surficiČlen Přidáno
před 6 letPomáhal jsem startovat kolegu s vestavbou přes kabely.Z dřívějška mám vyzkoušeno,že propojím přes kabely auta a na volnoběch nechám dobíjet cca 10min.Pak auto chytne i když před tím byla baterka úplně mrtvá.Může zde někdo vysvětlit jak to vlastně funguje protože většinou si lidičky myslí že když ty auta propojí kabelama a začnou tůrovat motor tak vybité auto hned začne startovat.
VasuČlen Přidáno
před 6 letSe startovacími kabely je velký problém, neboť snad 10 % splňují podmínky, ostatní je lež. Mám startovací kabely samodomo Cu o průřezu 50mm2 S těmi mám vyzkoušeno, že přenesou 600A a nastartují s tím okamžitě každé auto. Testoval jsem kolegovi nové startovací kabely 600A, a v tlustém vodiči byl Al vodič poměděný o průřezu 7 mm2, tak s těmi nastartuješ Felicii. Odzkoušel jsem další nové tři druhy startovací kabely a všechny hliníkové vodiče 7 mm2. V případě, že máš takové ošizené startovací kabely, je vhodné po propojení 10-30 minut nejprve baterku nabíjet a pak startovat. Tůrovat motor nemusíš, alternátor většinou u běžných motorů dává v celých otáčkách maximální napětí a tím i maximální proud.
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
Mohu potvrdit, než koupíš kabely podívej se dovnitř kolik je tam vlastně drátků . Hadice jak malíček a v ní pět drátků co vedou do kleští. Proto musíš nechat baterku napřed dobít přes kabely a potom startovat.
Na druhou stranu co chceme za ty peníze. Pokud dodržíš ten čas na nabití a startuješ až se baterka oživí tak ty laciné kabely stačí.Mám je taky.
Já dělal kabely do práce a stály tak 3 000 Kč . Svařovací kleště 4x a pořádný kabel takový co vede mezi baterkou a startérem,nalisované koncovky.
To je to samé jako lano, až si budeš kupovat lano podívej se na kolik je kilo . NEKUPUJ lano které není určeno minimálně na 3 500 Kg Já kupuju v autodílech na náklaďáky.
Hlavně zdraví do nového roku.
GUT
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
DavidJanaNikiVendyČlen Přidáno
před 6 letAhoj taky můžu potvrdit mám kabely ze svářečky startuju s tim bagry i tatru a vždy vpohodě. PS vše nej do nového roku a hodně štastných KM.
David!yJana!!l lNiki a Vendyp)
milan59Člen Přidáno
před 6 letAhoj,
bohužel musím potvrdit negativní zkušenost se startovacími kabely.
Během pojíždění jsem vypnul zahřátý motor a po cca 5-ti minutách už jsem ho nenahodil - baterka umřela. Vytáhl jsem z kufru nové kabely 400A (asi z globusu), zastavil chlápka co vyjížděl z parkoviště, připojil kabely, ... a nic, teplým motorem 1,9D to ani nepohnulo.
V garáži jsem našel staré socialistické kabely a ty fungují bez problému na přímý start i bez oživování baterky.
Ahoj všem :_
Honza PalasekČlen Přidáno
před 6 letKabely ze super-hyper postačí zdvojit - tzn. dva podobného průřezu na plus a dva na kostru a nejspíš většinu motorů nastartujete. Samozřejmě, že poctivé kabely jsou lepší. Ale i toto je řešení...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letZe startovani prez kabely je nouzovka vsech nouzovek vi asi hodne z nas. Dulezity je co mozna nejvetsi prurez
kabelu ale hlavne a predevsim co nejsilnejsi svorky na kontaktech a jejich nejpevnejsi upevneni.
Po startovani pres dratky s nicotnymi krokodylky na jejich koncich zakoupenych na pumpach ap. jsme uz par odpalenych jednotek a stitu pristrojovek videli.
A fakt to neni levna zalezitost. Za mne pokud to trochu jde, tak odpojit a nabit baterku. To cekani se mnohdy hodne vyplati.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)