Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Fiat dlouho stojí: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Fiat dlouho stojí

Poslední aktualizace před 6 let
lrmatylrmatyNováček
Přidáno před 6 let
Zdravím všechny,
jsem majitelem Fiat Ducato 1,9 D, 1989 jelikož jsem ho před lety koupil v propadlém polopřevodu, čekám až si ho budu moci příští rok přihlásit na veteránská čísla.

Je zaparkován v suché stodole, kola odbržděna. Snažím se ho ročně nastartovat a ohřát. Nejdříve přes golu pootočím klikovou hřídelí, aby motor povolil, pak startuji. Naftu přivezu vždy novou a z kanystu napojím rovnou na čerpadlo. Pokaždé naskočil moc pěkně.
Olej v motoru je cca 4 roky, ale jedná se mi o výměnu. Za tu dobu určitě ztratil své schopnosti a nyní vymýšlím, jak ho celý vypustit. Určitě z teplého motoru poteče, ale jde mi i o zbytky nebo hrudky které může tvořit. Bylo by rozumné přilít do hrdla na průplach naftu, která by ho naředila?
Dále bych chtěl vědět jaká nemrznoucí směs by se tam měla nalít?
Nebo, mi prosím poraďte způsob, jaký se používá na kompletní průplach. A na co si dát pozor.

Děkuji za smysluplné nápady
Maty
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Nazdar
Naftu a jiné nesmysly tam ne lej , 15W40 olej minerální do starších ročníku je dobrý . Proplach není nutný jsou dost aditivní na usazeniny ,ty staré oleje se už léta nedělají . Nemrznoucí směsi mají na obalu doporučení o jaký typ motoru a konstrukce jde , tak si můžeš vybrat složení směsi .
Žijeme jen jednou.
lrmatylrmatyNováček
Přidáno před 6 let
Takže vypustit všechnu dosavadní kapalinu a poté nalít pro daný motor. Vidím že dnes je růžová, zelenomodrá atd.
Nebo nechat suchý systém a nestartovat. Po novém napouštění musím odvzdušnit a stačí pouze otevřít topení a nechat ohřát na sepnutí ventilátoru na Sahaře.
Jinak myslím, že v motoru by to chtělo také propláchnout i když je tam 15w40,
Proč je nafta špatně? Nějaký důvod který mě nenápadnou?
Děkuji za reakci.
G
gutČlen
Přidáno před 6 let
Taky bych tam naftu nelil . Zbytky nafty degradují příští motorový olej. Nezlob se na mě ale to auto je tak staré a má ten nejslabší problémový motor že přehnaná péče se opravdu nevyplatí.
Výměnou chladící kapaliny asi taky nic nevyřešíš jen dodáš do motoru okysličenou vodu aby dále narušovala blok. Je klidně možné i (když ti to nepřeju )že vyjedeš a třeba se stářím rozpadne těsnění pod hlavou. Bude to chtět nové pneumatiky. Potom bude každá koruna dobrá. Taky je možné že začnou téct brzdy jak se pohnou gumičky.
Je to kus nostalgie po dědovi ale je to i koule na noze.

Prodej to a udělej dědovi radost, kup něco novějšího a začni jako on se svým o generaci mladším a hlavně jezdi.

