Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Bojler obojživelník- čím ohrievat: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Bojler obojživelník- čím ohrievat

Poslední aktualizace před 6 let
pe3ikpe3ikČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím všetkých šikovných , prajem všetko naj v novom ročníku a prosím o pomoc pri rozhodovaní.
Mám 12l bojler , 800w špirálu na 230V a nerezoveho hada v nom. Poradte prosím čo do neho pustit ?! Vodu od motora alebo domontovat malé webasto vodníka. Vzduchové už mám , plyn iba na varenie 2kg bomba. Pre lepšiu predstavu bojler aj auto tu. https://pe3ik.raj...y-_DOmcek#
Ospravedlnujem sa vopred , viem že sa to tu už riešilo , ale z toho čo som našiel si vybrat neviem :x:|
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Momentálně jsem také před tímto problémem. Ale vodníka už v autě mám z výroby. Tak někam připojím boiler do rozvodu na motorový okruh. Ale po konzultaci s automechanikem. Umístím tam kohouty, pro případné zavření do motoru. Když bych vyjímečně ohříval bufíkem.
Jen jsem měl představu. Že boiler bude cca 40 cm nad podlahou. Ale nějak se vodní okruh musí odvzdušnit. A v tomto případě by nádržka chladící kapaliny byla níže, než nejvyšší bod okruhu. Což by byl boiler. . Dle jednoho technika by to nevadilo.
Tak nevím. Ale našel jsem prostor na umístění i dole na podlaze. Tak uvidím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
pe3ikpe3ikČlen
Přidáno před 6 let
To je oriešok pre oba prípady rovnaký. Ja mam toho hada vodorovne tak myslím že by sa to dalo odvzdušnit na vstupe do bojlera.
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Pokud to půjde doplň ještě 12V "špirálu" a (dělá se 300+300W) a můžeš řešit ohřev za jízdy. Při užití LFP baterie lze ohřívat i baterkou. Kapacity je tam dost.
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, taky jsem odvzdušnění řešil, a nakonec jsem tam dal klasické topenářské téčko a výpustný ventil otočený nahoru. Při napouštění na ventil nasadíš hadici, kterou svedeš do kanistru. Po odvzdušnění ventil zavřeš a necháš to být. po nějaké době můžeš ventil otevřít a nechat vylétnout bublinky.

Ventil: https://www.serashop.sk/eshop/filtrac...til-detail

Jak jsi již možná četl, já se rozhodl boiler na motor nepřipojovat. Původně jsem chtěl, ale když jsem viděl, kudy bych musel táhnout trubky/hadice kolem kola a výfuku, tak jsem to napojil jen na teplovodní webasto z Fiatu Ulliysse, které jsem namontoval pod auto. Do oběhu jsem přidal malou nádržku, tuším že je od servo kapaliny z Fordu Fiesta. Kvůli úspoře místa jí ale nemám připojenou v nejvyšším místě objehu, proto ten odvzdušňovák.

Webasto nahřeje 20l boiler nahřeje na 90 st. cca za 20 minut.

Nějaký fotky najdeš u mě ve fotogalerii.
https://www.caravan24.cz/fotogalerie....3&rs=0
Upravil MirekJP dne 04.01.2018 14:31, před 6 let
pe3ikpe3ikČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Pokud to půjde doplň ještě 12V "špirálu" a (dělá se 300+300W) a můžeš řešit ohřev za jízdy. Při užití LFP baterie lze ohřívat i baterkou. Kapacity je tam dost.



12 Voltov je dobrý nápad :x Čo je to za špirály Karle ? Suché alebo do vody ?
Len neviem či by to dala aj moja zánovná 100A pseudo AGM ka , páč dobija iba solar lebo cyrix si mi zakazal :c
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
100Ah olovo je hraničně málo. 100Ah LFP by bolo v pohodě.
Špirály sú origo, vodné. Pokial by si chcel, viem dodať. To po SZ/tlf ať neplevelíme vlákno :)
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let
Pe3iku,
do těch 12 V spirál nainvestuj, Karel má pravdu a i u Elgeny to tak můžeš mít.
Když bude svítit, tak je to k nezaplacení.
:_

P.S. Pěkná stavba jinak ...
4.114683,118.628756
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Takže se přeci jen lepších automechaniků než jsem já pozeptám zde:
Může být umístěn boiler s vyhřáváním od motoru umístěn výše, než je expanzní ( vyrovnávací ) nádržka ??? Cca o 30 cm.
Přeci jen moje původně vymyšlené místo by bylo nejlepší.
Jeden názor už mám, ale přeci jen jestli je to tak a jde to.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Bude to fungovat,ale potřebuješ mít v nejvyšším bodě vedení vody odvzdušňovací šroubek pro jistotu.(Odvzdušňovat za chodu motoru)I když vodní čerpadlo mívá takový výkon že dokáže vodu protlačit i bez odvzdušnění radiátoru topení.
Hanka a Pavel
G
gutČlen
Přidáno před 6 let
Taky si myslím že může být bojler výše. U většiny aut je topení pod palubovkou nejvýš z celého okruhu,a nemá ani odvzdušnění.
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
kajman111kajman111Člen
Přidáno před 6 let
V pohodě to tak můžeš mít, V Liazce byli 2 topení a pod nimi byla expanzka. Jenom na každém topení byla malá hadička dlouhá cca 300-400 mm zakončená mosazným šroubkem ,vyvedená dolů pod masku a jednou za čas to stačilo odvzdušnit a nebyl problém.
Žducháto 2,5tdi L1H1, Čmundajek ix20 1.4crdi, LMC 400SD
A
AlumanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

