prosím o pomoc pri rozhodovaní.
Mám 12l bojler , 800w špirálu na 230V a nerezoveho hada v nom. Poradte prosím čo do neho pustit ?! Vodu od motora alebo domontovat malé webasto vodníka. Vzduchové už mám , plyn iba na varenie 2kg bomba. Pre lepšiu predstavu bojler aj auto tu.
https://pe3ik.raj...y-_DOmcek#
Ospravedlnujem sa vopred , viem že sa to tu už riešilo , ale z toho čo som našiel si vybrat neviem :x:|
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Franta REZACČlen Přidáno
před 6 letMomentálně jsem také před tímto problémem. Ale vodníka už v autě mám z výroby. Tak někam připojím boiler do rozvodu na motorový okruh. Ale po konzultaci s automechanikem. Umístím tam kohouty, pro případné zavření do motoru. Když bych vyjímečně ohříval bufíkem.
Jen jsem měl představu. Že boiler bude cca 40 cm nad podlahou. Ale nějak se vodní okruh musí odvzdušnit. A v tomto případě by nádržka chladící kapaliny byla níže, než nejvyšší bod okruhu. Což by byl boiler. . Dle jednoho technika by to nevadilo.
Tak nevím. Ale našel jsem prostor na umístění i dole na podlaze. Tak uvidím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
pe3ikČlen Přidáno
před 6 letTo je oriešok pre oba prípady rovnaký. Ja mam toho hada vodorovne tak myslím že by sa to dalo odvzdušnit na vstupe do bojlera.
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letPokud to půjde doplň ještě 12V "špirálu" a (dělá se 300+300W) a můžeš řešit ohřev za jízdy. Při užití LFP baterie lze ohřívat i baterkou. Kapacity je tam dost.
pe3ikČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Karel Prokop napsal:
Pokud to půjde doplň ještě 12V "špirálu" a (dělá se 300+300W) a můžeš řešit ohřev za jízdy. Při užití LFP baterie lze ohřívat i baterkou. Kapacity je tam dost.
12 Voltov je dobrý nápad :x Čo je to za špirály Karle ? Suché alebo do vody ?
Len neviem či by to dala aj moja zánovná 100A pseudo AGM ka , páč dobija iba solar lebo cyrix si mi zakazal :c
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 let100Ah olovo je hraničně málo. 100Ah LFP by bolo v pohodě.
Špirály sú origo, vodné. Pokial by si chcel, viem dodať. To po SZ/tlf ať neplevelíme vlákno :)
sipadanČlen Přidáno
před 6 letPe3iku,
do těch 12 V spirál nainvestuj, Karel má pravdu a i u Elgeny to tak můžeš mít.
Když bude svítit, tak je to k nezaplacení.
:_
P.S. Pěkná stavba jinak ...
Franta REZACČlen Přidáno
před 6 letTakže se přeci jen lepších automechaniků než jsem já pozeptám zde:
Může být umístěn boiler s vyhřáváním od motoru umístěn výše, než je expanzní ( vyrovnávací ) nádržka ??? Cca o 30 cm.
Přeci jen moje původně vymyšlené místo by bylo nejlepší.
Jeden názor už mám, ale přeci jen jestli je to tak a jde to.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
pachtaČlen Přidáno
před 6 letBude to fungovat,ale potřebuješ mít v nejvyšším bodě vedení vody odvzdušňovací šroubek pro jistotu.(Odvzdušňovat za chodu motoru)I když vodní čerpadlo mívá takový výkon že dokáže vodu protlačit i bez odvzdušnění radiátoru topení.
Taky si myslím že může být bojler výše. U většiny aut je topení pod palubovkou nejvýš z celého okruhu,a nemá ani odvzdušnění.
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
kajman111Člen Přidáno
před 6 letV pohodě to tak můžeš mít, V Liazce byli 2 topení a pod nimi byla expanzka. Jenom na každém topení byla malá hadička dlouhá cca 300-400 mm zakončená mosazným šroubkem ,vyvedená dolů pod masku a jednou za čas to stačilo odvzdušnit a nebyl problém.
Žducháto 2,5tdi L1H1, Čmundajek ix20 1.4crdi, LMC 400SD
Franta REZACČlen Přidáno
před 6 letSuper, jen jsem měl nutkání ještě od někoho tuto věc potvrdit. I otec, starý kamionkář mě odkázal na systém v Liazce a nákladních vozech.
Aluman - v boileru je jen z trubky takové "U". Prostě vstup, zatočení a vývod.
Díky za potvrzovací odpovědi :-)
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
pe3ikČlen Přidáno
před 6 letFajn , takže vieme žo ohrievat to bude. Len ešte rozhodnut sa čím. Ak chcem nechat dostojne dožit baterku a nechce sa mi navarat prirubu na 12V tak ako ?
Je lepšie využit motorový okruh alebo domontovat webasto ?
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Franta REZACČlen Přidáno
před 6 letHeleď, já to vidím tak že. Při kempování na divoko přejíždím skoro denně. Takže od motoru to postačí. A v kempu jdu do sprch. A když někdy stojím mimo kemp dvě noci. Tak se to nezblázní a vlažná je taky dobrá. A jednou jít spát na čuníka.........Jinak jsem psal, že Webasto mám. Tak to napojím někam na vstup k topení. Za termostat.
Automatické sloučení 11.01.2018 00:27:
Přidám zde:
Co, respektivě jak se jmenují " příruby na připojení boileru na fotkách. byl jsem již ve dvouch velkoobchodech voda-topení-plyn. A nedokázaly mě ani říct, co to je.
Vím, že toto zboží mají v shopu pro lodě. Ale dávat přes dva litry za pár kousků fitinek se mě opravdu nechce.
Automatické sloučení 11.01.2018 00:31:
[img]20180109_171457.jpg [/img]
Automatické sloučení 11.01.2018 00:33:
Doplňující foto
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 11.01.2018 01:33,
před 6 let
Franta REZAC Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Franta REZACČlen Přidáno
před 6 letTakovou vaničku mají v caravanových e-shopech. Je i dost vysoká.
https://www.svetkaravanu.cz/sprchova-...00-mm-bila
Na vývodu jsem měl hadici se sponou. Ale jen když jsem ho zkoušel. Právě, že zase to chci mít nějak kulturněji udělané. Dneska opět ve dvouch veloobchodech a nic. V Bauhausu jsem našel nějaké svěrné šroubení. Tak to zkusím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".