Snad se mnou bude někdo souhlasit. Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 6 let
Naftu bych tam v tomhle pripade taky nelil i kdyz jsem to udelal... Sice nemaze a degraduje olej jak tu zaznelo, ale z meho motoru po koupi z desate ruky tekl docela slusnej sliz. Takze sjem vypustil olej/sliz za tepla, chrstnul jsem tam 4 litry nafty, nastartoval na par sekund a vylil. Tak jsem to udelal asi 2x dokud tekla uplne cerna nafta. Kdyz napotreti tekla vicemene skoro pruhledna tak jsem nalil olej jak ma byt a chvii jezdil okolo bloku. Kdyz se to zahralo tak jsem to opet vylil a dal druhy olej a na ten pak uz jezdil. Vyplytval jsem na to 12l nafty a 5l oleje a 2 olejove filtry. Nebyla to ovsem bezna vymena oleje ale ta uplne prvni abych se zbavil toho cim byl motor "vyplnenej" Bal jsem se aby pozdeji neco neodeslo kvuli tomu proplachu naftou, nepridrel se apod, ale vse dodnes je ok. Jen jsem po case pochopil ze pruhlednej olej tam budu mit jen do prvni jizdy :-D Tak snad tendle postup by sel pokud je tam neco megahnusnyho aby se to naredilo ale pokud tam byl normalni olej jenom tak bych ho jen vymenil, pripadne vymenil 2x pokud ti neni lito vylejt 5 litru zbytecne. Co se tyka "fridexu" tak si odspodu odlej do kyble at vis jakou ma barvu. Ne kvuli barve co tam dat ale jestli neni totalne rezavej. Ja kdyz jsem proplachoval chladici soustavu a chtel jsem si myslet ze to udelam poctive tak jsem vyjmul termostat (ve 2,5l to jde) a po nastartovani jsem otevrel na chladici vypustak, nahoru do expanzky jsem dal zahradni hadici a drzel hladinu na max. Otevrel jsem i odvzdusneni topeni a do dal na cervenou/topeni a dokud netekla cira voda tak jsem to prolejval. odspodu po chvilce tekla ohrata voda tak 40C, z hadice tekla studena - nesmi bejt ledova treba ze studny! Pak jsem to chcip utahl vypustak a nechal zchladnout motor. Potom jsem vypustil co slo a napustil tim co tam ma byt. Ja pouzivam modrou K11 ale redim beznou vodou. Neco treba delam blbe ale jen popisuju jak to delam ja....

A tohle prodat/vyhodit a koupit nove? No, to zalezi jakej k tomu autu mas vztah. Ja bych to nikdy neudelal i kdyz novejsi urcite zere min a jezdi lip.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 03.01.2018 19:44, před 6 let
lrmatylrmatyNováček
Přidáno před 6 let
Moc děkuji všem za jejich díl k tomuto tématu.
Degradace příštího oleje mě opravdu nenapadla. Nicméně prodat to opravdu nechci i když z ekon. hlediska by to bylo jasné....
Na ježdění a výletění mám VW Transporter v longu, který postupně upravuji a přizpůsobuji našim potřebám. Jezdíme lézt do skal, D, IT,A a jako osobák je toto nejlepší. Kvůli poplatkům s velikosti ideální.
Fiata máme na stylovou víkendovku s rodinnou cca 5 X ročně. Asi jen v Čechách, protože cestovní rychlost je opravdu dobová. Je škoda ho prodávat zatím peníze nežere a až se bude připravovat na provoz tak to cca 5 tis spraví. Možná i mám slabost pro starší věci...
kucmaiskucmaisČlen
Přidáno před 6 let
Kdysi se používal proplachovací olej, kupodivu je trend se k této praxi vracet. Dnes se to dá koupit jako přísada a doporučuje se kvůli dlouhému intervalu mezi výměnami. Dá se vyhledat na internetu, odkaz nedávám, aby to nebyla reklama.
Kucmaisi + Abbey Aventura 315
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Olej a filtr vyměň a žádný výplach naftou nedělej další výměnu oleje udělej v kratším intervalu podle ujetých km pokud nejezdíš tak časovém intervalu tj. 1 rok. Chladící kapalinu vyměň obsahuje antikorozivní přísady které časem degraduji je jedno jakou tam naliješ musí být určena pro hliníkové hlavy. Jsou tací kteří mají chladící kapalinu starší víc jak 10 let v hajzlu těsnění pod hlavou a díry v hlavě že je na výměnu a diví se jak je to možné.
Hanka a Pavel
lrmatylrmatyNováček
Přidáno před 6 let
určitě pro hliníkovou hlavu? nebude to litina?
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

lrmaty napsal:

určitě pro hliníkovou hlavu? nebude to litina?

Ak ma pamäť neklame tak už 2,5 liter ako jazdí floridan (a je konštrukčne starší) má hlavu hliníkovú.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 6 let
Jedna 1.9 mně stojí u dílny a má hliníkovou hlavu.
Hanka a Pavel
lrmatylrmatyNováček
Přidáno před 6 let
Všem co se zapojili DĚKUJI !
doufám, že těchto pár rad bude prospěchem pro více caravanistů a toto téma třeba doplní svým postřehem, ze své zkušenosti.
lrmaty
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: lrmaty, JurajSK, pachta, kucmais, floridan79, gut, Laky

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,296,953 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21563 sekund | Průměrně za: 0.21563 (0) sekund | Dotazy: 103 | Použitá paměť: 2.02MB/4MB