SignBoss napsal:

Momentálně jsem také před tímto problémem. Ale vodníka už v autě mám z výroby. Tak někam připojím boiler do rozvodu na motorový okruh. Ale po konzultaci s automechanikem. Umístím tam kohouty, pro případné zavření do motoru. Když bych vyjímečně ohříval bufíkem.
Jen jsem měl představu. Že boiler bude cca 40 cm nad podlahou. Ale nějak se vodní okruh musí odvzdušnit. A v tomto případě by nádržka chladící kapaliny byla níže, než nejvyšší bod okruhu. Což by byl boiler. . Dle jednoho technika by to nevadilo.
Tak nevím. Ale našel jsem prostor na umístění i dole na podlaze. Tak uvidím.


Může, ALE závisí to také na konstrukci toho výměníku uvnitř bojleru (typu výměníku, umístění přívodu, vývodu, poloha výměníku), pokud nemají trubky moc velký průřez a je to konstrukce typu had a čerpadlo má dostatečný výkon, tak se to ovzdušní samo i bez separátního ovzdušnění (viz. příspěvek Guta a Pachty)
Pokud je tam třeba deskový výměník a vývod je níže než horní hladina výměníku, tak to bez samostatného ovzdušnění nebude fungovat (viz Kajman111), v části výměníku bude stále vzduch, který se nebude mít jak dostat pryč.
Upravil Aluman dne 07.01.2018 15:02, před 6 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Super, jen jsem měl nutkání ještě od někoho tuto věc potvrdit. I otec, starý kamionkář mě odkázal na systém v Liazce a nákladních vozech.
Aluman - v boileru je jen z trubky takové "U". Prostě vstup, zatočení a vývod.

Díky za potvrzovací odpovědi :-)
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
pe3ikpe3ikČlen
Přidáno před 6 let
Fajn , takže vieme žo ohrievat to bude. Len ešte rozhodnut sa čím. Ak chcem nechat dostojne dožit baterku a nechce sa mi navarat prirubu na 12V tak ako ?
Je lepšie využit motorový okruh alebo domontovat webasto ?
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Heleď, já to vidím tak že. Při kempování na divoko přejíždím skoro denně. Takže od motoru to postačí. A v kempu jdu do sprch. A když někdy stojím mimo kemp dvě noci. Tak se to nezblázní a vlažná je taky dobrá. A jednou jít spát na čuníka.........Jinak jsem psal, že Webasto mám. Tak to napojím někam na vstup k topení. Za termostat.

Automatické sloučení 11.01.2018 00:27:
Přidám zde:
Co, respektivě jak se jmenují " příruby na připojení boileru na fotkách. byl jsem již ve dvouch velkoobchodech voda-topení-plyn. A nedokázaly mě ani říct, co to je.
Vím, že toto zboží mají v shopu pro lodě. Ale dávat přes dva litry za pár kousků fitinek se mě opravdu nechce.

Automatické sloučení 11.01.2018 00:31:
[img]20180109_171457.jpg [/img]

Automatické sloučení 11.01.2018 00:33:
Doplňující foto
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 11.01.2018 01:33, před 6 let
Franta REZAC Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
prcek123prcek123Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

pe3ik napsal:

Fajn , takže vieme žo ohrievat to bude. Len ešte rozhodnut sa čím. Ak chcem nechat dostojne dožit baterku a nechce sa mi navarat prirubu na 12V tak ako ?
Je lepšie využit motorový okruh alebo domontovat webasto ?


Ja to plánuji v serii za sebou: motor - webasto - bojler - zpět do motor.

SB: dat rovnou hadici a hadicovou sponu by nešlo?.
+trochu mimo téma: tip na sprchovací vaničku, cca 60x60?
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 6 let
Takovou vaničku mají v caravanových e-shopech. Je i dost vysoká.
https://www.svetkaravanu.cz/sprchova-...00-mm-bila

Na vývodu jsem měl hadici se sponou. Ale jen když jsem ho zkoušel. Právě, že zase to chci mít nějak kulturněji udělané. Dneska opět ve dvouch veloobchodech a nic. V Bauhausu jsem našel nějaké svěrné šroubení. Tak to zkusím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Franta REZAC, prcek123, pe3ik, Aluman, kajman111, pachta, gut, Karel Prokop, sipadan, MirekJP

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,343,066 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27793 sekund | Průměrně za: 0.27793 (0) sekund | Dotazy: 133 | Použitá paměť: 2.23MB/4MB